![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Desi toti sunt la nivel de episcopi din punct de vedere al credintei, din punct de vedere administrativ (adica al organizarii) au parut in timp mitropoliti si apoi patriarhi. Ba chiar a existat o ordine a patriarhilor si un primat onorific. dar acestea doar din punct de vedere administrativ. Primatul papal al BC e cu totul altceva, nu doar administrativ, presupune o putere mai mare a unui episcop din punct de vedere al harului si credintei (nu gasesc cuvantul potrivit). Ca sa nu mai vorbim de infailibilitate. In ortodoxie si unii sfinti spun ca papa a fost pus in capul unghiului in locul lui Iisus si a luat si acelasi atribut ca Dumnezeu, infailibilitatea. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Referitor la infailibilitate si sfintii care spun ca papa a fost pus in capul unghiului: nu sinteti numai in eroare. Sinteti in minciuna si neadevar. Indiferent ce spun sfintii ortodocsi, pe mine ma intereseaza ca spune Biserica Catolica: piatra din capul unghiului e Isus Cristos. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
E adevarat, catolicii spun ca sunt doua pietre, nu una. Vad ca faci doar acuzatii dar nu dai si argumente, ar trebui sa te cred pe cuvant. Ce am spus gresit despre primat? Tu si altii va suparati cand se spune ceva despre BC, dar noi de ce nu ne supram cand se sustine ceva ce noi consideram o eroare, un neadevar si asta pe un forum ortodox? Poate tu crezi in primat, dar noi nu numai ca nu credem, ci consideram ca este o erezie. Nu inteleg supararea, e un forum ortodox, noi nu credem in primat, nu e logic? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Va provoc la un exercitiu de sinceritate: FARA SA CAUTATI NIMIC PE NET IN PREALABIL, DATI DEFINITIA PRIMATULUI PAPAL. Vom vedea atunci despre ce credeti dumneavoastra ca discutati. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cum adica "indraznesc"? Va credeti vreun inchizitor si trebuie sa ne fie frica de dvs.? Ca avocat pentru altii vad ca sunteti. Indraznesc sa spun ca nici dvs. nu va cunoasteti dogma, asa cum de multe ori am aratat. In cazul de fata bineinteles ca am dreptate si primatul papal nu e doar o functie administrativa, de genul unui mitropolit, patriarh. Chiar Eugen v-a spus cate ceva in mesajul acesta, raspunzand la aceeasi nelamurire a dvs.: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=841 Si tocmai citisem ca Sf. Leon cel Mare a fost primul care a sustinut superioritatea papei fata de episcopi. Papa nu are doar o functie administrativa, ci e superior unui episcop si din punct de vedere dogmatic. La asta ma refeream cand ziceam ca nu-mi vine cuvantul, spunand ca din punct de vedere al credintei. Papa este capul Bisericii, vicarul lui Hristos. El stabileste adevarurile de credinta (nu e nevoie de consultarea cuiva, daca se pune problema) si le poate schimba sau afirma. Nu poate fi contrazis sau puse la indoiala ceea ce spune ex cathedra. Dar astea tin si de infailibilitate, asadar de retinut e ca papa are un primat intre episcopi, nu e un simplu episcop, ca si mitropolitii sau patriarhii. De ce nu e bine acest lucru a raspuns Sf. Grigorie cel Mare. Daca BC sustine ca papa e un simplu episcop, iar primatul e doar o functie administrativa, inseamna ca ortodocsii nu au nimic de spus impotriva acestui lucru. Asadar, vedeti ca si de data asta ati dat cu bata fara sa intrebati mai intai. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Iata ce inseamna stergerea episcopului din pomelnic, luat direct de pe orthodoxwiki:
Expresia scrierea numelui unui episcop în diptice înseamnă că Biserica se consideră în comuniune cu acesta iar îndepărtarea numelui unui episcop înseamnă ruperea comuniunii cu el. Acum spuneti-mi, cum poate o Biserica sa fie in comuniune cu alta Biserica, daca nu e in comuniune cu episcopul ei ? Editare ulterioara: 23.05.2011. Ierusalim. Patriarhia Ierusalimului a publicat explicațiile oficiale referitoare la ruperea comuniunii euharistice cu B.O.Română. În general, motivul pentru care Patriarhia Ierusalimului a rupt comuniunea euharistică cu Patriarhia Română este încercarea de a înălța un altar de rugăciune pe teritoriul unei jurisdicții canonice care aparține altei Biserici, altei patriarhii. Sf. Canoane sunt categorice în astfel de cazuri – se consideră la Patriarhia Ierusalimului. În document se subliniează faptul că, cu părere de rău Patriarhia Română a refuzat să țină cont de hotarele jurisdicționale ale Bisericilor locale, ceea ce este un lucru inadmisibil din punct de vedere al Dreptului Bisericesc. Last edited by Erethorn; 01.06.2011 at 15:11:02. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Papa nu are nicio opreliste, poate declara orice ex cathedra. Cum scrie si invatatura de pe newadvent papa nu este constrans de nimeni. Catolicii spun insa ca papa nu poate gresi din cauza ghidarii de catre Sfantul Duh. Chiar si pe newadent sunt descrise cazurile a trei papi care au gresit, dar li se gasesc niste scuze. In catehismul tradus de dl. Mihnea Dragomir scrie: " Pentru a vorbi ex cathedra sau în mod infailibil, trei condiții sunt necesare:
DE aici si pornise discutia pe acest topic, ceea ce afirma un sfant si doctor al BC, asta inainte de adoptarea infailibilitatii, la inceputul secolului XVII: Cardinalul Bellarmine: „Dacă Papa într-o bună zi impune păcatul și interzice virtutea, Biserica este datoare să creadă că păcatul este bun, iar virtutea este rea și vătămătoare”. Citatul l-am gasit aici, e un fost monah catolic ce povesteste converitrea la ortodoxie: http://www.familiaortodoxa.ro/2010/0...l-nazianzului/ Ca sa nu ne mai contrazicem degeaba intrebati si preoti sau credinciosi catolici despre acest subiect. Si in general despre toate subiectele, pentru ca jumatate din discutiile cu dvs. sunt doar din cauza faptului ca dvs. nu ati inteles ceva si va contraziceti. |
|
|