Citat:
În prealabil postat de georgeval
Si prin aceasta speculatie terminologica Dumnezeu va urmari anumite etape ale timpului?
|
N-aș crede că Dumnezeu face "
speculații terminologice", aceasta este o caracteristică mai degrabă umană. Exemplu: este derutantă terminologia folosită de dvs. ortodocșii numind
Iad atât "locuința morților" (
sheol/hades), cât și "
iezerul de foc". Etapizarea temporală reiese din Scriptură, din moment ce judecata (prima fază a judecății) începe înainte de vremea sfârșitului, apoi judecata finală, culminând cu faza executorie.
Citat:
În prealabil postat de georgeval
Adica cei din iad vor si suferi, dar vor fi si nimiciti. Chiar daca vor fi nimiciti dupa un timp mi se pare contradictoriu.
|
Nu e deloc contradictoriu dacă nimicirea va fi la sfârșit, timpul de chin durând o perioadă. Nu mă întrebați cât căci nu știu, logic ar fi să dureze funcție de gravitatea păcatelor. Îmi veți spune -și bună dreptate- că orice păcat e grav, totuși nu cred că Dumnezeu va pedepsi la fel pe un păcătos și pe diavol, autorul păcatului.
Citat:
În prealabil postat de georgeval
Libertatea le este anulata.
|
Nu prea am înțeles rostul noțiunii de libertate în Iad. Soarta păcătoșilor este hotărâtă în momentul închiderii harului (Apocalips 22,11). După acest moment final nu mai este timp de pocăință, chiar dacă ar mai avea la dispoziție un miliard de ani păcătoșii nu se vor mai pocăi, decât eventual formal de frică. Dar aceea nu mai este pocăință.