![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt conștient că un individ încătușat ideologic nu va înțelege prea ușor că icoanele sunt cu totul altceva decât simple proiecții ale eu-ului cuprins deopotrivă de febra creativității artistice și de o evlavie individuală rezultată în urma macerării unor idei religioase subiective. Și mă tot gândesc cum aș putea să explic lucrurile astea unui neoprotestant cu o gândire presetată să perceapă realitatea spirituală prin filtrul unor clișee iconoclaste, atâta timp cât marea majoritate a ortodocșilor consideră icoana un fel de obiect sacralizat prin învestire magică, precum totem-ul religiilor primitive. Am încercat niște tatonări introductive în altă parte, dacă chiar te interesează poți să citești acolo. http://www.crestinortodox.ro/forum/s...5&postcount=68 Totuși nu pot să nu remarc înțelegerea îngustă și superficială a actului închinării ca o activitate printre altele într-o succesiune discontinuă, izolând-o astfel de ansamblul existenței ca și cum cultul ar fi o simplă gesticulație formal-corectă în fața lui Dumnezeu, o obligație metafizică în urma săvârșirii căreia, și în combinație cu o conduită generală conformă cu principiile morale stabilite printr-o lege cu statut de decret divin, omul primește ca răsplată/retribuție mântuirea. Adventiștii și o mare parte din ortodocșii contemporani se intersectează în acest stereotip mentalitar, chiar dacă fundalul teoretic pare să fie diametral opus.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 04.03.2013 at 16:05:28. |
|