![]() |
![]() |
|
#281
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu-i asa ? pt ca cei nespovediti de la ei putere considera ca pot lua sfanta Impartasanie ,nu cu binecuvantarea duhovnicului.Ei se considera vrednici . Last edited by anita; 22.01.2015 at 09:52:52. |
#282
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Autosuficienta, mandria si obraznicia celor care cred ca merita sa se impartaseasca ii fac tot atat de nevrednici sa se apropie de Sfantul Potir ca si cum nu s-ar fi spovedit, intrucat inima le este inca plina de necuratii. Last edited by crinrin; 22.01.2015 at 16:30:11. |
#283
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cel mai bun exemplu care îmi vine acum în minte sunt rugăciunile de dinainte de împărtășire, rugăciuni făcute de sfinți. Să vedem ce spune Sf. Vasile cel Mare în prima rugăciune: "Pentru aceasta și eu, deși sunt nevrednic cerului și pământului și acestei vieți trecătoare, pentru că m-am supus cu totul păcatului și m-am făcut rob dezmierdărilor și am necinstit chipul Tău, dar fiind făptura și zidirea Ta, nu deznădăjduiesc de a mea mântuire, eu ticălosul, ci nădăjduind în milostivirea Ta cea fără de margini, vin către Tine." În ce nădăjduia Sf. Vasile? În milostivirea lui Dumnezeu. Și continuă rugăciunea "vin către Tine: Primește-mă deci și pe mine, Iubitorule de oameni Hristoase, ca pe desfrânata și ca pe tâlharul, ca pe vameșul și ca pe fiul cel pierdut, și ridică sarcina cea grea a păcatelor mele". Cu cine se asemăna Sf. vasile? Cu curva, cu tâlharul, cu vameșul, cu fiul pierdut. Asta era conștiința Sf. Vasile cel Mare. Nu spunea Sf. Vasile: păi vezi Doamne că eu postesc, nu dorm, priveghez toată noaptea, am văzut lumina necreată, m-am împotrivit ereticilor, sunt cel mai tare și deci sunt vrednic. Sf. Vasile avea conștiința nevredniciei, adică că el e curvă, că el e tâlhar, că el e vameș. Exemplele pot continua și la ceilalți sfinți: Sf. Ioan Gură de Aur, Sf. Simeon Metafrastul, Sf. Simeon Noul Teolog, Sf. Ioan Damaschin. În concluzie, cei care se considerau (formal) vrednici de împărtășire nu se asemănau acestor sfinți care se împărtășeau cu o conștiiță vie de nevrednicie. |
#284
|
|||
|
|||
![]()
Cu atat mai mult ,noi care suntem mai caldicei nu ar trebui sa hotaram de la noi putere sa ne impartasim fara binecuvantare care se obtine la spovedanie.
Pentru ca foarte multi crestini sunt autosuficienti ,nu inteleg ca viata duhovniceasca inseamna si o sporire care se vadeste in toate actiunile noastre. Eu nu as da acest sfat mai ales ca foarte putini parinti recomanda aceasta ,unul fiind trait in Occident si doar sf.Nicolae Cabasila sa zicem ca recomanda la fel dar el a trait cu sute se ani in urma. Daca vrei sa te impartasesti des te poti spovedi inainte. Duhovnicul meu recomanda impartasanie odata pe luna ,el fiind preot mirean. Eu cred ca are motivele lui ca altfel ne chema mai des la spovedanie.In cazuri rare ,de boli grave sau alte ispite stiu ca se spovedesc unii saptamanal sau mai des si cred ca atunci isi dezvaluie si gandurile cu care sunt ispititi. |
#285
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
De acord. Dar să știi că spovedania nu este o taină prin care primim bilete pentru împărtășire. Sper că ești de acord cu mine. Citat:
Last edited by ovidiu b.; 22.01.2015 at 14:19:55. |
#286
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Problema este ca propozitia "leul are patru picioare", care, ca orice judecata de existenta, e de ordin obiectiv (adica e adevarata sau falsa nu in functie de mintea mea, ci in functie de cate membre are leul) are semnificatie diferita pentru oameni diferiti. "Ce inseamna, pentru mine si viata mea, faptul ca leul are patru picioare?". Ei bine, asta nu mai e o chestiune de biologie, ci de teologie (sau "leologie", daca va place). Aici nu mai putem vorbi de adevar obiectiv. De aceea oamenii au teologii diferite. Sunt scoli diferite, toate vii, toate ortodoxe. Mai la deal era vorba de Sf Nicolae Cabasila. Stiti bine ca a fost in polemica cu Sf Grigore Palamitul. Sa fi fost vreunul dintre ei eretic ? Nu as zice, ci e clar ca aveau teologii diferite plecand de la acelasi adevar. Acela ca leul are patru picioare. Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#287
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stiu ca recomanda saptamanal in cazuri mai rare .eu stiu cazul unui prunc ce avea niste probleme de sanatate si care s-a vindecat . |
#288
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by ovidiu b.; 22.01.2015 at 14:45:50. |
#289
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citez: "Trebuie spus că practica mărturisirii publice a păcatelor, urmată de o împărtășire „în masă” a credincioșilor, nu a dispărut în secolul al IV-lea, ci poate fi întâlnită chiar în secolul al XIX-lea, în Rusia, la Sf. Ioan de Kronstadt (canonizat în 1990 de Patriarhia Moscovei). În consecință, a primit din partea Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse permisiunea de a practica spovedania publică, alături de cea privată, pe care o cerea de la cei care aveau de mărturisit lucruri grave. Totuși, rămâne deschisă întrebarea: în ce măsură este canonică practica liturgică a acestuia? Pentru a se găsi răspunsul corect, trebuie amintit că Sinodul a dat dispensa amintită cu titlu excepțional, doar datorită calităților de sfințenie evidente; apoi, actul canonizării Sf. Ioan de Kronstadt nu înseamnă automat canonizarea tuturor opiniilor și practicilor sale, ca un model de urmat de toți preoții. Detalii la Ioan I. Ică jr., „Sfântul Ioan de Kronstadt între Liturghie și revoluție”, în Sf. Ioan de Kronstadt, Liturghia: cerul pe pământ, trad. Boris Buzilă, Ed. Deisis, Sibiu, 1996, p. 5-35.]" Ce aflam de aici: - din sec. IV s-a practicat doar spovedania personala, inainte de spovedire. La fel cum sustin si Par. Schmemann si Par. Pruteanu, cei care sustin impartasirea fara spovedire. - se facea o spovedire publica inainte de impartasire, pentru care primise o derogare speciala din partea Sinodului - se spune ca datorita calitatilor de sfintenie si harismei sfantului. E posibil ca sfantul sa fi vazut la fiecare ce pacate are si daca e vrednic sa se impartaseasca. la fel cum si Sf. Paisie Aghioritul vedea la fiecare om ce pacate are. - mai e o problema, sfantul Ioan de Kronstadt avea si o greseala, influenta tot de la catolici, se pare ca a sustinut Filioque. - aceasta problema a fost pusa de un singur parinte, Schmemann, care a fost infleuntat de teologi catolici ce facusera o revizuire a practicii catolice dupa principii protestante (influentati de conceptii ecumeniste, inainte conciliului Vatican II). |
#290
|
|||
|
|||
![]()
Cătălin, te-am rugat să nu mai răstălmăcești idei. Am postat acea pildă nu pentru a argumenta controvesa pe tema spovedaniei, ci pentru a sublinia conștiința cu care ar trebui să mergem la împărtășit.
Ceea ce tu nu pricepi este că nu te-am contrazis și nu am negat nimic din ceea ce susții. Nu am spus că am dreptate, se poate să greșesc, am adus în discuție anumite aspecte pe care observ că nu le prea pricepi. |
|