Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 19.05.2011, 11:25:32
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Cătălin, dacă tu te-ai fi născut în Groelanda și ai fi trăit într-un iglu, după o viață amărîtă de cîteva zeci de ani ai fi murit. Și te-ai fi prezentat atnci înaintea Lui Hristos la judecată. Cum ți-ar fi căzut ție să-ți spună Dumnezeu că tu nu ai fost botezat, deci vei merge în Iad! Probabil că ai fi răspuns: Ce este acela Iad? Ce este botezul, Doamne? Și Domnul ți-ar fi explicat. Atunci, în apărare, ai fi răspuns: Doamne, dar la noi în sat nu am avut preoți ortodocși să ne boteze, nu am avut biserică să participăm la Liturghie, nu am avut cum să ne împărtășim cu Trupul și Sîngele Tău. Biserica Ta cea adevărată a fost departe de ținuturile noastre. Deci cu existența mea eternă ce va fi? Unde voi fi cazat, în întunericul cel mai dinafară unde este plîngerea și scrîșnirea dinților?
Draga Florin, vezi si in mesajul pentru Eugen, eu nu pot sustine ceva ce e opus invataturii de credinta ortodoxe. Nu am nimic de spus in pus fata de ce scrie in catehism, chiar daca tu imi spui ca ceea ce te-ai gandit tu e mai corect.
In plus, pe langa faptul ca aceasta e si ceea ce spune BO, e si adevarat si logic, doar ca trebuie sa intelegem.
Asadar o a explic doar de ce spune asa catehismul, nu ca invatatura de credinta a BO e gresita si trebuie sa inventam noi alta.
Unii ortodocsi au preluat idei neoprotestante fara sa isi dea seama. Hristos S-a jertfit pentru toti oamenii, dar pot beneficia de jertfa Sa doar cei ce primesc harul. Diferenta intre Vechiul Testament si Noul Testament e ca Iisus a adus mantuirea (posibilitatea de a a junge in Rai). Cum? Prin aducerea harului. Harul este in Sfintele Taine. Oricata credinta ar avea si oricate fapte bune ar face dupa Adam nu mai putem primi harul. De aceea Domnul ne-a facut un dar, ne da harul si noi trebuie doar sa conlucram cu el.
Aceasta e ceea ce spune BO (si cred ca si BC), restul sunt idei de la alte culte. Nu are importanta ca esti hindus si crezi in Iisus, pentru ca nu esti in Biserica sa poti avea parte de Taine, de Botez si Impartasanie, prin care primim harul. Dar acel hindus cautanad adevarul poate fi luminat de Domnul si astfel sa ajunga ortodox.
Cum am mai scris de cateva ori, exact lal intrebarile tale raspunde si parintele Celopa, in cele 4 feluri cum va fi judecata lumea.
Uite ce spune in articol:
"- Cum, parinte, o sa ma judece Hristos, daca eu as fi chinez sau de alt neam, care n-am auzit niciodata de Hristos ? Ei de acolo nu au auzit de Hristos. Oare Dumnezeu pedepseste cu nedreptate ? El este drept. Cum o sa ma judece si o sa ma pedepseasca, daca eu nici nu am auzit de Evanghelia lui Hristos ?"
Si parintele ii raspune: "- Stai oleaca ! Dumneata stii sa invartesti actele acolo, sa faci procese verbale sau ce faci dumneata. Scriptura insa nu o cunosti. Esti un rationalist, desfaci firul in 40 si te prapadesti cu totul, umbland dupa capul tau."
"Sa nu ne inselam, fratilor, si sa zicem ca Dumnezeu nu stie ce face fiecare. Nici nu vei putea sa spui ca nu ai pacat, pentru ca n-ai stiut, ca ai fost chinez sau turc sau ateu.
Pagan daca ai fost, dar constiinta ai avut si dupa acea lege te va judeca. Zidirea ai vazut-o. Nu ti-ai pus niciodata intrebarea cine a facut cerul, soarele, pamantul si toate, ca dupa aceea sa te gandesti si sa te temi de Dumnezeu, care a facut toate ?"
"Orice om de pe pamant, cand face rau, este mustrat de constiinta sa, care ii spune : " De ce ai facut rau ?" Aceasta este legea cea dintai data de Dumnezeu omului, numita si legea constiintei sau legea firii."

Dar din cauza ca prin caderea lui Adam firea noastra s-a pervertit nu am mai putut sa ascultam prea bine constiinta. E ca si cum am da vina pe Dumnezeu pentru ca Adam a cazut. Nimeni nu e oprit sa caute adevarul, dar vezi cum oamenii in general sunt mult mai preocupati de alte lucruri, decat sa afle adevarul.
S-a mai scris asta de multe ori, si in Iad si in Rai sunt mai multe lacasuri. Un criminal nu va avea parte in Iad de acelasi tratament cu un pagan care nu a facut lucruri rele.
De asemenea, in Rai un credincios obisnuit care s-a mantuit nu va avea aceeasi slava ca un Apostol sau un mare sfant, de exemplu.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 19.05.2011, 14:59:30
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cum am mai scris de cateva ori, exact lal intrebarile tale raspunde si parintele Celopa, in cele 4 feluri cum va fi judecata lumea.
Uite ce spune in articol:
"- Cum, parinte, o sa ma judece Hristos, daca eu as fi chinez sau de alt neam, care n-am auzit niciodata de Hristos ? Ei de acolo nu au auzit de Hristos. Oare Dumnezeu pedepseste cu nedreptate ? El este drept. Cum o sa ma judece si o sa ma pedepseasca, daca eu nici nu am auzit de Evanghelia lui Hristos ?"
Si parintele ii raspune: "- Stai oleaca ! Dumneata stii sa invartesti actele acolo, sa faci procese verbale sau ce faci dumneata. Scriptura insa nu o cunosti. Esti un rationalist, desfaci firul in 40 si te prapadesti cu totul, umbland dupa capul tau."
"Sa nu ne inselam, fratilor, si sa zicem ca Dumnezeu nu stie ce face fiecare. Nici nu vei putea sa spui ca nu ai pacat, pentru ca n-ai stiut, ca ai fost chinez sau turc sau ateu.
Pagan daca ai fost, dar constiinta ai avut si dupa acea lege te va judeca. Zidirea ai vazut-o. Nu ti-ai pus niciodata intrebarea cine a facut cerul, soarele, pamantul si toate, ca dupa aceea sa te gandesti si sa te temi de Dumnezeu, care a facut toate ?"
"Orice om de pe pamant, cand face rau, este mustrat de constiinta sa, care ii spune : " De ce ai facut rau ?" Aceasta este legea cea dintai data de Dumnezeu omului, numita si legea constiintei sau legea firii."
De acord cu Părintele Cleopa. El se bazează pe cuvintele Lui Pavel de la Romani capitolul 2. Deci este mîntuire pentru păgîni, corect? Ar fi o nedreptate să nu fie.

Dar cum se împacă această idee cu cuvintele Lui Hristos, care spune clar la Ioan 3, 5:

Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.

Și cum mai rămîne valabilă afirmația din catehism care spune așa:

Conditiile mantuirii sunt: harul dumnezeiesc, credinta si faptele bune. Adica acela se mantuieste care face parte din adevarata Biserica, unde se poate impartasi de dumnezeiescul har, prin Sfintele Taine, unde dobandeste dreapta credinta in adevarul mantuitor si unde este indrumat sa savarseasca fapte bune.

Despre ce fel de mîntuire se vorbește deci în catehism și despre ce fel de mîntuire îi vorbește Hristos lui Nicodim?

Încă o dată, ca să nu smintim lumea: ne referim prin excelență numai și numai despre păgînii la care nu a ajuns dreapta credință ortodoxă, nu de ereticii care au luat la cunoștință dar fac după capul lor.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 19.05.2011, 15:32:38
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
De acord cu Părintele Cleopa. El se bazează pe cuvintele Lui Pavel de la Romani capitolul 2. Deci este mîntuire pentru păgîni, corect? Ar fi o nedreptate să nu fie.

Dar cum se împacă această idee cu cuvintele Lui Hristos, care spune clar la Ioan 3, 5:

Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.

Și cum mai rămîne valabilă afirmația din catehism care spune așa:

Conditiile mantuirii sunt: harul dumnezeiesc, credinta si faptele bune. Adica acela se mantuieste care face parte din adevarata Biserica, unde se poate impartasi de dumnezeiescul har, prin Sfintele Taine, unde dobandeste dreapta credinta in adevarul mantuitor si unde este indrumat sa savarseasca fapte bune.

Despre ce fel de mîntuire se vorbește deci în catehism și despre ce fel de mîntuire îi vorbește Hristos lui Nicodim?

Încă o dată, ca să nu smintim lumea: ne referim prin excelență numai și numai despre păgînii la care nu a ajuns dreapta credință ortodoxă, nu de ereticii care au luat la cunoștință dar fac după capul lor.
Corect. Este elocventa succinta expunere a invataturii ortodoxe despre mantuire, oferita de parintele Cleopa. Slava Domnului ca ne daruieste mari preoti si duhovnici precum parintele Celopa.

De asemenea Florin-Ionut a seziat foarte bine aspectele mantuirii in niste intrebari pertinente dar extrem de delicate, ce pot pune in dificultate un teolog ortodox fara cunostinte si traire corespunzatoare.

Doamne ajuta. Har si pace.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 19.05.2011, 16:34:24
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
De acord cu Părintele Cleopa. El se bazează pe cuvintele Lui Pavel de la Romani capitolul 2. Deci este mîntuire pentru păgîni, corect? Ar fi o nedreptate să nu fie.

Dar cum se împacă această idee cu cuvintele Lui Hristos, care spune clar la Ioan 3, 5:

Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.
Parca vorbim chineza si engleza. Acolo scrie ca il va judeca, am mai spus asta. Unde scrie ca il va mantui? Daca un hot fura ceva un tribunal il va judeca. Il va judeca, nu il va achita. A judeca nu este acelasi cuvant cu a mantui. In functie si de fapte vor primi o pedeapsa usoara sau mai grea.
A mantui e ceva cu mult mai mult, pare ceva banalizat pentru unele persoane. Sfintii vorbesc de eretici, pentru ca pe pagani nici nu-i baga in seama. Apostolii au propovaduit aproape in toata lumea. Si totusi, unii nu au vrut sa auda si au ramas pana acum pagani. Nu se contrazice deloc catehismul.
In Romani scrie ca si paganii fac din fire cele ale legii, fara sa o cunoasca. Asta le asigura o judecata mai buna, dar prin lege nimeni nu s-a putut mantui nici in Vechiul Testament. Nu asa spunem, ca nimeni nu se mantuia cu vechea lege, de aceea a venit Iisus?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.05.2011, 11:24:08
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Acolo scrie ca il va judeca, am mai spus asta. Unde scrie ca il va mantui? Daca un hot fura ceva un tribunal il va judeca. Il va judeca, nu il va achita. A judeca nu este acelasi cuvant cu a mantui. In functie si de fapte vor primi o pedeapsa usoara sau mai grea.
A mantui e ceva cu mult mai mult, pare ceva banalizat pentru unele persoane.
Deci tu zici că Hristos nu le acordă păgînilor șansa mîntuirii, ci doar o osîndă mai blîndă sau mai aspră, în funcție de faptele lor. Halal judecată - și mă refer doar la gîndirea ta, nu la Judecata Lui Hristos în care am toată încrederea.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sfintii vorbesc de eretici, pentru ca pe pagani nici nu-i baga in seama.
Domnule, cu tot respectul creștinesc pe care ți-l port, îți spun că ai făcut o afirmație atît de josnică încît îmi este rușine să o comentez.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Apostolii au propovaduit aproape in toata lumea. Si totusi, unii nu au vrut sa auda si au ramas pana acum pagani.
Aceia vor fi judecați ca eretici, din moment ce au luat la cunoștință Evanghelia care vestește credința cea adevărată și au refuzat-o. În mod similar vor fi judecați eterodocșii care trăiesc în România.

Dar nu poți să-i socotești în aceeași categorie pe urmașii lor. Omul e judecat în funcție de faptele lui, proprii, nu ale părinților sau strabunicilor. Dacă un făt este avortat, este el vinovat de decizia părinților săi? Ar fi nedrept.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu se contrazice deloc catehismul.
In Romani scrie ca si paganii fac din fire cele ale legii, fara sa o cunoasca. Asta le asigura o judecata mai buna, dar prin lege nimeni nu s-a putut mantui nici in Vechiul Testament. Nu asa spunem, ca nimeni nu se mantuia cu vechea lege, de aceea a venit Iisus?
Catehismul nu vrea să smintească lumea, ca să nu creadă oarecine că mîntuirea este și la eretici, și la ortodocși. Dar noi trebuie să înțelegem că "mîntuirea" are multiple sensuri, în funcție de ceea ce se spune în text. Așa cum și în Biblie cuvîntul "lume" înseamnă pe de o parte "oamenii" și pe de altă parte "răul care este în lume". Mai sînt și alte exemple.

În VT drepții nu s-au mîntuit din cauză că Hristos încă nu-i răscumpărase. Ei au așteptat în Iad pînă ce Dumnezeu le-a dat posibilitatea mîntuirii, anulîndu-le păcatele prin Jertfa de pe Cruce. A mers la ei în Iad și i-a scos afară, ba mai mult, le-a propovăduit și celorlalți că o existență mai bună îi așteaptă sus, în Cer.

Păgînii de după Hristos trebuie să aibă posibilitatea de a se salva de cel rău și de Împărăția lui întunecată pentru că Hristos a murit pentru ei și pentru fiecare om de la Adam pînă la ultimul. Dacă vorbim despre desăvîrșire, care este o stare de înalțare mai mare, spre asemănarea cu Hristos, atunci acest lucru nu este posibil pentru păgîni din cauza lipsei Botezului, a împărtășaniei, a informațiilor care duc la cunoștința Adevărului.

Niciodată să nu uiți că orice om este liber să aleagă viața sau moartea. Altfel, Hristos a murit degeaba pentru păgîni dacă ei nu au măcar o șansă de a merge în Rai. Iar dacă omul ar fi lipsit de libertate, atunci nu ar mai fi creat după chipul divin, ci ar fi un roboțel humanoid.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.05.2011, 12:54:14
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Domnule, cu tot respectul creștinesc pe care ți-l port, îți spun că ai făcut o afirmație atît de josnică încît îmi este rușine să o comentez.
Florin, mai de folos ar fi sa ne ferim de a face o invatatura dupa ce credem noi si nu dupa ce spune invatatura si care este adevarul.
Observi cum tu imi expui in continuare doar parerile tale (bineinteles, impartasite si de alti cativa), in timp ce eu ti-am scris ce spun sfintii, ce spune catehismul, etc. Tu spui: parerea mea e ca... Nu se potriveste cu catehismul, dar acolo e greseala, nu la mine. Trebuie sa intelegem ca invatatura Bisericii nu e formata din parerea noastra, care noua ni se poate parea brilianta. Toti oamenii au cate o parere despre anumite lucruri, si sunt sapte miliarde de oameni.
Tu imi spui ca paganii sunt mai presus decat unii catolici (ca si ei sunt eretici pentru BO), de exemplu, care nu stiu ca invatatura catolica e gresita. Nu numai ca te inseli, dar mai si acuzi ca cei ce nu spun asta fac afirmatii josnice.
Daca noi nu ne informam despre invatatura ortodoxa capatam invataturi de la ceea ce auzim. Si sunt destui care doresc sa ne arate adevarul. Asadar capatam invaturile din ceea ce auzim de la televizor, de la cunoscuti, din carti, documentare, etc. Si acelea bineinteles ca propaga alte idei, cele pe care le cunosc.
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Dar nu poți să-i socotești în aceeași categorie pe urmașii lor. Omul e judecat în funcție de faptele lui, proprii, nu ale părinților sau strabunicilor. Dacă un făt este avortat, este el vinovat de decizia părinților săi? Ar fi nedrept.
S-ar putea ca tu sa nu fi inteles exact, nu pentru pacatele stramosilor suntem judecati (spre deosebire de catolici, care spun ca mostenim pacatul lui Adam), ci mostenim urmarile pacatelor. Nu mostenim pacatul lui Adam, ci urmarile pacatului lui. La fel si cu pacatele stramosilor. Un ortodox care se converteste la marotii lui Yehova, copii si nepotii nu mostenesc pacatul lui, ci urmarile, adica faptul ca se nasc martori cu greu mai revin la ortodoxie.
Asta e baza crestinismului, ca mostenim urmarile pacatului lui Adam.
Un fat avortat nu mosteneste pacatul parintilor care l-au avortat, ci suporta consecinta acestui pacat: faptul ca nu a fost botezat.
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Catehismul nu vrea să smintească lumea, ca să nu creadă oarecine că mîntuirea este și la eretici, și la ortodocși. Dar noi trebuie să înțelegem că "mîntuirea" are multiple sensuri, în funcție de ceea ce se spune în text. Așa cum și în Biblie cuvîntul "lume" înseamnă pe de o parte "oamenii" și pe de altă parte "răul care este în lume". Mai sînt și alte exemple.
Da, catehismul este pentru nestiutori, dar cei initiati cunosc mai multe, mai multe decat invatatura oficiala a Bisericii. Nu am dat defintia catehismului? Acolo scrie ca e invatatura Bisericii. dar ai vazut ca si sfintii nu vor sa sminteasca lumea si spun acelasi lucru.
Oare nu e mai simplu sa ne smerim si sa intelegm ca noi gresim, nu sfintii si invatatura Bisericii?
Ca o impacare, iti dau si o veste buna. Din cate stiu (daca nu ma insel) catehismul a fost facut tot de parintele Cleopa, deci nu avea cum sa spuna altceva in acel articol.

Te rog, daca doresti sa discutam in contiunare da-mi si citate din sfinti sau invatatura Bisericii care sa sustina ceea ce spui, nu doar parerea ta (sau a lui Eugen) sau propria interpretare a Sfintei Scripturi.
Iata ca si catehismul spune despre talcuirea Sfintei Scripturi:
"Numai Biserica poate sa talcuiasca fara greseala Sfanta Scriptura, pentru ca numai Biserica este pazitoarea, talcuitoarea si propovaduitoarea fara gres a Descoperirii dumnezeiesti. "
"18. Poate oricine sa citeasca Sfanta Scriptura?

Oricine poate sa citeasca Sfanta Scriptura, insa nu si s-o talcuiasca (s-o explice) si nici sa invete pe altii. Caci zice insusi cuvantul Scripturii: "Aceasta trebuie s-o stiti mai intai de toate, ca nici o proorocie (invatatura) a Scripturii nu se talcuieste dupa bunul plac al fiecaruia" (2 Petru 1, 20); "Oare toti sunt Apostoli? Sau toti prooroci? Sau toti invatatori?" (1 Corinteni 112, 29). "

De aceea e bine sa dam nu doar intelegerea noastra din Sfnta Scriptura, ci inavatura Bisercii si talcuirea sfintilor. Pentru ca nu suntem sfinti.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.05.2011, 14:40:05
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
[...]
Cătălin,

De ce nu ai spus de la început cine este autorul catehismului din care ai citat? Dacă e Părintele Cleopa, asta lămurește oarecum problema [pentru mine]. El a mai făcut și alte afirmații nu tocmai corecte, dar care au avut scopul de a nu sminti lumea. Probabil că și-a asumat în mod conștient aceste greșeli, pentru că el se adresa în principal categoriei de oameni simpli, fără pregătire teologică.

Cum ar fi putut spune altfel decît a spus despre mîntuire? Nu-i așa că ar fi pierdut suflete care ar fi înțeles că mîntuirea este posibilă și la păgîni? Probabil că oamenii ar fi devenit indiferenți la o interpretare rapidă a acestei propoziții. El a mai făcut și alte afirmații greșite, de exemplu despre starea sufletelor din Iad, dar care erau menite să sperie oamenii care îl ascultau, pentru că se adresa mai ales oamenilor simpli, de la țară. A greșit? Da, dar a facut-o cu intenții bune, știa el bine de ce spune așa. A fost șmecher Părintele, dînd dovadă de dreapta socoteală caracteristică Sfinților.


Ai dreptate, nu oricine poate să interpreteze Scripturile. Cine e capabil să spună de la sine ce înseamnă creația după chip? Nimeni, fără să fie inspirat de la Dumnezeu. Așa că citește te rog la Părintele Stăniloae și Galeriu pentru început și vei vedea, după cum am scris și mai sus undeva, că printre altele orice om este înzestrat cu libertate, care este unul dintre atributele chipului divin din noi. Care chip nu se distruge niciodată, fiind etern în oameni și în îngeri. Sîntem și rămînem liberi de a participa la viață împreună cu Dumnezeu sau de a muri, îndepărtîndu-ne de El. Tu sari peste această regulă fundamentală a teologiei ortodoxe, deoarece ai pretenția ca unii oameni, de fapt majoritatea oamenilor să pornească din start spre osîndă, din varii motive, din cauza lipsei Bisericii Ortodoxe în spațiul lor vremelnic de existență pe pămînt. Nu-ți dai seama, omule rațional, că este o aberație ca Dumnezeu Cel Bun să creeze ființe predestinate către Iad?! De ce interpretezi în literă ceea ce scrie în catehism? Nu știi că litera ucide, nu știi că nu ai voie să înțelegi nici Biblia, nici canoanele noastre, nici o scriere sfîntă la talpa literei?

Hai să luam un exemplu concret, care se înțelege mai ușor. Imaginează-ți că soția ta naște și, dintr-un oarecare motiv, pruncul moare înainte de a fi botezat. Conform ideii pe care o susții, sufletul copilului tău va merge în Iad pentru totdeauna. Cum ți se pare, e drept, e corect așa? Te rog să răspunzi sincer.


Da, mă voi interesa ce scriu marii Sfinți și Teologi ai Bisericii noastre despre mîntuirea păgînilor. Și, dacă voi găsi că opinia lor generală este împotriva posibilității mîntuirii TUTUROR oamenilor, atunci voi veni la Brașov și-mi voi pune cenușă în cap în fața catedralei ortodoxe din centrul orașului.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 20.05.2011, 21:43:59
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
De ce nu ai spus de la început cine este autorul catehismului din care ai citat? Dacă e Părintele Cleopa, asta lămurește oarecum problema [pentru mine]. El a mai făcut și alte afirmații nu tocmai corecte, dar care au avut scopul de a nu sminti lumea. Probabil că și-a asumat în mod conștient aceste greșeli, pentru că el se adresa în principal categoriei de oameni simpli, fără pregătire teologică.
Florin, e vrednic de o cauza mai buna efortul de a demonstra cum toti se insala si doar tu ai dreptate (ma refer la tine si probabil mai gasesti cateva persoane). Sfantul Igantie s-a inselat, catehismul s-a inselat, parintele Celopa s-a inselat. Tu nu intelegi ca nu la ei e o problema, ci la tine, epntru ca te bazezi pe rationamentul tau. Iar rationamentul tau e gresit si pentru ca nu ai suficiente cunostinte ca sa intelegi exact invataturile de baza ortodoxe. De ce crezi ca rationamentul tau e mai bun decat al unui sfant, al unui mare duhovnic si al catehismului. Si ti-am dat doar aceste exemple ca mai sunt destule. Crezi ca ei nu stiau ceea ce te intrebi tu?
Ma refer la predestinarea pe care o expui aici. Daca citeai pasajele sin cartea parintelui Cleopa aflai si raspunsul, ca l-am citat acolo.

In legatura cu catehismul, pana acum dezbateam problema ca parintele Cleopa ar fi spus despre mantuirea paganilor si catehismul se insala sau e neclar. Acum daca am spus ca e scris de parintele Cleopa, schimbam, ambii se insala.
Cred ca o parte din raspunsuri sunt luate de la parintele Cleopa, nu stiu daca este tot facut de parintele Cleopa. Ce trebuie sa intelegem e ca acesta nu e o carte a parintelui sau a altcuiva. Acest catehism a fost aprobat de Sfantul Sinod ca invatatura oficiala a BO (cel putin romana). Deci orice credincios ortodox trebuie sa creada acea invatatura si nu alta.
Nu exista si o invatatura paralela, data unor avansati spiritual. Aceasta este inavatura oficiala atat pentru credinciosul obisnuit, cat si pentru ierarhul sau calugarul ortodox.
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Da, mă voi interesa ce scriu marii Sfinți și Teologi ai Bisericii noastre despre mîntuirea păgînilor. Și, dacă voi găsi că opinia lor generală este împotriva posibilității mîntuirii TUTUROR oamenilor, atunci voi veni la Brașov și-mi voi pune cenușă în cap în fața catedralei ortodoxe din centrul orașului.
Uite un lucru bun, sa cauti ce spun si ceilalti sfinti. Desi nu cred ca ai inteles, chiar si in citatele date din parintele Celopa spune clar ca posibilitatea mantuirii o au toti oamenii. Acolo vorbeste de mantuirea obiectiva, Iisus a facut lucrarea pentru toti oamenii. Mantuirea obiectiva (adica personala) e doar pentru aceia care cred in Iisus si ii urmeaza Lui, acceptand harul. Adica pentru cei ce vin in Biserica Sa. Ai auzit tu de oameni de paza angajati de patriarhie care impiedica pe cei ce vor sa devina ortodocsi? Putem sa ne punem doar problema de ce nu facem noi mai multe ca sa aratam si celor ce nu stiu unde e adevarul si mantuirea. Dar alta problema e ca pe unii chiar nu ii intereseaza daca le spui asta, nu se convertesc la ortodoxie.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta Ioana-Andreea Secte si culte 77 16.11.2013 22:42:56
Mantuirea Tartaruga Dogmatica 413 11.09.2012 03:18:26
Mantuirea danyel Despre Biserica Ortodoxa in general 1 24.12.2006 22:39:15