![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Menirea Bisericii este sa deschida ochii orbilor. Daca nu o face, este o Biserica adormita, care trebuie sa se trezeasca si sa faca lucrarea la care a fost chemata. Si nu vorbesc numai de BO, caci in ultimul timp nici altii nu mai sunt in stare sa raspunda la nevoile spirituale ale oamenilor. Autosuficienta si multumirea de sine sunt boli care ne macina pe toti.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Multumim ca ii indemnati pe ortodocsi sa iasa din "letargie". Imi permit cu aceasta ocazie sa reamintesc si afiramtiile lui Socrate dinainte de moartea la care a fost pe nedrept osandit: "Daca se va gasi cineva care sa imi arate, sa imi explice, sa pot "vedea", cauza existentei universului si a omului, cu siguranta l-as urma". Oamneii au nevoie de Adevar, de Iisus Hristos, de Sfanta Sa Biserica, de Sfintele Taine, de harul Duhului Sfant! Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
O simpla opinie (partiala intr-un anumit sens) cu privire la dimensiunea ,,juridica"a mantuirii ce se poate observa in Noul Testament (in VT discutia este cu totul diferita). Exista,fara doar si poate, cel putin in cazul Sfantului Apostol Pavel, explicatii in care se regasesc termeni juridici sau similari notiunilor juridice.Daca privim contextul lumii in care apostolul a trait totul poate avea o explicatie.Apostolul traia intr-o lume dominata de romani iar orice lume dominata de romani va fi una a legilor, a expresiilor juridice.Romanii, fiind un popor pragmatic (Pax Romana fiind un exemplu in acest sens) utilizau si punea la baza relatiilor sociale notiuni juridice(orice student la Drept in anul I va poate spune despre influenta dreptului roman).Apostolul,prin urmare,foloseste notiuni care erau familiare celor care il ascultau si a caror semnificatie, preluand o imagine din realitate pe care toti o cunosteau il putea ajuta,chiar si pe un credincios mai putin instruit, sa inteleaga o notiune mult mai complexa.
Cultura apuseana a Evului Mediu a accentuat acesta latura a explicatiei de tip juridic in stransa legatura cu modul sau social de organizare.Intelegerea dincolo de sensul imediat al literei, cu sensul de vindecare, a ramas in special in Rasarit, mai putin afectat de pragmatismul altor culturi si mai inclinat spre o latura mai blanda, mai cuprinzatoare a intelesului de mantuire pt fiinta umana. Protestantismul,a vandu-se in vedere originile sale, nu a facut decat sa accentueze si mai mult acesta latura juridica (nu au reusit niciodata sa realizeze o intoarcere spre un inteles plenar al mantuirii ci doar l-au limitat si ei la notiuni in formule fixe,saracite de orice taina, influentati de diversi factori, obiectivi sau subiectivi) consecinta principala fiind coborarea unor notiuni ce tin de teologia apofatica la nivelul stramt al intelegerii umane care,dorind sa explice si sa cuprinda totul in formule fixe, practic limita dumnezeiasca lucrare la o stare de fapt ce tine de salile tribunalelor.Este o abordare,dar inteleasa strict (ceea ce Apostolul Pavel cel putin nu a intentionat niciodata,teologia expusa de el fiind mult mai complexa si profunda) nu ofera decat o imagine ce eventual te poate face sa rasufli usurat nu sa fii si vindecat in complexitatea structurii tale.In aparenta par egale ca si efect dar in esenta este o diferenta importanta. Last edited by Pelerin spre Rasarit; 13.07.2012 at 15:22:59. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cine astepta comod sa i se vare sub nas raspunsuri, indoielnic ca le va primi. Vezi tu, chiar si in perioada asta in care Biserica este un fel de institutie publica, inca este ascunsa ochilor oamenilor, inca este inaccesibila pentru cei care nu sunt vrednici. Si diferenta nu cred ca o face pacatele care le ai in spate, ca poti veni cu un sac mare de tot si intr-o clipa sa fii miluit cum nu sunt poate altii mai "cuminti" in ani, ci pocainta si starea sufleasca. Daca inima ta inclina spre pocaina autentica, ajungi usor in Biserica si primesti vindecare. Daca in inima ta este inca intuneric, atat de mult intuneric incat corupe si ideea de pocainta, te poti invarti mult si bine in jurul Bisericii fara sa gasesti usa. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Aveti o conceptie interesanta, anume ca dvs, ca crestini, ar trebui sa stati cu mainile in san, asa cum le sade bine unor crestini adevarati, iar altii mai nevrednici sa se descurce singuri, domŽle... Asa cum v-ati descurcat si voi singuri cand altii v-au educat in credinta crestina. Iar daca nu se descurca, nu au fost vrednici. Asa ca e plina lumea de oameni nevrednici, dar cauza principala este indolenta crestinilor celor vrednici. Daca ortodocsii nu se vor misca sa isi mantuiasca macar semenii ortodocsi, mantuirea va veni din alta parte. Iar ortodocsii vor ramane pe margine discutand aprins despre marea ratacire in care au cazut ... altii, desigur...
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Iar ca sa-i "bagam pe gat" notiuni de dogmatica nu se poate , pentru ca (omul) devine si mai iritat in ceea ce priveste religia. Zici ca noi (ortodocsii) nu facem indeajunse cateheze - pentru a ii invata pe oameni... dar daca oamenii nu vor ? Pot sa fie 10 cateze pe saptamana , tot degeaba daca omul nu vrea sa vina. Credinta nu se face cu sila ! Iar ortodocsii nu fac precum sectantii sa se duca la restul oamenilor si sa le "scoata ochii" ca Iisus Hristos a murit pe Cruce pentru noi. Dumnezeu nu si-a fortat vreodata oamenii sa se apropie de El ... asa si Biserica Ortodoxa : nu isi forteaza enoriasii sa vina la Biserica insa ii asteapta cu bratele deschise. In plus , nu exista preot care sa nu-si fi avertizat vreodata credinciosii sa nu discute cu ereticii. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Pentru mantuire este nevoie de credinta si botez. Daca botezul este facut fara sa se ceara parerea copilului, de ce nu s-ar face si o cateheza, aducatoare de credinta, ca sa facem treaba pana la capat? Caci copilul neinvatat va creste, va devani ateu sau np, apoi vom spune ca nu putem sa-l aducem cu forta. Candva trebuie totusi sa fie timp pentru lucrarea aceasta... In plus, de unde stiti ca nu vor sa vina pana nu ii chemati? Nici apostolii nu aduceau oamnii cu forta. Insa traiau credinta cu fapta si o strigau din toti plamanii. Unii ii dispretuiau pentru asta, altii insa ii urmau. Noua insa ne e frica, pentru ca noi nu traim Evanghelia, cum o traiau ei. Ereticii sunt oameni ca si voi, cu bune si rele, cu necazuri si bucurii. Dar daca nu ai dragostea de a-i mantui, e bine sa nu te bagi in discutii cu ei.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 Last edited by Doriana; 14.07.2012 at 15:22:22. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Formalismul ne dă încă mult de furcă. Last edited by N.Priceputu; 14.07.2012 at 15:26:16. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Hristos S-a nascut pentru toti oamenii! | laurastifter | Alte Religii | 24 | 05.04.2013 15:10:48 |
| De ce romanii nu mai fac filme istorice. | Theodor_de_Mopsuestia | Generalitati | 22 | 27.03.2012 18:53:00 |
| Bisericile din Apocalipsa | joseph_ben_iacob | Secte si culte | 36 | 01.01.2011 15:38:29 |
| Ingerul pazitor,pentru toti oamenii sau numai pentru crestini? | mihailt | Generalitati | 45 | 12.11.2010 19:46:27 |
| Cine cunoaste adaposturi pentru oamenii fara casa ? | irina1f | Umanitare | 3 | 24.12.2008 09:47:09 |
|
|