Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #571  
Vechi 27.02.2015, 14:06:58
abaaaabbbb63
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de oaie_cugetatoare Vezi mesajul
Sfintii sunt alesi de Dumnezeu.Nu oamenii fac sfintii, ce Dumnezeu le arata
oamenilor cine este sfant.
Pai si ce se intelege din ce a scris Igor despre Sfantul Augustin? Ca desi Biserica il accepta ca sfant, el nu este de fapt, ci este plin de erezii. Tu pe cine crezi? Vad ca vine cu argumente in celalalt thread al lui.

Cine spune cum doreste Dumnezeu, bisericile ortodoxe sau Igor? Inca un impas, unde numai o interventie divina evidenta, de genul scrisului in nori, ar rezolva problema.
Reply With Quote
  #572  
Vechi 27.02.2015, 14:14:12
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Și reamintesc, în anul 1983 când a fost introdus "fericitul" Augustin în Calendarele Rusești și Grecești, au avut loc valuri uriașe de revoltă,
Deci: acum jumătate de oră susțineai că nu este în sinaxar, îl împroșcai cu invective pe Pelerin spre Răsărit, că e mincinos și mai știu eu cum.

Iar acum susții că ne "reamintești", de parcă ne-ai mai fi amintit o dată, că la introducerea lui în sinaxar au fost valuri etc.

Păi cum să ne reamintești ceea ce s-a întâmplat la introducerea în sinaxar, când acum jumătate de oră negai că ar exista în sinaxar ?!!!!!
Reply With Quote
  #573  
Vechi 27.02.2015, 14:15:14
oaie_cugetatoare oaie_cugetatoare is offline
Banned
 
Data înregistrării: 31.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.296
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Pai si ce se intelege din ce a scris Igor despre Sfantul Augustin? Ca desi Biserica il accepta ca sfant, el nu este de fapt, ci este plin de erezii. Tu pe cine crezi? Vad ca vine cu argumente in celalalt thread al lui.
Dar Igor nu este Dumnezeu si nici Biserica Ortodoxa.
Pe cine cred eu ? Simplu, eu nu intru in capcana de intretine sminteli.
In postul Mare, nu trebuie sa ne smintim despre parerile unora vs
parerile altora in legatura sfintenia unora sau altora.Si mai mult, nu trebuie
sa ne consumam energia pt astfel de dezbateri in postul Mare.

Citat:
Cine spune cum doreste Dumnezeu,
Dumnezeu nu spune, Dumnezeu arata cine este sfant.
Reply With Quote
  #574  
Vechi 27.02.2015, 14:18:18
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul

,,Despre Fericitul Augustin si zelotii supercorecti", spui? Dă-mi o editură, un an de apariție, ceva. Nu gastronomie.
Aici se pot citi scrisorile Părintelui Serafim Rose despre Fericitul Augustin:

http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/...lui-antihrist/

Și aici: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/...upercorecti-i/

Last edited by GMihai; 27.02.2015 at 14:21:11.
Reply With Quote
  #575  
Vechi 27.02.2015, 14:42:25
Illuminatu Illuminatu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.03.2012
Locație: Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 951
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Nu este evident? Un pictor poate să facă portretul după modelul ce stă în fața lui pe scaun, ori din imaginația, închipuirea lui. Care portret crezi că e mai fidel? Cel pictat de un martor ocular, ori cel pictat din imaginație? Așa se face că Hristos e pictat când cu ochi albaștri, când cu ochi căprui - ca să dau un singur exemplu. Nu mai vorbesc de pleiada de sfinți din icoane pe care nimeni nu mai știe cum arătau în realitate...
Exista canoane in Biserica care reglementeaza CUM anume sa fie pictat sau zugravit un anume sfant tocmai pentru ca oamenii sa-l poata identifica, fie dupa vreun semn caracteristic (vezi icoana Sf.Gheorghe care, in cele mai multe cazuri este pictat calare ucigand balaurul), fie dupa o vedere generala a portretului generala.
Acum ca intr-o icoana Mantuitorul are ochi albastri si in alta ochi caprui, acestea sunt amanunte ce tin de inspiratia si personalitatea pictorului.
Si, cu toate aceste diferente tu insuti iti dai seama ca intr-o anumita icoana e pictat Mantuitorul, nu-i asa? CU TOATE ACESTE DIFERENTE OMUL POATE SA IDENTIFICE PERSOANA REPREZENTATA IN ICOANA!

Dar, oare, nu cumva tocmai aceste diferente sunt argumente doveditoare ca noi,ortodocsii, nu consideram ca icoana facuta de mana omeneasca NU ESTE DUMNEZEU?
Si, apropo, in Biserica exista un canon care iti da voie sa arzi o icoana atunci cand pictura se sterge si nu se mai poate deslusi NIMIC de pe ea.
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7.
"Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!"
Reply With Quote
  #576  
Vechi 27.02.2015, 14:59:11
Illuminatu Illuminatu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.03.2012
Locație: Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 951
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Asta am înțeles prea bine. Ce n-am înțeles: de ce este nevoie ca credinciosul să facă plecăciune, să sărute și să se adreseze spre mijlocire unui portret de sfânt (când uite Illuminatul pune sub semnul întrebării până și lucrarea de mijlocire al lui Hristos că ar face parte din Planul de Mântuire) și ca și când nu e de ajuns, mai vine și preotul cu autoritatea eclesiastică să sfințească, să cădelnițească și să tămâiască tabloul în cadrul slujbei speciale dedicate sfântului cu pricina!
Prin Jertfa Mantuitorului pe Sf.Cruce s-a realizat mantuirea obiectiva a omului.
Fiecare om este dator a-si insusi aceasta mantuire obiectiva si sa lucreze in mod subiectiv (sau personal, cum spuneti voi) la propria sa mantuire.

Afirmatia ta ca in cer exista un templu ceresc in care Mantuitorul a intrat cu Sf.Sangele sau pentru a continua ritualic mantuirea obiectiva a omenirii ESTE EREZIE.

Acum ai inteles?

Te intreb acum din nou: templul ceresc (pe care doctrina miscarii holywoodiene din care faci tu parte) pe care il propovaduiesti e o entitate fizica sau spirituala in care se continua mantuirea obiectiva a omului sau reprezinta, de fapt cerul intreg (de-a dreapta lui Dumnezeu)?
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7.
"Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!"
Reply With Quote
  #577  
Vechi 27.02.2015, 15:05:23
Illuminatu Illuminatu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.03.2012
Locație: Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 951
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Illuminatu Vezi mesajul
Exista canoane in Biserica care reglementeaza CUM anume sa fie pictat sau zugravit un anume sfant tocmai pentru ca oamenii sa-l poata identifica, fie dupa vreun semn caracteristic (vezi icoana Sf.Gheorghe care, in cele mai multe cazuri este pictat calare ucigand balaurul), fie dupa o vedere generala a portretului generala.
Acum ca intr-o icoana Mantuitorul are ochi albastri si in alta ochi caprui, acestea sunt amanunte ce tin de inspiratia si personalitatea pictorului.
Si, cu toate aceste diferente tu insuti iti dai seama ca intr-o anumita icoana e pictat Mantuitorul, nu-i asa? CU TOATE ACESTE DIFERENTE OMUL POATE SA IDENTIFICE PERSOANA REPREZENTATA IN ICOANA!

Dar, oare, nu cumva tocmai aceste diferente sunt argumente doveditoare ca noi,ortodocsii, nu consideram ca icoana facuta de mana omeneasca NU ESTE DUMNEZEU?
Si, apropo, in Biserica exista un canon care iti da voie sa arzi o icoana atunci cand pictura se sterge si nu se mai poate deslusi NIMIC de pe ea.
Rectific: "Dar, oare, nu cumva tocmai aceste diferente sunt argumente doveditoare ca noi,ortodocsii, consideram ca icoana facuta de mana omeneasca NU ESTE DUMNEZEU?"
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7.
"Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!"
Reply With Quote
  #578  
Vechi 27.02.2015, 15:14:40
Illuminatu Illuminatu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.03.2012
Locație: Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 951
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
Stii ce am sa fac? O sa-i las pe fratii tai ortodocsi sa judece ce ai scris tu.Poate pe ei ii vei crede.
Serpuitoare "initiativa" pelerinului spre neant!
Eu unul ma simt in masura sa CONSTAT ca Igor, in inflacararea sa face anumite greseli! dar stilul falsului pelerin de a ispiti este satanicesc de-a dreptul. L-a ispitit pe Igor spre infierbantare ascuzandu-i, de fapt, ca se inspira din surse Ortodoxe, iar, mai apoi, la momentul de tensiune maxima l-a ridiculizat si si-a scos, bineinteles, asul din maneca: si astfel il infatiseaza pe Igor ca fiind dusman al propriei sale credinte. Este degradant pentru el insusi modul de lucru al pelerinului! Am simtit-o si eu pe pielea mea! Dar ceea ce face este foarte bine calculat! Pitonicesc de-a dreptul!
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7.
"Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!"
Reply With Quote
  #579  
Vechi 27.02.2015, 15:23:29
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Scuzele de rigoare. M-am gândit la amândoi și i-am schimabat. Ereticul Augustin adoptă și aprofundează, erezia predestinației de la ereticul Origen, care o inventează. Augustin practic o reinventează, adăugând indirect alte 7 erezii, total 8.

Și eu pot greși, unde văd și știu că am greșit, îmi asum greșeala.
Nu-i nimic, frate Igor. Am bănuit că ai scris în viteză, că te-a purtat ideea principală așa încât n-ai fost atent la un detaliu... Măcar mi-am amintit și eu de plasarea în timp a vieții celor doi bărbați creștini...:)

Acum, în ce privește pe Augustin și mai ales pe Origen, ce să zic.... Eu am citit câte ceva din operele lor, iar Confesiuni chiar mi-a mers la suflet. O carte care m-a făcut să îl îndrăgesc mult pe Augustin. O mărturisire colosală, pentru mine. Minunată!
Iar despre Origen am făcut câteva seminarii succesive la Teologie, disciplina IBU, cu multe materiale dezbătute, oferite de părintele profesor care e unul din cei mai buni istorici ai BOR în prezent. Am aflat că lucrurile nu sunt deloc așa simple cum par. S-au petrecut multe abuzuri legate de imaginea lui Origen și, dincolo de unele erori clare în cugetarea lui, Origen e considerat azi unul din cei mai proeminenți gânditori creștini, poate chiar cel mai mare. Nu eu sau alți studenți îl consideram așa ci, spre surpriza noastră, cei mai importanți profesori de teologie - ortodocși, catolici, protestanți... Deci, dacă pretutindeni în lume Origen e văzut de către teologi, indiferent de confesiunea acestora, drept un titan al cugetării creștine, mi-e greu să vorbesc sau să gândesc dspre acest om altfel decât cu sfială și cu recunoștință. Poat egăsești ceva vreme să citești câteva pagini din scrierile lui, precum și din Confesiuni, măcar. E multă frumusețe în sufletul acelor asceți!
Reply With Quote
  #580  
Vechi 27.02.2015, 15:26:07
Barsaumas
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Ar trebui sa faci o petitie adresata BOR ca sa fie acest Augustin scos de pe lista sfintilor.




Ce se poate observa aici este cat de subiectiva este sfintenia sfintilor.
Ai zis bine, aba4. Nu a sfintilor aratati de Dumnezeu prin sfinte moste si viata curata, si altele, precum minunile in viata sau dupa moarte, ci sfintii politici, pusi in Sinaxar din motive pur organizational-propagandistice, la vremea respectiva. Si apoi, secolele trecind, sunt si raman
acolo din inertie si supersititie.
Reply With Quote
Răspunde