![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
@vasinec
La noi ortodoxi,si cred ca la toti crestini,cea mai mare sarbatoare este sarbatoarea Invierii.Cum deci spui tu ca nu credem in inviere? Invierea este cea mai mare speranta a orcarui crestin .Dar nu numai invierea,sper ca esti de acord,ci si un raspuns bun la Judecata,caci daca invii pentru osanda,ce sens si bucurie mai are invierea? Invierea este biruinta asupra mortii ,moartea cea hada,prin neantul sau,si lipsa de sens,si durerea nefiintei. Nu este nici o contradictie intre opinile noastre .In esenta credem in aceiasi inviere,care o va aduce Domnul la venirea Sa. Atunci de ce te agiti atat,ca si cum ar fi mari diferente? Doar pt ca Domnul a zis "Ce-ti pasa tie daca unii dintre cei ce stau aici nu vor gusta moartea pana la venirea Mea " |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ce sa mai invieze Domnul daca exista ceva care traieste, gandeste, simte si merge in rai? De ce sa mai revina Mantuitorul? Se pare ca i-ati rezervat un rol de figurant. Problemele sunt rezolvate fara EL (suntem nemuritori - nu mai este nevoie de inviere; mergem in rai - nu mai este valabila promisiunea Mantuitorului, ca se va intoarce sa ne ia cu El).
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nimeni nu poate intra acolo ,caci il va da de gol haina sa. Credem in aceiasi Judecata si aceiasi Inviere. E copilaresc sa ne jucam cu timpul si cu anii priviti din perspectiva limitata,omeneasca,atunci cand vorbim de eternitate. E un subiect neserios,inca odata v-o repet,pentru ca e total nesemnificativ,fata de eternitate. Va place sa va combateti pe lucruri omenesti ,in loc sa va ganditi la maretia eternitatii,fie ca va fi dobandita maine sau peste un milion de ani. Matematic vorbind,infinitul e la fel de infinit si fata de 1 si fata de 1 milion. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Toata credinta noastra trebuie indreptata spre ceea ce are legatura cu eternitatea. Mai bine meditam la ceea ce s-a intamplat: venirea Mantuitorului, jertfa, invierea si inaltarea Sa. Si, prin credinta sa meditam la ceea ce se va intampla: revenirea Mantuitorului, invierea mortior si mostenirea vietii vesnice. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Desi in principiu sunt cam de acord cu Vasinec,totusi am o singura intrebare(nelamurire):cum vom fi inviati la judecata de apoi,daca noi nu mai existam?Corpul va fi demult dezintegrat(cel putin la cei morti acum 4-5000 de ani),iar"sufletul" nu exista.Deci cand zic ca "eu" voi invia-care "eu"?
Dar nici cu teoria "raiului" si "iadului" in care merge sufletul dupa moarte nu sunt de acord. Parerea mea e ca avem prea putine date in privinta a ce se intampla dupa moarte,iar Biblia e cam ambigua in privinta asta, in V T ,cel putin,acest subiect e foarte putin tratat. "Locuinta mortilor" din VT e doar pamantul in care sunt ingropati mortii,si nu un loc unde acestia(sufletele lor) s-ar chinui si pe care religia crestina l-a transformat in"iad"... Nici in NT subiectul nu e mai clar .Ca daca era,nu ar fi fost aici aceasta discutie... Poate ca adevarul e cam pe la mijloc,in sensul ca o forma de "suflet"poate exista,dar e ceva semiconstient,sau in stare de adormire,vegetativa,cum scrie in Apocalipsa. 9. Când a rupt Mielul pecetea a cincea, am văzut sub altar sufletele celor ce fuseseră înjunghiați din pricina Cuvântului lui Dumnezeu și din pricina mărturisirii pe care o ținuseră. 10. Ei strigau cu glas tare și ziceau: "Până când, Stăpâne, Tu, care ești sfânt și adevărat, zăbovești să judeci și să răzbuni sângele nostru asupra locuitorilor pământului?" 11. Fiecăruia din ei i s-a dat o haină albă și li s-a spus SA SE MAI ODIHNEASCA puțină vreme, până se va împlini numărul tovarășilor lor de slujbă și al fraților lor, care aveau să fie omorâți ca și ei. Poate ca pt.cei foarte buni,ca si pt.cei foarte rai,acest"suflet"(il numesc asa pt.ca nu stiu cum altfel),e "activat" inainte de judecata finala,ca sa-si primeasca,dupa caz,rasplata sau pedeapsa cuvenite.Cam cum s-a intamplat cu Moise si Ilie pe muntele schimbarii la fata... Are cineva mai multe informatii(in afara de Biblie,ca pe aceea am citit-o si tot in ceata m-a lasat) despre ce "se intampla" cu "noi" dupa "moarte"? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Proba ca aceste marturii sunt adevarate este viata schimbata a acelor oameni. Ei s-au apropiat de Hristos si au refuzat sa mai pacatuiasca. Intalnirea cu adevarul lui Dumnezeu schimba intotdeauna viata.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Moartea clinica este un fenomen neelucidat. Nu cred ca ne putem folosi de asa ceva pentru a completa (sau, chiar contrazice) Sfanta Scriptura.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Am revenit cu citate din Sf. Iustin, dar nu mai stau sa citesc ce s-a mai scris la topicul acesta. Din ce am citit eu din acest sfant, invatatura despre crestinism pe care o expune el, asa cum era pe la anul 160, e aceeasi cu cea din 2010!
Asadar, despre morti: - "Prin profeti am aflat si declaram ca este adevarat, ca pedepsele si chinurile, ca si rasplatirile cele bune, se dau potrivit cu faptele fiecaruia. (Apologia I, 43). - "Spunem ca sufletele celor nedrepti, gasindu-se si dupa moarte in simtire, sunt pedepsite si ca sufletele celor drepti,eliberate de pedepse, duc o viata fericita..." (Apologia I, 20) - "Daca moartea ar duce la nesimtire, ea ar fi un avantaj pentru cei nedrepti. Dar intrucat si simtamantul le ramane tuturor celor ce au trait, si pedeapsa cea vesnica ii asteapta, nu neglijati de a fi convinsi si de a crede ca acestea sunt adevarate. Invocarile mortilor pentru aflarea adevarului, cercetarea trupurilor copiilormortio nevinovati, evocarea sufletelor oamenilor............. sa va convinga ca SUFLETELE, SI DUPA MOARTE; SUNT IN SIMTIRE. (Apologia 1, 14) Despre Sf. Cruce se vorbeste foarte mult, pomul vieții din rai, nuielele cu care Iacob schimba culoarea mieilor, toiagul lui Moise, stindardele romane, sunt indicii clare, prefigurări ale Crucii și profeții ale venirii lui Hristos. "Cautati de intelegeti daca toate cele ce sunt in lume se pot conduce sau pot avea o comuniune intre ele fara semnul acesta al crucii. Marea nu se poate parcurge, daca trofeul acesta, care se numeste panza corabiei, nu ramane intreg pe corabie, si pamantul nu se ara, fara ajutorul lui, sapatorii nu isi aduc la indeplinire munca lor si tot asa nici mesterii, decat numai cu ajutorul instrumentelor care au forma aceasta. Iar forma omeneasca nu se deosebeste cu nimci de aceea a animalelor,decat prin aceea ca este dreapta si ca are posibilitatea de a-si intinde mainile si ca pe fata, de la frunte in jos, poarta un organ care se numeste nas, prin care se face resiratia vitala si care nu arata altceva decat forma crucii. Iar prin profetul, s-a zis astfel: Duhul fetei noastre este Hristos Domnul (Plang., 4, 20). Si simbolurile voastre arata semnul crucii noastre..." (Apologia 1, 55). Lovitura de gratie: cinstirea zilei soarelui (duminica), pe vremea lui. Deci la 160, crestinii tineau duminica, nu sambata, nu cum zic unii, ca dupa Constantin cel Mare: "Iar in asa-zisa zi a soarelui, se face adunarea tuturor celor ce traiesc la orase sau la sate si se citesc memoriile apostolilor sau scrierile profetilor.... Iar in ziua soarelui, noi ne adunam laolalta , deoarece aceasta este prima zi in care Dumnezeu, schimband intunericul si materia, a creat lumea, iar Iisus Hristos, Mantuitorul nostru,a inviat aceeasi zi din morti. Caci L-au rastignit in ajunul zilei lui Saturn si a doua zi dupa ziua lui Saturn, care este ziua soarelui, aratandu-Se apostolilor si ucenicilor Sai, i-a invatat..." (Apologia 1, 53). Sunt citate o gramada despre Sf. Cruce. Despre Sf Euharistie ca Trup si Sange al Domnului: "caci noi nu primim acestea ca pe o paine comuna si nici ca pe o bautura comuna, ci, dupa cum prin Cuvantul lui Dumnezeu, Iisusu Hristos, Mantuitorul nostru, S-a intrupat si a avut in vederea manturii noastre trup si sange, tot astfel si hrana transformata in euharistie, prin rugaciunea cuvantului de la El, hrana aceasta din care se hranesc sangele si trupurile noastre prin schimbare, am fost invatati ca este atat TRUPUL, CAT SI SANGELE ACELUI IISUS INTRUPAT." (Apologia 1, 66). Asa ca sa nu il mai foloseasca nici un sectant pe Sf Iustin Martirul ca argument pentru ratacirile lor, pentru ca ortodoxia este conforma cu invataturile Sf Scripturi si ale Sf. Parinti!
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Incercati sa nu mai veniti cu citate trunchiate sau inventate.
Citat:
Iata ce spune Sfantul Iustin Martirul in Apologia 1,20: Atunci când spunem că sufletele celor răi, care sunt înzestrate cu simțuri și după moarte, sunt pedepsite, iar sufletele celor buni, fiind izbăvite de pedeapsă, petrec o existență binecuvântată, pare că spunem aceleași lucruri ca și poeții și filozofii. Vedeti aici:http://www.voxdeibaptist.org/iustin_apologia01.htm Citat:
Va reamintesc niste fragmente din scrierile Sfantului Iustin Martirul, referitoare la subiectul nostru: "Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." Dialogul cu Tryphon cap.6 "Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".(Dialog cu iudeul Tryphon cap. 80). Citat:
Lovitura de gratie pentru cei care pazesc o zi pagana (ziua soarelui). Dupa cum se vede, unii crestini din vremea Sfantului Iustin Martirul nu pazeau duminica (inca nu exista aceasta denumire) ci pazeau ziua soarelui (preluata de la romani). De altfel, acelasi lucru reiese si din decretul dat de Constantin cel Mare, mult mai tarziu (321).Constantin cel Mare , pana la moarte un adorator al lui Sol Invictus, impune pazirea "prea onoratei zi a soarelui" ca zi oficiala de sarbatoare in tot imperiul. Textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, reda legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.: "Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole." Schimbarea denumirii din "dies solis" in "dies domini" (duminica) s-a produs abia in anul 386, la sinodul de la Aquilea. Asa ca, acceptati scrierile Sfintilor Parinti asa cum au fost lasate de acestia. Unii teologi ortodocsi nu modifica sau ciuntesc scrierile Sfintilor Parinti, ci sustin ca acestia au mai facut si greseli (acolo unde invataturile Sfintilor Parintinti este conforma cu Sfanta Scriptura si nu cu teologia ortodoxa). Oricum, este mai bine decat sa le falsifici (ceea ce ati incercat dvs.). Last edited by vasinec7; 19.06.2010 at 22:49:28. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 22:32:16 |
Semnele mortii | Ionut27 | Generalitati | 9 | 14.10.2013 18:34:53 |
Anuntul mortii | Ioan-Victor | Generalitati | 16 | 26.09.2010 07:24:20 |
Inaintea mortii | mara2008 | Generalitati | 9 | 25.08.2008 12:23:15 |
inaintea mortii! | vanesa | Intamplari adevarate | 17 | 30.10.2006 09:11:14 |
|