![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Așadar vrei să fii sfânt. Slavă Domnului! Harul Duhului lucrează în tine.
Dar, precum bine știm, de cum adastă Duhul peste noi, iaca și vrășmașul! Unde vine lumina, iaca și umbra! Unde ghiocelul, iaca și buretele! Îndată ne îmboldește în rătăciri, cu meșteșugul lui, vicleanul meșter al răutății, sulemenitorul și îmbârligătorul cel dintâi. De la-nceput mult urâtorul de oameni... Păi bine, Daniel, așa ai făcut tu când erai mucos de țâță? Ai fugit înainte să mergi de-a bușilea? Ai scris ode înainte să buchisești liniuțe și bastonașe? Tu vrei să fii sfânt înainte de a fi om? Vrei să fii sfânt înainte de a fi mai întâi om român? Vrei să fii sfânt, înainte să fii om, român, creștin? Ce ușor ar fi așa... ce ușor... Și cât de nefiresc, de necreștin, cât de lipsit de măreție, cât de înșelător, cât de meschin, în fond, câtă micime. Iată însă firescul și sfințitorul drum: înainte de a fi sfânt, tu ești deja om, ești deja bărbat român, ești deja bărbat creștin. Duhul nu ne cere să des-ființăm omul, românul, creștinul care suntem. Ci, prin Harul Lui, în Sfânta Biserică, să le plinim. Or, e limpede că nu vom plini niciodată ceea ce am des-ființat în prealabil. Întrucât nu mai avem "obiect", nu mai avem "materie". Ce să sfințim, dacă în prealabil am des-ființat? Vrei să sfințești omul, familia, patria? Ai grijă, atunci, de ele! Nu le omorî mai întâi, nu ne îndemna și pe noi să venim sub masca "iubirii" tale, care e cealaltă față a urii și morții. Morții nu se sfințesc, se iartă, bre! Sfințirea, dacă vrei să lămurim asta, eu am înțeles că se face în contextul vieții, nu al morții. Prin pocăință, prin învățătură și slujire dreaptă, iar nu prin eresuri fanatice care invită la desființarea neamului, prin pasivitate pseudo-creștină. E o chestiune de ordine a priorităților. O ordine vitală, vitalizatoare: păstrăm ce-a pus Domnul în noi! Și în aceste condiții ale păstrării, avem tot timpul din lume să ne îndeletnicim, ca sfântă viețuire creștină, de spălare, de curăție, de metanoia, de îndreptare, de sfințire. Prin lacrimi de pocăință, prin dreaptă învățătură, prin fapte bune, prin har. AMIN+ P.S. Poziția ta îmi amintește de bietul Nietzsche. Și el credea că mai întâi trebuie să omoare și să moară, ca să trăiască. Speculat-au naziștii pata asta întunecată a lui și știm cu toții ce-a ieșit. Până și depre Dumnezeu, mintea lui rătăcită/înșelată (și ce minte genială a avut omul acesta, cel mai frumos dintre filosofi, cred eu) credea că "deja a murit". Și ai văzut ce-a pățit? Domnul a arătat, la final, că ... Nietzsche a murit. Ce crezi, cine a avut adevărul? Last edited by cezar_ioan; 21.06.2013 at 18:13:33. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
Cezar-Ioan. Unde ghiocelul și buretele? Dar bureții sunt buni de mîncat, măi frate drag. Hai că glumesc. Ioane, frate, scrii frumos, cu suflet, dar scrii rău, dragul meu. Înseamnă că e răutate multă pe lîngă sufletul tău, cu care te lupți puternic, ca noi toți de altfel. Biruiește, în Hristos! Da, vreau, și ca mine îndemn pe toții oamenii pămîntului, înainte de-a fi orice, repet, înainte de-a fi orice, și de-a dori orice, să vrea să fie creștini. Să dorească sfințenia, înainte de-a dori orice, să dorească pe Dumnezeu. Da, ai dreptate. E micime. Nu e meschinărie. Doar micime. Așa și trebuie să fie micime. Altfel nu ajungi la sfințenie. Decît prin micime și jertfă. Nu înviem cu Hristos, dacă nu ne răstignim cu Hristos. Hristos a luat micimea. De la Dumnezeu, la trup omenesc. Chenoza. Sunt bărbat creștin, înainte de a fi bărbat romîn. Iar dacă a fi bărbat romîn mă împiedică a fi bărbat creștin, nici nu îmi mai pasă vreodată, nici nu voi vrea să mai aud de a fi bărbat romîn. Niciodată, niciunde, Duhul lui Dumnezeu nu cere și nu face, nu des-ființează omul, ci îl în-ființează, îl in-formează, îl formează înăuntru, așa să facem și noi, cu ajutorul Duhului Sfînt Dumnezeu. Duhul Sfînt nu ține doar de obiect și de materie. Ci de mult mai mult. De ființă, ousia, de esență, de duh, de suflet, nu doar de materie. Trebuie să formeze pe mulți și să lucreze în armonie cu toate, spre a mîntui pe om. Pe fiecare. La măsura care o dorește fiecare. La împreună lucrarea fiecăruia. Nu trebuie să vrem să sfințim patria. Nu trebuie să existe cuvîntul de patrie, la creștini. Patria noastră e Împărăția Cerurilor. Aici, pe pămînt, nu avem patrie. Întreg pămîntul de sub cer e locul de luptă cu forțele întunericului, al oricărui creștin. Dacă vrei o patrie temporară, care e gazdă doar pentru a duce lupta, la fel ca trupul stricăcios. Nicidecum mai mult. Ba da, morții se și sfințenesc nu numai se iartă, binecuvîntatule. De aceea se roagă Biserica pentru cei adormiți, de aceea Biserica creștină poate ușura din muncile celor din iad, sau îi pot trimite în Rai, aminteșteți cînd sfîntul Grigorie de Nazians, s-a rugat pentru Împăratul Traian, păgîn, nesfințit, și Dumnezeu l-a sfințit, l-a pus în Rai dar i-a spus lui Grigorie să nu se mai roage pentru păgîni. Asta, cînd încă era aici pe pămînt, în Biserica Luptătoare. Biserica Biruitoare, face însă mult mai mult. Foarte adevărat, să ne ferim de eresuri fanatice, și să nu ucidem niciun om, în nici un fel, niciunde, în nici o circumstanță. Și să ne ferim de toată învățătura mincinoasă a filosofiei, a lui Nietzsche, a lui Platon, a lui Aristotel, a lui Spinoza, a lui Marx, a lui Hengel, a lui Freud, a lui Kant și a altora ca ei, după cuvîntul care spune: "Luați aminte să nu vă fure mințile cineva cu filozofia și cu deșarta înșelăciune din predania omenească, după înțelesurile cele slabe ale lumii și nu după Hristos." (Coloseni 2, 8) Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 19:11:03. |
|