![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ca si comparatatie, asa cum atunci cand cu un cutit taiem unt si ramane unt pe lama cutitului, insa daca inrosim cutitul in foc si taiam unt atunci nu poate ramane unt pe lama cutitului intrucat este topit de focul unit cu cutitul si astfel aluneca... asa si in omul simplu fara Hristos in el, este corupt duhovniceste de patimi si de actiunile diavolesti (simbolizate de unt), insa in cazul persoanei lui Iisus Hristos (simbolizat de cutitul inrosit in foc), in momentul asumarii firii umane cazute (trupeste si duhovniceste) dumnezeirea Sa (simbolizata de foc) a rupt orice legatura patimasa si diavoleasca. Citat:
Citat:
Deplinatatea harul a fost in momentul zamislirii, atunci a fost indumnezeita Maica Domnului de catre Fiul lui Dumnezeu intrupat din ea: Iisus Hristos. Totusi deosebira intre teologia ortodoxa si cea romano-catolica este evidenta: ortodoxia sustine ca Maica Domnului s-a nascut cu firea lui Adam cea cazuta (trupeste si duhovniceste) si desi inca de la nastere ei a conlucrat cu harul lui Dumnezeu, ea a fost indumnezeita (primid deplinatatea harului doar in momentul zamislirii, numai si numai datorita lui Iisus Hristos) si inviata de Iisus Hristos in timp ce teologia romano-catolica sustine ca Maica Domnul s-a nascut fara pacatul stramosesc, deci nu avea firea cazuta a lui Adam (trupeste si duhovniceste). |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iată aici o explicație: The formal active essence of original sin was not removed from her soul, as it is removed from others by baptism; it was excluded, it never was in her soul. Simultaneously with the exclusion of sin. The state of original sanctity, innocence, and justice, as opposed to original sin, was conferred upon her, by which gift every stain and fault, all depraved emotions, passions, and debilities, essentially pertaining to original sin, were excluded. But she was not made exempt from the temporal penalties of Adam — from sorrow, bodily infirmities, and death. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ortodoxia afiram inechivoc: Maica Domnului este om adevarat, nascut firesc din parintii ei, avand firea cazuta a lui Adam (trupeste si duhovniceste). Ea a conlucrat cu harul lui Dumnezeu inca de la nastere datorita ravnei sale duhovnicesti (asmenea lui Melchisedec, Avraam, Isaac, Iacov, Moise, Ilie Tesviteanul, Isaia... Iov...) insa deplinatatea harului lui Dumnezeu a fost doar in momentul zamislirii si ea este indumnezeita si invitata de Iisus Hristos. Chiar Ea afirma ca "De acum ma vor ferici toate neamurile caci marire mi-a facut mie Domnul" recunoscand astfel ca numai si numai datorita lui Iisus Hristos ea este supracinstia si supravenerata. Teologia ortodoxa este straina de exagerearea rolului Maicii Domnului in mantuirea oamenilor, afirmand ca Iisus Hristos este singurul Manutitor. Maica Domnului si sfintii ne ajuta pe noi cei ce suntem ologiti (si orbiti duhovniceste de pacate, patimi si actiuni demonice) aducandu-ne la picioarele lui Hristos pentru a fi tamaduiti: iertati si vindecati, asa cum cei patru prieteni l-au adus pe olog la Hristos si l-au lasat prin acoperis la picioarele lui Hristos si s-au rugat de Hristos sa il mantuiasca, sa ii ierte pacatele si sa il tamaduiasca. Teoogia ortodoxa este straina de notiunea de co-mantuitoare in cazul Maicii Domnului. Consider ca teologoa romano-catolica complica inutil explicatiile in aceea ce priveste pacatul stramosesc asa cum o face si in cazul harului. Deosebirile teologice intre ortodoxie si romano-catolicism sunt diferite si evidente in aceste cazuri. Last edited by Eugen7; 17.07.2012 at 14:23:42. |
|
|