Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.09.2010, 07:39:38
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Să înțelegem că nu vă utilizați același sensus catholicus și atunci când un papă își permite să facă afirmații de genul că și "farmazonii" sunt fii ai lui Dumnezeu ?
Desigur că și farmazonii sunt fii ai lui Dumnezeu. Credeam că dl Erethorn a insistat suficient asupra acestui subiect. Este foarte simplu, avem așa:
-majora: Toți oamenii sunt fii ai lui Dumnezeu
-minora: Farmazonii sunt oameni
-concluzia: Farmazonii sunt fii ai lui Dumnezeu.

Deci, evreii, budiștii, raelienii, ateii, homosexualii, șuții, curvele, bețivii etc sunt, cu toții, copii ai lui Dumnezeu, acest lucru provenind din natura lor umană, pe care o împart cu creștinii. Că unii au ales să trăiască în stare de despărțire față de Tatăl lor și al nostru, este foarte adevărat și tot ce putem face este să ne rugăm ca să se întoarcă acasă și să le arătăm, în special când există un orizont de așteptare, ce dorește Tatăl nostru de la frații noștri plecați.

Ca mișcare, franc-masoneria a fost aspru condamnată de Biserică. Cei care se integrează acestei mișcări, ca și cei care o ajută, ori o sprijină în orice fel, se află în stare de excomnicare automată, adică în stare de despărțire de Biserica lui Cristos, neputând avea acces la Sfintele Taine, decât spre mai marea lor osândă. Toate acestea sunt lămurite în detaliu în Constituția Apostolică "In Eminenti":
http://www.papalencyclicals.net/Clem12/c15inemengl.htm
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 03.09.2010 at 07:57:43.
  #2  
Vechi 03.09.2010, 09:37:38
george george  is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2010
Mesaje: 1
Implicit ce spune Sf Scriptura

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Desigur că și farmazonii sunt fii ai lui Dumnezeu. Credeam că dl Erethorn a insistat suficient asupra acestui subiect. Este foarte simplu, avem așa:
-majora: Toți oamenii sunt fii ai lui Dumnezeu
-minora: Farmazonii sunt oameni
-concluzia: Farmazonii sunt fii ai lui Dumnezeu.

Deci, evreii, budiștii, raelienii, ateii, homosexualii, șuții, curvele, bețivii etc sunt, cu toții, copii ai lui Dumnezeu, acest lucru provenind din natura lor umană, pe care o împart cu creștinii. Că unii au ales să trăiască în stare de despărțire față de Tatăl lor și al nostru, este foarte adevărat și tot ce putem face este să ne rugăm ca să se întoarcă acasă și să le arătăm, în special când există un orizont de așteptare, ce dorește Tatăl nostru de la frații noștri plecați.

Ca mișcare, franc-masoneria a fost aspru condamnată de Biserică. Cei care se integrează acestei mișcări, ca și cei care o ajută, ori o sprijină în orice fel, se află în stare de excomnicare automată, adică în stare de despărțire de Biserica lui Cristos, neputând avea acces la Sfintele Taine, decât spre mai marea lor osândă. Toate acestea sunt lămurite în detaliu în Constituția Apostolică "In Eminenti":
http://www.papalencyclicals.net/Clem12/c15inemengl.htm



In Sf Scriptura scrie la Ev dupa Ioan cap 1

10 In lume era si lumea printr'Insul s'a facut, dar lumea nu L-a cunoscut.
Pr 8:31, Bar 3:38, In 1:3, In 1:14, In 17:25, 1Co 8:6, Col 1:16, Evr 1:2

11. Intru ale Sale a venit, dar ai Sai nu L-au primit.
In 5:40

12. Dar celor cati L-au primit, care cred intru numele Lui, le-a dat putere sa devina fii ai lui Dumnezeu,
Ga 3:26, 1In 3:1

http://www.crestinortodox.ro/biblia-...oan/Capitol-1/

Prin urmare cei mentionati de tine mai sus : budiștii, raelienii, ateii, homosexualii, șuții, curvele, bețivii sunt creati de Dumnezeu dar nu sunt fii ai Lui.Doar cei ce cred in Domnul Iisus sunt copii(fii si fiice ale Domnului) pentru ca sunt infiati prin Domnul Iisus
Evreii sunt neamul ales de Dumnezeu
Cat despre francmasoni ..... ei ii slujesc doar lui Satan.

Cu stima ,

George
  #3  
Vechi 03.09.2010, 11:46:36
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Desigur că și farmazonii sunt fii ai lui Dumnezeu. Credeam că dl Erethorn a insistat suficient asupra acestui subiect. Este foarte simplu, avem așa:
-majora: Toți oamenii sunt fii ai lui Dumnezeu
-minora: Farmazonii sunt oameni
-concluzia: Farmazonii sunt fii ai lui Dumnezeu.

Deci, evreii, budiștii, raelienii, ateii, homosexualii, șuții, curvele, bețivii etc sunt, cu toții, copii ai lui Dumnezeu, acest lucru provenind din natura lor umană, pe care o împart cu creștinii. Că unii au ales să trăiască în stare de despărțire față de Tatăl lor și al nostru, este foarte adevărat și tot ce putem face este să ne rugăm ca să se întoarcă acasă și să le arătăm, în special când există un orizont de așteptare, ce dorește Tatăl nostru de la frații noștri plecați.

Ca mișcare, franc-masoneria a fost aspru condamnată de Biserică. Cei care se integrează acestei mișcări, ca și cei care o ajută, ori o sprijină în orice fel, se află în stare de excomnicare automată, adică în stare de despărțire de Biserica lui Cristos, neputând avea acces la Sfintele Taine, decât spre mai marea lor osândă. Toate acestea sunt lămurite în detaliu în Constituția Apostolică "In Eminenti":
http://www.papalencyclicals.net/Clem12/c15inemengl.htm
Se pare că dumneata tragi concluzii înainte de a face și demonstrația necesară și logică prin care ai ajuns la respectivele concluzii. Însă să vedem argumentele în favoarea poziției pe care am susținut-o și împotriva poziției susținute de dumneata.

"Și celor câți L-au primit, care cred în numele Lui, le-a dat putere ca să se facă fii ai lui Dumnezeu, care nu din sânge, nici din poftă trupească, nici din poftă bărbătească, ci de la Dumnezeu s-au născut." (Ioan 1:12-13)

"Căci toți sunteți fii ai lui Dumnezeu prin credința în Hristos Iisus. Căci, câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat." (Galateni 3:26-27)

"Vedeți ce fel de iubire ne-a dăruit nouă Tatăl, ca să ne numim fii ai lui Dumnezeu, și suntem. Pentru aceea lumea nu ne cunoaște, fiindcă nu L-a cunoscut nici pe El. Iubiților, acum suntem fii ai lui Dumnezeu și ce vom fi nu s-a arătat până acum. Știm că dacă El Se va arăta, noi vom fi asemenea Lui, fiindcă Îl vom vedea cum este." (1 Ioan 3:1-2)

"Căci câți sunt mânați de Duhul lui Dumnezeu sunt fii ai lui Dumnezeu. Pentru că n-ați primit iarăși un duh al robiei, spre temere, ci ați primit Duhul înfierii, prin care strigăm: Avva! Părinte! Duhul însuși mărturisește împreună cu duhul nostru că suntem fii ai lui Dumnezeu. Și dacă suntem fii, suntem și moștenitori - moștenitori ai lui Dumnezeu și împreună-moștenitori cu Hristos, dacă pătimim împreună cu El, ca împreună cu El să ne și preamărim. (Romani 8:14-17)

"Iar când a venit plinirea vremii, Dumnezeu, a trimis pe Fiul Său, născut din femeie, născut sub Lege, ca pe cei de sub Lege să-i răscumpere, ca să dobândim înfierea. Și pentru că sunteți fii, a trimis Dumnezeu pe Duhul Fiului Său în inimile noastre, care strigă: Avva, Părinte! Astfel dar, nu mai ești rob, ci fiu; iar de ești fiu, ești și moștenitor al lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos. (Galateni 4:4-7)

"Cât aveți Lumina, credeți în Lumină, ca să fiți fii ai Luminii." (Ioan 12:36)

"Altădată erați întuneric, iar acum sunteți lumină întru Domnul; umblați ca fii ai luminii!" (Efeseni 5:8)


"„Iar celor ce L-au primit le-a dat putere să se facă fii ai lui Dumnezeu,
celor ce cred în numele Lui” (In l, 12)
181

E o judecată cu adevărat dreaptă și demnă de Dumnezeu. Primul născut, Israel, este aruncat. Căci n-a voit să rămână în familiaritatea lui Dumnezeu, nici n-a primit pe Fiul, Care a venit printre ai Săi. A respins pe Dăruitorul nobleței, a refuzat pe Dătătorul harului; dar L-au primit neamurile prin credință. Deci, Israel va avea răsplata nebuniei sale în mod cuvenit. Va plânge păgubirea de bunătăți, va culege rodul amar al relei sale voințe, fiind dezbrăcat de starea de fiu. Iar neamurile se vor bucura de bunătățile credinței, vor afla strălucitele cununi ale ascultării și se vor transplanta în locul aceluia; se vor ridica din starea de măslin sălbatic după fire la starea de măslin bun. Și Israel va auzi: „Vai ție, neam păcătos, popor plin de păcate, sămânță rea, fii nelegiuiți, ați părăsit pe Domnul și ați mâniat pe Sfântul lui Israel” (Is. l, 4). Dar va zice careva dintre Ucenicii lui Hristos către neamuri: „Iar voi sunteți seminție aleasă, preoțime împărătească, neam sfânt, popor agonisit de Dumnezeu, ca să vestiți bunătățile Celui ce v-a chemat pe voi la lumina Lui minunată” (I Pt. 2, 9). Căci primesc puterea de-a fi ridicați între fiii lui Dumnezeu deoarece au primit prin credință pe Fiul. Fiul le dă puterea pe care o are El după fire, în mod propriu și stăpânitor, numai El, chemându-i la comuniune, ca un chip al iubirii de oameni existente în El, împlinind aceasta ca pe o faptă a iubirii față de lume. Căci noi, cei ce purtam chipul cel pământesc, nu puteam scăpa altfel de moarte, dacă nu se întipărea în noi frumusețea chipului ceresc prin chemarea la calitatea de fii.

Căci, făcându-ne părtași ai Lui prin Duhul, am fost pecetluiți spre asemănarea cu El, ca arhetip al chipului, după care am și fost făcuți, cum zice dumnezeiasca Scriptură. Căci numai așa, redobândind frumusețea de la început a firii și fiind aduși la chipul firii dumnezeiești, vom fi mai buni decât relele ce ne-au venit din neascultare.182

Dar, deși urcați prin Hristos la demnitatea cea mai presus de fire, nu vom fi întru totul și noi fii ai lui Dumnezeu ca El, ci asemenea cu El prin imitarea harului. Căci El este Fiu adevărat, fiind din Tatăl, iar noi suntem așezați în această calitate din iubirea de oameni, luând din puterea harului ceea ce s-a spus: „Eu am zis: dumnezei sunteți și toți fii ai Celui Preaînalt” (Ps. 81, 6). Căci creatura, făcută și roabă, e chemată, prin simpla hotărâre și voință a Tatălui, la starea mai presus de fire. Dar Fiul și Dumnezeu și Domnul nu are calitatea de-a fi Dumnezeu din voia lui Dumnezeu-Tatăl, ci are ceea ce Îi e propriu după fire183 strălucind din însăși ființa Tatălui. Deci Fiul se vede existând și fiind slăvit ca atare, într-adevăr, și prin ceea ce era opus nouă. Căci rațiunea prin fire este alta decât cea prin voință, și cea prin adevăr e alta decât cea prin imitare, noi suntem chemați fii ai lui Dumnezeu prin voință și prin imitare, în timp ce El este prin fire și prin adevăr, deci ne opunem Lui chiar dacă am câștigat bunătățile firii Lui prin har.184
" (Sfântul Chiril al Alexandriei - Comentariu la Evanghelia Sfântului Ioan, EIBMBOR, 2000, pag. 106-108)
  #4  
Vechi 03.09.2010, 11:52:14
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit Notele părintelui Stăniloae la fragmentul de mai sus

181 Fiul lui Dumnezeu, făcându-Se om, a dat putere celor ce s-au unit cu El să fie și ei fii ai lui Dumnezeu. Israel a fost pregătit, prin patriarhi, prin Legea lui Moise și prin Prooroci, să primească cel dintâi această calitate, să fie primul născut. Căci cunoștea pe Dumnezeu ca Persoană și deci și ca Tată iubitor al unui Fiu. Căci o Persoană nu poate fi fără să iubească altă Persoană, născută de Ea din veci. Dar neprimind pe Hristos ca Fiul lui Dumnezeu, calitatea de fii ai lui Dumnezeu a trecut la aceia dintre neamuri care L-au primit ca atare. Nu poate fi Tată decât un Dumnezeu personal. O esență n-are conștiința de tată pentru emanațiile din ea. Dumnezeu e Tată pentru că e Persoană. Ca atare, are un Fiu din veci. Dar sentimentul de Tată îl face să creeze și alți fii, nenăscuți din El, care sunt adoptați prin voință (thesei), și nu născuți din ființa Lui. Aceasta Îl face să creeze pe oameni tot ca persoane. Căci numai persoana poate fi tată, fie și prin adopțiune, și numai alte persoane pot fi fii, fie și prin adopțiune. Numai un Dumnezeu Persoană poate fi astfel un Dumnezeu al iubirii și poate crea existențe pe care să le iubească ca pe niște fii, vrând prin aceasta să-i țină în eternitate. Dumnezeu poate da din puterea Sa nu numai celor născuți din ființa Sa, ci și celor creați. Căci chiar prin această creare le dă putere de existență. Și puterea pe care le-o dă poate să-i ridice chiar într-o relație filială. Numai această concepție dă un sens existenței. Dacă lumea e emanată din Dumnezeu, înseamnă că Dumnezeu e o esență supusă unor legi; pe de altă parte, aceasta ar face ca și esența din care sunt toate să fie supusă la tot felul de căderi, dintre care cea mai mare este moartea tuturor ființelor conștiente emanate din ea și născute rând pe rând. Într-o astfel de concepție, iubirea, care face o persoană să dea o valoare nesfârșită altei persoane, rămâne inexplicabilă. Această concepție ne-ar determina să socotim iubirea o mare amăgire. Numai un Dumnezeu personal e un Dumnezeu atotputernic și numai El poate da și existenței create o fericire și o valoare veșnice. El dă și lumii, care e atât de mică, o valoare nelimitată și aduce în ea o bucurie nesfârșită.

182 Am căzut în „chipul pământesc” când n-am mai păstrat comuniunea cu Dumnezeu cel nemuritor. Atunci ne-am supus și coruperii, și morții. Căci creatura rămasă de sine nu poate dura. Dar când în ea se întipărește chipul nemuritor al lui Dumnezeu, prin comunicarea cu El, e ridicată la asemănarea cu El și putem dura veșnic prin puterea Lui. Starea aceasta ne-o comunică Dumnezeu prin Duhul Lui. Duhul dumnezeiesc poate face incoruptibil, nemuritor trupul material, supus prin sine coruperii. Dacă spiritul uman nu există în materia trupului, acesta nu poate fi organizat și nu poate dura și funcționa ca mediu al spiritului nici măcar pe pământ. E o taină că materia, coruptibilă prin sine, poate deveni trup organizat și mediu prin care iradiază spiritul și se pot săvârși prin el fapte gândite și voite de spirit. Aceasta arată și posibilitatea materiei, devenite prin sufletul omenesc trup, de-a fi mediu prin care se arată și se pot săvârși faptele dumnezeiești, ba Se poate arăta chiar Dumnezeu cel întrupat, cum se arată persoana omenească prin trup. Așa poate trăi și se poate arăta ca fiu al lui Dumnezeu omul unit cu Hristos. Dar tot ce se întâmplă cu materia prin spirit (trupul - mediu al vieții spirituale) și fără spirit (coruperea și moartea) arată pe de altă parte că materia prin ea însăși nu poate deveni mediu spiritual și nemuritor.

183 Noi devenim fii ai lui Dumnezeu prin voința lui Dumnezeu, căreia I ne deschidem prin voia noastră. Fiul lui Dumnezeu Unul-Născut are această calitate prin naștere din ființa Tatălui. Aici se afirmă din nou caracterul de Persoană al Tatălui, și al nostru. Dar Tatăl nu S-ar putea face și Tatăl nostru dacă n-ar avea un Fiu născut din ființa Lui, dacă n-ar avea prin fire simțirea și puterea de-a fi Tată și dacă Fiul n-ar avea în această calitate a Lui puterea de-a ne transmite și nouă iubirea Sa de Fiu față de Tatăl, prin voința Lui iubitoare. Iubirea ține de ființa dumnezeiască, dar se poate îndrepta și spre existențele pe care le creează.

184 Noi nu suntem prin fire fii ai lui Dumnezeu, cum este El, ci prin har și imitare. Deci, chiar în calitatea noastră de fii suntem altfel decât este Fiul lui Dumnezeu: suntem fii prin voința lui Dumnezeu și prin imitare, iar El este prin fire. Pe de o parte, prin cele pe care le are Fiul dobândim bunătățile Lui mai presus de cele ale firii noastre, adică pe ale firii Lui, pe de alta, rămânem prin fire opuși Lui, sau alții decât El. Cele ale firii Lui le avem prin voința lui Dumnezeu, nu prin firea noastră, ca El.

(Sfântul Chiril al Alexandriei - Comentariu la Evanghelia Sfântului Ioan, EIBMBOR, 2000, pag. 106-108)
  #5  
Vechi 03.09.2010, 12:03:28
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

"„Care nu din sânge, nici din poftă trupească, nici din poftă bărbătească, ci de la Dumnezeu s-au născut” (In 1, 13)

Cei ce prin credință au fost chemați la starea de fii ai lui Dumnezeu în Hristos s-au dezbrăcat de umilința propriei lor firi și, fiind împodobiți ca într-un veșmânt strălucitor de harul Celui ce-i cinstește, urcă la demnitatea mai presus de fire. Căci nu mai sunt fii ai trupului, ci mai degrabă, născuți ai lui Dumnezeu prin har.185 Observă cât de bine a precizat aceasta fericitul Evanghelist prin cuvintele lui. Căci, voind să spună că cei ce au crezut s-au născut din Dumnezeu, ca nu cumva să socotească cineva că ei sunt cu adevărat prin fire din ființa lui Dumnezeu-Tatăl și au o asemănare identică cu Unul-Născut, sau, pentru ca nu cumva, înțelegând greșit cuvântul: „din pântece mai înainte de luceafăr Te-am născut” (Ps. 109, 3), să fie coborât și Fiul la firea făpturilor, spune că ne-am născut din Dumnezeu, adăugând precizarea necesară nouă. Căci, numai după ce a spus că li s-a dat lor putere de către Fiul Cel prin fire spre a se face fii ai lui Dumnezeu, adaugă în mod neprimejdios: „Din Dumnezeu s-au născut,” aceasta ca să arate mărimea harului dat lor186 și să ridice la familiaritate naturală (cu Sine) ceea ce este străin de Dumnezeu-Tatăl și să urce starea lor la noblețea Domnului, pentru iubirea fierbinte față de ei.187

Dar va spune cineva: Ce este în aceasta mai mult? Sau ce au cei ce cred în Hristos deosebit de Israel, o dată ce și despre acesta se spune că s-a născut din Dumnezeu, potrivit cu ceea ce s-a zis: „Fii am născut și am înălțat, iar ei m-au nesocotit” (Is. l, 21). Față de acestea, socotesc că trebuie spus: întâi, că Legea, având umbra bunătăților viitoare, nu e însăși puterea dumnezeiască, nici nu s-a dat celor din Israel să o aibă pe aceasta cu adevărat, ci ca tip al celor viitoare, înscris în ei. Acestea aveau să se dea numai la vremea „îndreptării”, când aveau să se arate, după cum s-a scris, cei ce vor numi în mod mai cuvenit și mai adevărat pe Dumnezeu Tată, prin sălășluirea în ei a Duhului Unuia Născutului. Căci cei dinainte aveau „duhul robiei spre temere, iar aceștia duhul înfierii, spre libertate, întru care strigăm: „Avva, Părinte” (Rom. 8 15).188 Deci poporul care va urca prin credința în Hristos la adopțiunea filială, era în Lege ca în umbră, precum și tăierea împrejur în Duh o înțelegem prefigurată în cea a acelora în trup. Și, pe scurt vorbind, toate ale noastre erau prefigurate în tipurile acelora.

Pe lângă cele spuse, mai spunem și aceea că Israel a fost chemat la adopțiunea filială prin mijlocitorul Moise. De aceea s-au și botezat, cum zice Pavel, în nor și în mare; și au fost trecuți de la închinarea la idoli la Legea robiei, fiindu-le aceasta slujită în litera poruncii prin îngeri. Dar cei ce au urcat prin credința în Hristos la adopțiunea filială de către Dumnezeu nu se botează în ceva din cele create, ci în însăși Sfânta Treime, prin mijlocirea Cuvântului, Care a unit Sieși cele omenești prin trupul asumat, fiind El însuși unit prin fire cu Cel ce L-a născut, întrucât prin fire e Dumnezeu. Așa se înalță robul la starea de fiu, prin participare la Fiul adevărat, fiind chemat și înălțat la demnitatea proprie Aceluia prin fire. Pentru aceea ni se spune și suntem născuți ai lui Dumnezeu, noi, cei ce am primit prin Duhul nașterea din nou prin credință.189"

(Sfântul Chiril al Alexandriei - Comentariu la Evanghelia Sfântului Ioan, EIBMBOR, 2000, pag. 108-110)

185 Oamenii sunt născuți prin fire din trupuri animate de sufletul creat. Dar prin credință se nasc din Dumnezeu, dar nu din ființa Lui, ca Fiul Cel Unul-Născut, ci din harul Lui. Căci harul îi ridică la o stare unită cu a Fiului născut din ființa Tatălui, bucurându-se de bunătățile Lui. Chiar trupul lor devine mediu al trăirii și comunicării bunătăților dumnezeiești. Chiar în trup trăiesc calitatea de fii ai lui Dumnezeu. Trupul material e umplut cu un mare dar.

186 Ca să nu se creadă că și cei ce cred sunt născuți din Dumnezeu ca și Fiul Cel Unul-Născut, Evanghelistul precizează că această naștere le-a venit prin Fiul cel întrupat, deci nu sunt născuți, ca și El, din veci din Tatăl.

187 Nu direct din Tatăl vine nașterea din Dumnezeu a oamenilor, ci prin Fiul, prin iubirea fierbinte a lor față de El, deci prin alipirea la El. Se accentuează rolul mijlocitor al Fiului în această naștere a oamenilor din Dumnezeu, ca să se arate că ei nu sunt în aceeași treaptă cu El, deși se nasc din Tatăl. Numai pentru că se alipesc de Fiul, sunt puși și ei în relația de fii ai Tatălui, împărtășindu-se de ceea ce are din Tatăl Fiul Unul-Născut, în această calitate.

188 Aici se explică limpede pentru ce Duhul Sfânt nu purcede și de la Fiul. El este în Fiul Duh de Fiu, deci primit de la Tatăl ca Fiu. Acest Duh de Fiu avându-L Hristos și ca om, prin unitatea Sa de Persoană, îl dă și tuturor celor ce se unesc cu El, producând și în ei simțirea de fii ai Tatălui. Cei din Vechiul Testament erau cei ce aveau să fie pregătiți pentru a primi pe Hristos ca Fiul Tatălui și Duhul Lui de Fiu, Duh care avea să-i umple de bucuria iubirii filiale. Dar ei aveau încă sentimentul de robi față de Tatăl. Iar ei, neprimind pe Hristos, n-au primit nici Duhul Fiului, duhul înfierii. Oamenii care cred în Hristos sunt încadrați în relația Fiului plin de Duhul de Fiu cu Tatăl. Creația, cu voia ei, nu rămâne în afara relației afectuoase dintre Persoanele treimice. Numai cei ce nu voiesc rămân în afara acestei relații afectuoase, dar nu în afara puterii lui Dumnezeu cel în Treime.

189 Cei din Vechiul Testament au fost adoptați într-o umbră a filiației de către Dumnezeu, pentru că Fiul lui Dumnezeu nu Se făcuse Frate al nostru prin asumarea firii noastre umane, deci nici nu comunica Duhul Său de Fiu, cum o face, după întrupare, celor ce se unesc cu El prin credința că El este Fiul lui Dumnezeu. Poporul din Legea Veche era și el într-o legătură cu Dumnezeu cel personal, prin credința în El, spre deosebire de popoarele păgâne sau panteiste, care identificau pe Dumnezeu cu forțele naturii. Dar Dumnezeu nu venise în Vechiul Testament la oameni prin Fiul Său, ca să-i facă și pe ei fii în mod real. Ei percepeau pe Dumnezeu ca existență personală, deosebită în ființă prin faptele mai presus de fire pe care le săvârșea în favoarea lor. Prin ele se botezau și ei în Dumnezeu, sau în puterea Lui. Dar El rămânea încă departe și mai mult un Stăpân, iar ei, mai mult niște slugi care împlineau poruncile Lui. Prin tot ce făcea pentru ei mai presus de fire îi pregătea pentru venirea Lui deplină la ei, prin Fiul Său întrupat Căci în credința lor în Dumnezeu ca Persoană era implicată credința că El are o iubire față de un Fiu. Prin Fiul sau Cuvântul Lui, ca Cel prin Care s-au creat și se susțin toate, se săvârșeau faptele minunate în Vechiul Testament și El Se vestea pe Sine prin Prooroci că va veni ca om între ei, pentru a-i face fii ai Tatălui. Dar numai după ce El a luat firea omenească și i-a transmis și acesteia calitatea filială prin Duhul de Fiu ce Se odihnea în El ca Dumnezeu, a putut da o naștere nouă, de fii ai Tatălui, și celor ce s-au unit cu El prin credință. Nu poate deveni cineva fiu al cuiva fără să se nască din el. Cei ce s-au unit cu Hristos prin credință se nasc și ei din nou ca fii ai Tatălui, asemenea Fiului, dar nu venind din nou la existență, ci modificând-o pe cea pe care o au, și deci nu născându-se din ființa Tatălui, ci primind pe Duhul Lui, Care le înnoiește firea, le-o umple de puterile firii dumnezeiești, prin participare.
  #6  
Vechi 03.09.2010, 12:35:34
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Desigur că și farmazonii sunt fii ai lui Dumnezeu. Credeam că dl Erethorn a insistat suficient asupra acestui subiect. Este foarte simplu, avem așa:
-majora: Toți oamenii sunt fii ai lui Dumnezeu
-minora: Farmazonii sunt oameni
-concluzia: Farmazonii sunt fii ai lui Dumnezeu.

Deci, evreii, budiștii, raelienii, ateii, homosexualii, șuții, curvele, bețivii etc sunt, cu toții, copii ai lui Dumnezeu, acest lucru provenind din natura lor umană, pe care o împart cu creștinii. Că unii au ales să trăiască în stare de despărțire față de Tatăl lor și al nostru, este foarte adevărat și tot ce putem face este să ne rugăm ca să se întoarcă acasă și să le arătăm, în special când există un orizont de așteptare, ce dorește Tatăl nostru de la frații noștri plecați.

Ca mișcare, franc-masoneria a fost aspru condamnată de Biserică. Cei care se integrează acestei mișcări, ca și cei care o ajută, ori o sprijină în orice fel, se află în stare de excomnicare automată, adică în stare de despărțire de Biserica lui Cristos, neputând avea acces la Sfintele Taine, decât spre mai marea lor osândă. Toate acestea sunt lămurite în detaliu în Constituția Apostolică "In Eminenti":
http://www.papalencyclicals.net/Clem12/c15inemengl.htm
Prin urmare, lucrurile nu stau așa cum ați încercat să le prezentați, ci, din punctul de vedere al creștinismului, care este Revelație Dumnezeiască, lucrurile stau așa:

- majora: Dintre oameni sunt fii ai lui Dumnezeu cei care sunt născuți de la Dumnezeu prin har, cei care au crezut și cred în Iisus Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu și în toată mărturia Evangheliei, care cred în Lumina care este Iisus Hristos și urmează Luminii, care sunt botezați în numele Sfintei Treimi, îndrumați fiind de Duhul lui Dumnezeu și care trăiesc după voia Dumnezeului revelat.

- minora: "Farmazonii" recunosc o altă Lumină ca lumină a lor și un alt dumnezeu, care este Marele Arhitect al Universului, care nu este Sfânta Treime, care nu trăiesc după Duhul lui Dumnezeu. (ei sunt călcători ai primei porunci a decalogului, printre altele, ținând cont totuși că pământul Egiptului și casa robiei din care ne-a eliberat Iisus Hristos este robia păcatului și a morții, ei închinându-se unui alt dumnezeu care nu este Dumnezeul descoperit în Revelația Dumnezeiască)

- concluzia: "Farmazonii" nu sunt fii ai lui Dumnezeu.

"Cabala, filozofia religioasă a poporului iudaic, formează și esenta filozofiei progresiste francmasonice." (Sursa: http://www.mlnr.ro/test-2) Spre deosebire, esența "filozofiei" Bisericii lui Hristos este evanghelia, sfânta scriptură, sfânta tradiție a Bisericii. În afara de Francmasonerie, mai sunt și alte ordine, mai ales religioase, care își au originea în Cabala. (sursa: http://www.mlnr.ro/test-2)

Până la urmă nu am înțeles precis pe cine apărați, pe vreun papă mincinos, pe "farmazoni" sau pe ambii, însă în orice situație ați fi trebuie să recunoaștem că apărați o poziție ne-creștină, ca să nu spun mai direct anti-creștină !!!

Last edited by doctor_faustus; 03.09.2010 at 17:02:42.
  #7  
Vechi 03.09.2010, 17:38:55
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
- majora: Dintre oameni sunt fii ai lui Dumnezeu cei care sunt născuți de la Dumnezeu prin har, cei care au crezut și cred în Iisus Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu și în toată mărturia Evangheliei, care cred în Lumina care este Iisus Hristos și urmează Luminii, care sunt botezați în numele Sfintei Treimi, îndrumați fiind de Duhul lui Dumnezeu și care trăiesc după voia Dumnezeului revelat.
Nașterea prin har este Botezul. Prin urmare, trebuie să admiteți că cel puțin toți cei botezați, imediat după botezul lor devin frați ai noștri și fii (fiice) după har ai lui Dumnezeu. De acord ?

Mai departe: este statului de "fiu" ceva care se poate pierde ? Conform definiției dv, este suficient ca cineva să facă un păcat de moarte, ca să nu mai fie fiu al lui Dumnezeu. Pe urmă, dacă se spovedește, el dobândește din nou starea de har, prin urmare redevine fiu al lui Dumnezeu. De câte ori se întâmplă asta ? De câte ori comite un păcat de moarte, decade și din statutul de fiu al lui Dumnezeu, iar de câte ori face o spovadă bună redobândește acest statut. Deci, Dumnezeu ne înfiază prima dată la Botez, pe urmă ne desfiază de câte ori greșim. Asta vreți să spuneți, de fapt ? Și dv, vă socotiți în acest moment fiu al lui Dumnezeu sau nu ? Ați fost duminică la Sf Liturghie ? Ați mâncat azi de post ? Dacă nu, tocmai ați comis păcate de moarte, pentru care e nevoie de spovadă. Săptămâna asta, deci, nu mai sunteți fiu al lui Dumnezeu. Poate săptămâna viitoare, da.
Și încă o întrebare: la dv în bloc, trăiește vreun fiu al lui Dumnezeu ? Dar dintre cei cu care vă întâlniți la biserică și cărora le spuneți, poate, "frați", este cineva care e fiu al lui Dumnezeu ? Punându-vă aceste întrebări, aplic criteriile dv, nu fac nimic altceva.

Nu aceasta este concepția mea. Eu consider că toți cei botezați, catolici sau acataolici, sunt fii ai lui Dumnezeu. Chiar și cei nebotezați, dacă nu s-au botezat din ignoranță, sunt într-un anumit fel încorporați acestei frățietăți care este omenirea. Eu nu cred că acest statut se poate pierde, după cum fiul meu rămâne fiul meu orice ar face. Chiar dacă nu îmi ascultă poruncile, chiar dacă pleacă de acasă trântind ușa, chiar dacă se bețivănește, curvește, fură ori nu mă vizitează duminica, bineștiind că este zi în care tatăl lui a pus masa și așteaptă să fie vizitat, el rămâne fiul meu. Este o marcă de neșters (indelebilă). Desigur, mare va fi bucuria mea dacă se va întoarce cât încă e în viață: abia atunci voi împărți cu el casa mea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #8  
Vechi 03.09.2010, 18:12:44
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nașterea prin har este Botezul. Prin urmare, trebuie să admiteți că cel puțin toți cei botezați, imediat după botezul lor devin frați ai noștri și fii (fiice) după har ai lui Dumnezeu. De acord ?

Nu aceasta este concepția mea. Eu consider că toți cei botezați, catolici sau acataolici, sunt fii ai lui Dumnezeu. Chiar și cei nebotezați, dacă nu s-au botezat din ignoranță, sunt într-un anumit fel încorporați acestei frățietăți care este omenirea. Eu nu cred că acest statut se poate pierde, după cum fiul meu rămâne fiul meu orice ar face. Chiar dacă nu îmi ascultă poruncile, chiar dacă pleacă de acasă trântind ușa, chiar dacă se bețivănește, curvește, fură ori nu mă vizitează duminica, bineștiind că este zi în care tatăl lui a pus masa și așteaptă să fie vizitat, el rămâne fiul meu. Este o marcă de neșters (indelebilă). Desigur, mare va fi bucuria mea dacă se va întoarce cât încă e în viață: abia atunci voi împărți cu el casa mea.
Sincer, îmi pare rău dar nu convinge așa-zisul dumneavoastră creștinism. Oameni buni pot să fie mulți și de alte religii, și sunt, însă creștinii nu fac parte din așa-zisa frăție sau familie care ar fi omenirea pentru că creștinii cei adevărați trăiesc după alt Duh și după alte porunci și principii spre deosebire de ceilalți care nu trăiesc în Hristos. Și nu vor fi fii ai lui Dumnezeu și nici măcar nu vor putea să fie în afara credinței în Iisus Hristos, în evanghelia și Biserica Lui, în afara înfierii prin Iisus Hristos, și celelalte.

"Drept aceea nici o osândă nu este acum asupra celor ce sunt în Hristos Iisus. Căci legea duhului vieții în Hristos Iisus m-a eliberat de legea păcatului și a morții, pentru că ceea ce era cu neputință Legii - fiind slabă prin trup - a săvârșit Dumnezeu, trimițând pe Fiul Său întru asemănarea trupului păcatului și pentru păcat a osândit păcatul în trup, pentru ca îndreptarea din Lege să se împlinească în noi, care nu umblăm după trup, ci după duh. Căci cei ce sunt după trup cugetă cele ale trupului, iar cei ce sunt după Duh, cele ale Duhului. Căci dorința cărnii este moarte dar dorința Duhului este viață și pace; fiindcă dorința cărnii este vrăjmășie împotriva lui Dumnezeu, căci nu se supune legii lui Dumnezeu, că nici nu poate. Iar cei ce sunt în carne nu pot să placă lui Dumnezeu. Dar voi nu sunteți în carne, ci în Duh, dacă Duhul lui Dumnezeu locuiește în voi. Iar dacă cineva nu are Duhul lui Hristos, acela nu este al Lui. Iar dacă Hristos este în voi, trupul este mort pentru păcat; iar Duhul, viață pentru dreptate, iar dacă Duhul Celui ce a înviat pe Iisus din morți locuiește în voi, Cel ce a înviat pe Hristos Iisus din morți va face vii și trupurile voastre cele muritoare, prin Duhul Său care locuiește în voi. Drept aceea, fraților, nu suntem datori trupului, ca să viețuim după trup. Căci dacă viețuiți după trup, veți muri, iar dacă ucideți, cu Duhul, faptele trupului, veți fi vii. Căci câți sunt mânați de Duhul lui Dumnezeu sunt fii ai lui Dumnezeu. Pentru că n-ați primit iarăși un duh al robiei, spre temere, ci ați primit Duhul înfierii, prin care strigăm: Avva! Părinte! Duhul însuși mărturisește împreună cu duhul nostru că suntem fii ai lui Dumnezeu. Și dacă suntem fii, suntem și moștenitori - moștenitori ai lui Dumnezeu și împreună-moștenitori cu Hristos, dacă pătimim împreună cu El, ca împreună cu El să ne și preamărim. (Romani 8:1-14)


Citat:
Mai departe: este statului de "fiu" ceva care se poate pierde ? Conform definiției dv, este suficient ca cineva să facă un păcat de moarte, ca să nu mai fie fiu al lui Dumnezeu. Pe urmă, dacă se spovedește, el dobândește din nou starea de har, prin urmare redevine fiu al lui Dumnezeu. De câte ori se întâmplă asta ? De câte ori comite un păcat de moarte, decade și din statutul de fiu al lui Dumnezeu, iar de câte ori face o spovadă bună redobândește acest statut. Deci, Dumnezeu ne înfiază prima dată la Botez, pe urmă ne desfiază de câte ori greșim. Asta vreți să spuneți, de fapt ? Și dv, vă socotiți în acest moment fiu al lui Dumnezeu sau nu ? Ați fost duminică la Sf Liturghie ? Ați mâncat azi de post ? Dacă nu, tocmai ați comis păcate de moarte, pentru care e nevoie de spovadă. Săptămâna asta, deci, nu mai sunteți fiu al lui Dumnezeu. Poate săptămâna viitoare, da.
Și încă o întrebare: la dv în bloc, trăiește vreun fiu al lui Dumnezeu ? Dar dintre cei cu care vă întâlniți la biserică și cărora le spuneți, poate, "frați", este cineva care e fiu al lui Dumnezeu ? Punându-vă aceste întrebări, aplic criteriile dv, nu fac nimic altceva.
Da, unii sunt fii ai lui Dumnezeu, unii nu, însă trebuie să recunosc că fii ai lui Dumnezeu sunt mai puțini decât ceilalți. Iar eu sunt fiu al lui Dumnezeu, chiar dacă am mai și căzut din nerăbdare sau necunoaștere sau neiubire în păcate; în viața de credință în Hristos mai greu este până ajungi să stai bine și tare în credință, până reușești prin mila și harul lui Dumnezeu să câștigi un temei puternic, adevărat. Filiația nu se pierde așa cu una, cu două, filiația se pierde prin păcate de moarte, îar a lipsi o duminică de la sfânta liturghie ori a mânca puțină brânză într-o zi de miercuri nu sunt păcate de moarte. Prin spovedanie și pocăință adevărată starea de comuniune și de relație autentică cu Dumnezeu se poate relua prin mila și harul lui Dumnezeu.
  #9  
Vechi 03.09.2010, 18:40:52
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nașterea prin har este Botezul. Prin urmare, trebuie să admiteți că cel puțin toți cei botezați, imediat după botezul lor devin frați ai noștri și fii (fiice) după har ai lui Dumnezeu. De acord ?

Mai departe: este statului de "fiu" ceva care se poate pierde ? Conform definiției dv, este suficient ca cineva să facă un păcat de moarte, ca să nu mai fie fiu al lui Dumnezeu. Pe urmă, dacă se spovedește, el dobândește din nou starea de har, prin urmare redevine fiu al lui Dumnezeu. De câte ori se întâmplă asta ? De câte ori comite un păcat de moarte, decade și din statutul de fiu al lui Dumnezeu, iar de câte ori face o spovadă bună redobândește acest statut. Deci, Dumnezeu ne înfiază prima dată la Botez, pe urmă ne desfiază de câte ori greșim. Asta vreți să spuneți, de fapt ? Și dv, vă socotiți în acest moment fiu al lui Dumnezeu sau nu ? Ați fost duminică la Sf Liturghie ? Ați mâncat azi de post ? Dacă nu, tocmai ați comis păcate de moarte, pentru care e nevoie de spovadă. Săptămâna asta, deci, nu mai sunteți fiu al lui Dumnezeu. Poate săptămâna viitoare, da.
Și încă o întrebare: la dv în bloc, trăiește vreun fiu al lui Dumnezeu ? Dar dintre cei cu care vă întâlniți la biserică și cărora le spuneți, poate, "frați", este cineva care e fiu al lui Dumnezeu ? Punându-vă aceste întrebări, aplic criteriile dv, nu fac nimic altceva.

Nu aceasta este concepția mea. Eu consider că toți cei botezați, catolici sau acataolici, sunt fii ai lui Dumnezeu. Chiar și cei nebotezați, dacă nu s-au botezat din ignoranță, sunt într-un anumit fel încorporați acestei frățietăți care este omenirea. Eu nu cred că acest statut se poate pierde, după cum fiul meu rămâne fiul meu orice ar face. Chiar dacă nu îmi ascultă poruncile, chiar dacă pleacă de acasă trântind ușa, chiar dacă se bețivănește, curvește, fură ori nu mă vizitează duminica, bineștiind că este zi în care tatăl lui a pus masa și așteaptă să fie vizitat, el rămâne fiul meu. Este o marcă de neșters (indelebilă). Desigur, mare va fi bucuria mea dacă se va întoarce cât încă e în viață: abia atunci voi împărți cu el casa mea.
În ceea ce privește pe "farmazoni" am adus destule argumente, și ar mai fi multe de spus, pentru că "farmazoneria" nu este compusă din oameni lipsiți de inteligență și viclenie, ba la aceste capitole sunt chiar premianți unii dintre ei. Pe site-ul MLNR este specificat foarte clar că esența filozofiei progresiste francmasonice este cabala, filozofia religioasă a poporului iudaic, și mai mult că francmasoneria, ca și alte ordine religioase, își are originea în Cabala. Ori Cabala nu este Evanghelia lui Hristos. De aici se pot trage multe concluzii.

Pe de altă parte, eu nu vroiam neapărat să vorbesc despre alte categorii, ci vroiam doar să argumentez pe baza scripturii și a tradiției sfinților părinți falsitatea afirmației că și farmazonii ar fi fii ai lui Dumnezeu. Iar rezultatul evident al investigației este că argumentele aduse de mine aici din evanghelie și din Chiril al Alexandriei confirmă că afirmația respectivă este una care nu are adevăr.

Chiar și presupunând că ar fi farmazoni anumiți creștini, în primul rând că un creștin adevărat nu are ce să caute în gruparea aceea, iar în al doilea rând după cum știm în viață nu se poate sluji la doi domni. Ori slujești Dumnezeului revelat în sfânta scriptură și sfânta tradiție a Bisericii lui Hristos, ori slujești lui MAAU, dar la amândoi nu se poate, iar identitate între ei nu există.

Parintele Adrian Fageteanu
http://www.razbointrucuvant.ro/2008/...eaza-greseste/

Ieromonah Amfilohie Branza - Globalizare Masonerie
http://www.google.com/search?q=+%22I...rce=vgc&num=10

arhimandritul Ioanichie Balan
http://saccsiv.wordpress.com/2009/01...2%80%93-video/[/quote]

Recomand celor care vor să înțeleagă mai multe să citească cartea "Zeul toleranței și descreștinarea creștinismului" apărută la editura Christiana.
  #10  
Vechi 03.09.2010, 19:54:18
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Daca imi permiteti si mie o opinie despre Fii lui Dumnezeu, ca mi se pare ca voi cam complicati niste lucruri care sunt destul de simple la originea lor.
Avem in Biblie parabola fiului risipitor pe care o stiti foarte bine. In parabola este vorba despre un TATA(Dumnezeu), doi FII (cel ascultator si cel risipitor, adica noi crestinii) si niste SLUGI (toti cei care nu sunt crestini, si o sa explic mai incolo). Fiul risipitor pleaca DE LA CASA TATALUI CU JUMATATE DIN MOSTENIRE, o cheltuie toata in risipa si desfrau, si ajungand infometat pe drumuri, isi da seama ca la casa tatalui Sau SI SLUGILE o duceau mai bine decat el acum. Asa ca se intoarce convins ca a pacatuit atat de mult in fata Tatalui Sau incat nu mai este vrednic de a fi fiul Lui, ci dorea sa fie primit macar in randul slugilor. Insa Tatal nu a gandit ca si fiul, dimpotriva, i-a redat haina cuvenita unui Fiu si a taiat vitelul cel bun pentru el. Cu alte cuvinte, Fiul ramane mereu Fiu (si aici are dreptate Mihnea) dar in curtea Tatalui nu sunt doar Fii ci si slugile, insa slugile nu au dreptul la mostenirea Tatalui, ci la aceasta au dreptul doar Fii. Cand Fiul a plecat de acasa, pe "omul" de la care si-a luat mostenirea il recunostea ca pe Tatal lui, cu alte cuvinte, inainte de a fi un om ratacitor, a fost fiu, a fost cineva care il recunostea pe "omul" din parabola, ca si Tatal Sau. Nu acelasi lucru se poate spune despre slugi, care, nerecunoscandu-L pe acel "om" ca si Tata, ci ca Stapan, nu aveau dreptul la mostenire. Ca sa devina si ei fii cu drept de mostenire, trebuie infiati ca si fii, si avand in vedere ca Tatal din parabola nu este un om ci este insusi Dumnezeu Tatal, infierea noastra ca fii si ridicarea din postura de slugi, se face prin Botez la cei care cred in Iisus ca Fiu al lui Dumnezeu (deci aici are dreptate Doctor_Faustus). Insa de indata ce calitatea de Fii ne este acordata, nu o mai pierdem, ci daca devenim ratacitori, vom fi niste fii ratacitori, nu vom fi niste slugi ratacitoare. Iar pentru reintoarcerea la Tatal, ati vazut ce trebuie facut: parere de rau, dorinta de indreptare, si Tatal ne va iesi in cale sa ne imbratiseze, sa ne dea din nou haina alba de Fii (haina pe care am manjit-o cu noroiul din grajdul porcilor, adica a pacatelor), si sa ne puna la masa cu El pentru a ne da bucatele cele mai alese pe care le are. Pentru aceasta Botezul ramane valabil pe viata, calitatea de Fiu nu se mai poate lua inapoi, chiar daca ne dovedim ratacitori. Suntem mereu fii, mai mult sau mai putin ratacitori, dar mereu fii. Nu insa la fel se intampla cu cei care nu L-au cunoscut niciodata pe Tatal, ei nu pot fi fii daca nu isi cunosc Tatal, ci raman in stare de slugi. Iar Tatal isi iubeste si slugile, si lor le face bine, insa slugile nu au parte de mostenire impreuna cu Tatal, asa cum au fii, ca atare doar fiii sunt frati intre ei, in timp ce ceilalti raman slugi pentru ca nu vor (inca) sau pur si simplu nu stiu ca pot fi infiati ca fii. Asta nu inseamna ca sunt neaparat oameni rai, pentru ca exista si slugi bune si credincioase, si dupa cum bine observati, slugi ale aceluiasi Tata/Dumnezeu pe care il recunosc de stapan!

Last edited by adiandrea6; 03.09.2010 at 20:07:25.
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican