Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 19.11.2010, 22:19:30
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Icoana trebuie sa ramana o reprezentare a unei fiinte dragi care ne duce cu gandul la dansa; ce trece peste asta se apropie periculos de mult de idolatrie.
Problema aceasta s-a pus și în vremea Vechiului Testament, cu Șarpele de Aramă. Același Dumnezeu care a hotărât să îi învețe pe oameni să facă acest simbol, a hotărât pieirea lui când oamenii au văzut în el mai mult decât un simplu instrument al salvării, așa cum sunt icoanele.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 19.11.2010, 22:27:28
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

[
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
În principiu, o fotografie sfințită este echivalentă cu o icoană. Nimic nu interzice ca o fotografie sfințită a unui sfânt care a trăit în trup după inventarea fotografiei să fie folosită pentru cult.
Multumesc pentru raspunsuri. Am intrebat deoarece am observat ca fiecarui sfant contemporan mort i se face automat icoana, Si m-am intrebat ce sens are, daca tot avem fotografii...

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Problema aceasta s-a pus și în vremea Vechiului Testament, cu Șarpele de Aramă. Același Dumnezeu care a hotărât să îi învețe pe oameni să facă acest simbol, a hotărât pieirea lui când oamenii au văzut în el mai mult decât un simplu instrument al salvării, așa cum sunt icoanele.
Exact acesta este pericolul de care vorbeam si in care cad multi dintre noi.

Zaharia, multumesc si tie pentru explicatii si sfaturi. Multa binecuvantare!
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.11.2010, 20:57:29
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Problema aceasta s-a pus și în vremea Vechiului Testament, cu Șarpele de Aramă. Același Dumnezeu care a hotărât să îi învețe pe oameni să facă acest simbol, a hotărât pieirea lui când oamenii au văzut în el mai mult decât un simplu instrument al salvării, așa cum sunt icoanele.
"instrument al salvării"? Haideți domnule Mihnea Dragomir, știți prea bine că credința este "instrumentul salvării" și nu obiectul (șarpele de aramă/icoana). O spune Însuși Isus Christos:

"Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului, 15. Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică." (Ioan 3,14-15)

Șarpele de aramă se pare că a fost prima "icoană" a lui Christos, adică acel instrument pedagogic ce arată simbolic spre jertfa Lui. Câtă vreme evreii au privit spre el prin credință erau salvați, în momentul când au început să i se închine și să-l tămâieze a devenit idol. Cam așa stau lucrurile și cu icoanele...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 20.11.2010, 22:41:49
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Câtă vreme evreii au privit spre el prin credință erau salvați, în momentul când au început să i se închine și să-l tămâieze a devenit idol. Cam așa stau lucrurile și cu icoanele...
Deci a fost sau nu a fost Șarpele de Aramă instrument al salvării ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.11.2010, 10:54:41
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Deci a fost sau nu a fost Șarpele de Aramă instrument al salvării ?
Din cuvintele Domnului reiese că credința este instrumentul salvării și nu șarpele.Eu nu pot să-l contrazic spunând că n-am nevoie de El și de credința în El, fiind suficient să-mi instrumentez singur mântuirea prin făurirea unei reprezentări a lui Hristos pe cruce.
Aș pune crucifixul pe perete, aș privi zilnic la el, l-aș cinsti, i-aș pune și o candelă; îmi puteți garanta că fără credința în Cel reprezentat de crucifix aș putea fi mântuit?

"Oamenii știau bine că nu era nici o putere în șarpele de aramă, ca să facă o schimbare atât de mare în aceia care priveau la el. Puterea de vindecare venea numai de la Dumnezeu. În înțelepciunea Sa, El a ales calea aceasta pentru a-Și face cunoscută puterea. Prin mijlocul acesta simplu, El i-a făcut pe israeliți să vadă că și-au atras singuri necazurile acestea, prin păcatele lor. În același timp, au primit asigurarea că nu aveau de ce să se teamă atâta timp cât ascultau de Dumnezeu, căci El era gata să-i apere. Înălțarea șarpelui de aramă trebuia să-i aducă lui Israel o învățătură însemnată. Ei nu se puteau salva singuri de sub puterea ucigătoare a otrăvii din rănile lor. Numai Dumnezeu putea să-i vindece. Și, cu toate acestea, ei trebuia să dea pe față credință în mijloacele rânduite de El. Ca să trăiască, trebuia să privească. Credința îi făcea să fie bine primiți de Dumnezeu și, prin faptul că priveau la șarpe, își dovedeau credința. Ei știau că nu este nicio putere în șarpe, dar acesta era un simbol al Domnului Hristos; și astfel nevoia credinței în meritele Lui a fost prezentată minții lor. Mai înainte, mulți dintre ei aduseseră jertfe și crezuseră că prin aceasta și-au ispășit cu îndestulare păcatele. Ei nu se încredeau în Mântuitorul ce trebuia să vină, pe care aceste jertfe doar Îl preînchipuiau. Domnul dorea acum să le arate că jertfele lor nu aveau mai multă putere în ele însele decât șarpele de aramă, ci, tot așa, aveau rostul să le îndrepte gândurile la Domnul Hristos, care era Jertfa cea mare pentru păcat. „Și, după cum a înălțat Moise șarpele în pustie, tot așa trebuie să fie înălțat și Fiul omului, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viața veșnică." (Ioan 3,14-15). Toți cei care au trăit vreodată pe pământ au simțit împunsătura „șarpelui cel vechi, numit Diavolul și Satana." (Apocalips 12,9). Efectele fatale ale păcatului pot fi înlăturate numai prin mijloacele rânduite de Dumnezeu. Israeliții își salvau viața privind la șarpele care fusese înălțat. Această privire cerea credință. Ei trăiau pentru că credeau în Cuvântul lui Dumnezeu și pentru că își puneau încrederea în mijlocul rânduit pentru însănătoșirea lor. Tot astfel, păcătosul trebuie să privească la Domnul Hristos și să trăiască. El primește iertarea prin credința în jertfa ispășitoare. Spre deosebire de preînchipuirile lipsite de putere și viață, Domnul Hristos are în Sine Însuși putere și tărie să-l vindece pe păcătosul pocăit. În timp ce păcătosul nu se poate mântui pe sine, are totuși ceva de făcut pentru a obține mântuirea. „Pe Cel ce vine la Mine", zice Domnul Hristos, „nu-l voi izgoni afară." (Ioan 6,37). Dar noi trebuie să venim la El; și dacă ne căim de păcatele noastre, trebuie să credem că El ne primește și ne iartă. Credința este un dar de la Dumnezeu, dar puterea de a o folosi este a noastră. Credința este mâna cu care sufletul apucă mila și îndurarea date în dar de Dumnezeu.
Nimic altceva decât neprihănirea Domnului Hristos nu ne poate da dreptul la binecuvântările legământului harului. Sunt mulți aceia care de mult timp doresc și încearcă să obțină aceste binecuvântări, dar nu le primesc, pentru că nutresc gândul că pot face ceva pentru a fi vrednici de ele. Ei nu-și îndepărtează privirea de la eul lor, ca să creadă că Domnul Hristos este un Mântuitor atotîndestulător. Nu trebuie să credem că propriile noastre merite ne vor mântui; numai Domnul Hristos este nădejdea mântuirii noastre. „În nimeni altul nu este mântuire; căci nu este sub cer nici un alt Nume dat oamenilor în care trebuie să fim mântuiți." (Fapte 4,12). Dacă ne încredem pe deplin în Dumnezeu, dacă ne încredem în meritele Domnului Iisus ca într-un Mântuitor ce iartă păcatele, vom primi tot ajutorul pe care-l căutăm. Nimeni să nu privească la sine, ca și cum ar avea puterea să se mântuiască singur. Domnul Hristos a murit pentru noi, pentru că noi eram lipsiți de puterea de a face aceasta. În El este nădejdea noastră, îndreptățirea și neprihănirea noastră. Când ne vedem păcătoșenia, să nu ne descurajăm și să nu ne temem ca și când n-am avea Mântuitor sau ca și cum El nu ar avea față de noi gânduri de îndurare. Chiar acum El ne invită să venim la El în neputința noastră, pentru a fi mântuiți." (Gould Harmon- Patriarhi și Profeți 161-162)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.11.2010, 12:38:17
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Din cuvintele Domnului reiese că credința este instrumentul salvării și nu șarpele.
Nu cunosc asemenea cuvinte. Ați putea cita exact cuvintele lui Dumnezeu prin care El ne spune despre credință că este instrument ? Orice se poate spune despre credință: că este scop, că este dar, că este condiție a salvării, că este virtute. Instrument ? Nu, nu am auzit.

Citat:
Eu nu pot să-l contrazic spunând că n-am nevoie de El și de credința în El,
Dar cine Îl contrazice ? Am spus eu, ori altcineva de aici că nu este nevoie de credința în El ?

Citat:
fiind suficient să-mi instrumentez singur mântuirea prin făurirea unei reprezentări a lui Hristos pe cruce.
Iarăși: a spus cineva că este condiție suficientă "făurirea de reprezentări a lui Hristos pe cruce" ? Străduiți-vă să vă limitați refutările la ceea ce spun preopinenții, nu la ceea ce vă închipuiți că spun ei.

Citat:
Aș pune crucifixul pe perete, aș privi zilnic la el, l-aș cinsti, i-aș pune și o candelă; îmi puteți garanta că fără credința în Cel reprezentat de crucifix aș putea fi mântuit?
Nu. Încă o dată: a spus vreunul dintre noi că privitul zilnic la crucifix fără credință duce la mântuire ? Privitul zilnic la șarpele de aramă fără credință a dus la evitarea pierderilor de vieți omenești ? Sau acest rezultat benefic a fost rodul celor două lucruri conjugate: credința și privitul la obiecte făcute după instrucțiunile lui Dumnezeu ?

Citat:
"Oamenii știau bine că nu era nici o putere în șarpele de aramă, ca să facă o schimbare atât de mare în aceia care priveau la el. Puterea de vindecare venea numai de la Dumnezeu. În înțelepciunea Sa, El a ales calea aceasta pentru a-Și face cunoscută puterea. Prin mijlocul acesta simplu, El i-a făcut pe israeliți să vadă că și-au atras singuri necazurile acestea, prin păcatele lor. În același timp, au primit asigurarea că nu aveau de ce să se teamă atâta timp cât ascultau de Dumnezeu, căci El era gata să-i apere. Înălțarea șarpelui de aramă trebuia să-i aducă lui Israel o învățătură însemnată. Ei nu se puteau salva singuri de sub puterea ucigătoare a otrăvii din rănile lor. Numai Dumnezeu putea să-i vindece. Și, cu toate acestea, ei trebuia să dea pe față credință în mijloacele rânduite de El. Ca să trăiască, trebuia să privească. Credința îi făcea să fie bine primiți de Dumnezeu și, prin faptul că priveau la șarpe, își dovedeau credința. Ei știau că nu este nicio putere în șarpe, dar acesta era un simbol al Domnului Hristos; și astfel nevoia credinței în meritele Lui a fost prezentată minții lor. Mai înainte, mulți dintre ei aduseseră jertfe și crezuseră că prin aceasta și-au ispășit cu îndestulare păcatele. Ei nu se încredeau în Mântuitorul ce trebuia să vină, pe care aceste jertfe doar Îl preînchipuiau. Domnul dorea acum să le arate că jertfele lor nu aveau mai multă putere în ele însele decât șarpele de aramă, ci, tot așa, aveau rostul să le îndrepte gândurile la Domnul Hristos, care era Jertfa cea mare pentru păcat. „Și, după cum a înălțat Moise șarpele în pustie, tot așa trebuie să fie înălțat și Fiul omului, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viața veșnică." (Ioan 3,14-15). Toți cei care au trăit vreodată pe pământ au simțit împunsătura „șarpelui cel vechi, numit Diavolul și Satana." (Apocalips 12,9). Efectele fatale ale păcatului pot fi înlăturate numai prin mijloacele rânduite de Dumnezeu. Israeliții își salvau viața privind la șarpele care fusese înălțat. Această privire cerea credință. Ei trăiau pentru că credeau în Cuvântul lui Dumnezeu și pentru că își puneau încrederea în mijlocul rânduit pentru însănătoșirea lor. Tot astfel, păcătosul trebuie să privească la Domnul Hristos și să trăiască. El primește iertarea prin credința în jertfa ispășitoare. Spre deosebire de preînchipuirile lipsite de putere și viață, Domnul Hristos are în Sine Însuși putere și tărie să-l vindece pe păcătosul pocăit. În timp ce păcătosul nu se poate mântui pe sine, are totuși ceva de făcut pentru a obține mântuirea. „Pe Cel ce vine la Mine", zice Domnul Hristos, „nu-l voi izgoni afară." (Ioan 6,37). Dar noi trebuie să venim la El; și dacă ne căim de păcatele noastre, trebuie să credem că El ne primește și ne iartă. Credința este un dar de la Dumnezeu, dar puterea de a o folosi este a noastră. Credința este mâna cu care sufletul apucă mila și îndurarea date în dar de Dumnezeu.
Nimic altceva decât neprihănirea Domnului Hristos nu ne poate da dreptul la binecuvântările legământului harului. Sunt mulți aceia care de mult timp doresc și încearcă să obțină aceste binecuvântări, dar nu le primesc, pentru că nutresc gândul că pot face ceva pentru a fi vrednici de ele. Ei nu-și îndepărtează privirea de la eul lor, ca să creadă că Domnul Hristos este un Mântuitor atotîndestulător. Nu trebuie să credem că propriile noastre merite ne vor mântui; numai Domnul Hristos este nădejdea mântuirii noastre. „În nimeni altul nu este mântuire; căci nu este sub cer nici un alt Nume dat oamenilor în care trebuie să fim mântuiți." (Fapte 4,12). Dacă ne încredem pe deplin în Dumnezeu, dacă ne încredem în meritele Domnului Iisus ca într-un Mântuitor ce iartă păcatele, vom primi tot ajutorul pe care-l căutăm. Nimeni să nu privească la sine, ca și cum ar avea puterea să se mântuiască singur. Domnul Hristos a murit pentru noi, pentru că noi eram lipsiți de puterea de a face aceasta. În El este nădejdea noastră, îndreptățirea și neprihănirea noastră. Când ne vedem păcătoșenia, să nu ne descurajăm și să nu ne temem ca și când n-am avea Mântuitor sau ca și cum El nu ar avea față de noi gânduri de îndurare. Chiar acum El ne invită să venim la El în neputința noastră, pentru a fi mântuiți." (Gould Harmon- Patriarhi și Profeți 161-162)
În ceea ce privește acest lung citat aparținând profetesei dv și atribuit lui "Gould Harmon" în speranța că suntem prea ignoranți ca să știm că Gould Harmon este aceeași persoană cu Ellen G. White, sper că nu vă închipuiți că este vreun argument de autoritate pentru mine. Este exact ca și când eu v-aș cita din lucrările papei Leon al X-lea sau din revelațiile lui padre Pio și vi le-aș servi ca argument: ceva pe care să nu dați doi bani.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.11.2010, 13:53:02
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu cunosc asemenea cuvinte. Ați putea cita exact cuvintele lui Dumnezeu prin care El ne spune despre credință că este instrument ? Orice se poate spune despre credință: că este scop, că este dar, că este condiție a salvării, că este virtute. Instrument ? Nu, nu am auzit.
Dumneavoastră ați folosit expresia, de ce mă acuzați acum pe mine că nu e biblică?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Iarăși: a spus cineva că este condiție suficientă "făurirea de reprezentări a lui Hristos pe cruce" ? Străduiți-vă să vă limitați refutările la ceea ce spun preopinenții, nu la ceea ce vă închipuiți că spun ei.
Ați spus sau nu "instrument al salvării, așa cum sunt icoanele"?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Încă o dată: a spus vreunul dintre noi că privitul zilnic la crucifix fără credință duce la mântuire ?
Nu. Dar am spus eu că ar fi spus careva dintre dvs. asta? Citiți cu atenție cum mi-am construit fraza.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
[...] acest rezultat benefic a fost rodul celor două lucruri conjugate: credința și privitul la obiecte făcute după instrucțiunile lui Dumnezeu [..]
De acord (asta și scoate în evidență 'lungul citat'). Puteți să-mi indicați unde găsim "instrucțiunile lui Dumnezeu" cu privire la confecționarea icoanelor?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
În ceea ce privește acest lung citat aparținând profetesei dv și atribuit lui "Gould Harmon" în speranța că suntem prea ignoranți ca să știm că Gould Harmon este aceeași persoană cu Ellen G. White, sper că nu vă închipuiți că este vreun argument de autoritate pentru mine.
Am o părere prea bună despre dvs. ca să fi avut o asemenea intenție. Prejudecata a fost singurul motiv pentru care am folosit acel "pseudonimul literar", și nu prejudecata dvs. ci a celorlalți cititori. Și nu a fost un argument, a fost doar un comentariu. După cum ați observat, în cele peste 3.000 de postări nu am adus niciodată ca argumente citate din E.G.White. Ca să mă laud: a reușit cineva această performanță (tot la 2 postări văd câte un lung citat din sfinții părinți)?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.11.2010, 15:13:44
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Dumneavoastră ați folosit expresia, de ce mă acuzați acum pe mine că nu e biblică?

Ați spus sau nu "instrument al salvării, așa cum sunt icoanele"?
Domnule, ceea ce am spus eu este că icoanele sunt un instrument al salvării, așa cum sunt și statuile, crucifixurile și alte lucruri folositoare cultului. NU am spus despre credință că ar fi instrument al salvării. Credința, ca și Botezul din punctul nostru de vedere, este condiție a salvării. Instumentul e ceva care mijlocește, care e folositor, care te ajută în scopul pe care îl ai. În principiu, poți să te mântuiești și fără icoane. Cam așa cum poți să vânezi și fără pușcă.

Citat:
De acord (asta și scoate în evidență 'lungul citat'). Puteți să-mi indicați unde găsim "instrucțiunile lui Dumnezeu" cu privire la confecționarea icoanelor?
Instrucțiunile lui Dumnezeu privind Șarpele de Aramă le găsiți în Biblie. Tot acolo găsiți și instrucțiunile Lui privind cum să fie Chivotul Legii. În "Împărați" găsiți instrucțiunile Lui despre cum să fie Templul. Până la detaliu, dovadă că Domnul este foarte interesat de felul în care oamenii trebuie să Îi aducă cult.
Și astăzi, Dumnezeu vorbește oamenilor exact așa cum s-a întâmplat în timpurile vechi și dintotdeauna. De ce credeți că ar fi altfel ? Din timp în timp, anume MULT mai des decât ați fi înclinat să credeți, El arată prin intermediul unor oameni aleși de El cum să I se aducă cinstea cuvenită. Cum să fie pictate icoanele. Cum să fie făcute crucile. Ce să cuprindă rugăciunile care Îi plac. Ca să mă refer la un singur exemplu, citiți Jurnalul Sfintei Faustina (Kowalska) și vă lămuriți acolo cum dorește Isus să fie pictat și cum El a transmis această dorință în urmă cu vreo 7 decenii. Reproduceri ale acelei picturi le puteți vedea în orice biserică romano-catolică, în mod deosebit în postul Paștelui.
Religia mea este o religie vie, domnule. Iar Dumnezeul meu este un Dumnezeu viu. Același cu Dumnezeul părinților mei, al lui Abraham, Isaac și Iacob-Israel. Înțelegeți ? Nu e Dumnezeul care a trăit doar în vremea Torei, ci El este, credem noi, în permanentă legătură și astăzi cu Poporul Ales. Care popor este, după părerea mea, Biserica Catolică. Dumnezeu nu ne-a lăsat (doar) o carte și apoi în voia sorții. Ne-a lăsat, în schimb, o Biserică. La data la care Sf Ap Paul a scris ultima sa Epistolă, Biblia nu exista. În schimb, exista Biserica. Avusese loc primul Conciliu. Trecuse deja prima schismă. Începuse deja activitatea de misiune. Era, cu alte cuvinte, o Biserică deja matură și foarte ferventă, când Biblia nu era. Iar locul în care trebuie pusă virgula, după "îți spun" sau după "astăzi", era chiar ultima preocupare a creștinilor.




Citat:
După cum ați observat, în cele peste 3.000 de postări nu am adus niciodată ca argumente citate din E.G.White. Ca să mă laud: a reușit cineva această performanță (tot la 2 postări văd câte un lung citat din sfinții părinți)?
Nu e comparabil.
1) Pentru noi, Sfinții Părinți fac parte din izvoarele de învățătură. O afirmație a unui Sfânt Părinte este argument de autoritate pentru cei care fac parte dintre religiile apostolice. Desigur, o regulă de bază a apologeticii este să nu folosim argumente din acest registru cu cei ca dv, al căror unic izvor de învățătură este Biblia, din exact aceleași motive pentru care cu ateii folosim numai argumente din registrul științific și nici măcar biblic. A te sluji de vreun citat din Ioan Gură de Aur când vorbești cu protestanți e ca și când te-ai sluji de un citat din "Evanghelia după Ioan" când vorbești cu un ateu.
2) Pentru dv, singura sursă pe care pretindeți a vă baza este Biblia. Prin urmare, Ellen G. White nu ar trebui să fie o sursă de autoritate. De aceea, citatele din Ellen G. White ori alți "profeți" pe care poate că îi mai aveți nu trebuie folosite nu numai între dv și noi, dar nici când vorbiți între dv. Practic, e fix același lucru (are aceeași greutate) dacă Ellen G. White spune ceva sau dacă Tricesimusquintus spune ceva.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 21.11.2010 at 15:24:37.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 21.11.2010, 03:45:10
zsuleica zsuleica is offline
Member
 
Data înregistrării: 12.11.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 68
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
"instrument al salvării"? Haideți domnule Mihnea Dragomir, știți prea bine că credința este "instrumentul salvării" și nu obiectul (șarpele de aramă/icoana). O spune Însuși Isus Christos:

"Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului, 15. Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică." (Ioan 3,14-15)

Șarpele de aramă se pare că a fost prima "icoană" a lui Christos, adică acel instrument pedagogic ce arată simbolic spre jertfa Lui. Câtă vreme evreii au privit spre el prin credință erau salvați, în momentul când au început să i se închine și să-l tămâieze a devenit idol. Cam așa stau lucrurile și cu icoanele...
''Se închina ortodocsii la icoane?

Crestinii se roaga în prezenta icoanelor (asa cum evreii se rugau în prezenta icoanelor Templului), dar nu la icoane.

Fac icoanele minuni?

Pentru a pune aceasta întrebare într-o perspectiva corecta, sa încercam mai întâi sa raspundem la câteva întrebari: Facea chivotul legamantului minuni (vezi Iosua 3:15, 1 Samuel 4:6, 2 Samuel 11-12)? Vindeca sarpele de arama pe cei muscati de serpi (Numeri 21:9)? Au înviat oasele profetului Elisei pe un om (2 Imparati 13:21)? A vindecat umbra lui Petru pe bolnavi (Fapte 5:15)? Au vindecat hainele lui Pavel pe cei bolnavi si au scos draci (Fapte 19:12)?

Raspunsul la aceste întrebari este Da, într-un anumit fel. Totusi, ca sa fim mai corecti, Dumnezeu a fost Cel care a ales sa faca minuni prin aceste obiecte. În cazul chivotului si a sarpelui de arama, avem de-a face cu imagini prin care s-au facut minuni. Dumnezeu a facut minuni prin ramasitele profetului Elisei, prin umbra unui sfant si prin lucruri care au fost doar atinse de un sfant. De ce? Pentru ca Dumnezeu cinsteste pe cei ce Il cinstesc. (1 Samuel 2:30), Îsi gaseste placerea în a face minuni prin sfintii Lui, chiar si pe aceste cai indirecte. Faptul ca Dumnezeu poate sfinti lucruri materiale nu trebuie sa surprinda pe cei ce cunosc Scriptura. De exemplu, nu numai altarul templului era sfant, ci tot ce îl atingea (Exod 29:37). A respinge adevarul ca Dumnezeu lucreaza prin lucruri materiale înseamna a cadea în Gnosticism.

Prin urmare, da, într-un sens larg icoanele pot face minuni, deoarece El cinsteste pe cei ce-L cinstesc.''

http://www.ortho-logia.com/Romanian/Icoanele.htm
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Mica intrebare despre casatorie cred_cu_adevarat Nunta 5 21.11.2012 22:35:44
O mica intrebare ! Darkanian Generalitati 1 02.03.2011 22:29:30
O mica intrebare evika_evita Generalitati 21 16.09.2009 02:39:33
Despre icoane alecsandru Pictura si Sculptura Bisericeasca 44 29.05.2008 10:58:01
O mica intrebare... Andragel Generalitati 11 23.02.2008 15:46:57