![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Da, am fost botezat in Biserica lui Hristos (nu bor), primind mirungerea si Sfintele Taine Dumnezeiesti, fiind actualmente un madular pacatos, dar viu in Adevarata Ortodoxie, nepatata si curata de orice erez!
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Poate nu m-am exprimat bine :). Care e Biserica aia in care ai fost botezat? BOSV, mateiti, florinit, altii?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Am primit Sfantul Botez in BOSV!
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ai grija ce faci si de-acum inainte. Cred ca n-o sa treaca mai mult de 1 sau 2 ani si ai sa dai si de mateiti, care iti vor argumenta ca si BOSV este eretica si ca doar ei sunt Biserica Adevarata, nepatata de nimic. Asa ca vezi ce faci cand dai de argumentele lor, care pana acum nu le-ai intalnit.
Bogdan. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Vazand ca din 1955, Adevaratii Crestin-Ortodocsi au primit ierarhia prin IPS Galaction Cordun, si vazand ca exista deja o Biserica, ce au facut acestia a fost doar o incalcare grava a canoanelor, dand nastere unui pseudo-sinod! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Bogdan, sa facem o paralela intre noua eclesiologie propagandata de ierarhii nou-reformisti, "marii duhovnici", s.a.m.d. si eclesiologia Bisericii:
„Când ne-am întors la calea urmată de mănăstiri, încă nu pomeneam pe Patriarh. Însă atunci când am venit la Noul Schit, a trebuit odată să liturghisesc la Mănăstirea Sfântului Pavel si negreșit trebuia să pomenesc pe Patriarh. - Ce să fac acum, Gheronda? l-am întrebat pe Staret. - Mergi si pomeneste! Iar când te vei întoarce îmi vei spune ce-ai simtit. Cu adevărat pot să vă spun că arareori am primit atât de mult Har în timpul Sfintei Liturghii. Suvoaie de lacrimi am vărsat pe toată durata ei. Nici măcar ecfonisele nu le puteam rosti. Când m-am întors, Staretul mi-a spus: - Cu sigurantă că te-ai umplut de Har. - Da, Gheronda. Asta și asta mi s-a întâmplat. - Vezi, fiul meu, că nu păcătuiești când îl pomenești pe Patriarh, orice ar SPUNE sau face, până ce nu este caterisit și câtă vreme nu există Potir comun”. Si acum sa vedem un exemplu' patristic din viata Sfantului Ipatie: „Când află episcopul Eulalie, se neliniști gândind la urmările celor întâmplate. Și văzând că mulți au început să facă la fel, Nestorie îi porunci să-l pedepsească pe Ipatie, căci Nestorie era încă la putere în cetate. Atunci episcopul Eulalie îi vorbi lui Ipatie cu aceste cuvinte: „De ce i-ai șters numele din diptice fără să gândești la ce va urma? ” Sfântul îi răspunse: „Cum am aflat că SPUNE erezii despre Dumnezeu, am încetat orice comuniune cu el și nu-i mai pomenesc numele; pentru CA NU ESTE EPISCOP”. Atunci mâniindu-se, episcopul spuse: „Ajunge! Îndreaptă ce ai făcut căci altfel voi lua măsuri asupra ta”. Sfântul Ipatie răspunse: „Fă ce vrei. Cât despre mine, sunt gata pentru orice suferință, de când am hotărât să rup comuniunea cu el.” Iar în ziua când Nestorie a plecat la Efes și s-a adunat sinodul care l-a și depus, Sfântul Ipatie are o vedenie cu un înger al Domnului care-l ia pe Sfântul Apostol Ioan și îl aduce la credinciosul împărat, spunându-i: „Vei zice împăratului: Osândește-l pe Nestorie”. Iar împăratul l-a osândit, după cum i-a spus Evanghelistul Ioan. Sfântul Ipatie a însemnat ziua aceea și s-a adeverit că Nestorie fusese depus după ce s-au scurs cei trei ani și jumătate, așa cum Dumnezeu prevestise sfântului. Și după câteva zile decretul de depunere a fost adus la Constantinopol. I s-a dat citire înaintea clerului și a poporului, episcopul Eulalie și Sfântul Ipatie fiind de față, și unul și celălalt, în biserică.” Prin această pildă se arată că preoții ortodocși nu primeau să pomenească numele patriarhului la Liturghie, chiar dinainte de sinodiceasca judecată. Ei socoteau că Nestorie nu este episcop – și asta înainte ca erezia să fie osândită la al Treilea Sinod Ecumenic de la Efes (431). De fapt, o erezie este o erezie, chiar dacă este sau nu osândită de vreun sinod. Mai multe exemple avem aici http://traditiaortodoxa.wordpress.co...i/#comment-220 Ce parere ai? Sunt doar eu "orbul" care vede aceste "incongruente"? Daca Parintele Iosif a afirmat asa ceva, cu siguranta a gresit, vazand ca Sfintii Parinti alta au zis; tare cred insa, ca aceste texte au trecut printr-o cenzura "politacally correct"! NU S-A FACUT NIMIC, SINODUL NU E VALABIL DACA NU S-A FACUT DUPA CANOANELE SFINTILOR PARINTI zicea un Parinte comemorationist de parca acceptarea schimbarii calendarului in '24 a fost foarte canonica; si totusi aceeasi duhovnici numesc "schismatici" pe aceia care n'au acceptat hotararile talharesti vazand ca NU S-A FACUT NIMIC, SINODUL NU E VALABIL DACA NU S-A FACUT DUPA CANOANELE SFINTILOR PARINTI! Bogdan, sper sa primesc din partea un raspuns si la aceste intrebari: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=137 Last edited by Antoni0; 01.03.2010 at 20:10:02. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Eu cred ca s-ar putea sa nu compari mere cu mere. In afara de asta, sa stii ca in ortodoxie, calea cea dreapta nu este asa de stricta incat daca ai gresit cu un milimetru la stanga sau la dreapta, gata, ti-ai pierdut sufletul. daca ar fi asa, nu s-ar mai mantui nimeni. Oamenii mai si gresesc si mai au si pareri diferite, chiar daca sunt sfinti. Vezi ca si intre sfintii Apostoli au fost mici neintelegeri, citeste in Noul Testament.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pr. Iulian, ca si Pr. Iustin, Pr. Arsenie Papacioc si altii, iau atitudine impotriva ratacirilor, dar inca nu s-au rupt de cei rataciti. Daca ar trebui sa mai astepte sau sa se rupa si sa se mute la BOSV, nu stiu, si nu sunt eu in masura sa ii judec pe ei. Cred ca au ei mai mult discernamant decat am eu. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vezi ca s-ar putea sa ai probleme si cu florinitii de genul sinodului lui Ortodoxia.i.thanatos. Din cauza ca ei declara ca BOR nu mai are Har, iar BOSV nu are o pozitie clara si se abtine, e posibil sa piarda si BOSV Harul, ca, vezi tu, nu-i anatematizeaza pe "eretici". Cam asta a fost si motivul ruperii mateiti - floriniti, florinitii nu declarasera ca cei pe stil nou nu mai au Har. Nu te speria de ce am scris mai sus, eu nu cred povestile alea, iti spun doar ca sa fii pregatit. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
În această vreme, un alt episcop din cadrul Bisericii Ortodoxe de stil nou (B.O.R.) manifestă și el simpatie față de Biserica Tradițională, ocârmuită de ieromonahul Glicherie Tănase. Este vorba de episcopul Atanasie Dincă Bârlădeanul, hirotonit în 1945 și exclus din B.O.R. de către patriarhul Justinian Marina și sinodul său, în anul 1948, din motive politice. Revenirea arhiereului Galaction la Biserica Ortodoxă strămoșească, păstrătoare a vechilor predanii ale Sfinților Părinți a fost înfăptuită la 05 aprilie 1955 și se concretizează prin declarația publică (mărturisirea de credință) din aceeași dată. Personalitatea sa, de o verticalitate fără cusur, nu admitea ascunzișuri de acest fel, iar poziția sa fermă, cu privire la păstrarea Sfintei Tradiții și păzirea Sfintelor Canoane, erau deja foarte bine cunoscute, atât în mediile înalte bisericești, cât și în rândul poporului ortodox. Declarația de revenire în cadrul Bisericii strămoșești a fost o adevărată mărturisire de credință. Iată cuprinsul ei: „Subsemnatul arhiereu Galaction Cordun, cu domiciliul în București, raionul Nicolae Bălcescu, str. Cuza Vodă nr. 2, șeful spiritual al Bisericii Pravoslavnice Tradiționale de Răsărit (Biserica Ortodoxă de Stil Vechi), declar prin prezenta, în fața clerului și poporului din toate parohiile și mănăstirile de pe teritoriul R.P.R. că: Eu, arhiereul Galaction Cordun, de bunăvoia mea și nesilit de nimeni, am acceptat propunerea și alegerea pe care poporul a făcut-o în persoana mea, de a fi șeful spiritual al acestei Biserici, arhiereul ei, așa cum am declarat Sf. Sinod în scrisoarea pe care am trimis-o prin Tribunalul Capitalei R.P.R. la 5 aprilie 1955, scrisoare menționată în revista Bisericii Ortodoxe Române, Buletinul oficial al Sf. Sinod, nr. 34. Asupra acestei declarații publice n-am renunțat niciodată. Declar în fața poporului dreptcredincios, că sunt și rămân Arhiereul și Șeful spiritual al Bisericii Pravoslavnice Tradiționale de Răsărit, mărturisire pe care o fac odată pentru totdeauna.” În concluzie, prin această declarație publică a episcopului Galaction Cordun din data de 05 aprilie 1955, adresată atât Tribunalului Capitalei Republicii Socialiste România, cât și Sinodului Bisericii Ortodoxe Române, condus de Justinian Marina, el devine „Șeful spiritual al Bisericii Pravoslavnice Tradiționaliste de Răsărit” (Buletinul oficial, nr.3-4/1956), actualmente recunoscută sub titulatura de Biserica Ortodoxă de Stil Vechi din România. Primirea sa oficială ca Mitropolit al Bisericii Ortodoxe de Răsărit a avut loc la data de 21 mai 1955, dar la acea dată mărturisirea sa de revenire la Biserica Dreptslăvitoare de Răsărit (Cultul Creștin Tradiționalist) fusese deja dată. Conform canonului mai sus numit, Preasfințitul Galaction Cordun a fost primit tot ca arhiereu, prin mărturisirea credinței apostolice. Este știut că în secolul al IV-lea, Sfinții Părinți din Africa, prin iconomie, au primit hirotoniile schismaticilor donatiști (Tâlcuirea Can. 66, 61 din Cartagina, nota 346) iar cei hirotoniți ai donatiștilor au fost primiți în aceleași ranguri clericale, prin întoarcerea lor la Biserica Dreptslăvitoare. Asemenea și noi, într-o conglăsuire cu aceia de atunci și tot prin principiul iconomiei bisericești, l-am primit pe episcopul Galaction Cordun în același rang clerical. Deci, acest lucru a fost făcut prin iconomie (pogorământ) și numai pentru acea vreme (1955). Astăzi, când prin mila și cu ajutorul lui Dumnezeu, Biserica noastră și-a întărit ierarhia, nu mai poate fi aplicat principiul iconomiei, ci cel al scumpătății (acriviei), prin care au tărie canoanele Sfinților Părinți. În virtutea acestui principiu, hirotoniile schismaticilor nu mai sunt acceptate ca valide. În conglăsuire cu Sfântul Vasilie cel Mare, care, în primul său canon, prin iconomie primește botezul și hirotonia schismaticilor engratiști și novatieni, deși îi numește „lipsiți de har și ca niște botezați și hirotoniți de mireni”, iar în Can. 47, același Sfânt, prin scumpătatea Bisericii, leapădă și botezul și hirotonia acestor schismatici, pentru că la acea vreme nu mai era nevoie de folosirea iconomiei, așa și noi împreună cu Sfântul Chiprian al Cartaginei și sinodul său; împreună cu Sfântul Firmilian al Iconiei și Patriarhul Dositei al Ierusalimului (la Dodecavivlios, fila 221) spunem că „ceea ce s-a făcut prin iconomie într-o oarecare vreme (adică primirea hirotoniei episcopului Galaction Cordun în 1955) nu se face ca o lege în Biserică”. Și, pentru că Biserica Ortodoxă de Stil Vechi a depășit perioada de prigoană și lipsă de slujitori, renunțăm la principiul iconomiei și adoptăm pricipiul scumpătății, în virtutea căruia astăzi nu mai primim hirotoniile schismaticilor. http://mitropoliaslatioara.ro/eclesiologia_bosv.php |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| cine a fost nevasta lui Cain? | catalin755 | Generalitati | 23 | 13.08.2012 23:19:46 |
| Cine a fost la manastirea ghighiu? | ingerul_pazitor | Generalitati | 6 | 08.08.2010 21:28:43 |
| De ce a fost prohodul cenzurat? SI DE CINE? SI CAND? | ghost7 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 13 | 16.02.2010 14:11:53 |
| Cine a fost creat primul oul sau gaina?! | T-Bone | Generalitati | 13 | 25.08.2007 20:36:20 |
|
|