![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Nu toti pot cauta singuri; nu atunci cand nu stiu deosebi stanga de dreapta si nu pot merge pe picioarele lor. Lor trebuie sa le bage cineva in gura. Mai tarziu, dupa ce se inalta putin, s-ar putea sa se descurce... Si aici intra si copiii trupesti si copiii in credinta. "Dar cum vor chema numele Aceluia în Care încă n-au crezut? Și cum vor crede în Acela de Care n-au auzit? Și cum vor auzi, fără propovăduitor? " Cum, Alin? Aproape necunoscuta. Am trait printre ortodocsi, am relationat cu ei si am discutat cu ei. Nu multi au duhovnici. De fapt am aflat de pe forumuri ca exista o relatie cu duhovnicul... Citat:
http://radio.logos.md/?p=597 Citat: "Congo sta mai bine cu ortodoxia decat Moldova" (!!) Citat:
Citat:
Citat:
Eu imi vad vina si imi asum responsabilitatea pentru ceea ce fac. Insa se pare ca BO nu are solutii pentru vina mea. Nu mai mult ca altii. Imi mai ramane nadejdea in Dumnezeu...
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Se mai vorbeste iarasi despre faptul ca cei ce cauta ar trebui sa citeasca multitudinea de carti care exista. Aceste carti sunt foarte bune in cazul in care omul cauta informatie. Insa exista mult mai multe feluri cautari, iar una dintre cele mai arzatoare este nevoia de mantuire uneori imediata dintr-un anume pacat. De exemplu demonizatul din Gadara, raul de el...nu a avut vointa sa citeasca carti sau sa caute preoti. Insa Iisus a inteles ca nu putea sa ii ceara asta si l-a mantuit de demonii care il posedau, ca sa poata citi si el carti mai apoi. Sau macar sa inteleaga ce se predica.
La fel, leprosii sau parintii cu copii demonizati. Nu au fost trimisi intai sa se asigure ca tin la litera credinta (pe care nici nu o cunosteau), ci li s-a venit in intampinare rezolvandu-li-se o problema stringenta. Iar asta a adus credinta in inimile lor. Mai departe au putut cauta si ei. Lui Iair ii murise fetita. Ce carte ar fi trebuit sa citeasca pentru a si-o primi inapoi? In Biserica de astazi este din fericire destula informatie scrisa. Insa nu mai sunt oameni care sa mai adune demonizatii de prin morminte si sa invie mortii, fizici sau spirituali. Caci celor care au capul mare de informatie le lipseste practica si trairea cu Hristosul care invie morti si vindeca boli (trupesti, sufletesti si spirituale).
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 Last edited by Doriana; 15.07.2012 at 18:53:36. |
#3
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Cu toate ca ti-am mai dat niste exemple despre cautari si false cautari, care au trecut se pare pe langa urechile tale, am sa-ti mai zic vreo doua. Este o poveste, din "spiritualitatea" orientala e drept, dar care se potriveste si in cazul tau. Vine un mare "cautator" asa ca tine, la un mare maestru si-si spune oful: "Maeste, l-am cautat pe Dumnezeu peste tot, nu l-am gasit, dvs. sunteti ultima speranta". Maestrul: "Nu te pot ajuta" Cautatorul: "Vai cum nu, sunteti ultima speranta, de unde sa stiu daca nu ma veti invata", incep lamentari.. Maestrul: "Bine, ma mai gandesc, este o zi calda, vino cu mine si hai sa facem o baie". Ajung astia la un rau, se baga in apa si brusc maestrul il apuca pe "Cautator" si il baga cu capul sub apa. Asta mai sa se inece..se zbate..asta nu-i da drumul. Cand sa-si dea duhul, il scoate de sub apa si ii zice: "Vezi, cand ai sa-l cauti pe Dumnezeu la fel de intens cum cautai aerul cand erai sub apa, sigur ai sa-l gasesti". Acum si inca una reala de data asta, de la o fata "pocaita" care am cunoscut-o (cvasi)intamplator. Pai cum s-a "pocait" ea? Dupa N rautati a ajuns si la ea funia la par si a ajuns in pragul sinucierii, ei bine a intrat chipurile intr-o biserica sa incerce si varianta cu Dumnezeu. Crezi ca a intrat acolo cu pocainta si inima smerita? Nu, astepta covorul rosu si s-a simtit teribil de deranjata ca nu stiu cine i-a atras atentia asupra tinutei si mai stiu eu ce. Si de acolo a ajuns binenteles intr-o secta neoprotestanta si imi pvoestea cum ea din mare pacatoasa a ajuns sa vorbeasca pe strada oamenilor despre Dumnezeu si toti o cunosc de fata credincioasa si mare evanghelista. Ce bine, ai sa zici tu, l-a gasit totusi pe Dumnezeu. Ei bine, fals - face parte dintr-o secta "Copii lui Dumnezeu" sau ceva de genul care au un control f. strict asupra membrilor ei, toata corespondenta care inta si iese este filtrata iar printre metodele de "evanghelizare" nu este exclusa ceva de genul la "prostitutia sacra". La atata pocainta, asa "Dumnezeu", asa credinta. Si inchei cu un al treilea exemplu din ortodoxie, Sfanta (pe antunci pacatoasa) Maria Egipteanca care dupa ce ajunsese la Ierusalim vanzandu-si trupul a zis hai sa intre si ea intr-o biserica. Si nu reusea cu nici un chip, desi in jurul ei erau zeci si sute de oameni care intrau si ieseau, ea cu nici un chip nu reusea sa intre in Biserica, pana nu si-a inteles pacatele (tocmai prin acest refuz) si s-a pocait. Vai, ai spune tu, ce crestini rai, pai de ce nu i-au deschis usa si facut cale larga sa vina ea la Dumnezeu? Oare ce se intampla daca intra fara nici un obstacol de la bun inceput? Se uita si ea pe pereti, face o inchinare formala probabil si mergea mai departe in pacatele ei. Cam asa este si cu Biserica autentica, poti sa fii (fizic, baptismal) in ea, si totusi departe de ea. Poti sa o cauti, dar daca nu pui in fatza pocainta atentica ci confortul sufletesc, nu ai sa o gasesti. Nu stiu daca poti intelege diferenta dintre cele doua categorii. Ambele pornesc poate de la o nenorocire, de la sentimentul de vina. Cel care cauta pocainta gandeste: "pun viata mea in schimbul iertarii". Nu ii este teama nici de preot, nici de recunoasterea cu voce tare a pacatelor sale. Celalalt, vrea sa fie iertat dar cat mai repede si cu cat mai putin efort si daca se poate, sa nu afle nimeni ce a facut la viata lui. Si atunci se duce la mincinosul care cu Biblia in mana ii spune ca Dumnezeu l-a iertat instant pentru ca chipurile i-ar pare oarecum rau. De smiorcait oricine poate, dar in nici un caz n-ar da ca Zaheu jumatate din averea sa saracilor si i-ar despagubi pe cei inselati, Doamne fereste sa-si pateze onorabila imagine public spunand cuiva ce a facut, Doamne fereste sa faca un canon pe viata cu toate ca a luat viata de om, etc. Uite si un cuvant din Scripturi: "inima infranta si smerita Dumnezeu nu o va urgisi". Nu cred ca a venit cineva cu pocainta spre Biserica si n-a aflat pana la urma Biserica ci si-a gasit sfarsitul intr-o secta oarecare. Citat:
Nu sunt inca pe toate drumurile dar repet, cine cauta gaseste. Asta daca nu cumva Mahomed are pretentia sa vina muntele la el ca pe el il dor picioarele sa mearga pana la munte. Citat:
Mai sa fie.. Dar dintre ei nu ai auzit de nimeni care sa mearga pe la manastiri? Nu te-a ros si pe tine curiozitatea sa mergi sa vezi ce se intampla pe acolo, sa intrebi oamenii aia ce fac acolo? Citat:
Si diavolul stie sa citeze din Scriptura, dar o face spre pierzare nu spre viata vesnica. Cuvintele, fie ele si din Scriptura, fara Har nu fac doi bani. Iar acolo unde nu este Biserica ci antinomul ei - ereticul, nu este nici Har. Citat:
Chiar si acum, tot te plangi ca un copil care chipurile nu poate merge pentru ca nu i se pune zaharelul sub nas. Trist, ce pot spune.. Harul presupune conlucrarea cu vointa omului. Ori daca vointa nu este, nici Har nu este. Last edited by AlinB; 16.07.2012 at 13:19:56. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E doar o analiza la rece; o simpla observatie. Chiar daca as vrea sa ma plang nu as face-o inaintea ta, si cred ca stii de ce. Faptul ca nu vad zaharelul la tine nu inseamna ca nu se gasesc alte solutii.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 Last edited by Doriana; 16.07.2012 at 21:10:45. |
#5
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Tu vezi ceva ne-natural in asta? Este o vorba "cine vrea sa se mantuiasca, cu intrebarea calatoreste". Iar uneori trebuie sa calatoresti inclusiv cu picioarele pentru a gasi persoana potrivita caruia sa-i pui intrebarea. Dorinta de mantuire trebuie sa se manifeste cumva in exterior, daca nu este osteneala, nu este nici rasplata. Sau altfel spus, "vrednic este lucratorul de plata sa". Daca vrea plata dar lucrare sa o faca altii.. Citat:
Citat:
Citat:
Mai departe cred ca esti destul de matura sa pricepi daca ai si o farama de simtz auto-critic si nu l-ai irosit pe tot indreptandu-l cvasi-exclusiv in afara ta. Citat:
Sigur ca solutii sunt peste tot dar alea bune sunt rare. Stii cum se zice: "ingusta e calea care duce la Viata si putin sunt cei care o afla". Sigur, poti sa gandesti ca te afli pe calea cea ingusta, dar sa stii ca realitatea nu se deformeaza ca sa se muleze pe vointa noastra care vrea sa sfideze legile fizicii spirituale. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Si sunt si destui ortodocsi care au o parere foarte proasta despre BO si nu stiu macar ca are vreo treaba cu mantuirea. Cine sa le-o schimbe? Eu nu am zis ca toti ar trebui sa fie misionari, ci traitori. Asta ar mantui pe multi care ii privesc. Chiar am spus ca cei care nu traiesc Evanghelia nu ar trebui sa se bage in misionarism; isi vor prinde urechile. Citat:
Si sa nu-mi spui de sfinti; dupa ultima autoanaliza obiectiva am constatat ca eu nu voi fi niciodata ca ei, deci nu are nici macar rost sa incerc. Ma multumesc deci sa ma uit la oamenii ca si mine.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hristos Iisus doreste indumnezeirea noastra (in har, sa fim fii adoptivi ai lui Dumnezeu intru EL, Iisus), EL ne mantuieste in dar. Depinde de noi cat de mult il lasam pe Hristos Iisus sa lucreze in noi mantuirea, sfintenia pe ce nivel: despatimire, iluminare, indumnezeire. Deci incercarea noastra trebuie sa aiba o singura directie: aceea de a lupta in noi insine, in inima noastra cu tot ceea ce ne opreste (patimi, atacuri ale duhurilor demonice) sa ajungem sa marturisim asemenea Sfantului Pavel: "nu mai traiesc eu ci Hristos traieste in mine" (Galateni). Astfel nu cautam sfintenia ca un scop in sine (egoist)... ci cautam deplinatatea comuniuni, conlucrarii cu harul lui Dumnezeu, cu Hristos Iisus in iubire reciproca desavarsita... si incet incet constatam ca suntem mantuiti, sfintiti de Dumnezeu. Sfintii marturisesc inechivoc ca omul este constient de nivelul conlucrarii cu harul lui Dumnezeu. Iov spune: "cum as putea sa nu iubesc pe Dumnezeu, sa il vorbes de rau cand eu simt Dhul Sau in pieptul meu"? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Normal ca nu veti fi nicodata ca ei. Daca Domnul nostru ar fi vrut sa fiti sfinta Maria Magdalena v-ati fi nascut acum 2000 ani. Domnul nostru vrea sa fiti sfinta Doriana asa ca v-a dat posibilitatea si resursele sa deveniti sfinta Doriana. Iar drumul cel mai scurt pentru a deveni sfinta Doriana este sa va uitati cu ochi critic numai si numai la dumneavoastra insiva. Nici la ortodocsi, nici la catolici si nici la fratii dumneavoastra de credinta. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Dar ce va fi fiind, oare, aceasta ultima autoanaliza obiectiva?"
Sa intelegem, oare, cata vreme zice ca e "auto", ca vreun picior de lemn (fier, caramida, mase plastice etc.) si-a facut singur analiza asta lipsita, asadar, de subiectivitate? Lipsit, adica, de simtire? De insusiri personale? Sa fi fost o analiza la CT, un RMN al sufletului unei femei? Ori poate vreun pietroi sau o tambra dintr-un gard sa fi facut obiectiv analiza unui suflet subiectiv si a decretat ca nu, in nici un caz sufletul asta nu-i de sfant si nici de sfintire nu-i bun? Cine ii invata pe oameni sa creada despre ei insisi ca sunt/pot fi "obiectivi"? Cine ne eviscereaza sufletul, golindu-l in asa hal de stihii, incat sa avem simtamantul straniu ca suntem, fie si o clipa, "obiectivi"? Adica fara de persoana, fara de subiect, fara suflare de viata, in fond, fara duh... Si de ce le-o placea oamenilor sa creada despre ei tocmai asta? De ce nu le place sa se bucure ca sunt oameni si sa-si asume omenitatea, adica recunoscindu-se si cunoscindu-se/descoperindu-se mereu subiectivi, dupa cum Tatal nostru din Ceruri este, El Insusi, atat de subiectiv (fiind, de pilda, Mare Iubitor de oameni si avand mereu un punct Personal de vedere si o Vointa proprie, un Plan, un Gand al Lui, inconfundabil cu al altora...)! Cand Tatal nostru ne cere, prin Fiul: "Fiti sfinti!...", noua ne arde sa ne comparam "obiectiv" cu sfintii si, in urma acestei nefericite comparatii (cum altfel, daca ne-am plasat "obiectiv", adica daca ne-a luat-o razna mintea/judecata/gandirea deoarece s-a rupt de inima, de simtiri?) sa tragem concluzia ca "mai bine lasa..." si sa ne apucam, in scop compensator, de alinare a narcisismului primar, infantil, de indulciri ale mandriei - privind de sus la oamenii din jur? Ca de privit in sus la sfinti, pesemne ca ne doare gatul... Dar nu stim, oare, cat de umili si de smeriti sunt sfintii? Mai degraba ni se relaxeaza muschii gatului cand "ne uitam" dupa sfinti (bine zis ca ne uitam, pe noi insine, pana la amnezie totala uneori, altminteri fara uitarea asta a ingamfatului sine, nici nu putem vedea altcvea decat propriile nostre proiectii si idiosincrazii), decat ni se-ncordeaza... Caci pentru a vedea un sfant, nu-i nimic mai bun de facut decat sa aplecam usor fruntea, spre piept, sa ne relaxam asadar muschii cefei ca la masaj si sa purcedem a sopti cat mai bland vreo 5 cuvinte sfinte. Si uite-asa nu stiu cum se face ca vin si sfintii, usurel, unul dupa altul si cateodata-n cor, iar uneori se umple inima si de un cor de ingeri, fara dureri de cap si fara mari descurajari din partea noastra... (Doar 3 lacrimi de-ar fi: prima, de cainta, pentru ticalosiile noastre, pentru pacate; a doua, din recunostinta pentru ca Domnul iata, ne iubeste si ne ocroteste si catre El ne trage neincetat; iar a treia de bucurie ca simtim dulceata fara egal si fara de inchipuire a Milei, a Gingasiei, a Dragostei Lui nesfarsite pentru noi si pentru toata zidirea.) Domnul fie laudat! P.S. Multumiri, sora, pentru frumosul cuvant adresat de o fiica a B.C. in dialogul interconfesional. Un cuvant model, o lectie pentru mine. Domnul sa va ocroteasca si sa va lumineze pururea! Last edited by ioan cezar; 18.07.2012 at 13:35:30. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() In rest, cred ca va grabiti sa spuneti ca ii judec pe ortodocsi. Ce tocmai spusesem e ca nu sunt altfel decat cei din alte culte. E absolut normal sa analizezi eficacitatea unei credinte/sistem religios dupa roadele pe care le produce. Nu trebuie sa incerci toate medicamentele din lume ca sa vezi care te vindeca, ci te bazezi pe observatiile facute asupra celor ce au luat deja medicamente; daca ei se vindeca, cel mai probabil te vei vindeca si tu. Nu ca as si face asta, dar ca sa inteleaga Alin de ce e greu de crezut formula: "numai medicamentul nostru vindeca". Insa daca oamenii raman bolnavi este o problema si cu medicamentul ortodox, si cu cel np. Citat:
Ioan Cezar, nu sunt obiectiva, ok. Rectific, deci: la o analiza subiectiva am constatat ca sunt prea mica, asa cum e si credinta mea. Va multumesc pentru link.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Hristos S-a nascut pentru toti oamenii! | laurastifter | Alte Religii | 24 | 05.04.2013 14:10:48 |
De ce romanii nu mai fac filme istorice. | Theodor_de_Mopsuestia | Generalitati | 22 | 27.03.2012 17:53:00 |
Bisericile din Apocalipsa | joseph_ben_iacob | Secte si culte | 36 | 01.01.2011 14:38:29 |
Ingerul pazitor,pentru toti oamenii sau numai pentru crestini? | mihailt | Generalitati | 45 | 12.11.2010 18:46:27 |
Cine cunoaste adaposturi pentru oamenii fara casa ? | irina1f | Umanitare | 3 | 24.12.2008 08:47:09 |
|