![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Draga Catalin, consider ca discutia noastra ia o turnura nepotrivita care nu este benefica cititorulor acestui forum. Pentru ca tot insisti sa aduci in discutie aceasta tema, doresc sa iti reamintesc ca nu putem combate ceea ce nu intelegem (iar intelegerea implica cunoasterea). Pentru ca o persoana sa poata discuta despre evolutionsim ea trebuie sa aiba cunostinte stiintifice mai profunde. Trebuie sa inteleaga functionarea organismelor vii si rolul ADN ului in viata biologica (atat pentru regnul vegetal cat si pentru regnul animal). Trebuie sa stie ce anume determina diferenta intre specii (vegetale si animale) etc. Spune-mi te rog (din punct de vedere stiintific evident, cu un libaj stiintific adecvat, cu referinte stiintifice corespunzatoare) care este diferenta fiziologica intre om si caine spre exemplu? Din punct de vedere al ADN-ului care sunt diferentele? "Somnul ratiunii naste mostri" Francisco Goya. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
242. Daca harul e o lucrare necreata a lui Dumnezeu in sufletul nostru si daca prin el insusi Duhul Sfant lucreaza in noi mantuirea, oare s-ar putea mantui omul si fara de har? Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca. Omul poate face anumite fapte bune, dar nu le face asa de statornic si dintr-un cuget asa de curat, incat sa se sfinteasca prin ele si sa se mantuiasca. Omul are libertatea de a face binele si cata vreme e in robia pacatului stramosesc, dar aceasta e o libertate slabita. Ea e marita tocmai de harul care vine la inceput fara nici un merit al omului. Dar harul nu e de trebuinta numai la inceputul mantuirii omului, ci si dupa aceea, tot timpul. Omul nu se poate intari niciodata in bine in asa fel ca sa nu mai aiba pe urma trebuinta de har. Binele statornic si curatia deplina a omului sunt un rod nu numai al omului, ci si al harului, nu numai al unuia sau al altuia. Daca mantuirea si sfintirea omului inseamna unirea lui cu Dumnezeu prin har, se intelege ca pierderea harului inseamna pierderea mantuirii. Sf. Apostol Pavel zice: "Deci, fratilor, intariti-va in Domnul si intrn, puterea tariei Lui. imbracati-va cu toate armele lui Dumnezeu, ca sa puteti sta impotriva uneltirilor diavolului" (Efes. 6, 10-11). 6. Care sunt conditiile mantuirii? Conditiile mantuirii sunt: harul dumnezeiesc, credinta si faptele bune. Adica acela se mantuieste care face parte din adevarata Biserica, unde se poate impartasi de dumnezeiescul har, prin Sfintele Taine, unde dobandeste dreapta credinta in adevarul mantuitor si unde este indrumat sa savarseasca fapte bune. Primirea harului dumnezeiesc este de neaparata trebuinta pentru mantuire, fiindca insusi Mantuitorul ne spune: "Fara de mine nu puteti face nimic" (Ioan 15, 5), iar Sfantul Apostol Pavel zice: "In har sunteti mantuiti" (Efeseni 2, 5); 7. Unde se gaseste adevarul care duce la mantuire? Adevarul care duce la mantuire se gaseste in Biserica Ortodoxa, care este "stalp si temelie adevarului" (1 Timotei 3, 15), ea pastrand si propovaduind fara nici o schimbare adevarul dumnezeiesc asa cum l-a invatat Domnul nostru Iisus Hristos, cum l-au raspandit in lume Sfintii Apostoli, cum l-au talmacit Sfintii Parinti si cum l-au aratat sfintele sinoade a toata lumea. Nu vad ce poate fi neclar, exact acelasi lucru il Spune si Sfantul Igantie Briancianinov si toti sfintii. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am mai spus, da-mi macar un singur loc in care se spune Calciu si altii despre evolutionism. Eu am scris tot ce era de scris la subiectul cu Facerea. Si printre catolcii am intalnit pe forumul catolic putini care sa accepte asemenea teorie, desi papii au dat niste declaratii favorabile. Acum ceva timp un catolic cu care scriam impreuna impotriva evolutionismului a fost uimit ca papa a spus ceva in favoarea evolutionismului. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Multumesc. Doamne ajuta. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cu toate acestea exista si replici impotriva evolutionismului, date tot de oameni de stiinta. De ca sa citim cartile ateilor care scriu de evolutionism, fara sa le citim si pe ale creationistilor? La aceste intrebari legate de genetica exista chiar o carte scrisa de doi romani, un biofizician si un matematician: http://www.cartidownload.ro/Religie/...evolutionismul Iata ce scrie in introducere: "Evoluționismul teist este erezia care afirmă că evoluția speciilor este un fapt real, că ea a parcurs etapele prezentate de evoluționismul ateist dar că este rezultatul lucrării directe a lui Dumnezeu." Asadar nu numai ca nu e ceva ce Biserica ar sustine sau nu ar afirma ca nu exista, ci este o erezie. Eu am citit partial din ea mai demult (ca sa raspund in discutiile cu un ateu) raspunde chiar si la intrebarile puse de tine. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu te-am rugat sa imi raspunzi din puct de vedere stiintific la cele doua intrebari concrete din domeniul medicinei. Te asigur ca raspunsul stiintific nu necesita nici o referire la teoria evolutionista. Vreau sa vad daca intelegi (corespunzator si profund) cum funcitineaza organismul uman si al animalelor din punct de vedere biologic. De asemenea doresc sa vad ca intelegi rolul ADN ului in cadrul organismelor vii (biologic) atat din regnul animal cat si din cel vegetal. Opinia ta trebuie sa se bazeze in primul rand pe intelegerea subiectelor discutate. Repet nu putem vorbi despre ceea ce nu cunoastem, nu putem combate ceea ce nu intelegem. Doamne ajuta. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce ma intrebi are legatura cu genetica. Pe larg iti raspunde acolo, eu am citit mai demult, nu am timp sa citesc iar ca sa raspund. Nu ti-am raspuns pentru ca ti-am mai spus ca eu consider pierdere de timp sa vorbesc cu un ortodox despre evolutionism in ortodoxie, eu am discutat despre asta doar cu atei. Si apoi tu imi spui acolo cu limbaj stiintific, cu referiri stiintifice, etc., formularea mi se pare cam ilara. De altfel ti-am si spus la alt subiect care e diferenta. Fiecare specie are un genom care poate fi modificat pana la un punct. La organismele mai evoluate nu se poate trece peste o limita cu mutatiile, in caz contrat individul moare. Asadar din acest punct de vedere nu poate fi posibila o transformare dintr-o specie in alta. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Draga catalin, genetica nu este identica cu teoria evolutinosta! Sa inteleg ca esti impotriva stiintei medicale? Consideri ca stiinta medicala este incompatibila cu ortodoxia crestina?! Te asigur ca nu "citesc putin" ci studiez ca sa inteleg cu ajutorul lui Hristos, fara de care nu putem face nimic. Ti-am adresat intrebari de nivel de dificultate mediu din domeniul stiintei medicale. Nu ti-am adresat intrebari mai profunde, extrem de dificile de genul: "Prin ce difera semnalele electrice ce isi au originea in ochiul cainelui de cele care isi au originea in ochiul uman"? Un articol foarte bun (in limba engleza) care explica la un nivel avansat semnalele electrice ce isi au originea in ochiul uman este urmatorul: http://www.bem.fi/book/28/28.htm Asadar sa luam aminte. Doamne ajuta. Last edited by Eugen7; 20.05.2011 at 09:46:49. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Evolutionismul teist este o erezie, trebuie sa incerci sa te debarasezi de ea, pentru ca apoi vin si alte neintelegeri. Trebuie sa intelegi ca nimeni in ortodoxie nu sustine asa ceva, ba mai mult o condamna si o considera erezie. Daca nu ai dorit sa citesti din carte o sa iti dau exact pasajul care scrie despre ce m-ai intrebat. O sa vezi ca nu numai oamenii de stiinta atei au stiinta. Nu numai ca o sa raspund la intrebare, dar o sa contina si raspunsul de ce aceasta contrazice evolutionismul din punct de vedere stiintific. Raspunsul ti-l da un biofizician, care probabil e mai calificat decat noi doi in domeniul asta. Pagina 44: http://www.scribd.com/fullscreen/36157 3.UNIVERSALITATEA CODULUI Așa cum am precizat în prima parte a acestei cărți, toate organismele vii posedă un genom, iar informația cuprinsă în acesta este descifrată cu ajutorul unui cod genetic. Acest cod genetic este universal, adică la toate viețuitoarele, de la cele mai simple până la cele mai complexe (cu câteva mici excepții nesemnificative), aceeași secvență de trei baze azotate codifică același aminoacid.GENETIC Atât evoluționiștii cât și creaționiștii consideră acest fapt ca pe o dovadă a originii comune a tuturor viețuitoarelor de pe Pământ. Numai că, atunci când ajung să precizeze care ar fi această origine comună, numai sunt de acord: evoluționiștii susțin că toate viețuitoarele au evoluat dintr-un singur organism inițial,în timp ce creaționiștii susțin că toate viețuitoarele au fost create de un Dumnezeu unic. Să analizăm pe rând cele două poziții. Să presupunem că viețuitoarele ar fi evoluat toate din același organism inițial. În acest caz se pun câteva probleme legate de universalitatea codului genetic. Prima dintre ele se referă la originea acestui cod. Teoria oficială susține că însuși codul actual ar fi apărut prin evoluție dintr-o variantă mai simplă (cu două baze azotate la un aminoacid). Lăsând la o parte faptul că nu există nici un viețuitor cu un astfel de cod și nu avem nici o dovadă că ar fi existat vreodată, se pune o altă întrebare: dacă într-adevăr codul ar fi evoluat, cum se explică faptul că astăzi toate viețuitoarele au același cod, ținând cont de faptul că orice modificare a lui s-ar fi transmis numai la urmașii organismului la care ar fi apărut modificarea, iar la celelalte viețuitoare nu? Să presupunem acum că într-un fel sau altul s-a ajuns totuși la un organism care posedă codul genetic actual. Dacă toate viețuitoarele ar fi evoluat din acesta,ar fi inexplicabil faptul că toate celelalte gene s-au modificat în timp, dând naștere la întreaga diversitate a lumii vii pe care o cunoaștem astăzi, numai genele care conțin informația referitoare la codul genetic au rămas nemodificate. Vedem, deci, că universalitatea codului genetic nu poate fi invocată ca o probă în favoarea evoluționismului. În schimb, acceptând poziția creaționistă, toate aceste probleme sunt rezolvate: Dumnezeu a folosit același cod genetic tocmai pentru ca noi să ne putem da seama că toate viețuitoarele au același Creator. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Atitudinea ta nu reflecta dorinta unui dialog onest si nu pot continua in aceste conditii. Eu iti adresez niste intrebari concrete iar tu raspunzi total pe langa subiect. Repet nu discutam despre evolutionism! Discutam strict din puct de vedere medical, functionarea organismului uman, fara a face referire la originea lui. Este chiar asa de dificil pentru tine. Cat despre ceea ce studiez, cu ajutorul lui Hristos, te asigur ca o fac la nivel oficial, atat studiul teologiei ortodoxe cat si cel stiintific. Nu ma intereseaza nici pesudo-teologia si nici presudo-stiinta. Daca tu consideri ca in universitati stiinta nu este studiata corespunzator aceasta este cu totul alta discutie. Doamne ajuta. Last edited by Eugen7; 20.05.2011 at 10:48:03. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|