Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Oare ai înțeles contextul în care părintele a făcut această afirmație? Oare face referire la legarea fiecărei împărtășanii de spovedanie?
|
Eu am dat si contextul, tu nu ai vrut sa intelegi, desi parintele spune clar. Am dat un citat mai lung. "Multa rugăciune pe care o citește preo*tul are harul Sfântului Duh de la Dumnezeu, că așa a dat bunul Părinte Ceresc ca să se ierte mărunțișu*rile care le-ai avut. Spui ce păcate ai mai avut, ce-ți mai aduci tu aminte și așa te apropii de dumnezeieștile Taine. Că foc arzător sunt Sfintele Taine, care ard toate păcatele, toate fărădelegile și toate gându*rile cele rele, dar dacă ești cu nebăgare de seamă există primejdia să te mai ardă și pe tine. De aceea zice Sfântul Apostol Pavel: “Să se ispitească omul și așa să se apropie de Sfintele Taine, că de aceea mulți dintre voi sunt bolnavi, mulți suferă, fiindcă se apropie de Sfintele Taine fără pregătire”.
Parintele spune ca se iarta si maruntisurile, adica pacatele mici, nu e vorba doar de pacatele mari, cum spun cei ce ii citezi si catolicii. E firesc sa spuna parintele la fel ca toti ceilalti mari duhovnici romani, pentru ca nimeni nu spune altceva.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Împărtășirea de mai multe ori cu o singură spovedanie se practică nu numai în Sf. Munte, ci și în Grecia (și nu numai), cu foarte rare excepții. E clar că aduci argumente în necunoștință de cauză.
|
Asa spune doar Par. Pruteanu. Par. calciu spune ca nu a cunoscut niciun preot sa practice asa ceva, cred ca domnia sa cunostea mai bine situatia decat tine. Spunea doar ca a auzit de un calugar care practica spovedania comuna, pe care o numeste simulacru de spovedanie.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Sfântul Ioan Gură de Aur spune că preoții au nevoie de aceeași pregătire pentru împărtășire ca și mirenii, căci în această privință nu este nici o deosebire între ei. După teoria ta, preotul trebuie să se spovedească ori de câte ori urmează să slujească, adică unii zilnic sau aproape zilnic.
|
Acest argument dat de par. Pruteanu e fals, in primul rand in acel timp inca se practica spovedania publica si pentru credinciosi. In al doilea rand Par. Cleopa spune ca fiecare preot trebuie sa se spovedeasca inaint ede Liturghie. De aceea tot bate moneda pe ce fac preotii si da acel exemplu cu zile consecutive de sarbatoare, pare ca stie ca preotii se spovedesc inainte de spovedanie, dar a gasit un caz deosebit, cand sunt zile consecutive. Altfel ar fi zis doar ca preotii nu se spovedesc inainte de Liturghie.