![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#171
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am facut doar o analogie, ca sa intelegi ca problema poate fi rezolvata si simplu, reducind-o la bun-simt, fara a face apel la reguli sau filozofie. Dar pentru ca insisti, iata ce spun canoanele cu privire la subiect: Canonul 2 al Sf. Dionisie al Alexandriei „Iar în privința femeilor, care au curățirea lunară, dacă se cuvine, aflându-se ele așa, să intre în casa lui Dumnezeu, socotesc că și a întreba este de prisos; deoarece cred că nici ele fiind credincioase și cucernice n-ar îndrăzni aflându-se așa, sau să se apropie de masa cea sfântă, sau să se atingă de Trupul și de Sângele lui Hristos; căci nici ceea ce avea curgerea sângelui de 12 ani, nu s-a atins de El spre vindecare, ci numai de poalele Lui; dar este lucru neprihănit a se ruga, oricum ar fi cineva, și a-și aduce aminte de Stăpânul, oricum s-ar afla, și a se ruga spre a dobândi ajutor; iar cel ce nu este cu totul curat și cu sufletul și cu trupul, se va opri de a se apropia de cele sfinte, și de Sfintele Sfinților.” Canonul 28 al Sf. Ioan Postitorul „Femeile cele cu scurgeri de sânge obișnuite lor, să nu se atingă de cele sfinte până în a șaptea zi, dispune canonul 2 al Sf. Dionisie ca și al 7-lea al lui Timotei. …Iar ceea ce se va necinsti în timpul necurăției sale și se va atinge de dumnezeieștile taine, poruncesc a fi neîmpărtășiți 40 de zile.” (Iată și conținutul canonului al 7-lea al Sf. Timotei al Alexandriei (+385): „Întrebare: Dacă o femeie va ști că are cele obișnuite femeilor, se cuvine a se apropia de Taine în ziua aceea, ori nu? Răspuns: Nu se cuvine până ce se va curăți.”) La fel, Canonul 1 al Sf. Atanasie cel Mare vorbeste de inselaciunea diavoleasca a unora care se folosesc chiar si de cuvintul evangheliei pentru a ne face sa credem “că scurgerea firească nu ne va duce spre păcat”. (Dupa cum vezi, nimic nou sub Soare, Fani71.) Nu exista dubii cu privire la restrictia la impartasire a femeii in timpul perioadei de menstruatie. Intrarea in biserica, insa, este la latitudinea duhovnicului sau preotului pentru ca Sfintii Parinti nu ne-au lasat instructiuni clare cu privire la participarea femeilor la slujbe in astfel de situatii. Am citit si celelalte mesaje ale tale in care incerci sa argumentezi contrariul. Nicaieri nu reiese din citatele pe care le dai ca Sf. Ioan Gura de Aur ar fi aprobat impartasirea femeilor aflate la menstruatie. Iar cu privire la citatele din Sf. Grigore, da-mi voie sa ma indoiesc de veridicitatea lor, in special acolo unde citezi "A woman, therefore, should not be forbidden to recieve the mistery of Communion at these times.”. Exista tot felul de surse dubioase si nu-i deloc greu pentru nimeni sa se insele. (O sa pun messajul si pe threadul cu "perioada de necuratie a femeii".) |
#172
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu cred ca ar fi mai constructiv, daca dezaprobi ceva, sa explici ce si de ce, altfel mai bine te abtii ca nu e dialog ci vot (sau "poll"). Si nu am vazut nici un "poll" pe aici. |
#173
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si mi se pare foarte clar ce vrea sa spuna sf. Ioan Gura de Aur. Necuratia inseamna doar pacat, restul au fost 'umbra si litera legii' ca sa ne pregateasca. Nu stiu la ce canon al sf Athanasie te referi, Anca il gasise pe urmatorul: Canonul 1 al Sf. Atanasie cel Mare (+373) „Toate făpturile lui Dumnezeu sunt bune și curate; fiindcă Cuvântul lui Dumnezeu n-a făcut nimic netrebnic și necurat; că după cum zice Apostolul, „ai lui Hristos bună mireasmă suntem între cei ce se mântuiesc" (II Corinteni 2,15). Dar fiindcă săgețile diavolului sunt diferite și de multe feluri, și pe cei mai curați la minte se nevoiește a-i tulbura, și oprește pe frați de la străduințele obișnuite, semănând pe ascuns în ei gânduri necurate și spurcate, vino, ca pe scurt să alungăm amăgirile diavolului, prin harul Mântuitorului nostru și să întărim mintea celor mai simpli. "Toate sunt curate celor curați, iar celor necurați și conștiința și toate le sunt spurcate" (Tit 1, 15). Dar mă minunez de vicleșugul diavolului, căci fiind el stricăciune și pieire, stârnește gânduri la aparență curate; iar ceea ce se face este mai curând cursă ori ispitire, căci precum am zis mai înainte, pentru ca să rețină pe cei străduitori de la zelul obișnuit și mântuitor și pentru ca să se pară că a învins în această privință, întrebuințează astfel de momeli, care nu aduc nici un folos pentru viață, ci provoacă întrebări și flecării, care trebuiesc înlăturate. Căci, spune-mi mie, iubite și prea cucernice, ce păcat, sau necurăție, are o scurgere firească. Aceasta ar fi tot așa ca și cum cineva ar voi să aducă învinuire pentru secreția ce se elimină prin nări, și pentru scuipatul ce se elimină prin gură; dar avem să spunem încă mai multe și despre curgerile din pântece, care sunt necesare celui viu pentru viață. Care este foarte clar, daca il citesti pana la sfarsit. Spune taman invers decat interpretezi tu. Deci, exista Parinti care ziceau altceva decat aceste canoane pe care le-ai citat, facute de alti parinti, deci, nu exista consens in acest punct. |
#174
|
|||
|
|||
![]()
Oameni buni, dar voi sunteti tare sanatosi ! ! !
De unde atata energie de-a despica firul in infinite teorii despre pro si contra teoriilor ? Tare va admir, nici nu va dati seama de cata putere are nevoie omul pentru a exprima cu atata ardoare ceea ce gandeste si simte...pentru a simti sa exprime acestea. Toate sunt lumesti deopotriva, si trairea si vorba despre aceasta lume, despre doctrina ei spirituala...tot lumeste se evidentiaza. Trebuie sa fiti constienti de faptul ca detineti atu-ul exprimarilor spirituale, si anume sanatatea, fara ea nici nu ati cugeta dincolo de un repaos dureros al neputintei fizice si psihice. Este un lucru mare sa te zbuciumi, sa dai cu pumnul in masa, sa rascolesti atatea scrieri ale Sfintilor...pentru acestea ai nevoie de energie, foarte pretioasa energie de supravietuire. Astfel, cei care sunt vrednici sa-si exprime astfel opiniile si considerentele religioase, sper sa fie constienti cat de privilegiati sunt, in acest sens, de Dumnezeu. Aproape ca nu este meritul acestora, cat al protejarii obscure a naturii , al personalitatii, al conservarii de sine in aceasta presiune imensa a vietii. Gata !...am vorbit si eu sa ma aflu in treaba, dar nici nu va imaginati cata dreptate am, privind de jos in sus, dinspre neputinta inspre orgoliu, si nu invers.
__________________
" Nu suntem prizonierii propriului destin, suntem prizonierii propriei minti " |
#175
|
|||
|
|||
![]()
Drept sa-ti zic ory, ai dreptate: la ce folos consumarea unei energii atat de mari ca sa demonstram daca da sau nu femeia ar putea sa se impartaseasca in timpul ciclului?
Pentru mine nu e vorba doar de asta, ci de un principiu - acela al dreptului de a judecat si cu mintea proprie, mai ales atunci cand exista dubii oricum. Si alta idee: de a arata ca si parintii au avut pareri diferite in unele puncte (impotriva idolatrizarii lor). Dar poate nu merita nici asta, intr-adevar, si ne consumam sanatatea degeaba. Da, cred ca sunt constienta de privilegiul pe care il am de a gasi energia de a vorbi despre aceste lucruri... |
#176
|
|||
|
|||
![]()
ory e pe lungime de unda cu Fani71; nu ma mir, ma bucur pentru ele.
|
#177
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#178
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Toate făpturile lui Dumnezeu sunt bune și curate; fiindcă Cuvântul lui Dumnezeu n-a făcut nimic netrebnic și necurat; căci, după Apostol, „ai lui Hristos bună mireasmă suntem între cei ce se mântuiesc" (II Cor. 2, 15). Dar fiindcă săgețile diavolului sunt diferite și de multe feluri, și pe cei mai curați la minte se nevoiește a-i tulbura, și oprește pe frați de la străduințele obișnuite, semănând pe ascuns în ei gânduri necurate și spurcate, vino, ca pe scurt să alungăm amăgirile diavolului, prin harul Mântuitorului nostru, și să întărim mintea celor mai simpli. „Toate sunt curate celor curați, iar celor necurați și conștiința și toate le sunt spurcate" (Tit 1, 15). Dar mă minunez de vicleșugul diavolului, căci, fiind el stricăciune și pieire, stârnește gânduri la aparență curate; iar ceea ce se face este mai curând cursă ori ispitire, căci, precum am zis mai înainte, pentru ca să rețină pe cei străduitori de la zelul obișnuit și mântuitor și pentru ca să se pară că a învins în această privință, întrebuințează astfel de momeli, care nu aduc nici un folos pentru viață, ci provoacă întrebări și flecarii, care trebuiesc înlăturate. Căci spune-mi mie, iubite și preucucernice, ce păcat sau necurăție are o scurgere firească. Aceasta ar fi tot așa ca și cum cineva ar voi să aducă învinuire pentru secreția ce se elimină prin nări și pentru scuipatul ce se elimină prin gură; dar avem să spunem încă mai multe și despre curgerile din pântece, care sunt necesare celui viu pentru viață. Și apoi dacă credem că omul este făptura mâinilor lui Dumnezeu, după dumnezeieștile Scripturi, cum se putea face din puterea curata un lucru spurcat? „Dacă suntem neam al lui Dumnezeu", după laptele dumnezeiești ale Apostolilor (17, 28-29), „apoi nimic necurat nu avem în noi"; fiindcă numai atunci ne spurcăm când făptuim păcatul cel prea puturos. Iar când se întâmplă vreo scurgere firească involuntară, atunci necesitatea firei, precum am spus, pe lângă celelalte o suferim și pe aceasta. însă fiindcă cei ce voiesc să grăiască împotriva celor ce se numesc drepte sau, mai bine zis, celor făcute de Dumnezeu se referă și la cuvântul evanghelic, după care „nu cele ce intră spurcă pe om, ci cele care ies", trebuie să se mustre și această nesocotință a lor, că nu o voi numi întrebare. Fiindcă, înainte de toate, nefiind întăriți, în neștiința lor, vatămă Scripturile. Iar cuvântul divin este asa: Fiindcă iarăși unii au asemenea îndoială asupra mâncărilor, însuși Domnul, dezlegând neștiința lor, adică dând în vileag eroarea lor, zice: „Nu cele ce intră spucă pe om, ci cele ce ies; apoi adaugă: și de unde ies? Și răspunde: din inimă; căci se știe că acolo sunt vistieriile rele ale gândurilor spurcate și ale celorlalte păcate. Iar Apostolul, învățând mai pe scurt despre aceasta, zice: „Mâncarea nu ne va pune pe noi înaintea lui Dumnezeu" (I Cor. 8, 18). Și de ar zice cineva acum deslușit că scurgerea firească nu ne va duce spre păcat, se poate ca și doctorii, ca măcar de la cei din afară să se rușineze, în privința aceasta vor răspunde că celui ce trăiește i s-au dat oarecari ieșiri indispensabile, spre a elimina prisosința scurgerilor care hrănesc fiecare mădular din noi, precum cele de prisos ale capului sunt perii și mucoasele cele ce se elimină din cap, și ale pântecelui ce se leapădă; deci cele de prisos ale canidelor de sămânță este aceea. Așadar, ce fel de păcat este în fața lui Dumnezeu, o bătrânule preaiubitor de Dumnezeu, când însuși Stăpânul Cel ce a plăsmuit vietatea a voit și a făcut aceste mădulare, ca să aibă acest fel de ieșiri? Dar, fiindcă trebuie a preîntâmpina împotrivirile celor răi (căci ar zice: Deci, dar nu este păcat nici adevărata întrebuințare, dacă organele s-au plăsmuit de Atoatecreatorul), în privința aceasta îi vom aduce în tăcere prin întrebări, zicând: „Despre care întrebuințare vorbești? Despre cea după Lege, pe care a îngăduit-o Dumnezeu zicând: «creșteți și vă înmulțiți și umpleți pământul» (Fac. 1, 28), pe care Apostolul o scoate la iveala zicând: «Cinstită este nunta si patul nespurcat» (Evr. 13, 4), sau despre cea obișnuită, dar care se săvârșește pe ascuns și eu desfrânare?" Fiindcă și între celelalte, care se întâmplă în viață, găsim «ci se fac în deosebite feluri: precum a ucide nu este îngăduit, dar în război a desființa pe vrăjmaș este și legiuit și vrednic de laudă. Astfel că, intr-adevăr, chiar de cinste mai mare se învrednicesc cei ce s-au distins în război și acestora li se ridică monumente, care vestesc faptele lor curajoase; astfel, același lucru în unele împrejurări și la anumită vreme nu este îngăduit, iar în alte împrejurări și la vreme potrivită se îngăduie șl se iartă. Deci aceeași concluzie are valoare și în privința împreunării. Fericit este cel ce în tinerețe, având jug liber, a întrebuințat firea spre naștere de copii (Ieremia 3, 27), iar dacă a întrebuințat-o spre destrăbălări, desfrfânări și adulter, va primi pedeapsa cea arătată de Apostol. Căci, două fiind căile în viață pentru aceștia, una mai moderată și potrivită vieții, vorbesc (adică) de a nunții, iar cealaltă cea îngerească și de neîntrecut, a fecioriei, dacă cineva ar alege pe cea lumească, adică nunta, nu se va învinui, dar nu va primi atâtea haruri; însă va primi, fiindcă și el a rodit treizeci; Iar dacă cineva ar îmbrățișa pe cea curată și mai presus de lume, deși calea aceasta este mai aspră decât cea dintâi și mai cu anevoie de îndeplinit, însă are haruri mai minunate, căci a odrăslit rodul cel desăvârșit însutit. Drept aceea, necuratele și viclenele lor întrebări au avut dezlegări specifice și au fost dezlegate din vechime de dumnezeieștile Scripturi. Deci, o părinte, sprijinește turmele cele de sub tine, îndemnându-Ie din cele apostolești, mângâindu-le din cele evanghelicești, sfătuindu-le din psalmi. Zicând: „viază-mă după cuvântul tău" (Ps. 118, 17); iar cuvântul lui este a-i sluji din inima curată; căci, știind aceasta, însuși proorocul, ca om pe sineși tălmăcindu-se, zice: „Inimă curată zidește întru mine, Dumnezeule, ca să nu mă tulbure gânduri spurcate" (Ps. 50,11). Și iarăși David: „Și cu Duh stăpânitor mă întărește" (Ps. 50, 14), ca, dacă mă vor și tulbura cândva gândurile, să mă întărească oarecare putere de la tine, fiindu-mi ca o temelie. Deci însuți acestea și cele ca acestea sfătuind, zic către cei ce târziu se pleacă adevărului: „Invăța-voi pe cei fără de lege căile Tale" (Ps, 50,14), și nădăjduind în Domnul că îi vei convinge sa se îndepărteze de o răutate ca aceasta, cântă: „Și cei necredincioși la Tine se vor întoarce" (Ps. 50, 15). Fie deci ca cei ce întreabă cu răutate să înceteze de o zadarnică osteneală ca aceasta; iar cei ce din cauza dreptei cinstiri sunt cu îndoială să se întărească cu Duh stăpânițor. Iar câți cu încredințare cunoașteți adevărul, păstrați-l nevătămat și neclătit, în lisus Hristos Domnul nostru, cu carele Tatălui se cuvine slavă și stăpânire, împreună eu Sfântul Duh, în vecii vecilor, Amin. Despre citatele pe care le dai din Sf. Grigore, ramin la aceeasi parere atita timp cit nu poti sa imi dai un link la sursa (am cautat pe Ethereal Library si nu am gasit nimic asemanator in scrierile lui Gregory the Great). Sint foarte reticient in ceea ce priveste veridicitatea citatelor pentru ca Sf. Grigore, un erudit, nu putea sa contrazica flagrant pe ceialalti parinti. |
#179
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai dreptul sa judeci orice si sa-ti spui parerea, numai ca, asa cum ti-am mai zis, nu te afli in locul potrivit. Ortodoxia e o religie foarte stricta. Nu poti nici sa scoti, nici sa schimbi. Poti insa sa adaugi, dar numai daca nu contrazice Sfinta Traditie (Scriptura si Traditia). |
#180
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
2. De unde stii ca le “depaseste capacitatea de gindire si cunoasterea”? Am observat ca esti contrazis, dar argumentatia ecumenista si anti-antiecumenista de pina acuma nu ma conduce deloc la concluziile drastice pe care tu le tragi. 3. Despre ce atributiuni vorbesti? Platesti pe cineva sa scrie aici pe forum si ii critici pentru exces de zel? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De ce este condusa BOR de calugari | idealist | Biserica Ortodoxa Romana | 296 | 07.12.2017 20:53:05 |
Imaginea ideala a femeii laice in biserica | sophia | Tinuta in Biserica | 55 | 22.01.2012 06:11:46 |
Lasata secului pentru Postul Sfintei Marii | mena2376 | Intrebari utilizatori | 0 | 01.08.2011 15:08:15 |
imbracamintea la calugari | gheorghie | Generalitati | 12 | 09.09.2010 14:30:20 |
|