![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Papa nu are nicio opreliste, poate declara orice ex cathedra. Cum scrie si invatatura de pe newadvent papa nu este constrans de nimeni. Catolicii spun insa ca papa nu poate gresi din cauza ghidarii de catre Sfantul Duh. Chiar si pe newadent sunt descrise cazurile a trei papi care au gresit, dar li se gasesc niste scuze. In catehismul tradus de dl. Mihnea Dragomir scrie: " Pentru a vorbi ex cathedra sau în mod infailibil, trei condiții sunt necesare:
DE aici si pornise discutia pe acest topic, ceea ce afirma un sfant si doctor al BC, asta inainte de adoptarea infailibilitatii, la inceputul secolului XVII: Cardinalul Bellarmine: „Dacă Papa într-o bună zi impune păcatul și interzice virtutea, Biserica este datoare să creadă că păcatul este bun, iar virtutea este rea și vătămătoare”. Citatul l-am gasit aici, e un fost monah catolic ce povesteste converitrea la ortodoxie: http://www.familiaortodoxa.ro/2010/0...l-nazianzului/ Ca sa nu ne mai contrazicem degeaba intrebati si preoti sau credinciosi catolici despre acest subiect. Si in general despre toate subiectele, pentru ca jumatate din discutiile cu dvs. sunt doar din cauza faptului ca dvs. nu ati inteles ceva si va contraziceti. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ati facut o mare ciorba argumentativa, amestecand chestiuni care nu au legatura intre ele, si totul intr-o incercare de a dovedi ca marele neadevar pe care il sustineti ar putea fi adevarat. Sa revenim si sa aratam unde este neadevarul (ca sa nu folosesc alte cuvinte): Neadevarul este ca Papa ar putea sa modifice dogmele. In realitate, dogmele Bisericii fac parte din Adevarul revelat al lui Dumnezeu, si ca atare nu pot fi modificate de nimeni si nimic. Dumneavoastra sustineti ca Papa poate sa modifice dogmele, deoarece poate sa declare orice ex-cathedra. Ceea ce este fals si este doar dovada unei proaste intelegeri a harismei prin care urmasul lui Petru isi indeplineste functia incredintata de Mantuitor in cadrul Bisericii. Infailibilitatea papala nu inseamna ca Papa poate sa declare orice. Infailibilitatea papala inseamna ca Papa nu poate sa declare orice. Josef Ratzinger, in calitate de episcop, de cardinal, de om, poate sa declare orice, inclusiv ca nu exista Dumnezeu (teoretic), deoarece are liber arbitru. Papa Benedict XVI, exprimandu-se ex-cathedra, nu poate sa declare ca nu exista Dumnezeu. Nu-l lasa Duhul Sfant, sau, mai bine zis, Duhul Sfant il ajuta sa declare doar adevarul. Celebra sintagma a cardinalului Belarmine, pe care o aduceti ca argument, n-are nici in clin nici in maneca cu infailibilitatea papala, ci doar cu ascultarea. Suntem datori ascultare Bisericii, prin ierarhii ei randuiti de Cristos. Papa nu poate transforma virtutea in pacat, dar este pacat sa nu asculti de ierarhul tau, pentru ca "Cine de voi asculta de Mine asculta". In final, va provoc sa numiti o singura dogma pe care a schimbat-o Papa, in 2000 de ani de existenta a Bisericii Catolice. Last edited by Erethorn; 02.06.2011 at 09:00:55. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nici nu ma mai gandesc ca poate dvs. sunteti revoltat ca ortodocsii nu cred ca papa este ghidat de Duhul Sfant, considerand aceasta un adevar universal. Fara logica, bineinteles, pentru ca ortodocsii tocmai asta contesta, aratand ca papa si BC a gresit de multe ori, a schimbat invatatura deci nu a fost ghidat de Duhul Sfant. Dar probabil in conceptia dvs. credeti ca si ortodocsii spun ca papa e ghidat de Duhul Sfant si nu poate gresi. Asadar, din punct de vedere catolic (pentru ca numai din acest punct de vedere putem vorbi, e evident ce cred ortodocsii), avem un clasic argument circular. Am vrut sa-l evidentiez si data trecuta, dar n-am mai apucat. Asadar papa nu poate gresi pentru ca e ghidat de Duhul Sfant. Iar ca e ghidat de Duhul Sfant o stim din dogma infailibilitatii. Dogma infailibilitatii afirma ca papa e ghidat de Duhul Sfant si nu poate gresi. Din punct de vedere ortodox papa a gresit de multe ori introducand erezii in BC, asadar papa poate spune orice, poate afirma orice credinta gresita. Nu numai ca nu e ghidat de Duhul Sfant, dar in BC nu exista har lucrator, e o ierarhie omeneasca. Speram doar ca din cauza infailibilitatii papa sa greseasca si, de data asta condus pentru prima data dupa 1054 de Duhul Sfant, sa lepede invataturile gresite si sa aduca BC in ortodoxie. Imi mai spuneti si sa numesc o dogma schimbata de papa, ca si cum nu ati cunoaste ce spun ortodocsii si ceea ce am discutat de cand sunteti pe forum. Probabil doriti inceperea unei alte discutii fara rost si logica, doar din ceea ce ati inteles dvs. Acestea fiind spuse o sa incerc sa evit mesajele dvs., pare ca doriti doar un spirit de cearta si controversa fara rost. Nu numai ca intelegeti mai putin unele aspecte teologice (neavand, cum e firesc pentru fiecare, destule cunostinte acumulate), dar nici macar in intelegerea normala a mesajelor si subiectelor nu pare ca vreti sa depuneti vreun efort. Asa ca mai toate discutiile se prelungesc cu discutii fara rost si logica, dvs. insistand chiar daca e evident ca nu aveti dreptate. Pe langa asta atacati cu cuvinte mai dure pe oricine spune ceva despre BC, uitand ca acesta e un forum ortodox. Nemaipunand la socoteala ca adevarul e in ortodoxie si deci luptati impotriva adevarului folosind neadevaruri. Eu nu il inteleg in privinta asta pe admin, alti ortodocsi au fost sanctionati pentru lucruri mai marunte in opinia mea, dvs. ar trebui sa fiti temperat din cand in cand (sunt impotriva banarii, cum am mai mentionat si in cazul altor useri). |
#4
|
||||
|
||||
![]()
O listă cu ereziile introduse de Papi de când s-au rupt de Sfânta Biserică a lui Hristos se află în cartea minunată scrisă de un fost abate papist, francez, profesor de istorie bisericească, cercetător al Istoriei Bisericii chiar în documentele originale ale Vaticanului. Acesta după ce a ajuns la documentele originale ale papismului s-a îngrozit de înșelarea sub care este ținută o întreagă masă de oameni ce-și zic romano-catolici dar sunt de fapt doar păcăliți și a scris două cărți edificatoare:
http://www.scribd.com/doc/3992410/Pa...ea-schismatica http://www.scribd.com/doc/20633476/Papalitatea-eretica Decât îndelungi discuții sterile cu cei ce fac propaganda fide papistă pe forum ortodox, uitând că prozelitismul este interzis prin lege, ca să ne convingă că "papa nu-i atât de negru (ba e chiar alb... la haine) hai să ne unim cu el" mai de folos este să le citim și ne vom lămuri că încă mai înainte de a se rupe de Sfânta Biserică, datorită mândriei, au avut simptome de cădere și tentative de schisme. Și dacă aceasta ne arată documentele papale, ce vom găsi în cele Ortodoxe, ținute departe de fabricatorii de falsuri ai inchiziției, despre papism? Vă recomand și succesiunea de documente istorice despre fanatismul papal de pe postările de aici Citat:
Cred că fotografia de mai jos este sugestivă pentru infailibilitatea papală și de unde își ia duhul Benedict: Mai multe poze sugestive despre ce fel de duhuri insuflă pe papă când grăiește fie ex-catedra fie personal: http://toaca.md/?&page=archive&article_id=437 O listă cu ereziile papalității din cartea de mai sus: Ereziile Bisericii Romane–Asupra Constituțiunii Bisericii și regulã de credințã Erezie asupra Treimii Erezie asupra Întrupãrii Erezie asupra Rãscumpãrãrii Erezie asupra Misterelor Botezul Erezie atingãtoare de viața viitoare Papalitatea sau marea erezie occidentalã Hristos S-a înălțat!
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 06.07.2011 at 04:57:35. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sa inteleaga mai bine co-forumistii despre ce este vorba: este ca si cum un "preot ortodox" de la Noul Ierusalim din Slatioara s-ar converti la catolicism si apoi ar incepe sa scrie carti impotriva Bisericii Ortodoxe Romane. L-ar lua cineva in serios, in afara de cativa talibani catolici ? Evident ca nu. Aceeasi situatie si cu Vladimir Guette. Last edited by Erethorn; 03.06.2011 at 08:26:59. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
În Noul Ierusalim care a venit deja cred "ortodocșii" de la Pucioasa, pe când "ortodocșii" de la Slătioara cred în unicul și adevăratul Calendar. Fiecare cu "Roma" lui. Sunt schisme diferite. E adevărat că pentru noi nu mai contează chiar așa de mult, fiind "schisme ale schismei". Doar pentru rigoare și exactitate am făcut precizarea aceasta.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In prezentarea in limba engleza: http://orthodoxwiki.org/Vladimir_Guett%C3%A9e putem citi ca nu a fost de acord cu jumatatile de masura, ca jansenismul sau vechii catolici. De aceea a trecut la ortodoxie. De fapt a fost unul din contestatarii noilor dogme introduse de BC si papa si a fost un critic al ultramontanismului http://en.wikipedia.org/wiki/Ultramontanism A criticat noile dogme, neprihanita zamislire si infailibilitatea papapla. Dar impotriva infailibilitatii au fost cam toti ierarhii din acesta parte, adica Ungaria, Austria, Transilvania si o parte din Franta ( doar un episcop unit roman a fost pro, din cate am citit). Citatele date de mine despre Sf. Ioan Gura de Aur au fost selectate de acolo, cel putin prima carte e extraordinar de bine documentata. Cui ii place si adevarul. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar dacă dvs. citiți doar cărțile cu proorocii și nu cele de istorie și de dogme, mă tem ca nu cumva să pățiți cele scrise în istorie, pe care nu le-ați băgat în seamă: "cine nu ia aminte la istorie este condamnat să o repete". Citat:
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
VLADIMIR GUETTÉE DOCTOR ÎN TEOLOGIE AL BISERICII ORTODOXE A RUSIEI PAPALITATEA SCHISMATICĂ SAU ROMA ÎN RAPORTURILE SALE CU BISERICA RĂSĂRITEANĂ Traducere de IOSIF GHEORGHIAN fost Episcop al Dunării de Jos și Mitropolit Primat Aparuta cu binecuvantarea P.S. Galaction, Episcopul Alexandriei si Teleormanului Ediție digitală APOLOGETICUM 2005 Vladimir Guittee 2 Papalitatea schismatică 3 NOTĂ ASUPRA EDIȚIEI Retipărim acum o lucrare clasică a eruditului teolog francez din secolul XIX, Arhimandritul Vladimir Guettée, cunoscut mai ales sub numele de Abbé Guettée (René-François Guettée pe numele de mirean). Fost preot al Bisericii Romano-catolice din Franța, Abatele Guettée este autorul Istoriei Bisericii Franței (9 volume) și al mai multor lucrări de mare erudiție sau cu caracter polemic. Lucrările sale, scrise în spiritul adevărului istoric, cu o probitate exemplară, au stârnit opoziția cercurilor ultramontane și a Papalității, fiind puse la Indexul cărților interzise de Biserica Romano-catolică. Intrând în conflict cu Biserica Catolică, Abatele Guettée devine un opozant deschis al Papalității și treptat se apropie de Biserica Ortodoxă Rusă de la Paris. Descoperind Ortodoxia ca fiind Biserica autentică a Apostolilor, a Sinoadelor Ecumenice și a Sfinților Părinți, se va converti la Ortodoxie cu numele de Vladimir, obținând apoi titlul de doctor al Bisericii Ortodoxe Ruse și rangul de Arhimandrit. Papalitatea schismatică, una din cărțile cele mai celebre ale Abatelui Guettée, a fost tradusă în românește de Episcopul Iosif Gheorghian (ediția întâi 1880, ediția a doua 1906). Pentru această reeditare am folosit textul ediției a doua (Tipografia Cărților Bisericești, București, 1906). Din dorința de a oferi cititorilor de azi un text cât mai inteligibil și fidel originalului, traducerea a fost complet revăzută, fără a o modifica în mod esențial, intervenindu-se doar punctual acolo unde sensul risca să se piardă. Au fost corectate tacit erorile de tipar, completate unele pasaje și înlocuiți unii termeni improprii folosiți de traducător, unificându-se pe cât posibil și redarea în românește a numelor proprii. De asemenea, am îndreptat punctuația destul de fantezistă a ediției din 1906, care îngreuia mult lectura. Nădăjduim că aceste câteva modificări vor sluji mai bunei receptări a mesajului atât de actual al unei lucrări în care erudiția slujește fericit zidirii duhovnicești și întăririi dreptei credințe, în duhul predaniei autentice a Bisericii Ortodoxe. Editura. Vladimir Guittee 4 Prefața traducătorului la ediția întâi Biserica Creștină este divizată de zece secole în Biserica Răsăriteană și Biserica Apuseană. De atunci și până astăzi se urmează un necurmat proces între aceste Biserici, aruncându-și una alteia culpa dezbinării ce există de atâtea secole și întristează sufletul fiecărui adevărat creștin, văzând dezbinarea între biserici care, și una și alta, își au originea lor apostolică. Care dintre Biserici să fie culpabilă de această sciziune? Iată întrebarea ce își pune fiecare creștin ce aspiră la reunirea Bisericilor. S-au scris multe lucrări, multe apologii în favoarea uneia sau alteia dintre Biserici. Cu toate acestea, marea chestiune a rămas nerezolvată și Bisericile continuă a fi divizate. O chestiune dar de cea mai mare importanță este a se cunoaște căreia dintre Biserici se cuvine reprobarea și culpa ce-și atribuie una alteia de atâtea secole; ca astfel, cunoscându-se partea din care provine eroarea, să reintre în sânul Bisericii Ortodoxe, a acelei Biserici ce a păstrat fără întrerupere și fără inovațiuni moștenirea apostolică. Asemenea gravă și capitală chestiune a tratat-o venerabilul și savantul Arhimandrit Vladimir Guettée în lucrarea sa Papalitatea schismatică. Din câte lucrări, tratând asemenea subiecte, am avut ocazia a citi, Papalitatea schismatică a eruditului Părinte Vladimir Guettée este fără contrazicere, după părerea mea, tratatul cel mai serios, cel mai savant; căci a aprofundat chestiunea și a descoperit adevăratele cauze ale dezbinării Bisericii; a arătat apoi la fine și mijlocul de a se reuni Bisericile, pentru care scop Biserica se roagă necontenit zi și noapte, zicând: Să ne rugăm Domnului pentru pacea, bunăstarea și unirea tuturor Bisericilor. Această interesantă lucrare este bazată pe Sfânta Scriptură și pe documente autentice, primite de erudiți generalmente recunoscuți ca atare și stimați; nu se vede în ea nici ură, nici pasiune, este o scriere serioasă cu o critică profundă și cu totul imparțială. Această lucrare, în fine, are un caracter istoric. Citind mai multe opere literar-religioase ale venerabilului și eruditului Părinte Vladimir Guettée, căruia cu dreptate i se poate da titlul de apărător al Ortodoxiei, și găsind această lucrare ca foarte necesară și folositoare tuturor creștinilor în genere, și în particular creștinilor ortodocși și clerului român, am întreprins a o traduce în românește și a o da la lumină, crezând a face prin aceasta un serviciu Bisericii noastre Române. Traducțiunea m-am silit a o face pe cât posibil mai inteligibilă fără a schimba câtuși de puțin sensul sau ideea din limba originală. Recomand dar cu tot dinadinsul această traducțiune tuturor Românilor, sperând că vor fi edificați în ortodoxie prin citirea ei. Și dacă această carte unică până astăzi în limba română va produce vreun bine, îl voi atribui milostivirii lui Dumnezeu și meritul va fi al autorului. Cât pentru mine, mă voi considera fericit și recompensat pentru osteneala ce am pus în traducțiunea și darea la lumină a acestei lucrări, prin ideea că am putut contribui câtuși de puțin la edificarea creștinilor ortodocși, cărora le cer de la Dumnezeu har și milă și mântuire de la Domnul nostru Iisus Hristos. Traducătorul Papalitatea schismatică 5 Prefața traducătorului la ediția a doua În dorința de a servi literaturii noastre bisericești, am tradus și tipărit acum douăzeci și șase de ani valoroasa operă a învățatului teolog, Arhimandritul Vladimir Guettéee, doctor în teologie al Bisericii Ortodoxe a Rusiei, acum răposat, — Papalitatea schismatică sau Roma în raporturile sale cu Biserica Răsăriteană, cu dorința mai departe ca să se poată vedea de partea cui stă vina de dezbinare a Bisericii lui Hristos, ca apoi, recunoscându-se greșala, să reintre în sânul Bisericii Ortodoxe, care a păstrat cu neîntrerupere și fără inovațiuni moștenirea apostolică. Ediția primă a acestei traduceri sleindu-se cu desăvârșire, și fiindcă chestiunile pe care le tratează această lucrare însemnată sunt totdeauna de actualitate până când va exista, din nefericire, această dezbinare, am crezut nimerit să o tipăresc din nou și să o recomand dragostei creștine cu aceeași căldură cu care o recomandam acum douăzeci și șase de ani, reținându-mi pentru mine mângâierea că va fi citită și folosită de iubiții noștri creștini. Am păstrat în această nouă ediție prefața de la prima ediție, pentru dorința de a reda întocmai și neschimbat ceea ce am crezut atunci că e bine să se facă. Iosif, Mitropolit Primat 9 Martie 1906. Vă rog să comparați tonul scrierii acesteia cu patosul papiștilor ce se vor obiectivi. Cred că nu mai este nevoie de comentarii. Cu durere și dragoste Alexandru
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
O să începem cu ereziile papalității și apoi, pentru a le vedea cauza vom merge în istorie la rădăcina lor și anume la duhul schismatic al papalității care a degenerat apoi în duhul eretic al papalității.
Doresc cititorilor bucuria adevărului: WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica adică ce vedem în fotografia de mai jos: 1 PAPALITATEA ERETICĂ Expunere a ereziilor, erorilor și inovațiilor BISERICII ROMANE de la separarea sa de Biserica Catolică în secolul al IX-lea de WLADIMIR GUETTÉE doctor în teologia Bisericii Ortodoxe a Rusiei Traducere făcută cu binecuvântarea Prea Sfinției Sale Părintelui Episcop al Eparhiei Râmnicu Nou Severin D.D. IOSIF de Protosinghelul GHERASIM SAFFIRIN Bacalaureat al Liceului din Craiova Director și profesor de morală liturgică și pastorală al Seminarului Eparhiei Râmnicu Prea Sfinției Sale Părintelui Episcop al Eparhiei Râmnicu Nou Severin Robul lui Dumnezeu Domnul IOSIF În semn de profund respect și deosebită considerație traducătorul dedică această carte. WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 2 CUPRINS Precuvântare – Scopul operei 3 Ereziile Bisericii Romane – Asupra Constituțiunii Bisericii și regulă de credință 6 Erezie asupra Treimii Erezie asupra Întrupării 49 Erezie asupra Răscumpărării 58 Erezie asupra Misterelor Botezul și Confirmațiunea 80 Euharistia 90 Penitența 126 Hirotonia 141 Nunta 163 Ungerea bolnavilor 164 Erezie atingătoare de viața viitoare 165 Papalitatea sau marea erezie occidentală WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 3 PRECUVÂNTARE După ce am publicat volumul intitulat Papalitatea schismatică, am promis că vom publica Papalitatea eretică. Ne ținem astăzi de promisiunea noastră. În prima noastră lucrare, am considerat papalitatea în raport cu Biserica. Am stabilit că, uzurpând o putere suverană și universală, papii au răsturnat dumnezeiasca constituție a Bisericii, s-au despărțit de Biserica primară și apostolească, s-au constituit în stare de schismă. Fiindcă ei au încercat să găsească în sfânta Scriptură și în monumentele tradiției catolice probe în sprijinul uzurpării lor și motive pentru a-i da o bază dumnezeiască și apostolească, noi am trecut în revistă textele Scripturii și faptele istorice de care ei au abuzat, spre a nimici falsele lor interpretări și falsificările lor. În lucrarea pe care o publicăm astăzi, noi considerăm papalitatea, față cu doctrina revelată, conservată de Bisericile apostolice din primele secole până în zilele noastre. Documentele doctrinare din primele secole, practica neîntreruptă a Bisericilor, faptele exterioare care constituie istoria propriu-zisă, și chiar sistemele care s-au încercat a se opune doctrinei revelate, pun în evidență un corp de doctrină primit în identitatea sa de toate Bisericile fondate de apostoli și conservat de ele cu o grijă scrupuloasă. Până în secolul al optulea aproape, toate Bisericile apostolice orientale și occidentale erau în acordul cel mai perfect în privința acestor doctrine unice și universale. Un fapt foarte însemnat, este că Bisericile fondate în țări foarte depărtate unele de altele și de apostoli diferiți se aflară în posesia aceleiași doctrine, de îndată ce intrară în relații unele cu altele. Acest fapt probează că toți apostolii nu predicau decât o doctrină, aceea pe care Iisus Hristos le-o predicase, și pe care ei o predicau sub inspirația aceluiași Duh Sfânt. Din faptul acesta decurgea cu necesitate acest principiu: că toată învățătura contrară doctrinei universal primită și universal conservată, era contrară adevărului revelat, predicat de apostoli, adică, constituia o erezie. Începând din secolul al optulea Bisericile occidentale părăsiră în mai multe puncte doctrina pe care o profesau în secolele precedente, și pe care Bisericile orientale au profesat-o în unanimitate până în zilele noastre. Ele se constituiră astfel în erezie. Și mai ales papalitatea a fost cea care le aruncă în această cale; ea a fost cea care inventă sau consacră noile erori. Pentru aceasta dar ea trebuie mai ales să poarte responsabilitatea; de unde titlul acestei lucrări: PAPALITATEA ERETICĂ. Pentru a justifica acest titlu, noi va trebui să trecem în revistă chestiunile doctrinare în privința cărora Bisericile occidentale și-au schimbat învățătura lor: să stabilim care a fost prima lor doctrină, spre a preciza exact sensul inovațiilor WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 4 lor; să determinăm adevăratul caracter al acestor inovații; să arătăm partea pe care a luat-o întru aceasta papalitatea, precum și motivele care au inspirat-o și au povățuit-o. Astfel ne va fi metoda pe care o vom urma în privința fiecăreia din chestiunile pe care le vom avea de tratat. Pentru a stabili care a fost prima doctrină a Bisericilor occidentale, vom apela la mărturiile acelora pe care ea totdeauna i-a considerat ca pe Părinții și ca pe Doctorii săi. Vom apropia de această primă doctrină pe aceea care a fost predată de atunci de către papi, de către episcopi, de către scriitorii pe care Biserica Romei i-a canonizat sau i-a aprobat. Cu modul acesta, schimbarea va fi constatată într-un chip evident și irecuzabil. Faptele istorice și documentele oficiale emanate, sau de la papalitate, sau de la sinoadele pe care ea le-a inspirat, prezidat și dirijat, vor face să reiasă rolul pe care această papalitate l-a jucat în toate inovațiile. Vom stabili astfel, cu evidență, că instituția care s-a impus Bisericilor occidentale ca centru de unitate și de adevăr catolic, n-a fost decât o sursă de împerecheri și de erori. În toate discuțiile pe care le vom avea de făcut, nu se va putea întâlni nici o urmă de pasiune ori de nedreptate. Noi vom putea cu atât mai mult să fim imparțiali cu cât, pentru a stabili teza noastră, nu vom avea decât încurcătura de a alege între textele și faptele la care va trebui să facem apel. Operele din care vom scoate probele noastre vor fi indicate cu exactitate, și toți cei care vor vrea să ne controleze o vor putea face fără dificultate. Ni s-a părut oportun de a publica acest op în momentul în care papalitatea îndrăznește să se proclame solemn infailibil. Opul nostru va demonstra care este valoarea acestei aserțiuni, și va proba că o decizie cu totul contrară ar fi trebuit să adopte consiliul Vaticanului, dacă ar fi vrut să grăiască adevărul. Dea Dumnezeu ca acest op să fie folositor membrilor Bisericii romane care, sau că nu cercetează, sau din obicei, sau pentru considerații curat omenești, ezită a se separa cu totul și pe față de o papalitate ale cărei erori ei nu și le mai pot ascunde! Ei nu le cunosc pe toate. Noi avem certitudinea de a-i convinge că, de o mie de ani aproape, papalitatea a rătăcit, după cum rătăcește și astăzi; că Bisericile occidentale au urmat-o în ereziile sale; că trebuie să se urce prin urmare în primele opt secole pentru a se regăsi în occident doctrina curată așa precum apostolii au învățat-o. Nimeni nu se îndoiește, chiar în sânul Bisericii romane că, pentru a merita titlul de catolic, este necesar de a profesa curata doctrină apostolească. Dacă este demonstrat că Biserica romană n-a fost credincioasă în paza depozitului dumnezeiesc, va fi evident că trebuie să o părăsească pentru a fi catolic. WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 5 Atare este încă de mult timp convicțiunea noastră; și pentru a rămâne catolic, după cum am voit totdeauna să fim, noi am părăsit o Biserică cu care nu poate fi cineva unit fără a fi schismatic și eretic. Știam că lucrând astfel ne vom atrage critici și injurii. Dar noi n-am ezitat, aducându-ne aminte de cuvintele Stăpânului, care proclamă fericiți pe aceia care suferă persecuție pentru dreptate, și care sunt ocărâți și disprețuiți din cauza Lui. Un om de convingere nu se poate opri pe lângă considerațiuni omenești când conștiința sa vorbește. Și într-această ocaziune mai ales și-aduce aminte cu o nobilă mândrie că, în ceea ce privește lucrurile conștiinței, el nu voiește să știe decât de Dumnezeu. Am făcut să se vadă expunerea ereziilor, erorilor și inovațiilor papalității, și combaterii sistemului papal, așa precum el este adoptat astăzi în Occident. Noi nu puteam să tratăm mai bine un asemenea subiect decât atacând scrierea D-lui J. de Maistre1, intitulată Despre Papa. Acest op este adevăratul punct de plecare al neo-ultramontanismului, care a fost consacrat de Conciliul de la Vatican. Vechii ultramontani, chiar cei mai exagerați, mai conservau încă oarecare forme teologice, și puneau oarecare restricții puterii ce atribuiau papalității. Ei voiau să țină oarecare cont de istorie și de anticele doctrine. Ei căutau să le denatureze în profitul sistemului lor; dar silințele lor erau ca o rămășiță de omagiu dat adevărului. Dl. J. de Maistre nu a avut scrupule de acestea. El expuse brutal sistemul absolutismului politico-ecleziastic, pe care îl identifică cu papalitatea, și puse sub picioare istoria Bisericii și monumentele cele mai venerabile ale tradiției catolice. El făcu școală. Ultramontanismul adoptă destrăbălările sale și dogmatismul său insolit. Teologii plecară capul; episcopii nu îndrăzniră să reclame. Decretele Conciliului de la Vatican și Syllabus sunt consacrarea solemnă a teoriilor lui J. de Maistre. Combaterea cărții sale avea dar actualitate. Noi astfel am dărâmat, până în temeliile sale, această papalitate, care este marea erezie a Occidentului și sorgintea altor erezii. W.G. 1 Joseph de Maistre (1753 – 1821), scrierile sale au influiențat pe Sain Simon, Auguste Comte si Charles Maurras și a inspirat generații de francezi monarhiști și catolici ultramontaniști. Mulți ani a fost implicat in politică. Intre 1774 – 1790 activat in loja masonică de la Chambery, asociată cu ramură a iluminaților din Ritul Scoțian in apropiere de Lyon.
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 06.07.2011 at 05:20:19. |
|