![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Iconodulii au fost persecutati de iconoclasti si erezia iconoclasta a produs multi martiri.Cu toate acestea ortodoxia a biruit.Faptul ca oamenii au fost dispusi sa moara pentru icoane ar trebui sa va dea de gandit.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
probabil ca nu stii dar arienii au fost cei care au negat divinitatea lui Iisus Hristos
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acuma, eu nu am nimic impotriva sa fie cum spunea Delia; sa cinstesti fotografia cuiva la care tii mult; probabil asa a fost si la inceput. Insa, din cate se vede, astazi s-a ajuns in multe cazuri la idolatrie. Cand oamenii spun ca Sf icoana m-a vindecat sau se roaga ei, ba chiar sunt icoane specializate pe diferite boli sau probleme, li se aduc jertfe si sunt adorate, deja s-a trecut linia fina ce desparte cinstirea de inchinare. Si, uitandu-ne in urma, nu pot sa nu ma intreb daca nu cumva era mai bine sa fi pierdut iconoduluii acea disputa.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Inchinarea la icoane nu poate ajunge la idolatrie.. Prin inchinarea la icoane marturisim evanghelia..
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eh, aici nu ai gandit inainte de a vorbi. Daca Dumnezeu interzice inchinarea la orice altceva afara de El, sub pedeapsa cu moartea, tu imi spui ca prin asta marturisesti evanghelia? Fratii tai au fost mai diplomati si au numit-o "cinstire", dar tu ai zis-o de-a dreptul.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1.adorare ( in lb. greaca - latria) –se cuvine Numai si Numai lui Dumnezeu 2. inchinare (gr.proskinesis) - se cuvine NUMAI SI NUMAI lui Dumnezeu 3. venerare, cinstire ( gr. doulia) - cinstirea acordata sfintilor, icoanelor, scripturii, sfintei cruci, moastelor. 4. supravenerare sau preacinstire ( gr. hyperdoulia) - cinstirea acordata Maicii Domnului. draga doriana, de vreme ce Dumnezeu face minuni prin icoane, El sigur nu are probleme de semantica, El se uita la sufletul nostru. Ca sa nu ne certam inutil pe cuvinte, in fata unei icoane a lui Hristos, corect ar fi sa zicem ceva de genul: ne inchinam doar Dumnezeului nevazut-devenit vazut, al carui chip il avem in fata pe acest suport material de lemn (sau in biserica pe pereti), iar acestui obiect de lemn pictat ii acord doar respect si cinste (greaca –doulia) pt. ca nu obiectul material in sine e cel care imi ajuta, ci Hristos prin Harul Lui, care trece prin materie. Iar in cazul unei icoane a Maicii Domnului, ca sa nu fie loc de eroare, corect ar fi asa: ne inchinam doar Dumnezeului celui neincaput care a binevoit sa incapa in pantecele celei mai apropiate colaboratoare a Lui, iar Ea, devenind Palat al Sf. Duh s-a impregnat pe veci de harul Celui pe care L-a purtat si pe care ni-l transmite si noua celor ce o preacinstim. be blessed |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Icoana dimpotriva, este semnul realitatii transcendente a lui Dum*nezeu, cea mai presus de natura. Ea exprima credinta ca Deus est super natura. Icoana il ajuta pe inchinator sa implineasca actul unei trans*cendente a naturii. La baza icoanei sta credinta intr-un plan mai pre*sus de natura si vointa de a trece peste natura, de a intra in legatura cu transcendenta divina. Icoana nu identifica planul naturii cu planul divin, ci le deosebeste cu desavarsire. Inchinatorul icoanei se refera totdeauna la o realitate de dincolo de icoana. Inchinarea adusa icoanei "trece" la prototipul zugravit in ea. Aceasta nu e "trecere" de la idolul vazut la o forta vie a naturii tot vazuta, ci o trecere din planul vazut in cel nevazut, din planul naturii si al lumii create in cel mai presus de natura. "Prototipul" icoanei nu face parte din planul experientei naturale a inchinatorului, ci din planul transcendent naturii sesizate prin simt. Icoana reda realitatea dumnezeiasca, care e spirituala. Icoana cere re*ferirea inchinatorului la prototipul dumnezeiesc sau la Sfantul plin de dumnezeirea transcendenta, negraita, tainica, nesesizabila prin sim*turi. Icoana e o fereastra sesizabila a lumii spre ceea ce e mai presus de lume, pe cand idolul e un zid care inchide in lumea aceasta. Idolul, fiind confectionat din aceeasi substanta universala a naturii materiale, poate fi identificat uneori cu zeul insusi, pe cand icoana redand o reali*tate spirituala nu poate fi identificata ca acea realitate." http://www.crestinortodox.ro/dogmati...dol-68866.html |
#10
|
|||
|
|||
![]()
''Odată, un episcop grec, care se îndoia de minunea Sfântului Gheorghe, venind la mănăstire, a intrat în biserică și fără evlavie s-a apropiat de icoana Sfântului Gheorghe. Întinzându-și mâna, a atins cu degetul nasul Sfântului Gheorghe, zicând: „Aceasta este icoana care s-a pictat singură?". Iar când a vrut să-și retragă mâna, nu a mai putut, căci degetul i-a rămas lipit de nara Sfântului Gheorghe. Văzând aceasta, părinții mănăstirii au încercat să-l ajute, dar fără nici un folos. Atunci episcopul, căindu-se pentru necredința lui, s-a rugat Sfântului să-l ierte; împreună cu el s-au rugat și părinții mănăstirii. După multă rugăciune, Sfântul Gheorghe s-a arătat unuia dintre călugări și i-a zis că, pentru neevlavia și necredința lui, să i se taie vârful degetului, care va rămâne lipit de icoană drept mărturie. Neavând altă scăpare, episcopul a fost nevoit să rabde tăierea degetului, care a rămas lipit de icoană până în ziua de azi.''
http://www.munteleathos.com/Pagina/A...stirea_Zografu În vara lui 2004, un grup format din 45 de cercetători de la Institutul Oxford a venit la Craiova pentru a analiza câmpurile energetice emanate de icoana făcătoare de minuni. „Cercetătorii, specialiști în iconografie, au adus aparatură ultrasofisticată, pentru a verifica autenticitatea fenomenelor legate de icoana făcătoare de minuni. Mi-au spus că vor să testeze emanația câmpurilor energetice. A fost uimitor ceea ce s-a întâmplat. Aparatele au luat-o razna, iar reacția specialiștilor a fost de genul: Este aproape vie! De un câmp mai avea nevoie și era vie. Așa ceva nu văzuseră niciunde în lume și fuseseră în multe locuri sfinte”, a declarat, la vremea respectivă, preotul Petre Mocanu. În același an, icoana Maicii Domnului a plâns pentru prima oară cu lacrimi de mir aproape o săptămână. Preoții mai spun că icoana nu poate fi imortializată fotografic în orice moment. Mulți oameni care au pozat icoana au spus că filmele lor s-au șters după puțin timp. De asemenea, icoana nu a putut fi mutată din acel loc. http://www.adevarul.ro/locale/craiov...236376441.html |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mica intrebare despre casatorie | cred_cu_adevarat | Nunta | 5 | 21.11.2012 22:35:44 |
O mica intrebare ! | Darkanian | Generalitati | 1 | 02.03.2011 22:29:30 |
O mica intrebare | evika_evita | Generalitati | 21 | 16.09.2009 02:39:33 |
Despre icoane | alecsandru | Pictura si Sculptura Bisericeasca | 44 | 29.05.2008 10:58:01 |
O mica intrebare... | Andragel | Generalitati | 11 | 23.02.2008 15:46:57 |
|