Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #881  
Vechi 30.05.2011, 14:47:20
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Va invit sa analizati bisericile si sa vedeti unde exista dezbinari. In Biserica Catolica credinciosii catolici asculta de cei pe care Dumnezeu ni i-a rinduit ca conducatori, sintem uniti in aceiasi credinta, in timp ce in alte biserici fiecare asculta de cine il taie capul.

Deci iarasi ne aduceti citate care ne arata ca credinciosii catolici pot ramine linistiti: Biserica Catolica urmeaza invataturile lasate de sfintii apostoli.
În Biserica Catolică, nu este nici o dificultate în a vedea cine aparține și cine nu aparține Bisericii (și acesta este unul dintre rolurile primatului papal): cine e în comuniune cu Episcopul Romei este în Biserică și este în comuniune cu orice alt catolic, poate să se împărtășească cu Sfintele Taine fie la Roma, fie la Timișoara, fie în Peru sau în China, în rit roman, în rit bizantin, în rit maronit etc.

În Biserica Ortodoxă nu e chiar atât de clar. De exemplu, ortodocșii care aparțin de BOR nu se pot împărtăși, la ora actuală, în bisericile care țin de Patriarhia Ierusalimului. Ei sunt, efectiv, excomunicați de către această Biserică.

Last edited by Erethorn; 30.05.2011 at 14:59:24.
  #882  
Vechi 30.05.2011, 17:30:19
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Va invit sa analizati bisericile si sa vedeti unde exista dezbinari. In Biserica Catolica credinciosii catolici asculta de cei pe care Dumnezeu ni i-a rinduit ca conducatori, sintem uniti in aceiasi credinta, in timp ce in alte biserici fiecare asculta de cine il taie capul.

Deci iarasi ne aduceti citate care ne arata ca credinciosii catolici pot ramine linistiti: Biserica Catolica urmeaza invataturile lasate de sfintii apostoli.
Dvs. poate nu cunosteti istoria BC si de unde provin atatea denominatiuni.
Mai intai au fost ereticii care se spunea ca dezbina BC. Apoi au aparut disensiuni, fiind o perioada doi papi. De aceea la Sinodul Ferrara au participat doar o parte din catolici.
Iar apoi au inceput sa apara pe rand luteranii, calvinii, unitarienii, apoi neoprotestantii, etc.
In urma declararii infailibilitatii s-au desprins vechii catolici, iar apoi cateva grupari mai mici.
In ortodoxie e aceeasi invatatura peste tot. In urma schimbarii calendarului au devenit schismatici o infima parte din Bo din Romania, Bulgaria si Grecia.
  #883  
Vechi 30.05.2011, 17:31:25
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
În Biserica Catolică, nu este nici o dificultate în a vedea cine aparține și cine nu aparține Bisericii (și acesta este unul dintre rolurile primatului papal): cine e în comuniune cu Episcopul Romei este în Biserică și este în comuniune cu orice alt catolic, poate să se împărtășească cu Sfintele Taine fie la Roma, fie la Timișoara, fie în Peru sau în China, în rit roman, în rit bizantin, în rit maronit etc.

În Biserica Ortodoxă nu e chiar atât de clar. De exemplu, ortodocșii care aparțin de BOR nu se pot împărtăși, la ora actuală, în bisericile care țin de Patriarhia Ierusalimului. Ei sunt, efectiv, excomunicați de către această Biserică.
Din cate stiu patriarhul a spus ca ortodocsii romani sunt bine veniti la Ierusalim.
  #884  
Vechi 30.05.2011, 17:44:42
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Din cate stiu patriarhul a spus ca ortodocsii romani sunt bine veniti la Ierusalim.
Se vede ca dumneavoastra nu cunoasteti dreptul canonic si care sunt consecintele unui asemenea act.

Bineinteles ca sunt bineveniti pelerinii romani la Ierusalim. Excomunicarea nu inseamna ca n-au voie sa intre pe teritoriu, ci doar ca sunt opriti de la impartasanie.

Dar daca doriti sa aflati singur raspunsul la aceasta intrebare, va sfatuiesc sa trimiteti un mail la Patriarhia Ierusalimului.
  #885  
Vechi 30.05.2011, 18:20:46
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Se vede ca dumneavoastra nu cunoasteti dreptul canonic si care sunt consecintele unui asemenea act.

Bineinteles ca sunt bineveniti pelerinii romani la Ierusalim. Excomunicarea nu inseamna ca n-au voie sa intre pe teritoriu, ci doar ca sunt opriti de la impartasanie.

Dar daca doriti sa aflati singur raspunsul la aceasta intrebare, va sfatuiesc sa trimiteti un mail la Patriarhia Ierusalimului.
Comunicatul spune asa:
" În unanimitate și cu părere de rău, Sf. Sinod a hotărât întreruperea pomenirii Patriarhului Daniel al României și caterisirea reprezentantului Patriarhiei Române la Ierusalim, Arhimandritul Ieronim Crețu."

Iar apoi:
«evlavioșii pelerini din România sunt bineveniți în Țara Sfântă și în sfintele lăcașuri patriarhale».

Deci scrie ca nu il mai pomeneste pe Patriarhul Daniel. Nici macar nu scrie ca a rupt comuniunea cu Patriarhia romana.
  #886  
Vechi 30.05.2011, 18:57:05
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
caterisirea reprezentantului Patriarhiei Române la Ierusalim, Arhimandritul Ieronim Crețu."
Acuma am văzut asta ! Caterisirea este ceea ce catolicii numesc reducere la starea laicală, nu ? O pedeapsă foarte severă pentru un preot, dincolo de care nu mai este decât excomunicarea. Întrebarea este: pe ce bază canonică operează Sinodul de la Ierusalim sancțiuni asupra arhimandriților BOR ? Am impresia că, în lipsa papalității, în lumea ortodoxă domnește un mare haloimâs, în care orice Kerularie își închipuie că îl poate sancționa pe Papa.

Ca să zic așa, dacă primatul papal nu ar fi de drept divin, ar trebui inventat ca fiind de drept uman, ca să nu se ajungă aici.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 30.05.2011 at 19:06:54.
  #887  
Vechi 30.05.2011, 19:01:08
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Deci scrie ca nu il mai pomeneste pe Patriarhul Daniel. Nici macar nu scrie ca a rupt comuniunea cu Patriarhia romana.
Ștergerea Patriarhului din diptice exact asta înseamnă - ruperea comuniunii.
  #888  
Vechi 30.05.2011, 21:29:51
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Domnilor, ce legatura are patriarhia Ierusalimului cu ce discutam aici?
Astfel de lucruri s-au mai intamplat in istoria bisericii. Sunt sigur ca se vor repara.
Dar nu-mi spuneti mie ca in ortodoxie e haos.
Ia mai ganditi-va un pic la trecutul bisericii romane.
Au fost perioade cand erau deodata 2 sau chiar 3 papi, de nici nu se mai stia cine e papa si cine nu. Au fost sinoade, precum cel de la Constanta din 1414-1418, care au trebuit chiar sa declare autoritatea lor ca fiind superioara celei a papei pentru a scoate biserica romana din haosul si marasmul in care se zbatea.
Au fost perioade in care papii erau pusi in functie de prostituate. Nu are sens sa mai vorbim aici de asta.
Dar nu-mi spuneti mie de haos. Este evident pentru oricine ca au fost papi eretici cu duiumul in istorie.
Papa Liberiu a semnat un crez arian pentru a reveni la Roma. Aparatorii primatului si infailibilitatii spun ca a fost amenintat si a semnat de frica. Dar aici ei se contrazic singuri: pe de o parte ei spun ca viata personala a papei, chiar rea si pacatoasa, nu impieteaza asupra infailibilitatii sale oficiale; dar pe de alta parte spun ca frica, de asemenea un sentiment care tine de viata personala biruieste infailibilitatea. Atunci ce fel de infailibilitate e asta?
Papa Calist a ingaduit avortul si concubinajul matroanelor cu sclavi. Despre asta scriu si Tertulian si Ipolit romanul. De asemenea tot Ipolit spune ca papa Calist a sustinut sabelianismul.
Papa Vigiliu a refuzat sa condamne cele 3 capitole care erau nestoriene, cazand astfel in erezie.
Papa Honoriu a sustinut monotelismul , motiv pentru care a fost si condamnat la sinodul 6 ecumenic.
  #889  
Vechi 30.05.2011, 21:35:16
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Orice om care mai are un dram de luciditate realizeaza ca:
Daca un papa contrazice oficial un alt papa nu mai poate fi vorba de infailibilitate.
Daca papa Ioan 8 condamna oficial filioque la sinodul de la Constantinopol din 879-880, impreuna cu toti parintii prezenti acolo, sub pedeapsa excomunicarii, iar alt papa introduce filioque in Crez, e clar ca buna-ziua ca nu e nici o infailibilitate.
  #890  
Vechi 30.05.2011, 21:40:34
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Sinodul 2 ecumenic s-a tinut fara ca papa sa fie prezent, nici personal, nici prin legati, si nici un episcop din apus nu a participat. Cu toate astea, sinodul a fost considerat ca ecumenic. Sf. Meletie, episcop al antiohiei a prezidat sinodul, iar el NU era in comuniune cu papa.
La fel, sinodul 5 ecumenic, care a fost convocat de imparatul Iustinian, a fost convocat impotriva vointei papei Vigiliu, papa nu a participat nici personal, nici prin reprezentanti.
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican