![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, se repeta multe lucruri gresite prin mediile ortodoxe, parte din lipsa de cunostinte, parte din lipsa de intelegere. Nu stiu daca au urmarit si altii (dintre ortodocsi, si nu numai) vizita papei in Marea Britanie de week end-ul trecut. Probabil ca nu, si-i pacat. A spus lucruri puternice, a spus multor lucruri pe nume, cum cam greu fac altii, in special in vest. N-a fost un mesaj lugu-lugu, dar a fost un mesaj care inspira. In fine, cand aveti timp merita sa ii citoti discursurile/predicile de weekend-ul trecut. Si ma gandeam zilele trecute la felul in care este astazi raspandit mesajul crestinismului din perspectiva stirilor care au ajuns la noi prin mass-media: din tabara protestanta -- ardeti Coranul!, din tabara ortodoxa: cativa ortodocsi americani s-au gandit ca ar fi o idee buna sa tina Sf Liturghie in Aya Sofia (Huh? Cui ajuta?), din tabara catolica: despre dictatura relativismului si secularismului, despre a nu-ti fi teama sa il marturisesti pe Hristos in public, etc. Hmmmm, nu vreau sa fiu rea, dar.... Un exemplu: http://www.catholicherald.co.uk/news...gil-full-text/
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). Last edited by Noesisaa; 22.09.2010 at 23:41:43. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83 Diferente Față de Biserica Romano-Catolică Între Biserica Ortodoxă și Biserica Romano-Catolică există o sumă de deosebiri doctrinare. Cele mai cunoscute dintre ele poartă numele de punctele florentine. Acestea sunt: * nerecunoașterea primatului episcopului Romei asupra celorlalți episcopi (în Biserica Ortodoxă, toți arhiereii, indiferent de titlul purtat - patriarh, mitropolit, arhiepiscop, episcop - sunt considerați egali); * nerecunoașterea adăugării Filioque din Crez (considerat în Biserica Ortodoxă o învățătură greșită, cu profunde implicații teologice); * nerecunoașterea validității folosirii la Euharistie a azimei, adică a pâinii nedospite, folosită de Biserica Catolică (Biserica Catolică recunoaște ca validă atât folosirea pâinii azime cât și a celei fermentate); * nerecunoașterea existența Purgatoriului (considerat în Biserica Romano-Catolică a fi un loc de mijloc între rai și iad, în care sufletele celor decedați se purifică până la intrarea în Rai). Alte diferențe față de Catolicism considerate importante de Biserica Ortodoxă sunt: * infailibilitatea ex-cathedra a Papei (Biserica Ortodoxă consideră că nu poate exista o persoană infailibilă, indiferent de poziția eclezială pe care o deține); * harul sau grația creată (Biserica Ortodoxă consideră că harul sau energia dumnezeiească este necreată, ca mijloc prin care Dumnezeu se împărtășește pe sine oamenilor); * neprihănita zămislire sau imaculata concepție a Fecioarei Maria (Biserica Ortodoxă consideră că toți oamenii, inclusiv Născătoarea-de-Dumnezeu, au fost zămisliți și s-au născut având păcate; ulterior, prin conlucrare - συνεργια - cu Dumnezeu pot ajunge la sfințenie); * thesaurus meritorum (tezaurul de merite) ale sfinților - din a cărui supra-abudență, consideră Biserica Catolică, ar putea lua și restul credincioșilor, - precum și indulgențele (Biserica Ortodoxă consideră că virtuțile sunt personale și nu pot fi "împrumutate" sau "dăruite"; mântuirea este o conlucrare personală a unui om cu Dumnezeu); * celibatul clericilor (Biserica Ortodoxă acceptă căsătoria preoților și diaconilor, cu condiția să se facă înainte de hirotonia acestora); * practica botezului prin stropire sau turnare (Biserica Ortodoxă practică botezul prin întreită afundare, ce simbolizează îngroparea și învierea lui Hristos). Last edited by Eugen7; 23.09.2010 at 10:51:53. |
|