![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
As voi sa adaug si eu o observatie. Cat am sesizat pe pielea mea precum si la altii. Crestinul care nu a avut parte, din varii motive, de o buna cateheza, isi poate forma un sistem fix de conceptii pseudo-crestine pe care le ia drept adevar incontestabil. Sunt convingerile lui. Le apara deoarece le-a primit deja, le-a intarit afectiv, le-a acordat din timpul, energia, mintea lui. Cumva, o astfel de persoana e prizoniera intr-un turn bine zidit unde se simte confortabil, cel putin o vreme. De acolo din confortul turnului subiectiv asista cu neincredere, uneori cu amuzament, alteori cu iritare la ceea ce se intampla in Biserica. Daca mai are si nenorocul sa intalneasca alte persoane zidite in turnuri de amagiri asemanatoare, grosimea zidurilor creste si mai mult, oamenii devin fortarete veritabile ale ratacirii. Si asa isi duc viata, uneori pana la capat. Ei sunt ca personajele lui Platon din "Mitul pesterii". Sunt incredintati ca urmele de pe pereti, ceea ce vad ei fulgurind pe-acolo, este insasi realitatea, nebanuind ca au de-a face doar cu semne care i-ar putea conduce, daca s-ar urni din loc si ar porni la drum, catre realitate, catre Adevar. Si fireste, daca vine unul de afar sa le spuna "haideti la drum, oameni buni", ei vor spune ca au de-a face cu un nebun si, la o adica, il vor elimina. E spus in "Nu dati margaritare porcilor...". Crezind asadar ca au ajuns deja in Imparatie, ca inima lor e deja afierosita Domnului, ca Duhul Sfant deja lucreaza in ei, ca, practic, l-au inhatat pe Dumnezeu, acesti oameni au o certitudine si o plafonare straine de continua calatorie a crestinului pe Cale. Ei nu inteleg ca drumul pe Calea lui Hristos este neincetat si sinuos, si se comporta de parca ar fi ajuns deja la tinta. Pentru aceasta pied, desigur, harul si raman prizonieri mai departe ai imaginatiei de tot felul. In orice caz bat pasul pe loc, stagneaza, dorm si viseaza ca umbla, in loc sa umble efectiv, asa cum ne invata Biserica. Iar a umbla inseamna a tine toate randuielile, atat inlauntrul tau cat si in fapte. Doar asa putem afirma ca urmam poruncile Domnului si ca suntem bineplacuti Lui. Apoi sa ne dam seama ca acesti oameni, cautatori si ei ai lui Dumnezeu, candva, ca tot omul, au avut parte nu doar de o cateheza insuficienta si/sau stramba, ci si de experiente de-a dreptul traumatizante, uneori, in Biserica. Oameni care se cred induhovniciti, pastori care nu se ridica la nivelul demnitatii slujirii lor dumnezeiesti din varii motive, alti credinciosi care fie nu au stiut cum sa procedeze intr-o imprejurare anume fie sufera de mandrie si alte tare derivate, cunoscuti care au avut de suferit de pe urma unor neorinduieli din Biserica etc. (o multime de factori) - toate acestea, dublate de mieroasele si amagitoarele promisiuni si "libertati" oferite de amicii nostri "alternativi", au contribuit la ratacirea unora, la parasirea de catre ei a Bisericii. Dezamagiti si raniti, fireste ca ei raspund cu furie atunci cand intalnesc un crestin. Si/Sau privesc detasat, cu ironie superioara, dau lectii din imaginara lor inaltime. Care e, de fapt, cadere. Suntem asadar implicati in mod direct, cu totii, in viata semenilor. Adevarat este ce spunem noi insine adeseori, anume ca daca nu ducem noi mai intai o vietuire crestina, daca nu dobandim pacea-linistea-dragostea-blandetea prin darul Mangaietorului, devenim mai degraba pricina de poticnire pentru altii decat calauze spre Hristos. Mult rau am facut eu insumi, cand credeam ca fac bine. Incep sa ma indoiesc tot mai mult ca dezbaterile de aici unde sunt eu implicat au vreun folos duhovnicesc si cred ca totul se rezuma la nevoi de petrecere a timpului pe care, altminteri, il purtam in solitudine... Poate ar trebui sa ne imprietenim mai mult cu solitudinea noastra, macar o vreme, inchinind-o cu umilinta si nadejde Domnului nostru iubit, Imparatului Cerurilor, Iisus Hristos, slavit fie in veci. AMIN+ |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ultima parte suna bine. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Uitati Decebal unde vorbeste Sfantul Antonie cel Mare impotriva obiceiului cu moaste:
http://www.crestinortodox.ro/calenda...are-98788.html Uitati niste moaste catolice cu trup intreg conservat dupa schisma, gasiti pe pagina poza si cu moastele: http://fr.wikipedia.org/wiki/Vincent_de_Paul Sa nu imi replicati ca-i catolic si nu protestant, ca nici la catolici n-ar trebui sa existe dupa teoriile ortodoxe. Si sa nu veniti cu tot felul de teorii cum ca n-ar fi ca cele ortodoxe cum fac unii care habar nu au despre ce vorbesc, zicand ca moastele catolice ar fi de la diavol, pentru ca astfel de teorii nu fac decat sa sublinieze si mai mult ridicolul incapatanarii in prejudecatile proprii. Cat despre restul comentariilor dvs. sunt semnul prejudecatilor in care va scaldati. Am fost si eu candva de mulut in aceeasi stare iar cand omul este prizonier ei, vorbeste ca si dvs. si ca si altii de pe aici, fara sa isi dea seama ca de fapt, de dupa gratiile si lanturile prejudecatilor, striga neputinciosi la cei ce traiesc deja: "Adevarul va va face liberi". Acum permiteti-mi sa ma retrag de pe forum. Mi-am calcat cuvantul o data pentru a va respecta pe dvs. avand in vedere ca ati tinut sa raspundeti cu intrebare. Data urmatoare sper sa ma respectati dvs. pe mine si sa nu mai puneti intrebari acum ca mi-am anuntat iesirea de pe forum ca sa nu ma puneti in situatia de a parea fara obraz sau fara raspuns pentru faptul ca nu voi mai raspunde. Cine are ochi de vazut si urechi de auzit vede si aude pana la urma, cine nu- nu. Si sa nu uit: este de-a dreptul inexact ceea ce ati spus despre cei din vremea lui Ioan Botezatorul: Ioan Botezatorul este unul dintre cei mai mari asceti in timp ce Domnul era opusul dupa propriile Sale cuvinte din Biblie, El manca si bea in timp ce Ioan Botezatorul nu prea facea nici una nici alta, iar fariseii erau oricum nemultumiti si cu una si cu alta, ca doar carcoteala era de capul lor, si apoi, cei din vremea lui Ioan Botezatorul nu aveau cum lua Imparatia cu asalt fara Invierea Domnului. Domnul este cheia, restul sunt doar ajutoare celor putin credinciosi ce au nevoie sa vada pentru a crede. Mai fericiti sunt insa cei ce cred fara sa vada, iar acestia sunt cu siguranta protestantii. Eu nu am citit nici o carte protestanta, aceasta cu cursul alpha este prima pe care am pus mana si abia sunt la pagina 20, si tocmai de aceea imi este clar ca oricine citeste Biblia, indiferent in ce Biserica ar fi, o intelege cam la fel pana la urma. In Ortodoxie insa Biblia este cel mai putin citita. Se citesc zeci de carti despre credinta si Biblia inca nu. Fiecare face cum crede. Va salut inca o data pe toti si sper sa imi respectati iesirea de pe forum in sensul de a nu mai pune intrebari la care cu siguranta nu voi mai raspunde. Fiti cu totii binecuvantati. Last edited by Tartaruga; 19.08.2012 at 19:15:28. |
#5
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Daca la inceput familia se ingrijora ca ai inceput sa mergi la catolici, acum ai trecut si de catolici si ai ajuns la invatatura protestanta, din cauza duhului razvratirii. Un parinte spunea (nu-mi mai amintesc cine) cuiva care zicea ca merge la Vatican sa le vorbeasca catolicilor ca numai cand va vedea cladirile Vaticanului devine catolic. Mergand la protestanti sau la carismaticii catolici e o garav eroare pentru un ortodox, pentru ca e posibil sa ia un duh de acolo, care ii tine pe aceia in acea invatatura. O doamna spunea ca s-a dus in America de Sud si neavand o biserica in apropiere s-a dus la catolici. Si dupa un timp a inceput sa i se para ca invatatura catolica e cea corecta. Venind in Romania intr-o vacanta a dat din intamplare peste cartea lui Klaus Kenneth si a inceput sa o citeasca. Asa si-a dat seama ca ortodoxia e cea adevarata si s-a lecuit de ratacirea in care intrase. Tu de fapt esti cea care nu e libera, nu ortodocsii. Sper sa gasesti cararea cea stramta in viitor, ca acum esti pe campia cea larga. Citat:
Citat:
Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Ioan Cezar, ceea ce am sesizat eu din discuțiile cu Adriana și în general cu tot felul de protestanți sau de oameni mai puțin înțelegători este că unii oameni pur și simplu nu pot face față în Ortodoxie, pur și simplu nu înțeleg Ortodoxia, nu au capacitățile sau puterile spirituale de a înțelege despre ce este vorba sau pur și simplu nu au dar de la dumnezeu pentru a avea o ănțelegere adecvată Bisericii Ortodoxe. Eu nu îi condamn pentru că înțeleg că fiecare om are limitările lui, iar unii pur și simplșu nu se pot înălța, cel puțin nu în această viață și în această epocă istorică, la dimensiunea de sfințenie a Bisericii Ortodoxe. Și după cum am spus, nu îi condamn, ci încerc să îi înțeleg cu toleranță, totul până la momentul în care cei mai mici încep să dorească să impună reguli și tipare celor mai mari.
Uitați ca să fiu mai ușor înțeles faceți vă rog o comparație între liturghia bizantină, ritul liturgic bizantin sau bizantino-slav, așa cum se poate auzi pe fundalul unui filmuleț de pe youtube legat de canonizarea Sfântului Ioan Maximovici, sfânt cu sfinte moaște întregi neputrezite, asemănător Sfântului Ioan Iacob Hozevitul de la această pagină: http://www.youtube.com/watch?v=LkZ9w5R7hyk și între idealul de biserică și de viață de închinare și liturgică pe care îl au oameni de felul colegei sau fostei noastre colege Adriana (că am înțeles că din punctul ei de vedere "Totul s-a sfârșit!") de la pagina bisericii anglicane despre care ne vorbea ea cu mai mult timp în urmă http://www.christchurchlille.com/index.htm. Vă rog și îi rog pe toți ortodocșii să cerceteze paginile respectivei parohii anglicane de care ne vorbea Adriana și faceți o comparație cu frumusețea divină a cântărilor liturgice ruse de pe fundalul respectivului film de pe youtube. Păi, să mă ierte Dumnezeu, dar nu sesizați și nu sesizează oamenii diferența de calibru spiritual între una și cealaltă? Nu este evident că Ortodoxia, în întregul ei complex, este altceva decât ceea ce promovează tot felul de protestanță, anglicani sau ce or mai fi? Nu am nimic împotriva acelora, încerc să îi tolerez cu înțelegere și cu înțelegerea că piscurile Ortodoxiei nu sunt pentru toți oamenii, dar în același timp nici nu îmi pot anula conștiința aristocrației spirituale "de drept divin" a Bisericii Ortodoxe în fața unor manifestări anglicane sau protestante de genul celor pe care le îndrăgește Adriana și în care își găsesc ea și alții ca ea liniștea. Există deci măsuri diferite, și de aceea eu nu pot să tolerez măsurarea Bisericii Ortodoxe după măsura pe care o au respectvii anglicani. Repet, nu îi urăsc, nu îi disprețuiesc, până la urmă Dumnezeu are grijă de toate, dar nici nu putem să amestecăm lucrurile după tiparele pe care ni le impun astfel de comunități. Am constatat și din viață, și de pe forum, că mulți oameni, ortodocși sau heterodocși au dificultăți de a înțelege Ortodoxia. Și punctul meu de vedere este că unii oameni pur și simplu nu se pot înălța la nivelul Ortodoxiei și poate pentru ei sunt suficiente paleative protestante, cântări cu chitări, participarea la Liturghie din poziția de șezând pe scaun, eventual poate și picior peste picior (cum îmi aduc aminte că văzusem la o slujbă transmisă de la Vatican). De aceea încerc să îi privesc pe acești oameni cu toleranță înțelegând că nu toți oamenii pot în realitate să facă față exigențelor și intransigențelor Ortodoxiei, precum nici greutății de har dumnezeiesc și de sfințenie din cealaltă lume din Biserica Ortodoxă. Unii oameni pur și simplu nu au sau nu au acum posibilitatea de a pricepe astfe lde standarde, de a se încadra într-o astfel de comunitate și poate Dumnezeu a rânduit pentru ei, văzând Dumnezeu și o anumită imobilitate sau rătăcire în Ortodoxie, ceva la nivelul lor spiritual, inferior în mod evident spiritualității răsăritene ortodoxe. În sfârșit, viziunea mea despre Biserică este mai aristocratică, pentru că eu cred în aristocrația bazată pe alegerea divină, harul dumnezeisc, sfințenie și meritocrație, și consider că acestea sunt criteriile care trebuie avute în vedere în Biserică. Așa cum Sfântul Dionisie Areopagitul vorbește de acea ordine și ierarhie divină, așa cred că stau lucrurile și aici pe pământ, în acest sens ierarhic, și de aceea eu personal nu îi exclud de la posibilitatea mântuirii pe acei oameni care au credința lor, meritele lor, faptele lor, inima și sufletul lor pe care Dumnezeu le vede și le cunoaște, dar în același timp, și de asta am și făcut opoziție în felul în care am făcut aici pe topic, Biserica Ortodoxă nu se poate coborî la acel nivel pentru a rămâne la acel nivel. Biserica are obligația să se coboare la cei inferiori pentru a le da repere și putere ca și aceia să se poat înălța la nivelul Bisericii, și chiar poate să învețe și are ce să învețe de la ei, dar cu o păstrare a unei ordini și a unei ierarhii așa cum se cuvine într-o aristocrație, sau cum se spune la noi "așa cum se cuvine între boieri". Pe de altă parte și Biserica Ortodoxă are în mod vădit problemele ei iar aceste probleme trebuie tratate cu maximă seriozitate și responsabilitate pentru că altfel ne putem trezi cu mari surprize după cum se și preconizează în această perioadă de tot mai mare apostazie, indiferență religioasă, etc. Dar nu este aici cazul să mă întind, poate în alt topic sau în altă postare. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si eu simt la fel ca si dv ,aceiasi neimplinire la slujbele lor ,inclusiv la cele catolice .Parca e un spectacol de media si atit. Cat despre aristocratie,daca imi e permisa o parare ,raman la cele spuse de Mantuitor, ca ea se castiga prin slujirea celorlalti ,nu se mosteneste prin nastere. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ecumenism? | BogdanF2 | Generalitati | 150 | 21.12.2014 21:06:04 |
Ecumenism | ancah | Biserica Ortodoxa Romana | 206 | 31.05.2010 03:51:19 |
ecumenism | alexandra | Generalitati | 15 | 20.04.2008 16:10:49 |
Ecumenism | Iacov | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 178 | 08.10.2007 20:02:36 |
Ecumenism | Noesis | Generalitati | 13 | 17.07.2007 09:35:57 |
|