![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ceea ce tu refuzi să vezi este faptul pr. Pruteanu este foarte clar și nu omite nici un amănunt: "Pentru a nu se ajunge la tot felul de excese, pentru ca cineva să se poată împărtăși (după Sfântul Simeon Noul Teolog), este obligatoriu să aibă și binecuvântarea duhovnicului." "Sfatul sau, mai bine zis, îndemnul este valabil doar pentru cei care merg regulat la biserică, țin toate posturile (inclusiv miercurile și vinerile), au un canon stabil de rugăciune, fac ascultare de un duhovnic, se feresc de păcat și lucrează virtuțile." Pr. Pruteanu ne îndeamnă să facem ascultare de duhovnic. Deci, pot eu să tot vreau să mă împărtășesc dacă nu am binecuvântare. Sper să înțelegi într-un final că nu sunt idei catolice/protestante. ps: ai dreptate în ceea ce privește să nu smintim pe alții, mi-am pus problema că o asemenea discuție poate fi interpretată în fel și chip, dar am mers pe ideea că fără binecuvântare oricum nu te poț împărtăși. Last edited by ovidiu b.; 25.01.2015 at 01:44:15. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Atenție la exprimare: preotul n-o fi dator să-ți asculte duhovnicul?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ai dreptate Dragoș, am să fac modificările necesare pentru a fi mai clar. Mulțumesc.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si cine in tara impartaseste pe cineva fara sa stie daca s-a spovedit? Adica sa ia fara binecuvantarea duhovnicului. Tu spui de ceva utopic, pana la urma. Aproape toti preotii din tara nu te impartasesc daca nu te-ai spovedit inainte. In plus, nici macar nu te indeamna sa te impartasesti mai des de o luna-40 de zile. Doar daca cineva merge pana in Portugalia, la Par. Pruteanu, sa se spovedeasca des (si fara sa se impartaseasca). Nu pot sa nu observ o alta legatura cu ideile protestante. Se spune ca deasa impartasire ar face pe credinciosi sa devina mai sfinti si mai curati. De fapt se minimalizeaza aportul credinciosului, in invatatura ortodoxa impreuna lucrare a omului cu harul aduce cresterea. In teologia protestanta omul e cazut si doar harul il ridica. Deci credinciosul trebuie sa lucreze lepadarea de pacat si astfel sa conlucreze cu harul. Fac asta prin vointa lui si spovedire, astfel de vine mai vrednic de a se impartasi mai des. Si nu impartasirea mai deasa il face sa fie mai sfant. |
|
|