![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Iustin cred că ți-am mai spus și îți readuc aminte că nu ești dumneata în măsură să mă judeci pe mine și ce fac eu. Dumneata vezi-ți de treaba ta, judecă-te pe tine sau pe cine îți permite și dă dumneata mărturie mai bună decât mine dacă ești în stare. Cum consider eu ce și cum să fac asta mă privește, inclusiv metodele. Deci dacă ești așa mare judecător, judecă-te pe tine însuți.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Pentru Iustin ce s-a depărtat de la Dreapta Credință Doamne Iisuse Hristoase, Fiul și Cuvântul lui Dumnezeu: Pentru rugăciunile Prea Curatei Maici Tale, a Sfinților a căror pomenire astăzi săvârșim..., a Sfântului... (a cărui rugăciune se face) și a tuturor Sfinților Tăi; pe robul Tău Iustin care s-a depărtat de la Dreapta Credință din neștiință, de frică, din răutatea oamenilor, de răutatea lui îngâmfându-se, de cei interesați în viața lumească fiind ademenit, amenințat sau cu eresurile întunecându-se și în perzare aflându-se și toți cei căzuți din Dreapta Credință (ori în ce chip); cu strălucirea Darurilor Tale; luminează-i, îmbărbătează-i și-i întărește, și cu Sfânta Ta Biserică cea apostolească și sobornicească iar îi unește, spre Cinstea și Slava Numelui Tău, ca să se înalțe prin gura celor păcătoși spre mântuirea lor și prin gura celor mici spre rușinea și ocara celor mândri și lauda Ta cunoscând adevărul cel întunecat; descoperă-le Evanghelie Dreptății, întărește-i cu Duhul adevărului în dragostea și lămurirea Sfintelor Scripturi, dă-le pâinea cea sufletească și trupească în toate zilele și fă-i să te cunoască că Tu ești: adevărul, protectorul, stăruitorul, apărătorul, biruitorul și Mântuitorul nostru; iar noi suntem robii Tăi care Bine Te Cuvântăm, zi și noapte Ție ne rugăm și-Ți strigăm: Iisuse, adevărul, cel ce gonești înșelăciunea, luminează-ne pe noi.ieroschim. Silvestru Florescu
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
|||
|
|||
![]() ![]()
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Daca Iustin spune invatatura adevarata, ca si ateii au har si pe Hristos, eu nu mai am ceva de adaugat.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ateii au pe Hristos, iarasi eu zic invers : Hristos ii are pe atei.Si daca un ateu face un gest frumos si are intelegere pentru aproapele , acel ateu ,in acel gest,pentru scurt timp, a atins ceea ce el se fereste sa atinga cel mai mult : pe Dumnezeul cerurilor si al pamanturilor ,care s-a aratat pentru toti oamenii,a putut fii vazut de toti prin Hristos. Caci pentru scurt timp,din inima lui,fara a avea cunostinta explicita ,in acel ateu s-a aratat chipul lui Hristos. Ateul nu stie ca s-a aratat,dar constiinta lui ii spune ca a facut un fapt bun. Altfel ,spune-mi cum s-ar explica convertirile miraculoase ,daca Hristos nu ar preexista in toti oamenii ? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar ca Hristos preexista in toti oamenii e ceva gresit, ti-am spus ca tine de un fel de panteism, in care divinitatea se identifica si cu creatia. Cum spune si sf. Serafim de Sarov, faptele bune nu se pierd, si cel ce le face va fi luminat sa afle adevarul si sa ajunga in Biserica Sa. La fel cum s-a intamplat cu sf. sutas Cornelie. Acum iti voi raspunde si la intrebare, cum au loc convertirile, eu am mai scris dar poate nu ai citit. Exista un har chemator, cum il numeste un sfant, cel care face fapte bune primeste luminare de la Dumnezeu, care e acest har. Este harul exterior, in Sfintele Taine primim harul interior, mantuitor. Harul acesta exterior exista si in Vechiul Testament, dar harul interior, din inima, l-am primit la Cincizecime. Deci tot de la Dumnezeu e, nu de la faptul ca omul are pe Hristos. Doar prin Sfanta Impartasanie credinciosul primeste si pe Hristos, nu exista o alta cale. Nici prin celelalte Sfinte Taine, cand se primeste doar harul. Har avem de fiecare data cand il primim prin Sfintele Taine, chiar daca il pierdem dupa scurt timp din cauza pacatelor. Nu-l putem vedea la cine este, doar daca face si minuni. Altfel vedem ca si sfintii gaseau pe cineva cu mult har care nu se remarca prin ceva deosebit. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Adeseori ateii sinceri sunt cei mai lucizi diagnosticieni ai falimentului unui anumit mod de a propovădui credința. Mulți dintre ei sunt mai teologi decât majoritatea celor calificați astfel prin conveție profesională. Pentru cine are ochi de văzut, în strigătul lui Nietzsche "Dumnezeu a murit" există mai multe conținuturi spirituale decât în scrierile "profetesei" Ellen White, întrucât primul nu face altceva decât să anunțe că atât dumnezeul Vaticanului, croit de "teologi" după chipul și asemănarea papei, cât și zeitatea telenovelistică a pietismului vetero și neo protestant, și-au pierdut credibilitatea ontologică, ceea ce este totuna cu moartea unei idei. Hristosul occidentului a ajuns un cadavru rezistent la înviere precum în tabloul lui Hans Holbein. Nu poți crede într-un asemenea personaj căzut într-un nestorianism vulgar. Când noi, creștinii, citim celebra propoziție/constatare a lui Sartre "Infernul este celălalt" ar trebui să ne punem cenușă în cap precum ninivitenii și să-i cerem iertare Domnului că n-am prea fost în stare să-i revelăm cum se cuvine chipul și asemănarea Sa printre cei care habar n-au că în adâncul ființei lor posedă și ei așa ceva.. Chiar și pentru mulți ortodocși nominali infernul continuă să fie celălalt (adică heterodoxul) iar pe Hristos îl încuie într-un mormânt cofesional, prizonier al unor instituții a căror dreaptă credință strict teoretică este contrazisă tot mai des de proba faptei. Între un ateu sincer și un credincios îndobitocit de ideologie, îl prefer pe primul, fiindcă dintr-o necredință vie poți învăța lucruri mai profunde decât dintr-o credință moartă.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sau ca Hristos ca Persoana e in fiecare om. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ecumenism? | BogdanF2 | Generalitati | 150 | 21.12.2014 21:06:04 |
Ecumenism | ancah | Biserica Ortodoxa Romana | 206 | 31.05.2010 03:51:19 |
ecumenism | alexandra | Generalitati | 15 | 20.04.2008 16:10:49 |
Ecumenism | Iacov | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 178 | 08.10.2007 20:02:36 |
Ecumenism | Noesis | Generalitati | 13 | 17.07.2007 09:35:57 |
|