Citat:
În prealabil postat de catalin2
Ai scris de talharul de pe cruce, e singurul lucru despre care am uitat sa scriu data trecuta... Talharul s-a mantuit la fel ca dreptii din Vechiul Testament, nu stii ca au fost luati din Iad si dusi in Rai?
|
Nu sunt de acord cu afirmatia ta (intru totul). Talharul nu poate fi asemanat cu dreptii vechiului Testament. Talharul insusi recunoaste ca e mare pacatos, ca si-a "chletuit" viata savarsind rele. Se judeca drept pe sine insusi (in virtutea legii constiintei pe care o are orice om "ce tie nu iti place altuia nu face") si se osandeste singur recunoscand ca merita moartea in acel mod, caci este dreapta pedeapsa cuvenita pentru pacatele lui.
Talharul s-a pocait de pacatele sale si a cerut iertare, deci exact atunci pe cruce Talharul a fost judecat (nu drept ci cu mila) si iertat de Hristos, primind viata vesnica in Rai (impreuna cu Hristos).
Dreptii Vechiului Testament au nadajduit in Dumnezeu, au dorit Logos-ul, deplinatatea comuniunii cu EL.
Daca afirmi ca dreptii vechiului Testament si taharul s-au mantuit (atentie la definitia mantuirii!!!), inseamna implicit ca accepti posibilitatea mantuirii fara Sfantul Botez si fara Sfanta Impartasanie. Si atunci unde mai este valoarea lui Hristos si a Sfintelor Taine, a Sfintei Sale Biserici pentru mantuirea omului. Deci ce definitie dai tu mantuirii pana la urma?
Draga Catalin te rog (frateste intru Hristos Iisus) sa tratezi aceste subiecte dogmatice dificile cu toata seriozitatea, studiind corespunzator.
Doamne ajuta.