![]() |
![]() |
|
#151
|
|||
|
|||
![]()
Poate nu m-am exprimat bine :). Care e Biserica aia in care ai fost botezat? BOSV, mateiti, florinit, altii?
|
#152
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfantul Glicherie de la Slatioara, Cuviosul David Bidascu, Cuviosul Teofilact, s.a.m.d.! Din pacate situatia nu e chiar asa cum vrei s'o prezinti tu: imi zici de Arsenie Boca, Porfirie sau Paisie! Eu iti voi spune, ca in timp ce acestia dadeau binecuvantari, predicand la lumina zilei, Ortodocsii Adevarati se ascundeau datorita Persecutiei, celebrand Sfintele Liturghii pe ascuns; vezi de cate ori a fost daramata Manastirea Cucova sau Biserica din Bucuresti! Problema cred eu, nu e Harul! Inainte de a ajunge la Har, tre' sa ne intrebam: este ortodoxa, ramanerea in comuniune cu niste pseudo-episcopi nou-reformisti, cu un sinod schismatico-eretic, care a impus o inovatie masonica anatemizata de Sfintele Soboare in secolul 16 si dupa, a semnat acorduri cu ereticii, gen cel de la Balamand, participa activ in CMB, acceptand teoria ramurilor si facand ecumenism la cel mai inalt nivel (vezi iesirile patriarhului sau chiar a "traditionalistului" Teofan care a partecipat acu' 2 ani circa la rugaciunea ecumenica cu ereticul de Gherghel)! Problema primara pentru un Ortodox este comuniunea cu ierarhii eretici! Dupa, vine si problema Harului, peste care Dumnezeu decide! Dar Biserica lui Hristos, trebuie sa aplice Sfintele Canoane, la fel cum si un tribunal aplica legile, ramanand la final, la puterea Tarului de a'i da libertatea inculptatului! Totusi, Sfintele Canoane ne zic ca acestia sunt niste mincinosi, niste pseudo-episcopi! Doar printr-o iconomie divina acestia mai au Har! |
#153
|
||||
|
||||
![]()
Am primit Sfantul Botez in BOSV!
|
#154
|
|||
|
|||
![]()
Arata-mi te rog niste marturii ca respectivii erau la masura vederii cu Duhul ca cei mentionati de mine. Si apoi arata-mi unde au spus cei mentionati de tine ca bisericile pe stil nou nu ar mai avea Har, daca au spus asa ceva vreodata.
|
#155
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stareț al Mănăstirii Slătioara în acea vreme era Sfântul Glicherie, pe atunci ieromonah. Cei doi au avut lungi discuții pe tema schimbării calendarului vreme de câteva luni, până ce părintele Cleopa, văzând că nu are sorți de izbândă cu „stilistul Glicherie” a început să vină mai rar. Nu se știe de unde era primită această ,,ascultare”, la fel cum și scopul vizitelor rămâne neclar. Se poate să fi fost vorba despre o încercare de convertire a întregii obști la stilul nou. Într-una din ultimele discuții, purtate de părintele Cleopa cu același ton pătimaș și comportându-se în genere de parcă Mănăstirea Slătioara ar fi aparținut de drept Bisericii stilului nou, au fost aduse în discuție argumente astronomice, ignorând canoanele bisericești și hotărârile marilor ierarhi ai Ortodoxiei, legate de calendarul gregorian și Sfintele Paști. Punctul de vedere al ieromonahului Glicherie despre schimbarea calendarului, era, desigur, unul ortodox, încercând deseori să îl convingă pe părintele Cleopa că Biserica nu are de-a face cu astronomia, sau că locul ei nu este în Biserică. Ultima lor discuție, rămasă vie în memoria părinților bătrâni din obștea de la Slătioara, avea să pună capăt acestor vizite. Sfântul Glicherie a spus atunci către părintele Cleopa, grăind cu răbdare și blândețe, însă foarte categoric și neclintit, așa cum făcea ori de câte ori trebuia să mustre o greșeală: „V-ați făcut de râs cu gregorianismul vostru, în ’26 și în ’29. Ați făcut Paștile odată cu catolicii și înaintea evreilor. Când ați făcut voi Paștele, și când a venit lumina la Sfântul Mormânt? Spuneți că e rămas în urmă calendarul iulian… Dar, de la Înviere pâna la Duminica Tuturor Sfinților de ce vă folosiți de calendarul iulian? Post mai mic de opt zile, nu s-a mai pomenit până la voi, gregorienii. Sau cum puteți ține sărbătoarea Sfinților Apostoli în săptămâna de harți de după Duminica Tuturor Sfinților? Când împărtășiți creștinii cu Sfintele Taine, când voi de fapt hotărâți un post de 2-3 zile sau numai o noapte? Cum vă puteți spăla de blestemul Sfinților Părinți, care au zis: „Anatema celor care primesc calendarul papist”? Înșelați lumea, și, în loc de calendar papist, îl numiți ,,calendar iulian îndreptat”. Cum mai puteți vorbi despre Ortodoxie, voi, care sunteți căzuți sub caterisirea Sfintelor Canoane? Și, caterisiți fiind de Canoanele Bisericii, mai lucrați încă și cele Sfinte… pui de papistași, care umblați să înșelați poporul!”. Marturii despre Sfantul Glicherie: http://www.youtube.com/watch?v=jBTt3fPa9ZA http://www.youtube.com/watch?v=EMgD8HR-0As http://mitropoliaslatioara.ro/calendarul.php#5.2 Atata timp cat BOSV a facut si face mirungerea celor de pe nou, tu crezi ca Sfantul Glicherie afirma ca "ar avea Har"? Cuviosul Teofilact, a fost de acelasi cuget cu Parintele Arsenie Cotea! Citeste cartea Boldurile, scrisa de ucenicul Cuviosului, Arsenie! Last edited by Antoni0; 01.03.2010 at 17:11:35. |
#156
|
|||
|
|||
![]()
Ai grija ce faci si de-acum inainte. Cred ca n-o sa treaca mai mult de 1 sau 2 ani si ai sa dai si de mateiti, care iti vor argumenta ca si BOSV este eretica si ca doar ei sunt Biserica Adevarata, nepatata de nimic. Asa ca vezi ce faci cand dai de argumentele lor, care pana acum nu le-ai intalnit.
Bogdan. |
#157
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#158
|
||||
|
||||
![]()
Vezi ca am mai adaugat niste surse la comentariu!
|
#159
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vazand ca din 1955, Adevaratii Crestin-Ortodocsi au primit ierarhia prin IPS Galaction Cordun, si vazand ca exista deja o Biserica, ce au facut acestia a fost doar o incalcare grava a canoanelor, dand nastere unui pseudo-sinod! |
#160
|
||||
|
||||
![]()
Bogdan, sa facem o paralela intre noua eclesiologie propagandata de ierarhii nou-reformisti, "marii duhovnici", s.a.m.d. si eclesiologia Bisericii:
„Când ne-am întors la calea urmată de mănăstiri, încă nu pomeneam pe Patriarh. Însă atunci când am venit la Noul Schit, a trebuit odată să liturghisesc la Mănăstirea Sfântului Pavel si negreșit trebuia să pomenesc pe Patriarh. - Ce să fac acum, Gheronda? l-am întrebat pe Staret. - Mergi si pomeneste! Iar când te vei întoarce îmi vei spune ce-ai simtit. Cu adevărat pot să vă spun că arareori am primit atât de mult Har în timpul Sfintei Liturghii. Suvoaie de lacrimi am vărsat pe toată durata ei. Nici măcar ecfonisele nu le puteam rosti. Când m-am întors, Staretul mi-a spus: - Cu sigurantă că te-ai umplut de Har. - Da, Gheronda. Asta și asta mi s-a întâmplat. - Vezi, fiul meu, că nu păcătuiești când îl pomenești pe Patriarh, orice ar SPUNE sau face, până ce nu este caterisit și câtă vreme nu există Potir comun”. Si acum sa vedem un exemplu' patristic din viata Sfantului Ipatie: „Când află episcopul Eulalie, se neliniști gândind la urmările celor întâmplate. Și văzând că mulți au început să facă la fel, Nestorie îi porunci să-l pedepsească pe Ipatie, căci Nestorie era încă la putere în cetate. Atunci episcopul Eulalie îi vorbi lui Ipatie cu aceste cuvinte: „De ce i-ai șters numele din diptice fără să gândești la ce va urma? ” Sfântul îi răspunse: „Cum am aflat că SPUNE erezii despre Dumnezeu, am încetat orice comuniune cu el și nu-i mai pomenesc numele; pentru CA NU ESTE EPISCOP”. Atunci mâniindu-se, episcopul spuse: „Ajunge! Îndreaptă ce ai făcut căci altfel voi lua măsuri asupra ta”. Sfântul Ipatie răspunse: „Fă ce vrei. Cât despre mine, sunt gata pentru orice suferință, de când am hotărât să rup comuniunea cu el.” Iar în ziua când Nestorie a plecat la Efes și s-a adunat sinodul care l-a și depus, Sfântul Ipatie are o vedenie cu un înger al Domnului care-l ia pe Sfântul Apostol Ioan și îl aduce la credinciosul împărat, spunându-i: „Vei zice împăratului: Osândește-l pe Nestorie”. Iar împăratul l-a osândit, după cum i-a spus Evanghelistul Ioan. Sfântul Ipatie a însemnat ziua aceea și s-a adeverit că Nestorie fusese depus după ce s-au scurs cei trei ani și jumătate, așa cum Dumnezeu prevestise sfântului. Și după câteva zile decretul de depunere a fost adus la Constantinopol. I s-a dat citire înaintea clerului și a poporului, episcopul Eulalie și Sfântul Ipatie fiind de față, și unul și celălalt, în biserică.” Prin această pildă se arată că preoții ortodocși nu primeau să pomenească numele patriarhului la Liturghie, chiar dinainte de sinodiceasca judecată. Ei socoteau că Nestorie nu este episcop – și asta înainte ca erezia să fie osândită la al Treilea Sinod Ecumenic de la Efes (431). De fapt, o erezie este o erezie, chiar dacă este sau nu osândită de vreun sinod. Mai multe exemple avem aici http://traditiaortodoxa.wordpress.co...i/#comment-220 Ce parere ai? Sunt doar eu "orbul" care vede aceste "incongruente"? Daca Parintele Iosif a afirmat asa ceva, cu siguranta a gresit, vazand ca Sfintii Parinti alta au zis; tare cred insa, ca aceste texte au trecut printr-o cenzura "politacally correct"! NU S-A FACUT NIMIC, SINODUL NU E VALABIL DACA NU S-A FACUT DUPA CANOANELE SFINTILOR PARINTI zicea un Parinte comemorationist de parca acceptarea schimbarii calendarului in '24 a fost foarte canonica; si totusi aceeasi duhovnici numesc "schismatici" pe aceia care n'au acceptat hotararile talharesti vazand ca NU S-A FACUT NIMIC, SINODUL NU E VALABIL DACA NU S-A FACUT DUPA CANOANELE SFINTILOR PARINTI! Bogdan, sper sa primesc din partea un raspuns si la aceste intrebari: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=137 Last edited by Antoni0; 01.03.2010 at 19:10:02. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
cine a fost nevasta lui Cain? | catalin755 | Generalitati | 23 | 13.08.2012 22:19:46 |
Cine a fost la manastirea ghighiu? | ingerul_pazitor | Generalitati | 6 | 08.08.2010 20:28:43 |
De ce a fost prohodul cenzurat? SI DE CINE? SI CAND? | ghost7 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 13 | 16.02.2010 13:11:53 |
Cine a fost creat primul oul sau gaina?! | T-Bone | Generalitati | 13 | 25.08.2007 19:36:20 |
|