![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Am să-i trimit un mail pr. Petru exact cu comentariul făcut de Zaharia referitor la punctul 5. Sunt curios ce răspuns o să primim.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ce-a zis părintele Petru? și eu sunt un pic curioasă... am să vă spun și eu ce răspuns primesc de la preoți în legătură cu pomelnicul.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aici e răspunsul pe care l-am primit de la părintele meu duhovnic (un american de origine română) - când l-am întrebat de pomelnicul la Sf. Maslu și i-am dat să citească link-ul la articolul păr. Petru Pruteanu :
He's right, of course, but we are not forbidden to offer prayers for anyone at any time, even during an unction service. It gets strange with people bringing in flour and oil of their own, or even stranger, items of other people's clothing. It's prevalent among Romanians and some Serbs. The flour and oil that they bring in is NOT consecrated oil of healing, only that which is blessed and used. And consecrated oil should not be given out to take home… just like we would never give out holy Communion to take home. Strictly speaking, serving a general unction service for people who are not in a state of serious illness is also a innovation -- but not necessarily a bad one. Doing it monthly or during holy week is a new idea… FrC= Last edited by mirela.t; 23.02.2014 at 08:13:09. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Daca ai si traduce....
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
It gets strange with people bringing in flour and oil of their own, or even stranger, items of other people's clothing. It's prevalent among Romanians and some Serbs. The flour and oil that they bring in is NOT consecrated oil of healing, only that which is blessed and used. And consecrated oil should not be given out to take home… just like we would never give out holy Communion to take home.
Este ciudat ca oamenii vin cu faina si cu uleiul lor, si chiar mai ciudat ca aduc obiecte de vestimentatie. Acest lucru se obisnuieste in special la români si sârbi. Faina si uleiul adus, nu este ulei sfintit folosit pentru vindecari, ci doar cel binecuvantat. Iar uleiul sfintit nu ar trebui dat spre a fi dus acasa... asa cum nu dam niciodata Sf. Impartasanie ca sa fie dusa acasa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Ce e greșit în păreririle pr. american și pr. Petru? Aștept argumente. Last edited by ovidiu b.; 24.02.2014 at 17:08:47. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Încă nu am primit un răspuns. Și eu sunt curios, nu cred că părintele a făcut acele afirmații fără să aibă în vedere evanghelia a VI-a care se citește la Sf. Maslu. Am să postez când primesc un răspuns.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Am primit răspunsul chiar pe site: http://www.teologie.net/2014/02/19/m...ice/#more-4074
Ieromonah Petru Pruteanu spune: "În acel fragment evanghelic se pune accent pe credința femeii (vedeți și replica Mântuitorului) și nu pe puterea lui Hristos de a vindeca de la distanță, care este scoasă în evidență în vindecarea slugii sutașului (“zi numai cu cuvântul și se va vindeca sluga…”). Nu uitați de însăși denumirea Tainei, care se numește “Sfântul Ulei”. Ca bază biblică a acestei Taine este luat textul de la Iacov, unde se spune, “De este cineva bolnav între voi, să cheme preoții Bisericii și rugăciunea credinței va mântui pe (A)CEL bolnav”. Rugăciunile 3 și 4 de la Maslu (care sunt și cele mai vechi) arată legătura dintre rugăciune și ungere și face trimitere clară la cei care sunt de față și se ung cu uleiul sfințit. În cazul femeii cananience, Hristos nu i-a trimis ulei sfințit, ci a vindecat-o cu cuvântul. E cu totul altceva. Sf. Maslu este Tainei vindecării prin Ulei Sfințit. Celelalte harisme bisericești ale vindecării sunt reflectate în alte tipuri de rânduieli și rugăciuni!" |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ieromonah Petru Pruteanu spune:
"Eu nu exclud totalmente posibilitatea pomenirii celor bolnavi la Sf. Maslu, dar ca o rugăciune adițională, în cadrul ultimei ectenii întreite. În rest, toată slujba se referă exclusiv la cei care sunt de față și sunt unși cu ulei sfințit. Aș mai face o precizare teologică importantă: 1. La instituirea euharistiei Hristos spune “Beți dintru acesta TOȚI…”, pe când, atunci când apostoloul Iacov vorbește despre Maslu, spune “DE ESTE CINEVA BOLNAV dintre voi SĂ CHEME preoții Bisericii”. Deci, în mod normal, Liturghia este Taina la care noi singuri ne adunăm și suntem chemați să facem TOȚI asta, pe când Maslul este destinat doar celor bolnavi, care nu pot veni la Liturghie, ci CHEAMĂ preoții la ei acasă ca să-i ungă cu ulei “pentru a-i da întregi Bisericii Sale” (rugăciunea a 4-a de la Maslu), ca iarăși să se poată aduna cu toți pentru a se împărtăși. 2. În trecut, pomenirile la Liturghie se făceau în cadrul dipticelor (după “Întâi pomenește Doamne…”) și puteau fi pomeniți doar cei care nu erau opriți de împărtășire. Adică eu pot pomeni la Liturghie pe cel care se împărtășește într-o altă biserică, nu neapărat în locașul în care slujesc eu. Or, în cazul Maslului, se dorește pomenirea celor nu-și fac Sf. Maslu în altă parte, ci nu-și fac deloc și poate nici nu are nevoie de el (că e relativ sănătos). Că dacă ar dori să-și facă Maslu, ar putea chema preotul acasă sau la spital, așa cum o spune și textul biblic." Last edited by ovidiu b.; 24.02.2014 at 12:01:38. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Uleiul de la Sfantul Maslu | cristiboss56 | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 46 | 03.06.2012 00:20:55 |
Faina si uleiul de la Sf.Maslu | speranta | Maslul | 29 | 15.03.2010 23:24:56 |
Cum se face canonisirea ca sfant(a)? In ziua de azi se mai face? | sophia | Mari Duhovnici si predicile lor | 5 | 09.01.2010 23:13:44 |
Cum se folosesc:uleiul si faina de la Sf Maslu? | tinutza | Generalitati | 4 | 11.03.2007 21:23:32 |
|