![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
The Latins asserted that they say the holy Spirit proceeds from the Father and the Son not with the intention of excluding the Father from being the source and principle of all deity, that is of the Son and of the holy Spirit, nor to imply that the Son does not receive from the Father, because the holy Spirit proceeds from the Son, nor that they posit two principles or two spirations; but they assert that there is only one principle and a single spiration of the holy Spirit, as they have asserted hitherto. http://www.ewtn.com/library/councils/florence.htm iar pe de altă parte dogmatizează că de fapt Spiritul ar purcede atât din Tatăl cât și din Fiul ca dintr-un singur principiu. that the holy Spirit is eternally from the Father and the Son, and has his essence and his subsistent being from the Father together with the Son, and proceeds from both eternally as from one principle and a single spiration http://www.ewtn.com/library/councils/florence.htm Aceste două poziții dogmatice afirmate la Sinodul de la Florența mi se par contradictorii pentru că, pe de o parte postulează că numai unul ar fi principiul Spiritului, sau cauza purcederii Sale, iar pe de altă parte de fapt Spiritul purcede atât din persoana Tatălui cât și din cea a Fiului, adică din două persoane, ca dintr-un princpiu. Ori de vreme ce Tatăl și Fiul sunt două persoane unite dar care totuși nu se confundă în Sfânta Triadă, nu înțeleg cum ele nu pot fi două principii ci doar unul singur. Pe de altă parte o dată se afirmă că Spiritul are un singur principiu, iar apoi se afirmă că de fapt purcede atât din Tatăl cât și din Fiul ca dintr-un principiu; problema care se pune este cum Tatăl și Fiul deși sunt persoane care nu se confundă în Triadă sunt considerate un singur principiu al Spiritului, și nu două din moment ce persoanele sunt unite dar fără să se confunde. Last edited by Decebal; 22.07.2012 at 23:39:05. |
|