![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Last edited by stefan florin; 16.02.2015 at 22:09:25. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Acum judecă puțin și la partea a doua a poruncii ”și să nu le slujești”. Ce altceva este o slujbă și o zi anume dedicată sfântului din icoană (”Tăierea capului sf...”. ”Adormirea...”, etc. etc.), dacă nu un afront direct adus acestei interdicții divine?
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uite ce zice invatatura ortodoxa (ani lumina fata de ce iti place tie sa "intelegi"): Care este diferenta dintre închinare si venerare? Crestinii ortodocsi nu se închina la icoane în sensul în care cuvântul închinare este folosit în limba moderna. Crestinii ortodocsi venereaza icoanele, ceea ce înseamna ca le respecta pentru ca sunt obiecte sfinte si pentru ca respecta pe cei pe care îi reprezinta. Nu ne închinam icoanelor asa cum nu ne închinam steagului tarii. Respectul fata de steag reprezinta aceasi atidudine ca si fata de icoane, un fel de venerare. Asa cum nu veneram lemnul sau vopseaua, ci persoana pictata în icoana, tot asa patriotii nu venereaza tesatura si culorile, ci tara reprezentata de steag. Acesta a fost felul de gandire al celui de al Saptele Sinod Ecumenic, care a decretat în al sau Oros: "Acesta fiind cazul, urmand calea împarateasca si învatatura de inspiratie divina a Sfintilor Parinti si a Traditiei Bisericii sobornicesti - caci noi stim ca este inspirata de Duhul Sfant, care se afla în ea - decidem în mod corect si dupa o lunga examinare, ca asemenea Crucii sfinte si datatoare de viata, la fel sfintele si pretioase icoane pictate în culori si impodobite cu pietre pretioase sau cu alta materie avand acelasi scop (epitedeios) sa fie puse în sfintele biserici ale lui Dumnezeu, pe obiecte si haine sfinte, pe pereti si pe strazi, indiferent daca ele sunt icoane ale Domnului Dumnezeu si Mântuitor iisus Hristos, ale Preacuratei Fecioare, Sfânta Nascatoare de Dumnezeu, sau ale îngerilor sau Sfintilor. Caci ori de câte ori vedem reprezentarea lor prin imagini, ori de câte ori le privim, ne aducem aminte de prototipuri, îi iubim mai mult, suntem îndemnati sa ne închinam sarutând imaginea si sa ne marturisim veneratia (proskenesin), nu adevarate închinare (latreian) care, dupa credinta noastra este cuvenita numai naturii divine, dar în acelasi fel veneram imaginea Crucii celei scumpe si datatoare de viata, Sfânta Evanghelie si alte obiecte sfinte pe care le cinstim cu tamaie si lumanari, dupa obiceiurile înaintasilor nostri. Caci cinstea data imaginii se adreseaza prototipului, si persoana care venereaza o icoana venereaza pe cel reprezentat de ea. Într-adevar, aceasta este învatatura Sfintilor nostrii Parinti, si Traditia Sfintei Biserici sobornicesti care a dus Evanghelia de la un capat la celalalt al pamântului." Evreii întelegeau diferenta dintre venerare si închinare (adorare). Un evreu pios isi saruta salul de rugaciune înainte sa si-l puna si saruta Tora înainte sa o citeasca în sinagoga. Cu siguranta Iisus a facut la fel, înainte sa citeasca Scriptura în sinagoga. http://www.ortho-logia.com/Romanian/Icoanele.htm Acum, daca nu pricepeti textul de mai sus, puteti incerca sa faceti o facultate de teologie, fie ea si adventista, sunt sigur ca acolo se invata chestiile astea. Desi nu prea inteleg de ce, ca in afara de Biblie n-ai nevoie de nimic altceva si Biblia doar se interpreteaza singura...
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 16.02.2015 at 23:03:19. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
”Duh este Dumnezeu și cei ce I se închină trebuie să i se închine în duh și în adevăr.” (Ioan 4,24 - Biblia Ortodoxă) ar trebui să fie suficientă în a înțelege că Dumnezeu nu primește o închinare prin cele materiale, mijlocită de alte persoane în afară de Singurul Mijlocitor, ori o închinare neconformă Poruncii Divine (Prima și a II-a din Decalog).
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar îți stă mintea la prostii? Tu n-ai citit nici un verset din cele 70? Și noi ce facem? Ne închinăm în neduh și neadevăr? Sau tu crezi că ne închinăm la chip cioplit și fără viață? Vai de mântuirea celor ce cred asta. Că s-o dus mântuirea lor pe apa sâmbetei. Acolo-i Dumnezeu, măi oamenilor! În icoane. E viu, prezent, real. Prin credință. Ca la Chivotul Legii, ca în Toiagul lui Moise și Aaron și cele 6 exemple biblice. Și cele 8 ce vreau să urmeze. Măi ! Rătăciții Domnului, înțelegeți? Și noi ne închinăm la Dumnezeu din Sfintele Icoane, "în duh și în adevăr". Căci Dumnezeu "în duh" este prezent în icoane, "în adevăr", cu adevărat. Nu sunt viței de aur în icoane, nu sunt bătălii, filosofi, instrumente șio mai știu eu ce ! Nu. Că aia nu mai e Icoană. Icoana e sfântă. Căci Dumnezeu "în duh" este prezent în icoane, "în adevăr", cu adevărat. Când e reprezentat Dumnezeu, pe orice, pe lemn, pe fier forjat, pe pânză, pe sticlă, pe piatră pictat, ORIUNDE. Aia devine o icoană. Pentru că acolo-i Dumnezeu ! Viu ! Iar noi, creștinii, nu ne închinăm la fierul forjat, ci LUI ! CREATORULUI UNIVERSULUI. Iar sfinții? Sfinții nu mijlocesc pentru noi. Ei doar se roagă. Noi, creștinii, le cerem rugăciunile. Conform Bibliei. Atât (Precum cred că ai observat în culegerea de versete, cele 70) Mai departe, dacă Dumnezeu dacă vrea, ne miluiește, pentru rugăciunile lor, dacă nu, nu. Dar rugăciunile sfinților ajung în fața tronului ceresc. Și avem datoria să ne rugăm unii pentru alții. Trebuie să cerem lui Dumnezeu, altfel El nu ne dă. Ai văzut, cum s-au rugat Moise și Aaron, să înceteze plăgile Egiptului? Sfinții s-au rugat. Dumnezeu imediat a împlinit rugăciunea lor. Ai văzut că spune: mult poate rugăciunea dreptului, înaintea Domnului. Deci dacă sfinții, sunt drepți, și sunt vii, reali, la Dumnezeu, dacă le cerem să se roage pentru noi, cu ce greșim? E Biblic, omule! Cu ce greșim? Din contră! Cine nu se roagă lor, greșește. El crede că nu are nevoie să se roage cineva pentru el? Păi asta-i contra Bibliei. Ce facem, schimbăm creștinismul? (defapt fiecare sectă îl schimbă după cum vrea ea) Citește sau recitește cele 70 de versete. Sunt scurte, concise, la obiect. Și roagă pe sfinții lui Dumnezeu să se roagă pentru tine. Noi nu ne putem ruga pentru tine, conform canoanelor, dacă nu ești botezat la creștinii fără erezie (ortodocși). Nu știu cât ai înțeles din ce ți-am scris... Pacea Domnului ! Și Doamne ajută.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Dacă pentru tine porunca lui Hristos din sfânta Evanghelie e ”prostii”, îmi pare rău... Pentru mine e mai importantă decât porunca unui om, ori chiar a unui întreg sinod.
Stimate domn, am observat că-ți place să postezi lung și cam fără rost, dar nu am vrut să te deranjez până ce nu termini. Așa cum ai cerut.
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca nu esti, poti gandi mai liber.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nu îÈi e de ajuns acel âtrebuieâ al lui Hristos? Ce semnificaÈie are pentru tine? Ori nu te consideri un urmaÈ al Lui Èi în consecinÈă, porunca Lui e facultativă, ori chiar demnă de a fi urmată pe dos...
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Măcar 10% dintre ortodocși, cunosc această diferență, așa cum 100% adventiștii cunosc că închinarea înaintea reprezentărilor este călcare de poruncă? Te rog, nu confunda ce fac acum evreii, cu ce făceau pe vremea lui Moise și mai ales care era modul de închinare al lui Iisus (”în duh și adevăr”).
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
|