Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #71  
Vechi 03.03.2013, 22:34:51
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusseptimus Vezi mesajul
Prietene, nu confunda saitul bisericii cu biserica și pozele cu icoane. Altfel, îți împărtășesc convingerea: maneliștii americani nu sunt mai cu moț decât cei români...
De ce sa nu-l confund ? La noi Cuvantul Domnului e prezent peste tot in Biserica pe cand la voi e doar var sau vopsea lavabila. Si atunci dintr-un colt al mintii apare un idol semanand cu un gay care proclama "Dumnezeu e iubire !", intr-un mod la fel de solemn ca modul in care Mihai Margineanu canta Paraschivo .
Spui sa nu compar pozele cu icoanele. N-am stiut ca aia e poza dar daca e spune-ne cine e in poza.
Reply With Quote
  #72  
Vechi 04.03.2013, 00:38:50
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusseptimus Vezi mesajul
Prietene, nu confunda saitul bisericii cu biserica și pozele cu icoane. Altfel, îți împărtășesc convingerea: maneliștii americani nu sunt mai cu moț decât cei români...
As putea contribui si eu cu 1-2 astfel de imagini, e drept nu de pe peretii caselor de adunare ca ar fi prea hilara contradictia intre teorie si practica, si pana si cei mai creduli adventisti (adica majoritatea) ar incepe sa-si puna semne de intrebare, insa sunt distribuite "discret" sub forma de cartonase, impreuna cu diverse alte materiale de propaganda.

Desigur, pentru adventisti nu sunt icoane si implicit nu au un caracter sacru si nici nu implica o evlavide deosebita, din motive evidente - reprezinta personaje care sunt produsul mintii lor si chit ca folosesc denumiri comune cu cele ortodoxe gen "Iisus Hristos" sau "Dumnezeu" (uite lucru comun) realitatile la care se raporteaza sunt cu totul altele.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #73  
Vechi 04.03.2013, 00:41:13
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Este sinagoga de la Dura Europos.
Nu exista nici o asemanare, voi sunteti cei care incalcati porunca a 2 a cu imagini de genul asta :
Nu o incalca, nefiind vorba de Hristos Dumnezeu ci de expresia grafica a fanteziilor personale in domeniul religios, la fel ca si doctrinele lor de altfel. :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #74  
Vechi 04.03.2013, 00:43:21
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusseptimus Vezi mesajul
Ontopic: Atât Ortodoxia cât și Adventismul consideră Sfânta Scriptură ca fiind Cuvântul inspirat al lui Dumnezeu.
Asemanare:
Atat ortodocsii cat si adventistii au propria lor traditia prin prisma carora inteleg Sf. Scriptura.


Deosebire importanta:
In timp ce ortodocsii recunosc importanta Sfintei Traditii in intelegerea Scripturii, adventistii confunda propria traditie cu Sf. Scriptura.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #75  
Vechi 04.03.2013, 00:45:31
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Asa este, ignoranta. Ce imi place e ca daca la inceput mima smerenia, acum s-a schimbat cu 180* :) Pe alt topic ne spunea ca a studiat mult, pana a ales sa se boteze in cultul adventist, ale carui doctrine le-a considerat ca inteleg cel mai bine Scriptura, iar acum ne intreaba ce inseamna "invierea" pentru ortodocsi. N-a studiat nimic, notiuni de baza ioc.
Asa spun toti, orice alegere proasta trebuia sa aiba o scuza destepta. :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #76  
Vechi 04.03.2013, 00:58:31
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de roboam Vezi mesajul
Intreb pentru ca dvs. credeti, cu adevarat, ca la moartea omului el pierde doar trupul. In rest, cel mort traieste intens, avand ratiune, simtiri si tot ceea ce inseamna viata. Va intreb si pe dvs.: ce rost mai are revenirea Domnului si invierea?

Si adventistii le spun la fel, dupa Scriptura. Iata inca o asemanare intre ortodocsi si adventisti.
Presupunand ca mirarea este legitima si nu doar recitati o poezie invatata pe de rost, ignoranta va este oarecum justificata avand in vedere ca nici pe un forum ortodox dupa 5 pagini de discutii si contestari nu s-a gasit nici catolici nici ortodox sa va explice cum stau lucrurile.

Presupun ca nu stiti nici mare lucru despre antropologia ortodoxa - conform careia omul a fost creat cu o dubla natura: materiala (trupul) cat si spirituala (sufletul).

Asta trebuie inteles in sensul in care ingerii de exemplu, creatie pre-existenta celei a omului aveau doar o natura spirituala.

Sper ca aveti puterea necesara de abstractie ca sa nu divagati macar momentan in argumentatii de genul "este sau nu sufletul nemuritor?".

Deci, stiind acest lucru despre natura umana, cred ca va dati seama ca intentia lui Dumnezeu nu a fost aceea de a crea o dublura la lumea materiala deja existenta la creatia omului (cea a ingerilor) ci o lume aparte, avand in plus fata de ea, acest substrat material.

Ei bine, invierea si restaurarea Creatiei inseamna exact acest lucru: omul sa redevina ce a fost, sufletul primind iarasi trup ce e drept, de aceasta data transfigurat si fara "dezavantajele" celui de acum.

Lamurit(a)?

Acum luand-o pe partea cealalta, probabil stiti ca adventistii cred intr-un creator diabolic, adica conform "invierii" lor, Dumnezeu va re-crea, aducand din non-existenta, inclusiv pe cei rai.

Cei morti deoarece nu mai exista sub nici o forma, actul invierii dupa definitia adventista este de fapt un act de creatie.

Chiar daca vorbim de un tipar pre-existent (omul rau care a murit, a disparut), creand dupa acest tipar rau, Dumnezeu devine in definitia adventista un creator al raului.

Daca dvs. vreti sa va inchinati unui astfel de dumnezeu, alegerea va apartine.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #77  
Vechi 04.03.2013, 01:23:44
Illuminatu Illuminatu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.03.2012
Locație: Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 951
Implicit

Citat:
În prealabil postat de NeInocentiu Vezi mesajul
O alta asemanare ar fi 8 porunci din decalog (fara porunca II si IV).
Pardon,doar 7, pentru ca nu ne asemanam nici la porunca a 6-a: sambetistii au dreptul la avort in conditiile in care fatul prezinta vreun handicap "mai grav" sau daca fatul este urmare a unui viol sau incest.
In Ortodoxie se respecta dreptul la viata al pruncilor indiferent de cauza procreerii sau starea lor de sanatate pre-natala.

Of, scuze, doar 6, pentru ca mai-nou - cam de vreo 40 de ani incoace - ne deosebim si la porunca a 7-a: capi di tuti capi sambetisti accepta pidoznicia. Astfel una din adunarile sambetiste din Glendale City are un specific bizar: este locul de intalnire, "rugaciune si comuniune" al gaylorzilor sambetisti. Ce ziceti: un botez in aceasta adunare specifica este valid sau nu?
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7.
"Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!"

Last edited by Illuminatu; 04.03.2013 at 01:28:51.
Reply With Quote
  #78  
Vechi 04.03.2013, 01:30:00
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de roboam Vezi mesajul
1. Nu ati spus care este rostul invierii celor care oricum traiesc.
2,. La a doua revenire (nu la a treia), descrisa in 1 Tesaloniceni 4:13-18 se vorbeste despre invierea mortilor si despre ce se intampla cu cei morti. Merita cercetat.

Va las. Toate cele bune.
<<Dar, fraților, nu vrem ca voi să fiți în neștiință despre cei ce au adormit d, ca să nu vă întristați precum ceilalți e, care nu au nădejde.>> (1 tes.4,13)
Sir 38:16 Ef 2:12 2Tes 2:1

d)În credința generală că Parusia (venirea Domnului) e foarte aproape. Tesalonicenii se întrebau ce se va întâmpla cu cei ce au murit înainte de această venire.
e)= Păgânii, care credeau că odată cu moartea se termină totul.

<<Pentru că de credem f că Iisus a murit și a înviat, tot așa pe cei adormiți prin Iisus îi va aduce Dumnezeu împreună cu El g.>> (1Tes.4,14)
Rm 14:9 1Co 6:14 1Co 15:3-4 1Co 15:12 1Co 15:20 1Tes 5:10 2Tes 2:1
f) Acest condițional nu introduce un dubiu, ci premisa a ceea ce urmează. Procedeu stilistic (= de vreme ce credem).
g) = Cu Iisus.

<<Căci pentru aceasta a trăit și a murit și a înviat d Hristos, ca El să stăpânească și peste morți și peste vii.>> (Rm.14,9)

d) În unele variante manuscrise: a murit și a înviat. În textul de față, opțiune pentru varianta cea mai cuprinzătoare: Hristos e Domn peste viii din toate timpurile, atât pentru cei din vremea Sa, cât și pentru cei de după înviere.

<<Iar Dumnezeu, Cel ce L-a înviat pe Domnul, ne va învia și pe noi prin puterea Sa.>>
(1 Cor. 6,14)
<<Căci înainte de toate v'am predat ceea ce și eu am primit: că Hristos a murit pentru păcatele noastre, potrivit Scripturilor, că a fost îngropat și că a înviat a treia zi, după Scripturi a; >>
(1 Cor.15, 3-4)
<<Iar dacă se propovăduiește că Hristos a înviat din morți, atunci cum de zic unii dintre voi că nu există înviere a morților c?>> (1 Cor. 15,12)
c) Credință încă neconsolidată printre creștinii din Corint, sub influența mediilor sociale eterogene. Evreii aveau o idee destul de vagă despre învierea morților, în timp ce Grecii o considerau de-a dreptul aberantă (vezi reacția Atenienilor la predica lui Pavel, FA 17, 32).

<<Și auzind ei despre învierea morților, unii l-au luat în râs, iar alții au zis: „Despre asta te-om asculta și altă dată... o“.>> (Fap.ap.17,32)
o) Pentru atenieni, ideea însăși de înviere a morților e o absurditate care nu merită măcar o discuție.

<<În ceea ce privește venirea Domnului nostru Iisus Hristos și adunarea noastră împreună cu El, vă rugăm, fraților
ca nu degrab să vă pierdeți cumpătul a și nici să vă'nspăimântați, nici de vreun duh b, nici de vreo vorbă, nici de vreo epistolă ca pornită de la noi c, cum că ziua Domnului a și sosit.>>
(2 Tes. 2, 1-2)

a) Literal: să nu vă clătinați cu mintea. În limbajul lui Pavel (și în context) „mintea“ înseamnă puterea omului de a-și folosi propria-i judecată, de a-și menține echilibrul interior (de a nuși vicia gândirea în funcție de anumite zvonuri prăpăstioase).
b) Adică de vreo persoană care pretinde că vorbește sub inspirația Duhului Sfânt.
c) E limpede că printre Tesaloniceni erau puse în circulație false epistole ale lui Pavel, prin care agitatorii apocaliptici căutau să se folosească de autoritatea numelui său. E unul din motivele pentru care Apostolul își pune scrisul și semnătura proprie la sfârșitul unor scrisori, ca semn de autenticitate (vezi 3, 17).


<<Căci pe aceasta v'o spunem noi prin cuvântul Domnului: că noi, cei vii, cei rămași până la venirea Domnului, nu le-o vom lua înainte celor adormiți.
Că la un semn poruncitor, la glasul arhanghelului și'n trâmbița lui Dumnezeu, Însuși Domnul Se va pogorî din cer, și cei morți întru Hristos vor învia întâi;
după aceea noi, cei vii, cei rămași, împreună cu ei vom fi răpiți în nori ca să-L întâmpinăm pe Domnul în văzduh; și astfel pururea cu Domnul vom fi.
Așadar, cu aceste cuvinte mângâiați-vă unii pe alții.>>
(1Tes. 4,15-18)

Sfânta Scriptură, Biblia, Versiunea Anania
http://www.dervent.ro/biblia.php
Reply With Quote
  #79  
Vechi 04.03.2013, 02:42:01
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
I-am spus si eu ca e malitios, insa poate chiar e rupt de realitatea in care traieste: n-a auzit in viata lui de cultul mortilor, n-a auzit pe ortodocsi rostind Tatal Nostru (“aștept învierea morților și viața veșnică”), n-a auzit nimic, el stie doar ca este „ales”, purtator de lumina, venit cu solia pe la noi. Mai sunt si altii care nu stiu ce sarbatorim la Craciun si ce la Paste, deci, nimic n-ar trebui sa ne surprinda.

Mi-aduc aminte de o relatare a mitropolitul ortodox al Coreei, Ambrozie, care spunea ca odata ce calatorea cu avionul din America inspre Grecia langa el s-a nimerit o americanca ce s-a prezentat drept „misionar”, iar mitropolitul, curios a intrebat-o de ce a ales ca si „camp misionar” tocmai Grecia, iar ea i-a replicat ca ii admira foarte mult pe greci, stie multe despre istoria lor antica, de aceea vrea sa-i faca ... crestini. Atunci el s-a uitat la ea mirat si o intreaba: dar stiti in ce cred neogrecii? Ea: desigur, in cei doisprezece zei ai olimpului :) Cam asa si cu Roboam, nu stie in ce credem noi, dar vorbeste ...


Vedeti ca va grabiti si gresiti:
1. Cultul mortilor nu este numai la ortodocsi
2. Vorbiti despre Rugaciunea Tatal Nostru (Rugaciunea Domneasca Tatal Nostru) si citati din Crez. << n-a auzit pe ortodocsi rostind Tatal Nostru (“aștept învierea morților și viața veșnică”)>>
3. Ati citat din Crezul greco- catolic.

<<Aștept învierea morților
Și viața veșnică ce va veni. Amin.>>
Crezul greco – catolic, http://ro.wikisource.org/wiki/Crezul_greco-catolic


<<Aștept învierea morților și viața veacului ce va veni. Amin.>>
Crezul romano – catolic , http://ro.wikisource.org/wiki/Crezul_romano-catolic

<<Aștept învierea morților.
Și viața veacului, ce va să vie. Amin.>>
Crezul ortodox.

N-ar fi o problema sa fiti greco – catolica. Eu nu fac parte din Departamentul: erezii, anateme, anatemizari, chiar daca vad ca a devenit o mare bucurie printre crestinii ortodocsi.
Iubirea, porunca cea mare a Crestinismului a fost trecuta la index.

Eu cred ca toti oamenii sunt fiii lui Dumnezeu, ca aproapele nostru este/poate fi oricare om indiferent de credinta/sau necredinta(vezi pilda Samarineanului cel milostiv, vezi Talharul de pe Cruce etc.).

Eu cred ca: <<Dumnezeu n-a ingaduit milioane si milioane de vieti, doar ca sa aiba surcele cu ce sa aprinda focul in Iad>> (Parintele Rafail Noica)


Eu insami provin dintr-o familie mixta: mama a fost romano – catolica, tata a fost ortodox, noi copiii suntem ortodocsi dupa tata. Multumesc lui Dumnezeu ca mama noastra a fost o crestina adevarata si ne-a crescut in credinta noastra orodoxa, asa cum am fost botezati si cum a randuit Dumnezeu.

Eu cred ca: <<Ați auzit că s'a spus: Să-l iubești pe aproapele tău și să-l urăști pe vrăjmașul tău; dar Eu vă spun: Iubiți pe vrăjmașii voștri, binecuvântați pe cei ce vă blesteamă, faceți bine celor ce vă urăsc și rugați-vă pentru cei ce vă vatămă și vă prigonesc, ca să fiți fiii Tatălui vostru Celui din ceruri, că El face să răsară soarele Său peste cei răi și peste cei buni și face să plouă peste cei drepți și peste cei nedrepți.>> Matei 5, 43-45

Last edited by Nastya; 04.03.2013 at 03:02:25.
Reply With Quote
  #80  
Vechi 04.03.2013, 07:23:45
roboam roboam is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.02.2013
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
invata ca trebuie tinuta ziua a saptea, .
Fara sa vreti, ati adus in discutie inca o asemanare majora intre adventism si ortodoxie: indemnul de a pazi ziua a saptea.

Citez din Catehismul Ortodox:

""""""""""126. Care este porunca a patra?

Porunca a patra este aceasta: "Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sa o sfintesti. Lucreaza sase zile si-ti fa in acelea toate treburile tale, iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tau; sa nu faci in acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tau, nici asinul tau, nici orice dobitoc al tau, nici strainul care ramane la tine. Ca in sase zile a facut Domnul cerul si pamantul, marea si toate cele ce sunt intr-insele, iar in ziua a saptea S-a odihnit. De aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o" (Ies. 20, 8-11).

127. Ce invata porunca aceasta?

Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului. """"""""
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...nci-80579.html

Mare asemanare intre ceea ce scrie in Catehismul Ortodox si invatatura adventista.
Reply With Quote
Răspunde