![]() |
![]() |
|
#121
|
|||
|
|||
![]()
<<Fiindcă voi, fraților, ați fost chemați la libertate; numai să nu vă folosiți libertatea ca prilej de a-i sluji trupului, ci slujiți-vă unul altuia prin iubire. Căci toată legea se cuprinde într'un singur cuvânt, în acesta: Iubește pe aproapele tău ca pe tine însuți. Dar dacă vă mușcați unul pe altul și vă mâncați, vedeți să nu vă nimiciți voi între voi. >>(Galateni 5, 13-15)
<<Dar dacă sunteți duși de Duhul, nu sunteți sub lege. Iar faptele trupului sunt cunoscute; acestea sunt: desfrânare, necurăție, nerușinare, idolatrie, vrăjitorie, dușmănii, certuri, gelozii, întărâtări, gâlcevi, dezbinări, erezii, invidii, ucideri, beții, chefuri și cele asemănătoare acestora, asupra cărora vă previn – așa cum v'am mai prevenit – că cei ce fac unele ca acestea nu vor moșteni împărăția lui Dumnezeu. Iar roada Duhului este iubire, bucurie, pace, îndelungă-răbdare, bunătate, facere de bine, credincioșie, blândețe, înfrânare, curăție; împotriva unora ca acestea nu este lege. Iar cei ce sunt ai lui Hristos Iisus și-au răstignit trupul împreună cu patimile și cu poftele. Dacă trăim cu duhul, cu duhul să și umblăm. Să nu fim iubitori de slavă deșartă, întărâtându-ne unii pe alții, unii pe alții pismuindu-ne.>>(Galateni 5, 18- 26). |
#122
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt conștient că un individ încătușat ideologic nu va înțelege prea ușor că icoanele sunt cu totul altceva decât simple proiecții ale eu-ului cuprins deopotrivă de febra creativității artistice și de o evlavie individuală rezultată în urma macerării unor idei religioase subiective. Și mă tot gândesc cum aș putea să explic lucrurile astea unui neoprotestant cu o gândire presetată să perceapă realitatea spirituală prin filtrul unor clișee iconoclaste, atâta timp cât marea majoritate a ortodocșilor consideră icoana un fel de obiect sacralizat prin învestire magică, precum totem-ul religiilor primitive. Am încercat niște tatonări introductive în altă parte, dacă chiar te interesează poți să citești acolo. http://www.crestinortodox.ro/forum/s...5&postcount=68 Totuși nu pot să nu remarc înțelegerea îngustă și superficială a actului închinării ca o activitate printre altele într-o succesiune discontinuă, izolând-o astfel de ansamblul existenței ca și cum cultul ar fi o simplă gesticulație formal-corectă în fața lui Dumnezeu, o obligație metafizică în urma săvârșirii căreia, și în combinație cu o conduită generală conformă cu principiile morale stabilite printr-o lege cu statut de decret divin, omul primește ca răsplată/retribuție mântuirea. Adventiștii și o mare parte din ortodocșii contemporani se intersectează în acest stereotip mentalitar, chiar dacă fundalul teoretic pare să fie diametral opus.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 04.03.2013 at 16:05:28. |
#123
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Pelerin spre Rasarit; 04.03.2013 at 17:59:50. |
#124
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#125
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu cata dreptate am,eu privesc situatia din exterior iar intelegerea mea limitata poate fi viciata si de limitele mele confesionale dar sa va spun ceva.In Vechiul Testament,in cartea I Samuel capitolul 16,Samuel tot il plangea pe Saul,neputandu-se consola cu ideea lepadari lui de catre Dumnezeu.Apoi Dumnezeu ii spune ,,Cand vei inceta sa plangi pe Samuel pt ca l-am lepadat?"si il trimite la o alta insarcinare,care il viza pe David.In cuvinte actuale i-a spus ceva de tipul ,,Nu te mai smiorcai si impaca-te cu decizia mea.Ai o alta treaba de facut".Este o lectie impotriva (auto)compatimirii fara sens,pe sistem picat in butoiul cu melancolie si o invitatie la realism(din punctul meu de vedere analiza lui Mihailc ezte foarte realista).Cam toti am avea nevoie de asta,daca tot sunt probleme ce reclama solutii :) Numai bine,Domnul cu voi.
Last edited by Pelerin spre Rasarit; 04.03.2013 at 21:33:31. |
#126
|
||||
|
||||
![]()
Ma bucur cand un protestant arata pe forum ca a inteles semnificatia icoanei in Ortodoxie
![]() |
#127
|
|||
|
|||
![]()
Exista miracole autentice, infaptuite in mod special in prezenta unei anumite icoane.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#128
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Decalogul este doar un subset de porunci morale, din ceea ce ar trebui sa fie viata unui crestin de exemplu. Poti sa-ti faultezi aproapele in destule feluri (de gresit fata de Dumnezeu nu mai vorbesc) si fara sa incalci practic nici una din poruncile Decalogului.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#129
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Nu poti sa te raportezi la reprezentarea a ceva sacru ca la o bucata obisnuita de hartie. Asa cum tu de exemplu nu cred ca ai putea sa-ti stergi pantofii cu fotografia mamei tale de exemplu. Desigur, nu excludem nici gestul reflex sau superstitios - in cazurile mai putin autentice de iconodulism. Citat:
Si uite asa ne-am intors la discutia despre sabat, si uite asa dl. aventist demonstreaza inca o data ca nu vrea sa priceapa nimic din idea de icoana. Macar esti capabil sa explici de ce consideri ca adventistii nu incalca porunca a 2a prin reprezentarile lor grafice, pseudo-icoanele lor?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#130
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Omul este deplin, in acord cu planul Creatiei, avand atat suflet cat si trup. Citat:
Pentru adventisti, propria traditie a luat locul "Cuvantului lui Dumnezeu". Desigur, acelasi lucru il spun si ei despre Sfanta Traditie. Sa fie asta un lucru comun?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|