![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Deci cum rămâne cu ideile preluate de la catolici? Citat:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Am explicat destul de clar, conceptia este luata de la catolici, pe ea s-a incercat cautarea unor argumente din citate ortodoxe. Unde citesti tu spovedire doar din cand in cand si nepostire? Astea arata ca sunt luate de la catolici. Si sfantul Grigorie a inteles gresit despre apocatastaza, asta nu inseamna ca erezia e adevarata. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Mai ales atunci cand citeste canonul, negru pe alb, si spune ca nu spune ceea ce spune. Mai ales atunci cand citeste ce scrie Sf. Ioan Hrisostom si spune ca nu spune ceea ce spune. MAi ales cand citeste ce spune Liturghia si spune ca nu spune ceea ce spune. Iar daca atragi atentia ca nu e capabil sa poarte un real dialog, pentru ca - am sa detaliez - mandria lui extraordinara il impiedica sa recunoasca ca ar putea gresi si ca n-a inteles chiar atat de mult din ortodoxie, se grabeste sa se dea lovit. Cataline, de ce nu ai curaj sa ii scrii Parintelui Pruteanu ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
|
#5
|
|||||||||
|
|||||||||
|
Citat:
Citat:
Ba da, dar scopul principal este de se împărtăși credincioșii și eu am amintit mereu de acesta. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
”Sfântul Apostol Pavel spune clar: Oricine (preot sau mirean, nu contează – n.n.) va mânca pâinea aceasta sau va bea din paharul Domnului cu nevrednicie va fi vinovat față de Trupul și Sângele Domnului. Să se cerceteze însă omul pe sine și așa să mănânce din pâine și să bea din pahar. Căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie osândă își mănâncă și bea, nesocotind Trupul Domnului. De aceea mulți dintre voi sunt neputincioși și bolnavi și mulți au și murit (I Corinteni 11:27‑30). În baza acestor versete biblice de necontestat, Sfinții Părinți au arătat că cei care au păcate grave, într‑adevăr, nu se pot împărtăși cu Trupul lui Hristos, care, așa cum spune Sfântul Simeon Metafrast, „este foc care arde pe cei nevrednici”[49]. Așa se explică faptul că Sfinții Părinți opreau, pentru anumite păcate, mai mulți ani de la Împărtășanie. Sfântul Vasile cel Mare, de exemplu, oprește 7 ani pentru desfrânare, 15 – pentru preadesfrânare (adulter), 10 – pentru mamele care își ucid pruncii (fac avort), 6 – pentru jurământ strâmb și mărturie mincinoasă etc.[50]; iar îndeplinirea acestui canon nu însemna absența pentru 6‑7 ani de la biserică, ci prezența în fiecare duminică la Liturghie...” Citat:
Citat:
Respinge Biserica interpretările acestor canoniști? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Ceillalti partizani ai impartasirii dese sustin altceva, parintele Pruteanu incearca sa dea o aparenta mai apropiata de invatatura ortodoxa. Noi vorbim de spovedania si impartasirea inainte de impartasire, nu de faptul ca se spovedeste de Craciun si mai tine si un post peste an. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
:)) Hai că e tare de tot asta cu Pr. Pruteanu vrea să dea o înțelegere mai moderată.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sa luam un exemplu, se da ca argument canonul 80 Trulan, care ar spune ca daca nu s-ar impartasi cineva trei duminici la rand sa fie afurisit. Nicidecum nu scrie asa ceva in acel canon, scrie ca daca lipseste cineva de la Liturghie trei saptamani, nu daca nu se impartaseste. http://manastirea-saharna.md/fisiere...ne_V-VI_ec.pdf Din nou, acelasi argument circular, presupun ca ei se impartaseau in fieacre duminica, desi asta incercau sa demonstreze. Totusi, aceeasi interpretare o gasim si la primul canonist, deci de acolo a pornit eroarea si arata clar ca acesta s-a inselat, in acel canon nu e vorba de asa ceva. Un alt exemplu, scrie ca Sfantul Ioan Gura de Aur ar fi spus "preoții au nevoie de aceeași pregătire pentru împărtășire ca și mirenii, căci în această privință nu este nici o deosebire între ei." referinta este cartea Sfantului Nicodim. Dar Sfantul Ioan nu a spus asa ceva, da chiar Sfantul Nicodim ce spune, ca si preotii si mirenii se impartasesc din aceleasi Taine. Deci nimic despre aceeasi pregatire, doar ca toti ne impartasim cu Trupul si Sangele Domnului. Aici e lucrarea Sfantului NIcodim: https://saraca.orthodoxphotos.com/bi...mpartasire.htm Si la aceasta carte putem observa ceva foarte interesant, la autori e trecut si Neofit Kavsokalivitul, de care am mai scris, care a fost criticat chiar de un sfant colivar pentru invatatura gresita. Se pare ca lucrarea este scrisa de acest calugar, care a inceput si cearta colivarilor, el era un invatat si putea sa scrie o astfel de lucrare. Sfantul Nicodim probabil doar a completat ceva sau doar a editat acea lucrare. Sunt si argumente complet eronate, cred ca am mai vorbit despre acest argument dat acolo in trecut. E vorba de canonul cu cel ce s-a intinat in somn, care trebuie sa nu se impartaseasca o zi. Parintele spune ca acesta e un argument ca se impartaseau des, chiar zilnic. Cand, de fapt, e vorba ca in acea zi sa nu se impartaseasca, daca trebuie sa se impartaseasca atunci. De exmplu, daca cineva s-a hotarat sa se spovedeasca in ziua urmatoare si in acea noapte are acea problema nu se poate impartasi in ziua urmatoare, trebuie sa o faca a treia zi. Acest canon se aplica si azi. Dar cele mai problematice sunt invataturile gresite din acel articol, probabil preluate de la cei ce au scris despre impartasirea deasa. De exemplu, ca impartasania iarta si pacatele sau ca e un medicament nu doar pentru cei curati. Mai spune ca un credicnios nu trebuie sa se spovedeasca pentru pacatele usoare, doar cand face un pacat greu, pentru ca se iarta prin rugaciune pacatele. Acestea sunt conceptii protestante. Cineva din Republica Moldova, care facea studii teologice spunea ca parintele Pruteanu neaga necesitatea botezului, s-a contrazis cu domnia sa pe tema asta. O alta conceptie protestanta. In articolul parintelui Pruteanu gasim, in schimb, explicatii mai detaliate despre aparitita modei acesteia la catolici, de care amintea diac. Ica. Parintele spune ca si catolcii se impartaseau la fel ca noi, pana in sec. XVIII. Atunci a aparut moda impartasirii dese, datorita conceptiilor preluate de la protestanti. Cel mai probabil Neofit Kavsokalivitul a preluat aceste conceptii de la catolici, dupa aceea fiind insusite si de Sfantul Nicodim. De asemenea, impartasirea la fiecare Liturghie scrie parintele Pruteanu ca apare la catolici in preajma Conciliului Vatican II, adica atunci cand apare si al ortodocsi, clar preluata tot de la catolici. Asadar, toate argumentele sunt gresite, se incearca impunerea unor conceptii false. Sa ne tinem de invatatura Bisericii, pentru ca este singura infailibila, nici macar un sfant nu poate fi infailibil. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Nu spune că păcatele ușoare nu trebuie spovedite, ci că păcatele ușoare nu te rup de Biserică și deci nu te opresc de la împărtășire. Biserica nu interzice împărtășirea deasă.
În concluzie Sf. Nicodim și alți sfinți au greșit, iar tu ai dreptate. :)) Ideiea împărtășirii dese este luată de la catolici, în schimb ideea împărtășirii la 40 de zile este ortodoxă. :)) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Lumina sfanta de la Ierusalim | mihai_1991 | Intamplari adevarate | 195 | 06.05.2011 00:34:45 |
| Lumina de la Ierusalim | Baciu Ciprian | Intrebari utilizatori | 0 | 03.04.2010 17:04:00 |
| Sfanta Lumina de la Ierusalim | ileana61 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 17.01.2009 18:56:11 |
|
|