![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Referitor la pct. 5 - și eu mă întrebam de ce mai dăm pomelnic cu cei vii la Sfântul Maslu , dacă slujba este făcută numai pentru cei prezenți. Înseamnă că și acesta - pomelnicul dat la Sf. Maslu - este un obicei fără temei, ca atare ar trebui scos.
Apoi, obiceiul de a duce ulei și făină la Sf. Maslu am observat că îl avem numai noi, românii. Alți ortodocși de alte naționalități - ruși, greci, etc. n-am observat să aducă. Acesta (precum și faptul că nu prea le găseam folosință) este unul din motivele pentru care și eu una am renunțat să mai duc ulei și făină, și doar dau slavă Domnului că am ajuns și eu la slujba Sfântului Maslu și mă mulțumesc cu ungerea cu ulei sfințit, din partea preoților prezenți. Last edited by mirela.t; 21.02.2014 at 08:06:50. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
De aceea trebuie sa dai pomelnic cu bolnavii vii (si normal prezenti la Sf Maslu), pt ca preotul sa-i pomeneasca nominal (pe fiecare in parte cum se numeste). Daca nu ai posibilitatea sa asculti slujba, macar cauta pe net cateheza despre Sf Maslu. Uite aici un link catre cateheza: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism23.html Citat:
atunci macar ia in consideratie comparatia pina la capat - ca asa cum la botez preotul pomeneste numele copilului care se boteaza (si nu orice copil prezent in biserica), sau pomeneste numele miresei care se cununa (si nu toate femeile nemaritate prezente in biserica), la fel se pomeneste nominal si la Sf Maslu. De-aia este nevoie de pomelnicul cu cei bolnavi trupeste sau sufleteste vii pt care se face Sf Maslu. Dincolo de randuiala necesara pt ca taina Sf Maslu sa fie valida, se intinde mila lui Dumnezeu, care este nemasurata - asa cum bine explica Zaharia cu pilda femeii cananeence. Oare daca un preot se roaga (impruna cu credinciosii), nominal, si pt un alt bolnav decat cei prezenti, crezi tu ca Dumnezeu nu il va milui si pe acela nici macar un pic? chiar daca nu a fost valida acea taina a Maslului pt acela, totusi orice rugaciune nu este trecuta de Dumnezeu cu vederea si numai El stie cum va considera sa il miluiasca. Cred ca normal ar fi, ca atunci cand ducem un pomelnic pt insanatosirea cuiva/unora bolnav/bolnavi care nu poate/pot participa fizic la Sf Maslu, normal ar fi sa ne rugam si noi in rugaciunea noastra personala pt ei, cu rugaciunile pt bolnavi care exista in cartile obisnuite de rugaciuni (ca doar de-aia ne cumparam carti de rugaciuni, nu numai pt rugaciunile de seara si de dimineata... ci sa ne folosim de toate rugaciunile din ele). Deci nu este normal nici sa excluzi mila lui Dumnezeu, asa cum nu este normal nici sa nu implinesti toata randuiala care trebuie pt Sf Maslu, cand ai putea sa o faci.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 21.02.2014 at 17:47:02. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
adam000, draga mea, nu mi-a scapat detaliul cu rugaciunea spusa pentru cei inscrisi pe pomelnic. Dar noi acolo nu ii trecem doar pe cei prezenti. De aceea m-a contrariat afirmatia parintelui Pruteanu, care spunea ca slujba Sfantului Maslu se face doar pentru cei prezenti.
Mi s-a parut in schimb interesant ce spunea Zaharia, cu evanghelia femeii cananeence. Am sa-l intreb pe preotul nostru daca este OK sa dam in continuare pomelnic ptr Sf. Maslu - care sa cuprinda si personae neprezente la slujba. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Te rog să ne dai și nouă răspunsul. E bine de știut.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Am să-i trimit un mail pr. Petru exact cu comentariul făcut de Zaharia referitor la punctul 5. Sunt curios ce răspuns o să primim.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ce-a zis părintele Petru? și eu sunt un pic curioasă... am să vă spun și eu ce răspuns primesc de la preoți în legătură cu pomelnicul.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Aici e răspunsul pe care l-am primit de la părintele meu duhovnic (un american de origine română) - când l-am întrebat de pomelnicul la Sf. Maslu și i-am dat să citească link-ul la articolul păr. Petru Pruteanu :
He's right, of course, but we are not forbidden to offer prayers for anyone at any time, even during an unction service. It gets strange with people bringing in flour and oil of their own, or even stranger, items of other people's clothing. It's prevalent among Romanians and some Serbs. The flour and oil that they bring in is NOT consecrated oil of healing, only that which is blessed and used. And consecrated oil should not be given out to take home… just like we would never give out holy Communion to take home. Strictly speaking, serving a general unction service for people who are not in a state of serious illness is also a innovation -- but not necessarily a bad one. Doing it monthly or during holy week is a new idea… FrC= Last edited by mirela.t; 23.02.2014 at 09:13:09. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Încă nu am primit un răspuns. Și eu sunt curios, nu cred că părintele a făcut acele afirmații fără să aibă în vedere evanghelia a VI-a care se citește la Sf. Maslu. Am să postez când primesc un răspuns.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Am primit răspunsul chiar pe site: http://www.teologie.net/2014/02/19/m...ice/#more-4074
Ieromonah Petru Pruteanu spune: "În acel fragment evanghelic se pune accent pe credința femeii (vedeți și replica Mântuitorului) și nu pe puterea lui Hristos de a vindeca de la distanță, care este scoasă în evidență în vindecarea slugii sutașului (“zi numai cu cuvântul și se va vindeca sluga…”). Nu uitați de însăși denumirea Tainei, care se numește “Sfântul Ulei”. Ca bază biblică a acestei Taine este luat textul de la Iacov, unde se spune, “De este cineva bolnav între voi, să cheme preoții Bisericii și rugăciunea credinței va mântui pe (A)CEL bolnav”. Rugăciunile 3 și 4 de la Maslu (care sunt și cele mai vechi) arată legătura dintre rugăciune și ungere și face trimitere clară la cei care sunt de față și se ung cu uleiul sfințit. În cazul femeii cananience, Hristos nu i-a trimis ulei sfințit, ci a vindecat-o cu cuvântul. E cu totul altceva. Sf. Maslu este Tainei vindecării prin Ulei Sfințit. Celelalte harisme bisericești ale vindecării sunt reflectate în alte tipuri de rânduieli și rugăciuni!" |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Uleiul de la Sfantul Maslu | cristiboss56 | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 46 | 03.06.2012 01:20:55 |
| Faina si uleiul de la Sf.Maslu | speranta | Maslul | 29 | 16.03.2010 00:24:56 |
| Cum se face canonisirea ca sfant(a)? In ziua de azi se mai face? | sophia | Mari Duhovnici si predicile lor | 5 | 10.01.2010 00:13:44 |
| Cum se folosesc:uleiul si faina de la Sf Maslu? | tinutza | Generalitati | 4 | 11.03.2007 22:23:32 |
|
|