Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.01.2012, 15:57:48
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Cu asta ne-am lămurit de cum am citit Scriptura. Problema e la tine că tu nu crezi Scriptura, tu-l crezi doar pe Platon. Probabil ai și icoana lui în sufragerie la loc de cinste.
Cât despre mine, eu cred Scriptura:

"Și Domnul Dumnezeu l-a zidit pe om din țărână luată din pământ, și a suflat asupra lui suflare de viață și s'a făcut omul întru suflet viu." (Facerea 2,7 - versiunea Anania)

țărână + suflare de viață = suflet viu

Petru tâlcuiește, Tradiția ticluiește...
Mai omule de aia iti zic ca citesti Biblia cu partea dorsala .S-a facut omul nu sufletul.Acum daca tu-mi zici ca Anania credea ca omul este pamant si suflare de viata e altceva.Daca tu intelegi ca Omul = Sufletul asta e problema ta.. Dar poti aplica aceeasi judecata peste tot ? De ce imi zici mie ca sufletul din citatul meu din Fapte inseamna viata ? Nu mai inseamna omul ? Eu inteleg ca asa s-a facut omul viu iar sufletul pastreaza viata din ce a scris Anania.
Dar in citatul cu "Nu va temeti de cei ce ucid trupul dar nu pot ucide sufletul ... " ce inseamna ? Poate insemna viata ? Poate .Poate insemna trup + suflare de viata ? NICIODATA.
Dar cand Pavel spune sa ne pastram curate trupurile si sufletele si duhurile poate insemna sufletul - trup + suflare de viata ? NICIODATA.
Deci tu spui ca sufletul este numai o notiune care descrie fiinta intreaga dar poti aplica asta peste tot in biblie ? Si daca nu poti atunci de ce insisti ca sufletul este trupul + suflarea de viata ? Trupul + suflarea de viata este omul viu nu sufletul.
  #2  
Vechi 07.01.2012, 17:10:52
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Mai omule de aia iti zic ca citesti Biblia cu partea dorsala .S-a facut omul nu sufletul.Acum daca tu-mi zici ca Anania credea ca omul este pamant si suflare de viata e altceva.
Nu este altceva! Este exact ceea ce spune Moise, ce au tradus în limba greacă cei 70 de înțelepți și ce a tradus în română I.P.S. Bartolomeu Anania:

"Și Domnul Dumnezeu l-a zidit pe om din țărână luată din pământ, și a suflat asupra lui suflare de viață și s'a făcut omul întru suflet viu." (Facerea 2,7 - versiunea Anania)

Acum dacă tu te socotești mai înțelept decât toți acești 72 la un loc, atunci chiar că este "altceva" - las la latitudinea onor forumiștilor să aprecieze...

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Daca tu intelegi ca Omul = Sufletul asta e problema ta.. Dar poti aplica aceeasi judecata peste tot ?
Desigur că nu. Termenul [ψυχή] "suflet" are mai multe sensuri, la fel ca și în limba română. Exemplu:

"Mă doare sufletul că ai o înțelegere atât de îngustă în cele spirituale."

Cred că este evident sensul termenului în propoziția de mai sus.
  #3  
Vechi 07.01.2012, 20:22:58
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Nu este altceva! Este exact ceea ce spune Moise, ce au tradus în limba greacă cei 70 de înțelepți și ce a tradus în română I.P.S. Bartolomeu Anania:

"Și Domnul Dumnezeu l-a zidit pe om din țărână luată din pământ, și a suflat asupra lui suflare de viață și s'a făcut omul întru suflet viu." (Facerea 2,7 - versiunea Anania)

Acum dacă tu te socotești mai înțelept decât toți acești 72 la un loc, atunci chiar că este "altceva" - las la latitudinea onor forumiștilor să aprecieze...

Desigur că nu. Termenul [ψυχή] "suflet" are mai multe sensuri, la fel ca și în limba română. Exemplu:

"Mă doare sufletul că ai o înțelegere atât de îngustă în cele spirituale."

Cred că este evident sensul termenului în propoziția de mai sus.
Ce inteles are in propozitia de mai sus ? Sincer nu inteleg.Ce anume te doare.
Ce sens are in "Mai înainte văzând, a vorbit despre învierea lui Hristos: că n-a fost lăsat în iad sufletul Lui și nici trupul Lui n-a văzut putreziciunea. " Ce anume este sufletul aici ? Este trupul ? Este suflarea de viata ? Ce anume este ?
  #4  
Vechi 07.01.2012, 22:55:21
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Ce inteles are in propozitia de mai sus ? Sincer nu inteleg.Ce anume te doare.
Așa este expresia, n-ai auzit-o niciodată? Cum să te doară "sufletul", dacă este imaterial? Este un alt sens al termenului decât cel comun.

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Ce sens are in "Mai înainte văzând, a vorbit despre învierea lui Hristos: că n-a fost lăsat în iad sufletul Lui și nici trupul Lui n-a văzut putreziciunea. " Ce anume este sufletul aici ? Este trupul ? Este suflarea de viata ? Ce anume este ?
Nu este nimic! Te legi la cap fără să te doară. În original nu există cuvântul "suflet" în Fapte 2,31 (iar ai uitat să specifici!). Ți-am selectat versetul în cele mai vechi manuscrise disponibile: Codex Bezae, Codex Vaticanus și Codex Alexandrinus. Dacă găsești cuvântul "suflet" îl mănânc cu ambalaj cu tot (chiar dacă are ferecături de aur):


  #5  
Vechi 07.01.2012, 23:32:42
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Așa este expresia, n-ai auzit-o niciodată? Cum să te doară "sufletul", dacă este imaterial? Este un alt sens al termenului decât cel comun.

Nu este nimic! Te legi la cap fără să te doară. În original nu există cuvântul "suflet" în Fapte 2,31 (iar ai uitat să specifici!). Ți-am selectat versetul în cele mai vechi manuscrise disponibile: Codex Bezae, Codex Vaticanus și Codex Alexandrinus. Dacă găsești cuvântul "suflet" îl mănânc cu ambalaj cu tot (chiar dacă are ferecături de aur):


Exista cuvantul in primul citat in Fapte 2:27 .Asta e iar rea credinta.Intr-adevar in 2:31 nu exista dar se intelege ce este "cel sfânt al Tău " din primul citat caci Petru se refera la trup si ce anume era in Hades.Acolo Petru spune clar ca sufletul era cel care merge in Hades la fel cum scrie in Psalm.
  #6  
Vechi 07.01.2012, 23:54:08
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Exista cuvantul in primul citat in Fapte 2:27 .Asta e iar rea credinta.
Adică îmi citezi versetul 31 fără a-i da referința, iar acum mă trimiți la versetul 27 și zici de mine că-s de rea credință... Mulțumesc!
  #7  
Vechi 07.01.2012, 21:42:49
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Nu este altceva! Este exact ceea ce spune Moise, ce au tradus în limba greacă cei 70 de înțelepți și ce a tradus în română I.P.S. Bartolomeu Anania:

"Și Domnul Dumnezeu l-a zidit pe om din țărână luată din pământ, și a suflat asupra lui suflare de viață și s'a făcut omul întru suflet viu." (Facerea 2,7 - versiunea Anania)
Uite si ce inseamna ca s-a facut omul intru suflet viu pentru Anania :

T. M.: „și s'a făcut omul ființă vie“. „S'a făcut“: a devenit; a trecut în alt mod de existență. În LXX: „și s'a făcut omul întru suflet viu“ (eis psyhín zoosãn), care poate fi tradus și: „întru suflet care trăiește“, adică nemuritor. Sufletul omului (altceva decât „viața“) s'a născut din suflarea lui Dumnezeu și l-a învăluit (l-a îmbrăcat) pe om odată cu aceasta, dar și cu tendința de a fi „absorbit“: particula eis înseamnă și „întru“ (înlăuntru) și „spre“ (direcție, scop). În 1 Par 12, 19 se spune că Duhul „l-a îmbrăcat“ pe Amasai, care a rostit o profeție: tot astfel pe Ghedeon (Jd 6, 34). Acest endęo înseamnă „a îmbrăca“, cu sensul de a lua complet în stăpânire; „a se îmbrăca“ = a intra în posesia cuiva sau a ceva. În acest sens duhovnicesc îl va folosi Pavel în Rm 13, 14: „îmbrăcați-vă în Domnul Iisus Hristos“, în Ga 3, 27: „în Hristos v'ați îmbrăcat“ și în Col 3, 12: „îmbrăcați-vă cu simțăminte de'ndurare, de bunătate“. Așadar, omul nu e o simplă „ființă vie“, asemenea tuturor celorlalte, ci trup cu suflet viu, aparținând celor două lumi, materială și spirituală. Având un caracter antinomic (în același timp exterior și interior trupului), el este – ontologic – apt și pentru experiențele mistice (extaz și entaz).
  #8  
Vechi 07.01.2012, 22:58:01
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Uite si ce inseamna ca s-a facut omul intru suflet viu pentru Anania :

T. M.: „și s'a făcut omul ființă vie“. „S'a făcut“: a devenit; a trecut în alt mod de existență. În LXX: „și s'a făcut omul întru suflet viu“ (eis psyhín zoosãn), care poate fi tradus și: „întru suflet care trăiește“, adică nemuritor.
Adică tot ce trăiește este nemuritor Hai să fim serioși!
  #9  
Vechi 07.01.2012, 23:39:46
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Adică tot ce trăiește este nemuritor Hai să fim serioși!
Eu ti-am dat ceea ce a inteles Anania .Poti cauta biblia online daca nu o ai si o sa vezi ca are deslusiri pentru multe versete.Sufletul este nemuritor in sensul ca este nascut din Suflarea Domnului pe cand trupul este din pamant.Pentru mine are sens,adica oricum era normal ca Anania sa aibe o astfel de explicatie.
Problema e ca degeaba ne certam noi,fiecare ramane cu adevarul lui si lumea oricum nu intelege nimic.Acum inteleg si eu ce inseamna "invartosarea inimii ".
Hai sa incheiem totusi si sa ne vedem de alte lucruri.

Uite am incercat sa aduc textul cat mai aproape de original utilizand Cornilescu si stergand expresia "sufletul Lui " din 2:31

căci nu-mi vei lăsa sufletul în Locuința morților și nu vei îngădui ca sfântul Tău să vadă putrezirea.
Mi-ai făcut cunoscut căile vieții și Mă vei umple de bucurie cu starea Ta de față.”
Cât despre patriarhul David, să-mi fie îngăduit, fraților, să vă spun fără sfială că a murit și a fost îngropat; și mormântul lui este în mijlocul nostru până în ziua de azi.

Fiindcă David era proroc și știa că Dumnezeu îi făgăduise cu jurământ că va ridica pe unul din urmașii săi pe scaunul lui de domnie,
despre învierea lui Hristos a prorocit și a vorbit el, când a zis că nu va fi lăsat în Locuința morților și trupul Lui nu va vedea putrezirea.

Last edited by iuliu46; 07.01.2012 at 23:44:51.
  #10  
Vechi 07.01.2012, 23:55:05
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Eu ti-am dat ceea ce a inteles Anania .
Adică ce a înțeles părintele Usca că ar fi înțeles Anania... Nu e același lucru... Și chiar dacă ar fi... important e ce a scris Moise și ce au tradus cei 70 de înțelepți căci au fost inspirați de Duhul lui Dumnezeu. Spune că nu-i așa...

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Hai sa incheiem totusi si sa ne vedem de alte lucruri.
De acord.

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Uite am incercat
Parcă ziceai că încheiem...
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre moarte si pomenirea mortilor AnnaEnache Intrebari utilizatori 42 13.06.2012 09:43:28
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. bitza Generalitati 28 20.03.2011 02:05:27
Despre viata de dupa moarte georgian_osa Din Noul Testament 30 14.03.2010 18:49:29
Marturii despre moarte Iustin44 Generalitati 14 31.03.2009 23:59:56
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase mara2008 Generalitati 1 20.05.2008 15:07:31