![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Am revenit cu citate din Sf. Iustin, dar nu mai stau sa citesc ce s-a mai scris la topicul acesta. Din ce am citit eu din acest sfant, invatatura despre crestinism pe care o expune el, asa cum era pe la anul 160, e aceeasi cu cea din 2010!
Asadar, despre morti: - "Prin profeti am aflat si declaram ca este adevarat, ca pedepsele si chinurile, ca si rasplatirile cele bune, se dau potrivit cu faptele fiecaruia. (Apologia I, 43). - "Spunem ca sufletele celor nedrepti, gasindu-se si dupa moarte in simtire, sunt pedepsite si ca sufletele celor drepti,eliberate de pedepse, duc o viata fericita..." (Apologia I, 20) - "Daca moartea ar duce la nesimtire, ea ar fi un avantaj pentru cei nedrepti. Dar intrucat si simtamantul le ramane tuturor celor ce au trait, si pedeapsa cea vesnica ii asteapta, nu neglijati de a fi convinsi si de a crede ca acestea sunt adevarate. Invocarile mortilor pentru aflarea adevarului, cercetarea trupurilor copiilormortio nevinovati, evocarea sufletelor oamenilor............. sa va convinga ca SUFLETELE, SI DUPA MOARTE; SUNT IN SIMTIRE. (Apologia 1, 14) Despre Sf. Cruce se vorbeste foarte mult, pomul vieții din rai, nuielele cu care Iacob schimba culoarea mieilor, toiagul lui Moise, stindardele romane, sunt indicii clare, prefigurări ale Crucii și profeții ale venirii lui Hristos. "Cautati de intelegeti daca toate cele ce sunt in lume se pot conduce sau pot avea o comuniune intre ele fara semnul acesta al crucii. Marea nu se poate parcurge, daca trofeul acesta, care se numeste panza corabiei, nu ramane intreg pe corabie, si pamantul nu se ara, fara ajutorul lui, sapatorii nu isi aduc la indeplinire munca lor si tot asa nici mesterii, decat numai cu ajutorul instrumentelor care au forma aceasta. Iar forma omeneasca nu se deosebeste cu nimci de aceea a animalelor,decat prin aceea ca este dreapta si ca are posibilitatea de a-si intinde mainile si ca pe fata, de la frunte in jos, poarta un organ care se numeste nas, prin care se face resiratia vitala si care nu arata altceva decat forma crucii. Iar prin profetul, s-a zis astfel: Duhul fetei noastre este Hristos Domnul (Plang., 4, 20). Si simbolurile voastre arata semnul crucii noastre..." (Apologia 1, 55). Lovitura de gratie: cinstirea zilei soarelui (duminica), pe vremea lui. Deci la 160, crestinii tineau duminica, nu sambata, nu cum zic unii, ca dupa Constantin cel Mare: "Iar in asa-zisa zi a soarelui, se face adunarea tuturor celor ce traiesc la orase sau la sate si se citesc memoriile apostolilor sau scrierile profetilor.... Iar in ziua soarelui, noi ne adunam laolalta , deoarece aceasta este prima zi in care Dumnezeu, schimband intunericul si materia, a creat lumea, iar Iisus Hristos, Mantuitorul nostru,a inviat aceeasi zi din morti. Caci L-au rastignit in ajunul zilei lui Saturn si a doua zi dupa ziua lui Saturn, care este ziua soarelui, aratandu-Se apostolilor si ucenicilor Sai, i-a invatat..." (Apologia 1, 53). Sunt citate o gramada despre Sf. Cruce. Despre Sf Euharistie ca Trup si Sange al Domnului: "caci noi nu primim acestea ca pe o paine comuna si nici ca pe o bautura comuna, ci, dupa cum prin Cuvantul lui Dumnezeu, Iisusu Hristos, Mantuitorul nostru, S-a intrupat si a avut in vederea manturii noastre trup si sange, tot astfel si hrana transformata in euharistie, prin rugaciunea cuvantului de la El, hrana aceasta din care se hranesc sangele si trupurile noastre prin schimbare, am fost invatati ca este atat TRUPUL, CAT SI SANGELE ACELUI IISUS INTRUPAT." (Apologia 1, 66). Asa ca sa nu il mai foloseasca nici un sectant pe Sf Iustin Martirul ca argument pentru ratacirile lor, pentru ca ortodoxia este conforma cu invataturile Sf Scripturi si ale Sf. Parinti!
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Incercati sa nu mai veniti cu citate trunchiate sau inventate.
Citat:
Iata ce spune Sfantul Iustin Martirul in Apologia 1,20: Atunci când spunem că sufletele celor răi, care sunt înzestrate cu simțuri și după moarte, sunt pedepsite, iar sufletele celor buni, fiind izbăvite de pedeapsă, petrec o existență binecuvântată, pare că spunem aceleași lucruri ca și poeții și filozofii. Vedeti aici:http://www.voxdeibaptist.org/iustin_apologia01.htm Citat:
Va reamintesc niste fragmente din scrierile Sfantului Iustin Martirul, referitoare la subiectul nostru: "Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." Dialogul cu Tryphon cap.6 "Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".(Dialog cu iudeul Tryphon cap. 80). Citat:
Lovitura de gratie pentru cei care pazesc o zi pagana (ziua soarelui). Dupa cum se vede, unii crestini din vremea Sfantului Iustin Martirul nu pazeau duminica (inca nu exista aceasta denumire) ci pazeau ziua soarelui (preluata de la romani). De altfel, acelasi lucru reiese si din decretul dat de Constantin cel Mare, mult mai tarziu (321).Constantin cel Mare , pana la moarte un adorator al lui Sol Invictus, impune pazirea "prea onoratei zi a soarelui" ca zi oficiala de sarbatoare in tot imperiul. Textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, reda legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.: "Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole." Schimbarea denumirii din "dies solis" in "dies domini" (duminica) s-a produs abia in anul 386, la sinodul de la Aquilea. Asa ca, acceptati scrierile Sfintilor Parinti asa cum au fost lasate de acestia. Unii teologi ortodocsi nu modifica sau ciuntesc scrierile Sfintilor Parinti, ci sustin ca acestia au mai facut si greseli (acolo unde invataturile Sfintilor Parintinti este conforma cu Sfanta Scriptura si nu cu teologia ortodoxa). Oricum, este mai bine decat sa le falsifici (ceea ce ati incercat dvs.). Last edited by vasinec7; 19.06.2010 at 22:49:28. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Da, asa spune! Adevarat ati spus! Dar cititi mai departe teza lui Iustin despre logosul seminal, cum ca poetii si filosofii se impartasesc din seminte de Logos, spunand ca si poetii si filosfii au dreptate, pentru ca si ca au o cunoastere partiala a Logosului! Cititi tot si vedeti cum el acorda toate invataturile filosofilor la Hristos! Nu citi traducerea dumitale baptista, citeste-o pe aia ortodoxa!
Ia uite tot citatul,ca si dumneata l-ai dat trunchiat: Atunci când spunem că sufletele celor răi, care sunt înzestrate cu simțuri și după moarte, sunt pedepsite, iar sufletele celor buni, fiind izbăvite de pedeapsă, petrec o existență binecuvântată, pare că spunem aceleași lucruri ca și poeții și filozofii, IAR CAND SPUNEM CA NU TREBUIE SA NE INCHINAM UNOR LUCRURI FACUTE DE MAINILE OMENESTI, NOI NU FACEM ALTCEVA DECAT SA EXPRIMAM CELE ROSTITE DE CATRE COMICUL MENANDRU SI DE CEI CE AU GRAIT CU EI. El incearca sa il convinga pe imparat sa le dea libertate crestinilor, vrand sa arate ca, de fapt, aspecte din crestinism au fost profesate si de poeti si filosofi, sichiar de comici. Ia citeste dumneata sa vezi ce parere are Sf. Iustin despre filosofi si poeti, ca nu ii dispretuieste, dimpotriva, socoteste ca filosofia e lucrul cel mai de pret care il duce pe om la Hristos. Ia vezi ce spune despre Platon si Socrate ca au trait dupa legea Cuvantului! Vedeti aici:http://www.voxdeibaptist.org/iustin_apologia01.htm Fals. In Apologia 1,14 nu se vorbeste deloc despre suflete (se vorbeste despre pacate). Vedeti aici: http://www.voxdeibaptist.org/iustin_apologia01.htm Nu ma uit eu pe traducerile voastre sectante! Ia colectia PSB ortodoxa din 1980 si citeste sa te lamuresti! E online, aici, la ultimul link:http://www.misiune-ortodoxa.ro/downl...?limitstart=20 Tot din dialogul cu evreul Trifon, foarte clar si la obiect: "Sufletele celor piosi raman intr-un loc mai bun, iar cele nedrepte si cele rele intr-unul mai rau, asteptand acolo vremea judecatii. Astfel, sufletele cele vrednice de Dumnezeu nu vor mai muri, pe cand celelalte vor fi pedepsite, atata vreme cat Dumnezeu voieste ca ele sa existe si sa fie pedepsite." (Dial., cap.5) Despre Sfanta Duminica: Pazeau ziua in care a inviat Hristos si in care a inceput crearea lumii. Denumirea ei nu conteaza. Dumneata iti dai seama, cred, cum sunt numite zilele saptamanii si iti dai seama ca "luni" este ziua Lunii (Monday, Lundi), ca "marti" e ziua lui Marte (Mardi), ca "miercuri" e ziua lui Mercur" (Mercredi - adica vrei sa imi spui ca daca eu tin post miercurea, tin post pentru Mercur?!), ca "joia" e ziua lui Joe - Iupiter, zeul suprem al romanilor, ca "vinerea" e ziua Venerei, zeita frumusetii (noi, ortodocsii, cand tinem post vinerea nu tinem pentru zeita frumusetii, ci pentru patimile lui Hristos), sambata e ziua lui Saturn (Saturday) pentru romani, care nu aveau ei habar de sabatul evreiesc, duminica era ziua soarelui, adica inchinata unei divinitati, ca toate celelalte. Ei,si ca sa nu mai poarte acest nume, cand crestinii pazeau, de fapt, Invierea Domnului, si nu ziua Soarelui, i-au spus ziua Domnului (dominica sau Kiriake). Uite, grecii nu au problemele astea, ca la ei lunea, martea si toate celelalte nu au nume pagane: lunea - Deftera (ziua a doua), Martea e Trita (ziua a treia ) si asa mai de parte, Vinerea e Paraskeve (stii Sfanta nu, de cand erai ortodox?),la sambata Sabbathon si duminica e Kiriaki - ziua Domnului. Da, Domnule, bine ca a dat Sf Imparat Constantin decretul ala, ca sa stie oamenii cui se inchina, ca poate credeau unii ca dumneata pe atunci ca acesti crestini se inchina la Soare, de pazesc aceasta zi. Ca tot era reprezentat Hristos prin catacombe si ca Sol invictus, nu? Sa stie lumea o treaba. Domnule, nu am ciuntit cu intentia de denaturare, ca ma ciunteste Dumnezeu si pe mine! E un citat, dumneata il stii mai bine, din Biblie, despre cei care vor adauga sau scurta ceva. Dar mi se pare cea mai mare ilaritate sa iti bazezi ratacirile protestante care au parut acum vreo cateva sute de ani pe scrierile Sfintilor care si-au dat viata pentru Hristos acum aproape 2000 de ani. Ramai in credinta dumitale si pazeste ce zile vrei si ce zile nu vrei, dar nu mai lua ca ajutor pe un sfant care nu face altceva decat sa expuna dreapta credinta. Despre cruce nu spui nimic, ai? Edit: ia citeste dumneata ce scrie Sf. Iustin, in Dialogul cu Trifon, capitolele 21-23 despre sabat. Nu mai citez nimic, ca iar spui ca trunchiez si falsific din Sfinti.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. Last edited by glykys; 20.06.2010 at 16:29:47. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Cand unui om simplu ii spui ca "azi" se intampla ceva, el intelege ca azi. Mantuitorul i-a promis pe cruce ca "azi" va fi cu El. Nu peste o mie de ani, nu la Inviere, ci atunci. Sau indrazniti sa-L faceti mincinos pe Hristos, domnule Vasinec, spunand ca, de fapt, nu si-a onorat promisiunea facuta talharului?
De ce ar propovadui ceva ingerilor inchisi intr-o inchisoare? Ingerii cazuti sunt draci si sunt in vazduh. Nu sunt in nicio inchisoare. Pe ei ii paste ghena. Nu are viabilitate afirmatia ca duhurile erau ingeri. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sa nu facem si aici discutii sambataresti...
Constantin cel Mare a dat un decret prin care duminica a devenit zi libera prin lege... La fel cum este si azi... atat.. Iar duminica a fost tinuta inca din inceput, dupa cum relateaza scrierile apostolice... Ignatie Teoforul ,ucenic al sfantului Apostol Ioan, martirizat in 107 d Hr spune in Epistola catre Magnezieni in capitolele 8-10: "Sa nu fiti inselati cu invataturi straine nici cu basme vechi,care nu sint de folos;daca si acum traim dupa lege atunci marturisim ca n-am primit harul." "Asadar cei care au trait in randuielile cele vechi, si au venit la nadejdea cea noua, sa nu mai tina sambata, ci ziua Domnului, in care si viata noastra a rasarit prin El (Hristos) si prin moartea Lui, pe care unii o tagaduiesc." "Indepartati, dar aluatul cel rau, cel invechit, cel inacrit, si prefaceti-va in aluat nou, care este Iisus Hristos.Sarati-va cu El, ca sa nu se strice cineva dintre voi, pentru ca dupa miros va veti vadi.Este o nebunie sa vorbesti de Hristos si sa traiesti ca iudeii.Ca nu crestinismul a crezut in iudaism, ci iudaismul in crestinism, in care s-a adunat toata limba, care a crezut in Dumnezeu.” Din Epistola lui Varnava(Barnaba) 15:8-9 , 96 d Hr "In sfarsit le mai spune: "Lunile voastre cele noi si sambetele nu le mai sufar" .Iata ce vrea sa spuna : "Nu-mi plac sabatele de acum, ci sabatul acela pe care eu l-am facut,in care, dupa ce Ma voi fi odihnit de toate voi face inceput zilei a opta, care este inceputul altei lumi".De aceea sarbatorim cu bucurie ziua a opta, dupa sambata, in care si Hristos a inviat si, dupa ce s-a aratat s-a inaltat la ceruri." Din Didascalia , Invatatura celor 12 apostoli cap 14:1(atestat ca atare inclusiv de critica, probabil de prin anii 50-70 d.Hr) "Cand va adunati in ziua Domnului, frangeti painea si multumiti, dupa ce mai intai v-ati marturisit pacatele voastre ca jertfa sa fie curata." Pliniu cel Tanar-113-scrie Imp. Traian ca ,,crestinii se aduna in ziua soarelui si canta lui Hristos si se feresc de orice lucru.,, Sambatasule daca vrei sa discuti despre sambata deschide alt topic si las-o mai incet cu off-topicurile... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Sarbatoreste tu ziua a opta. Eu voi sarbatori singura zi din saptamana, sfintita, binecuvantata si scrisa in piatra de Insusi Dumnezeu ca zi de odihna inchinata Domnului. Citat:
P.S. In loc de sambatas, ai putea sa ma consideri un om care doreste sa pazeasca toate cele 10 Porunci Dumnezeiesti (inclusiv porunca a patra, despre ziua a saptea). Cãci dragostea de Dumnezeu aceasta este: Sã pãzim poruncile Lui(1Ioan 5:3) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumneata, sustinand teoria sufletului nemuritor, vei fi nevoit sa-L faci mincinos pe Mantuitorul. Astept sa vad din explicatiile dvs., unde credeti ca a mintit Mantuitorul. Pentru ca, in mod obligatoriu Il veti face mincinos (sau veti fi nevoit sa inventati un rai fara Dumnezeu Tatal). |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Iar pe îngerii care nu și-au păzit vrednicia, ci au părăsit locașul lor, i-a pus la păstrare sub întuneric, în lanțuri veșnice, spre judecata zilei celei mari." Dupa cum vezi e vb de ingeri si nu de oameni. Hristos si-a proclamat victoria, pt ingerii inchisi victoria Lui a insemnat infrangerea lor definitiva. Nu s-a dus sa propovaduiasca Evanghelia cum zic unii, nu avea de ce. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
19. Cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare, 20. Care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă. Despre ce inseamna "a propovadui" in viziunea lui Petru, poti deduce de aici: 1. Asemenea și voi, femeilor, supuneți-vă bărbaților voștri, așa încât, chiar dacă sunt unii care nu se pleacă cuvântului, să fie câștigați, fără propovăduire, prin purtarea femeilor lor Tot de la el mai aflam ca: 18. Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul Hristos, cat a fost mort, nu a fost precum spuneti voi ca omul cand moare cade intr-un somn adanc si nu mai stie nimic. Altfel nu ar mai fi propovaduit acelor duhuri. Dar oare cu omul, creat dupa chipul si asemanarea Domnului, nu se va intampla acelasi lucru? Altfel nu vad cum am mai putea spune ca pastram in noi asemanarea cu Dumnezeu, care nu moare. Si tot Petru ne lamureste ca, intr-adevar, si din om se mai pastreaza ceva pana la Inviere Că spre aceasta s-a binevestit morților, ca să fie judecați ca oameni, după trup, dar să vieze, după Dumnezeu cu duhul Unde sa vieze nu inseamna sa invie, facand referire la viitor, ci la a trai, sa traiasca, precum Dumnezeu cu duhul. Ne mai spune ceva interesant: 11. Iubiților, vă îndemn ca pe niște străini ce sunteți și călători aici pe pământ, să vă feriți de poftele cele trupești care se războiesc împotriva sufletului. Se razboiesc cu cine? Cu sufletul... ori aici suflet nu are cum sa fie trup + suflare de viata ca ar fi ilogic indemnul- poftele trupesti..deci sunt ale trupului. Inima mea nu se razboieste cu mine. O fi acelasi suflet despre care ne vorbeste si Hristos: 28. Nu vă temeți de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeți-vă mai curând de acela care poate și sufletul și trupul să le piardă în gheena. Dupa cum spuneam: doua elemente distincte. Last edited by Laur28; 21.06.2010 at 21:37:10. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In al doilea rand duhurile nu erau oameni, nicaieri nu ai sa vezi in Sf Scriptura ca un om este numit duh. Acele duhuri erau demoni. Tot Petru afirma urmatoarele: "Căci dacă Dumnezeu n-a cruțat pe îngerii care au păcătuit, ci, legându-i cu legăturile întunericului în iad, i-a dat să fie păziți spre judecată, Și n-a cruțat lumea veche, ci a păstrat numai pe Noe, ca al optulea propovăduitor al dreptății, când a adus potopul peste cei fără de credință". Dupa cum vezi e acelasi context, din vremea lui Noe, si se spune clar ca erau ingeri. Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 22:32:16 |
Semnele mortii | Ionut27 | Generalitati | 9 | 14.10.2013 18:34:53 |
Anuntul mortii | Ioan-Victor | Generalitati | 16 | 26.09.2010 07:24:20 |
Inaintea mortii | mara2008 | Generalitati | 9 | 25.08.2008 12:23:15 |
inaintea mortii! | vanesa | Intamplari adevarate | 17 | 30.10.2006 09:11:14 |
|