![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
De asemenea, parintele Pruteanu spune de impartasirea zilnica, nu cea la o saptamana, cum spui tu (in care nu ar aparea prea multe probleme cu spovedania inainte,d aor la cea zilnica e o problema): "Ca o concluzie referitor la cele două probleme care apar atunci când se vorbește despre deasa împărtășire ( adică spo*vedanie și post), putem spune că nu greșește cu nimic cel care vrea să se împărtășească o dată sau de două ori pe săptămână sau chiar zilnic, ba, dimpotrivă, mult bine duhovnicesc își face." Citat:
Ce scrie de fapt in carte aceea atribuita Sfantului Nicodim? Ca impartasirea de doua sau trei ori pe an e buna (cum se practica la greci), dar ca impartasirea mai deasa e si mai buna. Deci nu cum spune parintele Pruteanu si cei ce sustin impartasirea deasa, ca e o gresala cea rara. Am spus cartea atribuita sfantului pentru ca acum am citit ce scrie acolo, in incheiere. Lucrarea fost scrisa de fapt de calugarul Neofit Kavsokalivitul, asa cum banuiam, la Brasov, in 1772. Manuscrisul se afla la Biblioteca Academiei Romane. Scrie apoi asa: "Lucrarea s-a tipărit îndată în Veneția în două ediții, în anii 1777 și 1783, fără însă a se indica numele autorului, din care pricină ea a fost atribuită unor mari cărturari ai vremii: Sf. Macarie, mitropolitul Corintului și Sf. Nicodim Aghioritul." Abia a doua editie se presupune ca a fost imbunatatita de Sfantul Nicodim. Asa cum se arata in articolul dat de mine Neofit Kavsokalivitul avea mai multe erori de invatatura, inclusiv legate de impartasanie. |
|
#2
|
|||||||
|
|||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Și reține: Biserica nu a creat o regulă care să specifice cât de des se poate împărtăși un credincios, singurul care poate stabili acest lucru este duhovnicul. Citat:
Pardon, o parte a Bisericii. Eu asta înțeleg. Și nu am spus că ar fi o greșeală. |
|
#3
|
||||||
|
||||||
|
Corect, nu sunt opritoare la impartasanie, dar trebuie spovedite. Cele opritoare la impartasanie sunt asa si dupa ce sunt spovedite, o perioada de timp. Asta e una din interpretarile eronate facute de cei ce propovaduiesc impartasirea deasa, Exact asta spun si Biserica si sfintii, dar partizanii desei impartasiri interpreteaza cum vor ei, ca se se potriveasca la ce sustin ei. Ei sustin ca asta ar inseamna ca te poti impartasi si fara sa te spovedesti, daca nu ai pacate grele. De asta am si scris ca parintele Pruteanu interpreteaza gresit ce spune Sfantul Nicolae Cabasila despre asta (de fapt nu domnia sa, ca a luat de la ce spun altii). Niciunde nu scrie asa ceva, aceste invataturi sunt luate de la catolici, ei sustin asta. Chiar in Didahia, deci in primul secol, scrie ca inainte sa impartasire sa sa-si marturiseasca pacatele.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ai o intelegere gresita a duhovnicului, eu am citit si de un preot (de prin zona Sibiului, cred), care ii impartasea si pe cei din alte culte. La fel cum se intampla si in strainatate la unele parohii. Daca duhovnicul iti spune o prostie tu trebuie sa crezi orbeste? Trebuie sa asculti de Biserica, nu de oricine. Nu scrie in Sfanta Scriptura ca daca cineva se impartaseste nevrednic, adica in stare de necuratie, are probleme? Ia uita-te cine propvaduieste impartasirea deasa, eu vad ca majoritatea ori au conceptii ecumeniste, ori sunt nepomenitori, au ajuns ca stilistii. Ai vazut ce sustine Mitropolitul Serafim Joanta, chiar si printre cei mai ecumenisti credinciosi nu vom gasi prea multi sa aiba astfel de conceptii. La fel parintele de la manastirea din Anglia, ce ortodox mirean ar crede ca au primit eterodocsii darul vorbirii in limbi? Ca sa nu mai spun de nepomenitori, care au ajuns sa spuna ca ceilalti sunt eretici, la fel ca stilistii. Citat:
Spune intreaga BO Romana, nu o parte. Eu am citat ce spune domnia sa, nu ceea ce crezi tu, pentru ca tu sustii si propovaduiesti ce spune parintele Pruteanu. |
|
#4
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Priceput? Citat:
Citat:
Detașează-te de ideea că noi am fi buricul pământului, că nu suntem. |
|
#5
|
|||||||
|
|||||||
|
Nu se spovedesc inainte de impartasire, cei ce sustin impartasirea deasa spun ca te poti impartasi fara sa le spovedesti. Ca le spovedesti peste trei saptamani nu are efect retroativ asupra impartasirilor cand s-a facut asta fara sa fie spovedite. Deci se propovaduieste impartasirea cu pacate, in stare de necuratie, opus celor spuse de sfinti.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Cum sa fie doar parerea mea din moment ce intotdeauna citez? Am citat aici ce spune Biserica, ce spun sfintii si duhovnicii, parerea mea ar fi fost daca doar eu as fi spus ceva. Din moment ce nu ai luat in considerare ce spune Biserica in acele citate, sau duhovnicii si sfintii, ce importanta are daca ar fi un citat in care Biserica ar spune asta? E suficient ce spune Biserica in aceel citate. Si ce spun sfintii si duhovnicii despre asta. Citat:
Citat:
Citat:
E vorba de ce sustine parintele Pruteanu, nu de cum ne-am considera noi. Din moment ce am scris despre IPS Serafim Joanta era evident ca nu cred ca suntem buricul pamantului. Ca sa nu mai vorbim de cazul Mitropolitului Corneanu. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Last edited by simpllu; 04.06.2018 at 02:41:46. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ti-am aratat ca aproape toate arguementele sunt eronate, in mod sigur n-o sa asculti ce spune Sfantul Serafim, tu intotdeauna ramai la aceleasi pareri, chiar daca ai vedea ca tot ce sustii e gresit, pentur ca nu poti accepta ca te inseli vreodata. Termenul de 40 de zile nu are cum sa fie inventat de mine, din moment ce apare in cartea atribuita Sfantului Nicodim. Deci se gasea si atunci in Biserica, ti-am mai spus asta de cateva ori. Cum sa aminteasca de el in acea carte de acum 250 de ani, daca el nu exista? Oricum, nici nu e nevoie de acest termen, de 4 ori pe an e suficient, cum spun si sfintii si Biserica. Si tu o poti face daca te intorci la invatatura ortodoxa si lasi alte invataturi eterodoxe (ce tin de ecumenism). |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Lumina sfanta de la Ierusalim | mihai_1991 | Intamplari adevarate | 195 | 06.05.2011 00:34:45 |
| Lumina de la Ierusalim | Baciu Ciprian | Intrebari utilizatori | 0 | 03.04.2010 17:04:00 |
| Sfanta Lumina de la Ierusalim | ileana61 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 17.01.2009 18:56:11 |
|
|