Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.08.2011, 09:48:31
valentin.viliga's Avatar
valentin.viliga valentin.viliga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2008
Locație: arad
Religia: Ortodox
Mesaje: 467
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Pai ce slujeau apostolii la mese daca nu chiar Euharistia? Pe aceasta au lasat-o diaconilor si diaconitelor. La inceput erau mese in toata regula dupa care au fost reduse doar la Euharistie dupa cum a cerut Ap. Pavel. Preoti slujitori nu existau in acea perioada. Iar batranii aveau functiile de la evrei, sa supravegheze bunul mers al comunitatii, cu unul dintre ei mai mare peste toti, episcopul.
Sau tu crezi ca apostolii puneau in farfurii iar apoi au ales barbatii cei mai plini de Duh Sfant si intelepciune ca sa continue servitul farfuriilor la mese? Tocmai pentru slujirea Euharistiei era nevoie de asemenea calitati nu pentru servitul de mancare comesenilor. Acolo fiecare manca ce isi aducea de acasa asa cum o arata Pavel iar apoi se slujea Euharistia de catre Apostoli, si apoi de catre cei lasati de ei la aceasta slujire la mese: diaconii si diaconitele. Ap. Pavel un singur lucru a interzis femeii: sa nu ii invete pe altii in comunitate. In afara putea invata pe oricine care nu era botezat, doar in comunitate nu avea voie. Ap. Pavel era mai putin misogin decat cei de azi, dar din pacate cuvintele lui misogine s-au trecut apoi in extrema de urmasii sai asa ca am continuat sa il vad la originea acestui rau desi cei de dupa au amplificat totul. Si chiar ma intreb cine este responsabil de toate schimbarile facute fata de cum era la primii crestini, cu polarizarea excesiva a puterii doar la unii care au pus si monopol pe ceea ce apartinea tuturor, preotia inventand astfel ceea ce nu exista in NT, hirotonirea preotilor, au luat slujitul Euharistiei de la diaconi, au introdus epicleza care nu exista, au facut obligatorie spovedania la ei si au conditionat luarea Euharistiei de aceasta Spovedanie obligatorie etc., etc. Cine a operat toate aceste schimbari si cu ce autoritate?...
Rolul diaconilor si al diaconitelor nu era acela sa slujeasca Euharistia, rolul lor era la servirea agapelor printre alte roluri, iar preotii existau, chiar daca diferentele intre trepte nu erau bine conturate. Cat despre restul afirmatiilor ai face bine sa pui mana sa studiezi, pentru ca sunt de-a dreaptul aiurea, spui ca hirotonia nu exista in NT, dar se pare ca nu ai citit epistolele pastorale, in alte postari chiar am aratat cum se desfasura hirotonia, cat despre NT in Biserica Primara de pana in prima jumatate a secolului 2 nici nu exista, primul care a facut o incercare de canon a fost ereticul Marcion(sec 2) canon care s-a definitivat abia prin secolul 5, pe langa asta cate invataturi vor fi primit crestinii care nu se afla in NT dupa cum chiar Pavel spune 5Așadar, fraților, rămâneți tari și țineți învățăturile pe care le-ați primit fie prin viu grai, fie prin epistola noastră.
__________________
valentin_top_bizant
  #2  
Vechi 21.08.2011, 12:06:30
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de valentin.viliga Vezi mesajul
Rolul diaconilor si al diaconitelor nu era acela sa slujeasca Euharistia, rolul lor era la servirea agapelor printre alte roluri, iar preotii existau, chiar daca diferentele intre trepte nu erau bine conturate. Cat despre restul afirmatiilor ai face bine sa pui mana sa studiezi, pentru ca sunt de-a dreaptul aiurea, spui ca hirotonia nu exista in NT, dar se pare ca nu ai citit epistolele pastorale, in alte postari chiar am aratat cum se desfasura hirotonia, cat despre NT in Biserica Primara de pana in prima jumatate a secolului 2 nici nu exista, primul care a facut o incercare de canon a fost ereticul Marcion(sec 2) canon care s-a definitivat abia prin secolul 5, pe langa asta cate invataturi vor fi primit crestinii care nu se afla in NT dupa cum chiar Pavel spune 5Așadar, fraților, rămâneți tari și țineți învățăturile pe care le-ați primit fie prin viu grai, fie prin epistola noastră.
Tot repetati "servirea agapelor". Adica? Ce faceau apostolii exact in aceasta servire? Puneau in farfurie? Cu asta se ocupau apostolii si pentru asta au ales barbatii cei mai plini de Har sj cei mai intelepti, ca sa puna in farfurii?

Ia cititi dvs. inca o data pasajul in care Ap. Pavel spune cum se desfasura Cina crestinilor: fiecare isi aducea de mancare de acasa si mancau ceea ce isi aduceau, nu-i servea apostolii. Mancau si beau vin, si vinul tot fiecare cum isi aducea. Tocmai ca celebrarea Euharistiei nu se facea la Altar ci apostolii au instituit Cina exact sub forma a ceea ce numiti Agape, asa cum a facut Domnul cu ei, a luat o cina in toata regula in care au mancat si au baut si abia la sfarsit le-a dat Painea si Vinul spunandu-le sa faca asta in memoria Lui. Asa ca apostolii au repetat Cina exact in acest fel, agapele de care ziceti era exact Cina, apare cat se poate de clar in Biblie. Si apare cum Ap. Pavel apoi le-a cerut apoi, din cauza discrepantelor economics, sa manance fiecare acasa si la Cina sa se limiteze la Euharistie, asa Cina sub forma dd agape a luat treptat sfarsit, slujirea la mese ramanand astfel doar Euharistia pe care o luau cu totii, Iar apostolii, care erau trimisi cu predicarea cuvantului, au ales pe altii sa faca aceasta slujire la mese (nu la Altar!!).

Si unde ati vazut dvs. hirotonia preotilor la primii crestini din moment ce nu existau existau preoti in ierarhie ci doar episcopi-batrani-diaconi? Doar in Biblia ortodoxa romaneasca au tradus cu preot acolo unde de fapt sunt batranii. Si vedeti ca in eseul teologic propus cu diaconitele, scrie exact faptul ca de fapt hirotonirea asa cum intelegem noi hirotonire azi, nu exista in NT.
  #3  
Vechi 21.08.2011, 12:51:49
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Tot repetati "servirea agapelor". Adica? Ce faceau apostolii exact in aceasta servire? Puneau in farfurie? Cu asta se ocupau apostolii si pentru asta au ales barbatii cei mai plini de Har sj cei mai intelepti, ca sa puna in farfurii?

Ia cititi dvs. inca o data pasajul in care Ap. Pavel spune cum se desfasura Cina crestinilor: fiecare isi aducea de mancare de acasa si mancau ceea ce isi aduceau, nu-i servea apostolii. Mancau si beau vin, si vinul tot fiecare cum isi aducea. Tocmai ca celebrarea Euharistiei nu se facea la Altar ci apostolii au instituit Cina exact sub forma a ceea ce numiti Agape, asa cum a facut Domnul cu ei, a luat o cina in toata regula in care au mancat si au baut si abia la sfarsit le-a dat Painea si Vinul spunandu-le sa faca asta in memoria Lui. Asa ca apostolii au repetat Cina exact in acest fel, agapele de care ziceti era exact Cina, apare cat se poate de clar in Biblie. Si apare cum Ap. Pavel apoi le-a cerut apoi, din cauza discrepantelor economics, sa manance fiecare acasa si la Cina sa se limiteze la Euharistie, asa Cina sub forma dd agape a luat treptat sfarsit, slujirea la mese ramanand astfel doar Euharistia pe care o luau cu totii, Iar apostolii, care erau trimisi cu predicarea cuvantului, au ales pe altii sa faca aceasta slujire la mese (nu la Altar!!).

Si unde ati vazut dvs. hirotonia preotilor la primii crestini din moment ce nu existau existau preoti in ierarhie ci doar episcopi-batrani-diaconi? Doar in Biblia ortodoxa romaneasca au tradus cu preot acolo unde de fapt sunt batranii. Si vedeti ca in eseul teologic propus cu diaconitele, scrie exact faptul ca de fapt hirotonirea asa cum intelegem noi hirotonire azi, nu exista in NT.
Draga mea, sa nu uitam unde se sevarseau slujbele religioase in primele secole, IN CASE PARTICULARE. Existau pe timpul acela biserici sau temple crestine? Cantarile religioase, de cele mai multe ori erau cele care se foloseau in cultul iudaic care se utilizau in sinagogi sau la templul din Ierusalim. Pe vremea aceea slujbele religioase erau compuse din imne iudaice, o predica despre viata, faptele si invatatura domnului Iisus, apoi avea loc Euharistia si se termina cu o agapa.Mult mai tarziu a aparut Liturghia Apostolului Iacob.De unde sa existe altare in case particulare? Pentru ca in cultul iudaic jertfele de sacrificau si se ardeau la altar, tot la fel Hristos (unde in Apocalipsa este asemanat cu un miel) se "sacrifica" tot la altar. Dar pentru ca atunci nu existau altare Euharistia de sevarsea la o masa normala pusa in fata credinciosilor.Informatii exacte cum anume se orifia Euharistia nu avem.Putem doar banui.Primele slujbe religioase crestine au fost asemanatoare cu cele iudaice si s-a inspirat una dupa cealalta.Slujbele ceasurilor din ortodoxie (1,3,6,9) sunt preluate tot din cultul iudaic.Si in timpul persecutiilor crestine, incepand din perioada apostolica cu imparatul Caligula, cand sa se construiasca biserici cu altatare? Toate acestea au aparut dupa ce crestinismul a devenit religie libera, si tot atunci manifestarile liturgice s-au dezvoltat ajungand la ceea ce noi astazi vedem in biserici. Sa nu uitam ca o parte din manifestarile liturgice din templul iudaic au fost puse de regele David, deci de un om si nu din porunca lui Dumnezeu. Bineinteles ca David a fost inspirat de Duhul Sfant. Acelasi lucru s-a intamplat si in biserica crestina.Doamne ajuta!
  #4  
Vechi 21.08.2011, 15:14:18
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Draga mea, sa nu uitam unde se sevarseau slujbele religioase in primele secole, IN CASE PARTICULARE. Existau pe timpul acela biserici sau temple crestine? Cantarile religioase, de cele mai multe ori erau cele care se foloseau in cultul iudaic care se utilizau in sinagogi sau la templul din Ierusalim. Pe vremea aceea slujbele religioase erau compuse din imne iudaice, o predica despre viata, faptele si invatatura domnului Iisus, apoi avea loc Euharistia si se termina cu o agapa.Mult mai tarziu a aparut Liturghia Apostolului Iacob.De unde sa existe altare in case particulare? Pentru ca in cultul iudaic jertfele de sacrificau si se ardeau la altar, tot la fel Hristos (unde in Apocalipsa este asemanat cu un miel) se "sacrifica" tot la altar. Dar pentru ca atunci nu existau altare Euharistia de sevarsea la o masa normala pusa in fata credinciosilor.Informatii exacte cum anume se orifia Euharistia nu avem.Putem doar banui.Primele slujbe religioase crestine au fost asemanatoare cu cele iudaice si s-a inspirat una dupa cealalta.Slujbele ceasurilor din ortodoxie (1,3,6,9) sunt preluate tot din cultul iudaic.Si in timpul persecutiilor crestine, incepand din perioada apostolica cu imparatul Caligula, cand sa se construiasca biserici cu altatare? Toate acestea au aparut dupa ce crestinismul a devenit religie libera, si tot atunci manifestarile liturgice s-au dezvoltat ajungand la ceea ce noi astazi vedem in biserici. Sa nu uitam ca o parte din manifestarile liturgice din templul iudaic au fost puse de regele David, deci de un om si nu din porunca lui Dumnezeu. Bineinteles ca David a fost inspirat de Duhul Sfant. Acelasi lucru s-a intamplat si in biserica crestina.Doamne ajuta!
In sfarsit sunteti mai deschis sa acceptati adevarul. Totul s-a schimbat intr-adevar odata cu Imparatul Constantin cand crestinismul a devenit religie oficiala. Iar modul de organizare a Liturghiei ortodoxe tocmai ca un baiat care a studiat teologia la noi mi-a spus ca imita ritualurile de la curtea Imparatului, este vorba de Liturghia de astazi ortodoxa. Vi se pare normal ca in conditiile acestea sa fie facuti eretici exact cei care vor sa respecte modul de celebrare al primilor crestini, sa il redescopere asa cum era? Ca mie nu.
Si dvs. ati vazut vreodata cum arata un altar evreiesc si cum era el amplasat inainte de a se da ordinul sa ramana doar cel din Templu?

Revenind, de ce spuneti mereu ca agape venea dupa Euharistie si nu invers? Ia recititi Cina cea de Taina a Domnului sa vedeti ca Euharistia a fost la sfarsit. Aceasta este slujirea la mese a apostolilor si diaconilor. Tocmai ieri am citit ca Domnul Iisus este considerat primul diacon pentru ca a slujit apostolilor ori nu El a pregatit Cina ci apostolii o pregatisera, El doar le-a spalat picioarele (pacat ca-i pierdut obiceiul aproape peste tot), apoi a luat Cina cu ei si la sfarsit a frant paine si a oferit vinul ca si Trup si Sange al Sau, la masa nu la Altar (!!), zicandu-le sa faca asta in amintirea Sa. Ca atare apostolii au facut identic, o cina (agape) cu Euharistia la sfarsit servita intai de ei, lasandu-i apoi pe diaconi si diaconite sa o serveasca, de aceea trebuiau atatea calitati inalte (plini de duh, cumpatare etc) pentru aceasta functie.
Calitatile necesare functiei de ospatar bucatar sunt cu totul altele.

Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 15:18:22.
  #5  
Vechi 21.08.2011, 17:00:18
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
In sfarsit sunteti mai deschis sa acceptati adevarul. Totul s-a schimbat intr-adevar odata cu Imparatul Constantin cand crestinismul a devenit religie oficiala. Iar modul de organizare a Liturghiei ortodoxe tocmai ca un baiat care a studiat teologia la noi mi-a spus ca imita ritualurile de la curtea Imparatului, este vorba de Liturghia de astazi ortodoxa. Vi se pare normal ca in conditiile acestea sa fie facuti eretici exact cei care vor sa respecte modul de celebrare al primilor crestini, sa il redescopere asa cum era? Ca mie nu.
Si dvs. ati vazut vreodata cum arata un altar evreiesc si cum era el amplasat inainte de a se da ordinul sa ramana doar cel din Templu?

Revenind, de ce spuneti mereu ca agape venea dupa Euharistie si nu invers? Ia recititi Cina cea de Taina a Domnului sa vedeti ca Euharistia a fost la sfarsit. Aceasta este slujirea la mese a apostolilor si diaconilor. Tocmai ieri am citit ca Domnul Iisus este considerat primul diacon pentru ca a slujit apostolilor ori nu El a pregatit Cina ci apostolii o pregatisera, El doar le-a spalat picioarele (pacat ca-i pierdut obiceiul aproape peste tot), apoi a luat Cina cu ei si la sfarsit a frant paine si a oferit vinul ca si Trup si Sange al Sau, la masa nu la Altar (!!), zicandu-le sa faca asta in amintirea Sa. Ca atare apostolii au facut identic, o cina (agape) cu Euharistia la sfarsit servita intai de ei, lasandu-i apoi pe diaconi si diaconite sa o serveasca, de aceea trebuiau atatea calitati inalte (plini de duh, cumpatare etc) pentru aceasta functie.
Calitatile necesare functiei de ospatar bucatar sunt cu totul altele.
Draga mea, mai documenteaza-te!De Liturghia Sfantului Apostol Iacob si auzit? Cand a trait el si cand a trait Imparatul Constantin? Intre ei 2 sunt cam 300 ani iar apostolul Iacob a trait in prima suta de ani dupa Hristos. Liturghia Sfantului Ioan Gura de Aur (actuala Liturghie ortodoxa) a aparut dupa Constantin, iar Liturghia lui Iacob a fost inlocuita cu Liturghia lui Vasile cel Mare care s-a inspirat dupa Liturghia lui Iacob dar a imfrumusetat-o. Intradevar Hristos este numit si diacon dar si Arhiereu (Mare Preot) Evrei 4:14.Te-ai intrebat insa de ce Iisus mai intai a mancat mai intai Pastile evreiesc si apoi a instituit Sfanta Euharistie? Pentru ca a facut trecerea de la Mielul Pascal Iudaic care simboliza eliberarea poporului evreu de sub tirania egiptenilor la Mielul Hristos care s-a dat pe sine insusi jertfa pentru eliberarea intregii omeniri de sub tirania pacatului.Nu putea ca mai intai sa " serbeze Pastile Crestin" (Euharistia) si apoi sa serbeze Pastile Iudaic.Intelegi ce vreau sa zic? Una insemna Euharistia si alta insemna Mielul Pascal Iudaic!
Si DA, am vazut cum arata un altar iudaic (o reconstituire al Cortului Marturiei facut de Moise la porunca si dupa indicatiile lui Dumnezeu).
Iar faptul ca acum Euharistia se consuma pe nemancate e un lucru bun.Nu mi se pare corect ca omul dupa ce s-a saturat cu o ciorba de burta, friptura, vin (poate si ceva tarie inainte) si apoi desert, ca sa ia la urma Trupul si Sangele lui Hristos.Totusi, consumam TRUPUL SI SANGELE LUI DUMNEZEU.IL LUAM PE DUMNEZEU IN NOI, nu o pizza sau o prajitura la o cofetarie oarecare.Dupa ce se satura omul (si intotdeauna dupa o masa copioasa te cam ia somnul), pe jumatate adormit, vine si consuma Sangele si Trupul Domnului. Chiar Pavel ii mustra pe corinteni din pricina asta.El le zice corintenilor ca sa manace acasa (1 Corinteni 11:34) din pricina ca unii se locomeau la mancare iar altii se imbatau (1 Corinteni 11:20-27), si la biserica (adunare) sa se consume doar Cina Domnului (Euharistia). Tot Pavel mai zice ca inainte de a se consuma Cina Domnului, omul trebuie sa se cerceteze pe sine (1 Corinteni 11:28-29).Acelasi lucru si Biserica Ortodoxa recomanda Spovedania cand omul se cerceteaza pe sine spre a nu manca cu nevrednicie Trupul si Sangele Domnului spre a lui pirzanie, asa cum spune si Pavel (1 Corinteni 11:29-32).Asa ca tot ceea ce face acum Biserica Ortodoxa are suport biblic.Doamne ajuta!
  #6  
Vechi 21.08.2011, 18:35:26
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Draga mea, mai documenteaza-te!De Liturghia Sfantului Apostol Iacob si auzit? Cand a trait el si cand a trait Imparatul Constantin? Intre ei 2 sunt cam 300 ani iar apostolul Iacob a trait in prima suta de ani dupa Hristos. Liturghia Sfantului Ioan Gura de Aur (actuala Liturghie ortodoxa) a aparut dupa Constantin, iar Liturghia lui Iacob a fost inlocuita cu Liturghia lui Vasile cel Mare care s-a inspirat dupa Liturghia lui Iacob dar a imfrumusetat-o. Intradevar Hristos este numit si diacon dar si Arhiereu (Mare Preot) Evrei 4:14.Te-ai intrebat insa de ce Iisus mai intai a mancat mai intai Pastile evreiesc si apoi a instituit Sfanta Euharistie? Pentru ca a facut trecerea de la Mielul Pascal Iudaic care simboliza eliberarea poporului evreu de sub tirania egiptenilor la Mielul Hristos care s-a dat pe sine insusi jertfa pentru eliberarea intregii omeniri de sub tirania pacatului.Nu putea ca mai intai sa " serbeze Pastile Crestin" (Euharistia) si apoi sa serbeze Pastile Iudaic.Intelegi ce vreau sa zic? Una insemna Euharistia si alta insemna Mielul Pascal Iudaic!
Si DA, am vazut cum arata un altar iudaic (o reconstituire al Cortului Marturiei facut de Moise la porunca si dupa indicatiile lui Dumnezeu).
Iar faptul ca acum Euharistia se consuma pe nemancate e un lucru bun.Nu mi se pare corect ca omul dupa ce s-a saturat cu o ciorba de burta, friptura, vin (poate si ceva tarie inainte) si apoi desert, ca sa ia la urma Trupul si Sangele lui Hristos.Totusi, consumam TRUPUL SI SANGELE LUI DUMNEZEU.IL LUAM PE DUMNEZEU IN NOI, nu o pizza sau o prajitura la o cofetarie oarecare.Dupa ce se satura omul (si intotdeauna dupa o masa copioasa te cam ia somnul), pe jumatate adormit, vine si consuma Sangele si Trupul Domnului. Chiar Pavel ii mustra pe corinteni din pricina asta.El le zice corintenilor ca sa manace acasa (1 Corinteni 11:34) din pricina ca unii se locomeau la mancare iar altii se imbatau (1 Corinteni 11:20-27), si la biserica (adunare) sa se consume doar Cina Domnului (Euharistia). Tot Pavel mai zice ca inainte de a se consuma Cina Domnului, omul trebuie sa se cerceteze pe sine (1 Corinteni 11:28-29).Acelasi lucru si Biserica Ortodoxa recomanda Spovedania cand omul se cerceteaza pe sine spre a nu manca cu nevrednicie Trupul si Sangele Domnului spre a lui pirzanie, asa cum spune si Pavel (1 Corinteni 11:29-32).Asa ca tot ceea ce face acum Biserica Ortodoxa are suport biblic.Doamne ajuta!
PS. Stii ce a patit Iuda Iscarioteanul cand a luat cu nevrednicie Trupul si Sangele Domnului! Doamne ajuta!
  #7  
Vechi 21.08.2011, 21:06:26
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Draga mea, mai documenteaza-te!De Liturghia Sfantului Apostol Iacob si auzit? Cand a trait el si cand a trait Imparatul Constantin? Intre ei 2 sunt cam 300 ani iar apostolul Iacob a trait in prima suta de ani dupa Hristos. Liturghia Sfantului Ioan Gura de Aur (actuala Liturghie ortodoxa) a aparut dupa Constantin, iar Liturghia lui Iacob a fost inlocuita cu Liturghia lui Vasile cel Mare care s-a inspirat dupa Liturghia lui Iacob dar a imfrumusetat-o. Intradevar Hristos este numit si diacon dar si Arhiereu (Mare Preot) Evrei 4:14.Te-ai intrebat insa de ce Iisus mai intai a mancat mai intai Pastile evreiesc si apoi a instituit Sfanta Euharistie? Pentru ca a facut trecerea de la Mielul Pascal Iudaic care simboliza eliberarea poporului evreu de sub tirania egiptenilor la Mielul Hristos care s-a dat pe sine insusi jertfa pentru eliberarea intregii omeniri de sub tirania pacatului.Nu putea ca mai intai sa " serbeze Pastile Crestin" (Euharistia) si apoi sa serbeze Pastile Iudaic.Intelegi ce vreau sa zic? Una insemna Euharistia si alta insemna Mielul Pascal Iudaic!
Si DA, am vazut cum arata un altar iudaic (o reconstituire al Cortului Marturiei facut de Moise la porunca si dupa indicatiile lui Dumnezeu).
Iar faptul ca acum Euharistia se consuma pe nemancate e un lucru bun.Nu mi se pare corect ca omul dupa ce s-a saturat cu o ciorba de burta, friptura, vin (poate si ceva tarie inainte) si apoi desert, ca sa ia la urma Trupul si Sangele lui Hristos.Totusi, consumam TRUPUL SI SANGELE LUI DUMNEZEU.IL LUAM PE DUMNEZEU IN NOI, nu o pizza sau o prajitura la o cofetarie oarecare.Dupa ce se satura omul (si intotdeauna dupa o masa copioasa te cam ia somnul), pe jumatate adormit, vine si consuma Sangele si Trupul Domnului. Chiar Pavel ii mustra pe corinteni din pricina asta.El le zice corintenilor ca sa manace acasa (1 Corinteni 11:34) din pricina ca unii se locomeau la mancare iar altii se imbatau (1 Corinteni 11:20-27), si la biserica (adunare) sa se consume doar Cina Domnului (Euharistia). Tot Pavel mai zice ca inainte de a se consuma Cina Domnului, omul trebuie sa se cerceteze pe sine (1 Corinteni 11:28-29).Acelasi lucru si Biserica Ortodoxa recomanda Spovedania cand omul se cerceteaza pe sine spre a nu manca cu nevrednicie Trupul si Sangele Domnului spre a lui pirzanie, asa cum spune si Pavel (1 Corinteni 11:29-32).Asa ca tot ceea ce face acum Biserica Ortodoxa are suport biblic.Doamne ajuta!
Domnule Stefan,
Iar intelegeti gresit cuvintele mele. Iisus a luat Cina Pascala care intr-adevar se facea in amintirea iesirii din robia Egiptului, de aceea era luata obligatoriu si de femei (!!), si apoi a instituit Euharistia in amintirea iesirii noastre de sub robia pacatului. Foarte adevarat. Avand in vedere ca Insusi Domnul a oferit Euharistia DUPA Cina Pascala cand apostolii mancasera asa de bine ca nu mai reuseau sa stea treji la rugaciune asa cum ceruse Domnul, iar dupa aceea apostolii insisi au hotarat sa faca in acelasi mod, luand Euharistia LA MASA, nu cred ca acum noi putem zice ca musai sa fie pe stomacul gol. Apoi, unde ati vazut dvs. ca se cerea Spovedanie la preot pentru a lua Euharistia? Era UN EXAMEN DE CONSTIINTA PERSONAL dupa care luau Euharistia. Epicleza NU EXISTA. Iar Ap. Pavel a decis sa suprime Cina nu atat din cauza ca oamenii mancau si beau cam mult ci pentru ca ALTII FLAMANZEAU uitandu-se la ceilalti cum se imbuiba. De aceea Apostolul le zice SA MANANCE LA CASELE LOR!! Deci se puteau imbuiba in continuare dar nu sub ochii infometati ai saracilor!
Cum atunci dvs. spuneti ca in BO se practica la fel??

Si poate ati observat ca nu sunteti singurul care scoateti ca pe asul din maneca Liturghia sf. Ap. Iacob. Ce are a face cu Liturghia de azi??

Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 23:17:16.
  #8  
Vechi 22.08.2011, 00:32:43
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Domnule Stefan,
Iar intelegeti gresit cuvintele mele. Iisus a luat Cina Pascala care intr-adevar se facea in amintirea iesirii din robia Egiptului, de aceea era luata obligatoriu si de femei (!!), si apoi a instituit Euharistia in amintirea iesirii noastre de sub robia pacatului. Foarte adevarat. Avand in vedere ca Insusi Domnul a oferit Euharistia DUPA Cina Pascala cand apostolii mancasera asa de bine ca nu mai reuseau sa stea treji la rugaciune asa cum ceruse Domnul, iar dupa aceea apostolii insisi au hotarat sa faca in acelasi mod, luand Euharistia LA MASA, nu cred ca acum noi putem zice ca musai sa fie pe stomacul gol. Apoi, unde ati vazut dvs. ca se cerea Spovedanie la preot pentru a lua Euharistia? Era UN EXAMEN DE CONSTIINTA PERSONAL dupa care luau Euharistia. Epicleza NU EXISTA. Iar Ap. Pavel a decis sa suprime Cina nu atat din cauza ca oamenii mancau si beau cam mult ci pentru ca ALTII FLAMANZEAU uitandu-se la ceilalti cum se imbuiba. De aceea Apostolul le zice SA MANANCE LA CASELE LOR!! Deci se puteau imbuiba in continuare dar nu sub ochii infometati ai saracilor!
Cum atunci dvs. spuneti ca in BO se practica la fel??

Si poate ati observat ca nu sunteti singurul care scoateti ca pe asul din maneca Liturghia sf. Ap. Iacob. Ce are a face cu Liturghia de azi??
Draga mea, cand vii cu argumente trebuie sa aduci si versete biblice in sprijinul lor.De unde stii tu ca unii crestini flamanzeau uitandu-se la altii care se imbuibau?Pavel spune altceva.Si oricum, la agapele care aveau loc in perioada aia sunt sigur ca exista o randuiala si o ordine.Nu cred ca unii se imbuibau iar altii flamanzeau doar pentru ca erau saraci.In Faptele Apostolilior se spune ca bogatii isi vindeau averile, banii ii depuneau la picioarele apostolilor iar acestia ii imparteau la cei care nu aveau (Fapte 4:33-37).Deci afirmatiile tale nu au suport biblic. In legatura cu Epicleza, PE CE TE BAZEZI TU CAND ZICI CA IN PERIOADA APOSTOLICA, SI DUPA EA, NU EXISTA?CE DOVEZI AI? Ce, cand apostolii frangeau painea nu ziceau nici o rugaciune? Insusi Hristos a binecuvantat painea si vinul, El care era Dumnezeu.Cu atat mai mult noi, care suntem pacatosi (ma refer la preoti) trebuie sa ne rugam la un astfel de eveniment important.De fapt este cel mai important eveniment.
Spovedania exista inca de la inceputul secolului 2 (spovedania publica). O aminteste in scrierile sale Sfantul Ignatie (a fost ucenicul Sfantului Apostol Ioan).Asa ca are un mare rol.Cum poti sa-l iei in tine pe Dumnezeu fiind plin de pacate. Cel care poate sa te dezlege de pacate este preotul care are acesta putere si poate sa lege si sa dezlege pe pamant si in ceruri, putere data de Hristos.Citez:
"Și zicând acestea, a suflat asupra lor și le-a zis: Luați Duh Sfânt;
Cărora veți ierta păcatele, le vor fi iertate și cărora le veți ține, vor fi ținute."
(Ioan 20:22-23)
Cand il luam in noi pe Dumnezeu trebuie sa fim curati.Ce a zis Petru cand Hristos l-a spalat pe picioare? Citez: " Iisus i-a zis: Cel ce a făcut baie n-are nevoie să-i fie spălate decât picioarele, căci este curat tot. Și voi sunteți curați, însă nu toți. " (Ioan 13:10).Vezi draga mea, cand au primit Euharistia, apostolii au fost curati afara de Iuda care luind cu nevrednicie Euharistia, stim bine ce a patit.Ce, un criminal, dupa un examen de constiinta personal, brusc se face curat si poate lua Euharistia?Cred ca nu.Petru nu a facut penitenta dupa ce s-a lepadat de Hristos? Nu a plans cu amar (cine stie cate zile) pana ce Hristos la iertat? A fost suficient un simplu examen de costiinta?Biblia zice altceva.Cu atat mai mult noi care suntem pacatosi!
In legatura cu Liturghia.Ce este ea?O manifestare liturgica in care omul ii aduce lauda lui Dumnezeu, ii multumeste pentru toate binefacerile primite, se citeste din Apostol (faptele Apostolilor sau din epistolele biblice dupa caz), se citeste din Evanghelie, manifestare liturgica care se incheie cu consumarea Euharistiei.Ce vezi tu rau in ea? Ce, in perioada apostolica nu se cantau cantece religioase? Nu se spunesu rugaciuni? Nu se citeau din Evanghelii dupa ce acestea au aparut? Oare comunitatile crestine nu citeau la intrunirile lor religioase cu voce tare, epistolele trimise de Pavel, Petru si ceilalti apostoli?Acelasi lucru se face si in Liturghia de astazi, dar totul organizat si bine pus la punct, la fel cum se facea in cadrul serviciului liturgic de la templul din Ierusalim, pentru ca si acolo era totul organizat, nu haotic. Istoria ne arata ca in perioada apostolica, serviciul liturgic nu era organizat si nici nu avea cum, era abia la inceput.Abia cu aparitia Liturghiei lui Iacob, serviciul liturgic se contureaza si se organizeaza.Asta o zice istoria si nu eu. Mai ai ceva nelamuriri?
Doamne ajuta!
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38