Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Prin urmare, cristirg, in cele ce sustineti, si anume ca botezul facut in afara Bisericii Ortodoxe ar fi invalid, va bazati nu pe ce spune Canonul 46, care ar fi dat de apostoli, ci pe talcuirea din Pidalion, carte care inteleg ca a aparut la 1800.
|
Se pare ca nu ati citit si mesajele mele, in sute de mesaje am scris detaliat despre asta, ultimul fiind pe acest topic:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...5&postcount=26
E mai mult decat un canon, sunt chiar hotarari ale sinoadelor si chiar si ecumenice. Exista si canon, al Sfantului Vasile cel Mare, care explica mai detaliat.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Sunt singurul care mi se pare ca una zice canonul, si alta reproduce interpretarea ?
|
Probabil ca sunteti singurul, pentru ca in canon scrie clar de preotii care accepta botezul si tainele ereticilor (ca fiind valide).
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Pe de alta parte, sunt cu totul de acord ca un credincios nu poate avea toate foloasele din sacramentele savarsite in Biserici aflate in schisma/erezie. Daca, de exemplu, se va impartasi intr-o parohie aflata in schisma, s-ar putea ca acest lucru sa nu-i fie de folos. Aceasta nu inseamna ca ceea ce a luat nu este Preasfantul Trup, ci inseamna ca a facut un lucru pe care nu trebuia sa il faca, in afara unor situatii de extrema urgenta.
|
Asta suna asa de amuzant si fara sens, ca toata dogma catolica (cel putin cea dupa Vatican II, ca inainte mai avea o logica).