Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Despre Forum > Reguli generale de utilizare a forumului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #251  
Vechi 21.01.2015, 13:59:31
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Atunci cum ramane cu rugaciunile dinainte de impartasanie care sunt foarte importante ,daca ne impartasim imediat?
E adevarat ca se poate si asa ,dar si rugaciunile sunt importante si recomandate de sfintii parinti.
Se sustine ca se poate si fara spovedanie inainte, ceea ce e cu mult mai grav. Imediat inseamna, de obicei, spovedania dimineata si impartasirea in timpul Sfintei Liturghii. Deci participarea la rugaciune. Cei care se spovedesc in post, daca ai observat, multi au la ei cartea de rugaciuni, citesc acele rugaciuni pana ajung la spovedanie si cat asteapta sa se impartaseasca.
Reply With Quote
  #252  
Vechi 21.01.2015, 14:26:22
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.288
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Probabil ai citit doar ultimul mesaj sau legi impartasirea mai deasa de nespovedire. Eu am scris de impartasirea fara spovedire, citeste te rog mesajele de pe topic. Discutiile despre imparatsirea deasa sau rara au fost de-a lungul istoriri, dar impartasirea fara spovedanie inainte e sustinuta doar de Par. Schmemann dupa care s-a luat Par. Pruteanu. Eu despre aceasta scriu.
P.S. nu e dupa cum cred eu sunt cum crede el, asta e la protestanti, e dupa cum spune Biserica.
Prin afirmațiile astea îl scoți pe părintele Schmemann afară din Biserică; precum și pe alți teologi care îi susțin opiniile; și nu este vorba doar de părintele Pruteanu.
Reply With Quote
  #253  
Vechi 21.01.2015, 14:51:27
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cei care se spovedesc in post, daca ai observat, multi au la ei cartea de rugaciuni, citesc acele rugaciuni pana ajung la spovedanie si cat asteapta sa se impartaseasca.
Acele rugăciuni se citesc cu precădere seara.
Reply With Quote
  #254  
Vechi 21.01.2015, 15:01:41
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

În Biserică suntem toți una, iar Hristos este capul ("Ne vorbește părintele Porfirie" pag. 151 - 153)

Hristos a unit trupul Bisericii cu cerul și pământul: cu îngerii, cu oamenii și toate făpturile, cu întreaga zidire a lui Dumnezeu, cu animalele și cu păsările, cu fiecare floricică sălbatică, cu fiecare insectă. Astfel, Biserica a devenit plinirea Celui ce plinește toate întru toți (Efes. 1, 23), adică a lui Hristos. Toate sunt în Hristos și cu Hristos. Aceasta este taina Bisericii.

Hristos se descoperă în unirea dintre noi și în iubirea Lui, în Biserică. Biserica nu sunt sunt numai eu, ci voi împreună. În trupul Bisericii sunt cuprinși toți. Suntem toți una, iar Hristos capul. Un trup, trupul lui Hristos: voi sunteți trupul lui Hristos și mădulare fiecare în parte. (I Cor. 12, 27). Suntem cu toți una, pentru că Dumnezeu este Tatăl nostru și este pretutindeni. Când trăim aceasta, suntem înlăuntrul Bisericii. Aceasta cere Domnul în rugăciunea Sa arhierească, ca toți să fie una, penru mădularele Bisericii. Ei, aceasta numai prin har o poate înțelege cineva. Trăim bucuria unității, a iubirii. Și devenim una cu toți ceilalți. Nu există ceva mai frumos!

Lucrul de căpătâi este să intrăm în Biserică. Să ne unim cu semenii noștri, cu bucuriile și cu tristețile tuturor. Să-i simțim ai noștri, să ne rugăm pentru toți, să ne doară pentru mântuirea lor, să ne uităm pe noi înșine. Să facem totul pentru ei, precum Hristos pentru
noi. Înlăuntrul Bisericii devenim una cu fiecare nenorocit și îndurerat și păcătos.

Nimeni nu trebuie să vrea să se mântuiască de unul singur. Este o greșeală a se ruga cineva pentru sine, ca să se mântuiască el. Pe ceilalți trebuie să-ii iubim, și să ne rugăm să nu se piardă nimeni, să intre toți în Biserică. Acest lucru este de preț. Cu dorirea aceasta trebuie să plece cineva din lume, pentru a merge la mănăstire sau la pustie.

Când ne separăm pe noi înșine, nu suntem creștini. Creștini adevărați suntem atunci când simțim adânc că suntem mădulare ale tainicului trup al lui Hristos, ale Bisericii, într-o necurmată legătură a iubirii. Atunci când trăim uniți în Hristos, adică atunci când trăim unitatea înlăuntrul Bisericii Sale, cu simțământul că suntem una. Pentru aceasta, Hristos Se roagă Tatălui ca toți să fie una. O spune și o repetă, iar Apostolii stăruie asupra acestui lucru pretutindeni. Este adâncimea cea mai mare, cel mai înalt înțeles pe care îl are Biserica. Aici se află taina: să se unească toți precum un singur om în Dumnezeu. O altă asemenea religie nu există. Nici o religie nu spune astfel de lucruri. Spun ceva, dar nu această taină, această subțirime a tainei pe care o cere Hristos, zicându-ne că așa trebuie să devenim, că voiește să fim ai Lui.

Suntem una chiar și cu oamenii care nu sunt aproape de Biserică. Ei sunt departe din neștiință. Să ne rugăm ca Dumnezeu să-i lumineze și să-i schimbe, ca să vină și ei la Hristos. Noi vedem lucrurile omenește, ne mișcăm în alt fel și socotim că îl iubim pe Hristos. Însă Hristos, Care plouă peste cei drepți și peste cei nedrepți (Matei 5, 45), ne spune: Iubiți pe vrăjmașii voștri (Matei 5, 44). Să ne rugăm să fim toți împreună, toți împreună în Dumnezeu. Atunci, dacă trăim aceasta, vom dobândi roade pe măsură, vom fi toți în dragoste și în unire.
Reply With Quote
  #255  
Vechi 21.01.2015, 15:04:37
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Prin afirmațiile astea îl scoți pe părintele Schmemann afară din Biserică; precum și pe alți teologi care îi susțin opiniile; și nu este vorba doar de părintele Pruteanu.
Daca sustine cineva ceva gresit nu inseamna ca e in afara Bisericii. Sfantul Grigorie a sustinut o erezie, apocatastaza, si e sfant. Diferenta intre cineva care a fost condamnat ca eretic si cineva care a sustinut o eroare e ca primul a persistat in eroare, chiar daca un Sinod intreg a condamnat erezia.
Legat de ceea ce sustine Par. Schmemann (pentru ca Par. Pruteanu si cei ce mai sustin impartasirea fara spovedire redau conceptiile din acea carte), probabil nu ai citit mesajele de pe topic. Intr-un articol se arata cum Par. Schmemann era influentat de conceptiile unor teologi francezi care voiau sa reformeze practica de la catolici in spirit protestant. Am gasit acum si articolul: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2012/...nn/#more-51334
Acolo este si o critica la scrierea Par. Schmemann.

Last edited by catalin2; 21.01.2015 at 15:08:21.
Reply With Quote
  #256  
Vechi 21.01.2015, 15:07:58
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Ci pregătindu-mă temeinic, zi de de zi, adică prin felul cum îmi trăiesc viața. Nu militez pentru o împărtășire deasă, dar iresposabilă cum unii greșit au înțeles, ci tocmai pentru a trăi Liturghia și în afara bisericii, pentru a face din Liturghie un mod de viață și nu doar un simplu ritual.
De acord, asta sustin si articolele parintilor si sfintilor date pe topic. Problema este tocmai ca majoritatea crestinilor nu sunt asa. Ucenicul sf. Grigorie Palama le spunea calugarilor din acel secol ca nu sunt la acelasi nivel cu crestinii din primele secole, cu atat mai mult credinciosii din zilele noastre.
Reply With Quote
  #257  
Vechi 21.01.2015, 15:09:58
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Acele rugăciuni se citesc cu precădere seara.
Deci nu are rost discutia, cine doreste le poate citi seara, inainte de Impartasire.
Reply With Quote
  #258  
Vechi 21.01.2015, 15:18:28
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.288
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca sustine cineva ceva gresit nu inseamna ca e in afara Bisericii.
Am spus că i-ai scos în afara Bisericii pentru că tu spui că susții ceea ce spune Biserica. Or, Biserica nu este chiar atât de unitară în privința acestui aspect. Schmemann este, și el, o voce a Bisericii, la fel părintele Pruteanu, părintele Roman Braga, Sfântul Ioan din Kronstadt și mulți alții. Biserica are un dinamism și permite o anumită libertate în căutarea adevărului, care nu este întotdeauna foarte limpede pentru toată lumea. El se conturează tocmai în urma acestor dialoguri între teologi cu păreri diferite. Teologia nu este statică și nu aparține doar trecutului. Este vie, după cum viu este și Adevărul.
Reply With Quote
  #259  
Vechi 21.01.2015, 15:31:16
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Deci nu are rost discutia, cine doreste le poate citi seara, inainte de Impartasire.
Am spus cu precădere....Lămurire: canonul de împărtășire este urmat de două rugăciuni: una către Maica Domnului și alta către Domnul nostru Iisus Hristos care începe așa: "Și ne dă nouă, Stăpâne, celor ce mergem spre somn, odihnă trupului și sufletului; și ne păzește pe noi de întunecatul somn al păcatului și de toată întunecata dulceață a patimii celei de noapte."
Caută în sfaturile pr. Cleopa și vei vedea de ce spun seara.
Reply With Quote
  #260  
Vechi 21.01.2015, 15:35:11
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De acord, asta sustin si articolele parintilor si sfintilor date pe topic. Problema este tocmai ca majoritatea crestinilor nu sunt asa. Ucenicul sf. Grigorie Palama le spunea calugarilor din acel secol ca nu sunt la acelasi nivel cu crestinii din primele secole, cu atat mai mult credinciosii din zilele noastre.
Cee ce tu nu înțelegi este că nimeni nu s-a pus pe picior de egalitate cu creștinii primelor veacuri care se împărtășeau zilnic sau oricum foarte des. Nu cred că cineva a adus în discuție așa ceva, ci doar se încearcă o resuscitare, o revenire la conștiința de altă dată, aceea a unității, a comuniunii (vezi mai sus pr. Porfirie). Evident că lucrurile nu se vor schimba peste nopate și nici scimbri majore nu vor avea loc, dar asta nu din cauza celor care ne învață, ci a nostră, a celor care nu facem nimic și mereu arătăm cu degetul spre celălat. Mereu dăm vina pe vremurile grele prin care trecem de parcă primii creștini au trăit vremuri mai ușoare. Tind să cred că pe vreamea lor era mult mai greu: din punct de vedere religios, social, material etc și totuși, trăiau raiul.

Last edited by ovidiu b.; 21.01.2015 at 15:37:34.
Reply With Quote
Răspunde