![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
”Iar Iosua și-a sfâșiat hainele; și a căzut Iosua cu fața la pământ înaintea Domnului până seara, el și bătrânii lui Israel, și și-au pus cenușă pe cap.” (Iosua 7,6 - versiunea IPS Bartolomeu Anania)
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Last edited by stefan florin; 16.02.2015 at 22:09:25. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Acum judecă puțin și la partea a doua a poruncii ”și să nu le slujești”. Ce altceva este o slujbă și o zi anume dedicată sfântului din icoană (”Tăierea capului sf...”. ”Adormirea...”, etc. etc.), dacă nu un afront direct adus acestei interdicții divine?
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uite ce zice invatatura ortodoxa (ani lumina fata de ce iti place tie sa "intelegi"): Care este diferenta dintre închinare si venerare? Crestinii ortodocsi nu se închina la icoane în sensul în care cuvântul închinare este folosit în limba moderna. Crestinii ortodocsi venereaza icoanele, ceea ce înseamna ca le respecta pentru ca sunt obiecte sfinte si pentru ca respecta pe cei pe care îi reprezinta. Nu ne închinam icoanelor asa cum nu ne închinam steagului tarii. Respectul fata de steag reprezinta aceasi atidudine ca si fata de icoane, un fel de venerare. Asa cum nu veneram lemnul sau vopseaua, ci persoana pictata în icoana, tot asa patriotii nu venereaza tesatura si culorile, ci tara reprezentata de steag. Acesta a fost felul de gandire al celui de al Saptele Sinod Ecumenic, care a decretat în al sau Oros: "Acesta fiind cazul, urmand calea împarateasca si învatatura de inspiratie divina a Sfintilor Parinti si a Traditiei Bisericii sobornicesti - caci noi stim ca este inspirata de Duhul Sfant, care se afla în ea - decidem în mod corect si dupa o lunga examinare, ca asemenea Crucii sfinte si datatoare de viata, la fel sfintele si pretioase icoane pictate în culori si impodobite cu pietre pretioase sau cu alta materie avand acelasi scop (epitedeios) sa fie puse în sfintele biserici ale lui Dumnezeu, pe obiecte si haine sfinte, pe pereti si pe strazi, indiferent daca ele sunt icoane ale Domnului Dumnezeu si Mântuitor iisus Hristos, ale Preacuratei Fecioare, Sfânta Nascatoare de Dumnezeu, sau ale îngerilor sau Sfintilor. Caci ori de câte ori vedem reprezentarea lor prin imagini, ori de câte ori le privim, ne aducem aminte de prototipuri, îi iubim mai mult, suntem îndemnati sa ne închinam sarutând imaginea si sa ne marturisim veneratia (proskenesin), nu adevarate închinare (latreian) care, dupa credinta noastra este cuvenita numai naturii divine, dar în acelasi fel veneram imaginea Crucii celei scumpe si datatoare de viata, Sfânta Evanghelie si alte obiecte sfinte pe care le cinstim cu tamaie si lumanari, dupa obiceiurile înaintasilor nostri. Caci cinstea data imaginii se adreseaza prototipului, si persoana care venereaza o icoana venereaza pe cel reprezentat de ea. Într-adevar, aceasta este învatatura Sfintilor nostrii Parinti, si Traditia Sfintei Biserici sobornicesti care a dus Evanghelia de la un capat la celalalt al pamântului." Evreii întelegeau diferenta dintre venerare si închinare (adorare). Un evreu pios isi saruta salul de rugaciune înainte sa si-l puna si saruta Tora înainte sa o citeasca în sinagoga. Cu siguranta Iisus a facut la fel, înainte sa citeasca Scriptura în sinagoga. http://www.ortho-logia.com/Romanian/Icoanele.htm Acum, daca nu pricepeti textul de mai sus, puteti incerca sa faceti o facultate de teologie, fie ea si adventista, sunt sigur ca acolo se invata chestiile astea. Desi nu prea inteleg de ce, ca in afara de Biblie n-ai nevoie de nimic altceva si Biblia doar se interpreteaza singura...
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 16.02.2015 at 23:03:19. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
ps: in legatura cu acele zile "dedicate" sfintilor. Noi nu le slujim lor, asa cum tu gresit intelegi. Noi ii cinstim, ceea ce este o mare diferenta. Ei sunt prietenii lui Dumnezeu (dar asta e un alt subiect, subiectul principal sunt icoanele) ps:inclusiv Dumnezeu in decalog porunceste sa-ti cintesti parintii. Acest lucru este idolatrie? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Deocamdată, adventiștii nu sărută litografia lui Luther și nu se roagă la fotografia Ellenei White... Nu știu viitorul ce surprize ne poate aduce... :)
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
|