Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfintele Pasti - Invierea Domnului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 31.05.2018, 15:23:01
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Ba da, dar tocmai că ele nu sunt opritoare de la împărtășire.
Corect, nu sunt opritoare la impartasanie, dar trebuie spovedite. Cele opritoare la impartasanie sunt asa si dupa ce sunt spovedite, o perioada de timp. Asta e una din interpretarile eronate facute de cei ce propovaduiesc impartasirea deasa, Exact asta spun si Biserica si sfintii, dar partizanii desei impartasiri interpreteaza cum vor ei, ca se se potriveasca la ce sustin ei. Ei sustin ca asta ar inseamna ca te poti impartasi si fara sa te spovedesti, daca nu ai pacate grele. De asta am si scris ca parintele Pruteanu interpreteaza gresit ce spune Sfantul Nicolae Cabasila despre asta (de fapt nu domnia sa, ca a luat de la ce spun altii). Niciunde nu scrie asa ceva, aceste invataturi sunt luate de la catolici, ei sustin asta. Chiar in Didahia, deci in primul secol, scrie ca inainte sa impartasire sa sa-si marturiseasca pacatele.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Rămân nespovedite până la următoarea spovedanie (adică mai puțin de 2 săptămâni).
Deci se sustine impartasirea cu nevrednicie, in stare de necuratie. Uite si o conceptie protestanta, cel credincios nu are pacate.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Și care este scopul rugăciunilor personale de iertare a păcatelor? Oare aceste rugăciuni nu sunt în conlucrare cu spovedania? Sau tu crezi că e suficient să te spovedești fără să mai faci nimic altceva? Aceste rugăciuni pot face parte dn canonul de rugăciune dat de duhovnic. Iată că nu mergi nepregătit dacă faci ascultare. Ascultarea te ajută să fii pregătit.
Daca e suficient sa te rogi si ti se iarta pacatele de ce Biserica a mai instituit Taina Spovedaniei? Nu observi ca acestia neaga, de fapt, Taina Spovedaniei si vor sa adopte practica protestanta? Bine, nu in totalitate, o combinatie intre ortodoxie si protestantism. Daca citesti mesajele anterioare, chiar daca spovedania iarta pacatele raman urme ale pacatelor. Si chiar si asa, unii sunt mai induhovniciti, chiar daca tuturor le sunt iertate pacatele. Ascultarea se face de Biserica, nu de Arie sau un duhovnic care a luat invataturi de la altii.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Sf. Nicolae Cbasila explică destul de clar, iar Pr. Pruteanu nu este singurul care a înțeles acest lucru. Am să citez mai mulți părinți ca să vezi că nu e singurul.
Sfantul Nicolae Cabasila explica foarte clar ce spune si Biserica, nu ce interpreteaza cei cu impartasirea fara spovedanie. Evident ca pr. Pruteanu nu e singurul care a inteles asa, toate aceste argumente sunt preluate de la altii care sustin asta (de obicei scriitori ortodocsi din vest, ca acolo a pornit moda asta). Probabil toti le copiaza cuvant cu cuvant.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Se referă la acea categorie de creștini care sunt relativ puțini. Dintre mireni cine merge zilnic la Liturghie? Mai mult pensionarii. Știi tu ce viață duc unii bătrâni ca să vii să spui că numai pustnicii și călugării se pot împărtăși des?
Daca nu ai observat pana acum, eu nu spun niciodata ceva de la mine, dau ce spune Biserica sau cei ce scriu despre invatatura Bisericii. Nu eu am spus ca pustnicii si calugarii de pot impartasi mai des, unul dintre ei e Parintele Cleopa. Parintele Pruteanu nu spune ca doar unii se pot impartasi zilnic, ci recomanda asta in general. Tu ii sustii pe cei mai moderati (dar tot exagerati), care vorbesc de impartasirea saptamanala, nu zilnica.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Care sfinți? Din păcate nu am timp să caut să vezi câți sfinți au practicat și recomandă împărtășirea des. Am să postez ce am la îndemână.

Și reține: Biserica nu a creat o regulă care să specifice cât de des se poate împărtăși un credincios, singurul care poate stabili acest lucru este duhovnicul.
Aproape toate argumentele folosite de propovaduitorii desei impartasanii sunt false, Biserica si sfintii nu au sustinut ce spun ei, aceste invataturi sunt luate d ela catolici, care le-au adaptat, la randul lor, de la protestanti, prin ecumenism. Asa cum arata si Parintele Calciu si ceilalti parinti care au scris despre aceasta moda. Si Sfantul Serafim de Sarov a scris despre impartasirea mai deasa, dar ce spune? Despre impartasirea mai deasa de o data pe an.

Ai o intelegere gresita a duhovnicului, eu am citit si de un preot (de prin zona Sibiului, cred), care ii impartasea si pe cei din alte culte. La fel cum se intampla si in strainatate la unele parohii. Daca duhovnicul iti spune o prostie tu trebuie sa crezi orbeste? Trebuie sa asculti de Biserica, nu de oricine. Nu scrie in Sfanta Scriptura ca daca cineva se impartaseste nevrednic, adica in stare de necuratie, are probleme?
Ia uita-te cine propvaduieste impartasirea deasa, eu vad ca majoritatea ori au conceptii ecumeniste, ori sunt nepomenitori, au ajuns ca stilistii. Ai vazut ce sustine Mitropolitul Serafim Joanta, chiar si printre cei mai ecumenisti credinciosi nu vom gasi prea multi sa aiba astfel de conceptii. La fel parintele de la manastirea din Anglia, ce ortodox mirean ar crede ca au primit eterodocsii darul vorbirii in limbi? Ca sa nu mai spun de nepomenitori, care au ajuns sa spuna ca ceilalti sunt eretici, la fel ca stilistii.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Nu îl consider infailibil. Cu singuranță are și el greșelile lui, dar nu e treaba mea să-l corectez. Asta e treaba episcopului locului și a Bisericii.
Nu e vorba ca nu il corectezi, dar tu propovaduiesti invataturile sale gresite. Parintele face parte din BO Rusa. A fost la noi, ma intreb de ce a plecat din BOR si de ce s-a dus in alta tara ca preot, fiind calugar, din cate stiu calugarii stau la manastiri, chiar daca sunt si preoti. Cineva din Rep. Moldova spunea ca parintele neaga si necesitatea botezului (o alta cocneptie ecumenista, de fapt una de baza), a avut discutii cu domnia sa pe viu.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Pardon, o parte a Bisericii. Eu asta înțeleg. Și nu am spus că ar fi o greșeală.
Spune intreaga BO Romana, nu o parte. Eu am citat ce spune domnia sa, nu ceea ce crezi tu, pentru ca tu sustii si propovaduiesti ce spune parintele Pruteanu.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 01.06.2018, 00:35:48
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Corect, nu sunt opritoare la impartasanie, dar trebuie spovedite.
Se spovedesc, am precizat.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cele opritoare la impartasanie sunt asa si dupa ce sunt spovedite, o perioada de timp. Asta e una din interpretarile eronate facute de cei ce propovaduiesc impartasirea deasa, Exact asta spun si Biserica si sfintii, dar partizanii desei impartasiri interpreteaza cum vor ei, ca se se potriveasca la ce sustin ei.
Ia să vedem unde spune Biserica că nu ai voie să te împărtășești mai des de 40 zile. Sau care sfânt spune asta?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Chiar in Didahia, deci in primul secol, scrie ca inainte sa impartasire sa sa-si marturiseasca pacatele.
Da, ca regulă generală. La fel scrie și în catehism. Nici nu ar putea scrie altfel pentru că s-ar face tot felul de interpretări și unii s-ar duce la împărtășit fără să se spovedit vreodată. Iar regula despre care vorbim vizează un număr restrâns de creștini.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Deci se sustine impartasirea cu nevrednicie, in stare de necuratie. Uite si o conceptie protestanta, cel credincios nu are pacate.
Să înțeleg că tu ești imaculat și vrednic de fiecare dată când te împărtășești. Asta da concepție protestantă.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca e suficient sa te rogi si ti se iarta pacatele de ce Biserica a mai instituit Taina Spovedaniei? Nu observi ca acestia neaga, de fapt, Taina Spovedaniei si vor sa adopte practica protestanta?
Am spus că este o conlucrare! Nimeni nu a negat spovedania, din contră o practică mult mai des decât cei care practică împărtășirea rară. Dar poate mă lămurești care este scopul rugăciunilor personale de iertare a păcatelor.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca nu ai observat pana acum, eu nu spun niciodata ceva de la mine, dau ce spune Biserica sau cei ce scriu despre invatatura Bisericii.
Asta este doar părerea ta.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu eu am spus ca pustnicii si calugarii de pot impartasi mai des, unul dintre ei e Parintele Cleopa.
Lămurește-mă, unde spune Biserica așa ceva?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Parintele Pruteanu nu spune ca doar unii se pot impartasi zilnic, ci recomanda asta in general.
Fals, nu mai reiau iarăși citatul. Este clar că refuzi să vezi anumite idei și apelezi mereu la prejudecată.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Si Sfantul Serafim de Sarov a scris despre impartasirea mai deasa, dar ce spune? Despre impartasirea mai deasa de o data pe an.
Și ce mai spune?: „Cât de des trebuie să se împărtășească și cât trebuie să postească cineva înainte de Sfânta Împărtășanie, acestea nu intră într-un șablon. Duhovnicul va rândui cu discernământ cât de des se va împărtăși și cât va posti, potrivit cu puterea ce o are. În paralel îl va povățui și la postul duhovnicesc, la abținerea de la patimi, potrivit cu sensibilitatea lui duhovnicească, adică potrivit cu cât își simte greșeala sa și având în vedere răul ce îl poate face vrăjmașul luptând cu un suflet sensibil, ca să nu-l aducă la deznădejde.” (Sf. Serafim de Sarov)

Priceput?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ia uita-te cine propvaduieste impartasirea deasa, eu vad ca majoritatea ori au conceptii ecumeniste, ori sunt nepomenitori, au ajuns ca stilistii.
Eu mă uit și mă minunez. Majoritatea sfinților au practicat și propovăduit împărtășirea des.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu e vorba ca nu il corectezi, dar tu propovaduiesti invataturile sale gresite. Parintele face parte din BO Rusa. A fost la noi, ma intreb de ce a plecat din BOR si de ce s-a dus in alta tara ca preot, fiind calugar, din cate stiu calugarii stau la manastiri, chiar daca sunt si preoti.
S-a dus acolo unde este nevoie de el. Interesante preocupări ai! :))

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Spune intreaga BO Romana, nu o parte.
Detașează-te de ideea că noi am fi buricul pământului, că nu suntem.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.06.2018, 14:30:28
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Se spovedesc, am precizat.
Nu se spovedesc inainte de impartasire, cei ce sustin impartasirea deasa spun ca te poti impartasi fara sa le spovedesti. Ca le spovedesti peste trei saptamani nu are efect retroativ asupra impartasirilor cand s-a facut asta fara sa fie spovedite. Deci se propovaduieste impartasirea cu pacate, in stare de necuratie, opus celor spuse de sfinti.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Ia să vedem unde spune Biserica că nu ai voie să te împărtășești mai des de 40 zile. Sau care sfânt spune asta?
Acolo nu e vorba de impartasirea la 40 de zile, ci de impartasirea cu pacate, in stare de necuratie. Chiar daca cineva s-ar impartasi la o saptamana se poate si spovedi inainte. Legat de termenul de 40 de zile, nu e o interzicere, din moment ce unii se pot imparatsi si mai des. Multe nu sunt scrise undeva (chiar parintele Pruteanu spune ca 99% nu au fost scrise inainte). De exmplu Sfantul Vasile spunea ca rugaciunile si slujbele au fost lasate, probabil, din perioada apostolica, prin Traditie, nefiind scrise inainte undeva. Termenul de 40 de zile stim ca exista si in timpul Sfantului Nicodim, pentru ca este analizat in acea lucrare. Nu e ceva aparut recent. Nu se poate trezi cineva ca de sute de ani a aparut o greseala in Biserica. Din cate imi dau seama acel termen este pentru binele majoritatii credinciosilor, ca sa nu aiba probleme din cauza impartasirii (vezi si explicatiile duhovnicilor si sfintilor). Dar cei mai induhovniciti se pot impartasi si mai des, adica la o luna, cum spune Parintele Cleopa, citandu-l pe Sfantul Ioan Gura de Aur. Iar cei despatimiti chiar si mai des. Invers decat ce spun cei cu impartasirea deasa, acestia propovaduiesc impartasirea cu nevrednicie, desi incearca sa spuna si ceva diluat, de genul constiinta credinciosului.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Da, ca regulă generală. La fel scrie și în catehism. Nici nu ar putea scrie altfel pentru că s-ar face tot felul de interpretări și unii s-ar duce la împărtășit fără să se spovedit vreodată. Iar regula despre care vorbim vizează un număr restrâns de creștini.
Nu spune ca doar unii, sau sa se spovedeasca numai cand vor ei. Ci inainte de impartasire. Punct. Si asta spun toti sfintii, ca nu te poti impartasi in stare de necuratie, cu pacate adica. Nu are importanta ca se spovedesc peste o luna, daca atuncic and te impartasesti ai acele pacate. Cei ce spun de deasa impartasire propovaduiesc, de fapt, impartasirea fara vrednicie, contrar a ceea ce spun sfintii, desi ei spun ca ii iau ca reper tocmai pe sfinti. Ei spun de o pregatire practic inexistenta, fara spovedanie, fara post si fara crestere duhovniceasca pentru cei ce se impartasesc mai des.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Să înțeleg că tu ești imaculat și vrednic de fiecare dată când te împărtășești. Asta da concepție protestantă.
In primul rand, cum am mai mentionat, eu spun doar ce spun Biserica, sfintii si duhovnicii, nu eu sustin ceva de la mine. Am mai scris ca nu e vorba de vrednicie, in sensul dat de cei ce sustin impartasirea deasa (adica mandrie), ci de pregatire, pentru ca Sfanta Impartasanie sa nu-i faca rau celui ce o ia. Iar spovedania sterge toate pacatele celui ce s-a spovedit si a primit dezlegarea preotului. Cu ajutorul spovedaniei si a postului si milosteniei acel credincios se apropie de curatenia necesara pentru a se impartasi, desi nu e induhovnicit ca altii. Ca sa se impartaseasca si mai des e nevoie de o induhovnicire mai mare. In Rai nu ajung doar cei ce au ajuns la sfintenie pe pamana, ci si credinciosi mai obisnuiti, altfel s-ar putea mantui foarte putini.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Am spus că este o conlucrare! Nimeni nu a negat spovedania, din contră o practică mult mai des decât cei care practică împărtășirea rară. Dar poate mă lămurești care este scopul rugăciunilor personale de iertare a păcatelor.
Ce conlucrare, daca te impartasesti cu pacate si le spovedesti peste o saptamana? Referitor la rugaciunile de iertare a pacatelor, e ca si cum ne-a intrreba ce scop mai au rugaciunile, ne spovedim doar si gata. Toate rugaciunile sunt si pentru iertarea pacatelor. Din moment ce spovedania iarta pacatele, de ce unii sunt mai induhovniciti, chiar sfinti, iar altii mai putin? Se spune ca rugaciunea dreptului este mai puternica. Una e rugaciunea unui sfant , alta a unui credincios obisnuit, nu-i asa? Am citit chiar ca un pacat i se poate ierta cuiva in trei zile (daca imi amintesc bine). Dar cui, oricui? Celui ce se roaga cu lacrimi, cu pocainta puternica. Au toti aceasta rugaciune? Nu, doar cei mai traitori. Parintele Pruteanu spune ceva in sensul asta, nementionand ca nu toti au aceasta rugaciune si pocainta. Vezi acum de ce cei induhovniciti sunt mai vrednici?
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Asta este doar părerea ta.
Cum sa fie doar parerea mea din moment ce intotdeauna citez? Am citat aici ce spune Biserica, ce spun sfintii si duhovnicii, parerea mea ar fi fost daca doar eu as fi spus ceva.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Lămurește-mă, unde spune Biserica așa ceva?
Din moment ce nu ai luat in considerare ce spune Biserica in acele citate, sau duhovnicii si sfintii, ce importanta are daca ar fi un citat in care Biserica ar spune asta? E suficient ce spune Biserica in aceel citate. Si ce spun sfintii si duhovnicii despre asta.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Fals, nu mai reiau iarăși citatul. Este clar că refuzi să vezi anumite idei și apelezi mereu la prejudecată.
Toti in afara de cei ce au pacate grele, evident. Adica majoritatea celor ce se impartasesc constant la Biserica. Pentru ca altfel ce restricite ar avea daca tu contesti ca cine e mai induhovnicit se poate impartasi mai des, iar ceilalti mai rar? Ar nega tocmai toate explicatiile date. Adica, daca te spovedesti la trei saptamani, ce impostanta are daca te impartasesti zilnic sau al o saptamana, din moment ce nu sunt necesare spovedania si postul? Deci orice cedincios s-ar putea impartasi zilnic, daca nu ar avea pacate grele. Asta sustin cei cu impartasirea deasa. Ba unii chiar si impartasirea tuturor, fara importanta daca au pacate grele, pentur ca acestea s-ar ierta prin impartasire (am spus unii, nu si parintele Pruteanu).
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Și ce mai spune?: „Cât de des trebuie să se împărtășească și cât trebuie să postească cineva înainte de Sfânta Împărtășanie, acestea nu intră într-un șablon. Duhovnicul va rândui cu discernământ cât de des se va împărtăși și cât va posti, potrivit cu puterea ce o are. În paralel îl va povățui și la postul duhovnicesc, la abținerea de la patimi, potrivit cu sensibilitatea lui duhovnicească, adică potrivit cu cât își simte greșeala sa și având în vedere răul ce îl poate face vrăjmașul luptând cu un suflet sensibil, ca să nu-l aducă la deznădejde.” (Sf. Serafim de Sarov)
Priceput?
Asta spune si Biserica, numai ca tu interpretezi numai in prisma a aceea ce spun cei cu impartasirea deasa. Pentru bolnavi nu se da post prea mult, unii preoti dau post de trei zile, unii de patru, sau chiar o zi, in cazuri speciale. Iar cat de des se spovedeste cineva, am scris ca sfantul se referea la impartasania mai deasa de o data pe an. Adica de doua ori, de trei ori, de patru ori, la 40 de zile etc. Niciunde nu scrie de impartasirea saptamanala.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Eu mă uit și mă minunez. Majoritatea sfinților au practicat și propovăduit împărtășirea des.
Da, multe din citate scoase din context sau interpretate conform conceptiilor adeptilor impartasirii dese. Ca in cazul Sfantului Ioan Gura de Aur care se referea la impartasirea mai deasa de o data pe an. Eu spuneam de cei ce propovaduiesc azi impartasirea deasa, care nu sunt deloc sfinti. Pentru ca din timpul Sfantului Ioan Gura de Aur toti s-au impartasit ca azi, nu des. Am vazut exemplele in cartea diac. Ica, am si zis din ele. Acel exemplu in care la o manastire din primele secole se impartaseau o data pe zi, dar toti calugarii erau facatori de minuni. Nimeni nu a spus de impartasirea asa cum propovaduiesc cei cu impartasirea deasa. Au spus de induhovnicire pentru a fi vrednici sa se impartaseasca mai des.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Detașează-te de ideea că noi am fi buricul pământului, că nu suntem.
E vorba de ce sustine parintele Pruteanu, nu de cum ne-am considera noi. Din moment ce am scris despre IPS Serafim Joanta era evident ca nu cred ca suntem buricul pamantului. Ca sa nu mai vorbim de cazul Mitropolitului Corneanu.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.06.2018, 22:34:39
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Asta spune si Biserica, numai ca tu interpretezi numai in prisma a aceea ce spun cei cu impartasirea deasa.
:)) Eu nu interpretez nimic. Tocmai ți-am spus că termenul și canonul îl stabilește duhovnicul. Acum când ți-am dat ce spune Sf. Serafim o dai la întors ca așa spune Biserica, însă nu să renunți la șabloane gen termenul de 40 zile - de care Biserica NU amintește.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Pentru bolnavi nu se da post prea mult, unii preoti dau post de trei zile, unii de patru, sau chiar o zi, in cazuri speciale. Iar cat de des se spovedeste cineva, am scris ca sfantul se referea la impartasania mai deasa de o data pe an. Adica de doua ori, de trei ori, de patru ori, la 40 de zile etc. Niciunde nu scrie de impartasirea saptamanala.
Dar nici de cea la 40 zile, deci termenul îl stabilește duhovnicul. Tu dă-i înainte cu șabloanele.

Last edited by simpllu; 04.06.2018 at 01:41:46.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.06.2018, 14:55:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Eu nu interpretez nimic. Tocmai ți-am spus că termenul și canonul îl stabilește duhovnicul. Acum când ți-am dat ce spune Sf. Serafim o dai la întors ca așa spune Biserica.
Ti-am spus ca toate citatele sunt scoase din contex si interpretate partizan, in mod gresit. Am gasit ce spune Sfantul Serafim de Sarov, tot intr-un articol scris de un adept al impartasirii dese. "Unui mi*rean el i-a dat această poruncă: "Împărtășește-te de patru ori. Măcar și o dată e bine. Așa cum te va învrednici Dumnezeu. Cel ce se împărtășește va fi mântuit; dar cel ce nu se împăr*tășește, cred că nu va fi mântuit." Asadar, asa cum se face azi la noi recomanda si sfantul impartasirea. Impartasirea deasa insemna impartasirea mai deasa de o data pe an, nu saptamanala: "Cel ce cu dragoste se împărtășește cu Sfintele Taine, și aceasta nu doar o dată într-un an, se va mântui, va prospera și va trăi mult pe acest pământ". Mai spunea si de impartasirea cu nevrednicie: "Aceasta se întâmplă câteodată: aici, în această lume, oamenii iau Sfânta Împărtășanie; dar, după judecățile Domnu*lui ei rămân neîmpărtășiți. Un altul poate dori să se împărtășească, dar dorința sa rămâne neîmplinită, independent de voința sa. Unui astfel de om Sfânta Împărtă*șanie îi poate fi dăruită în chip nevăzut, printr-un înger al lui Dumnezeu."

Ti-am aratat ca aproape toate arguementele sunt eronate, in mod sigur n-o sa asculti ce spune Sfantul Serafim, tu intotdeauna ramai la aceleasi pareri, chiar daca ai vedea ca tot ce sustii e gresit, pentur ca nu poti accepta ca te inseli vreodata.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
însă nu să renunți la șabloane gen termenul de 40 zile - de care Biserica NU amintește.
Dar nici de cea la 40 zile, deci termenul îl stabilește duhovnicul. Tu dă-i înainte cu șabloanele.
Termenul de 40 de zile nu are cum sa fie inventat de mine, din moment ce apare in cartea atribuita Sfantului Nicodim. Deci se gasea si atunci in Biserica, ti-am mai spus asta de cateva ori. Cum sa aminteasca de el in acea carte de acum 250 de ani, daca el nu exista? Oricum, nici nu e nevoie de acest termen, de 4 ori pe an e suficient, cum spun si sfintii si Biserica. Si tu o poti face daca te intorci la invatatura ortodoxa si lasi alte invataturi eterodoxe (ce tin de ecumenism).
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Lumina sfanta de la Ierusalim mihai_1991 Intamplari adevarate 195 05.05.2011 23:34:45
Lumina de la Ierusalim Baciu Ciprian Intrebari utilizatori 0 03.04.2010 16:04:00
Sfanta Lumina de la Ierusalim ileana61 Despre Biserica Ortodoxa in general 40 17.01.2009 17:56:11