Citat:
În prealabil postat de catalin2
Nu, cred ca tu uiti ca eu ti-am adus dovezi ca nu se cunostea saptamana.
|
"
Așa ceva nu se există!" Când vorbești de dovezi concrete te depărtezi de domeniul speculației și intri în domeniul științific. În istorie și arheologie nu poți aduce dovezi despre ceva ce nu există, ci doar dovezi documentare respectiv materiale că ceva există (a existat). Oricând se pot descoperi surse care să ateste ceva despre care credeai că nu există.
Ei bine, eu ți-am adus două dovezi concrete că babilonienii (respectiv strămoșii lor sumerieni) cunoșteau săptămâna. Mai mult, că a șaptea zi din săptămână era sfântă. Țin să ți le reamintesc, adăugând și detalii. Prima sursă este (atenție!) ortodoxă, a doua aparținând lumii academice reprezentată aici prin reputatul profesor Constantin Daniel. Încearcă să negi aceste două surse. Nu știi cu cine te pui!
"Ziua a șaptea a făcut-o El zi sfântă, și a poruncit să înceteze orice muncă. Atunci s-a ridicat la orizont soarele întru slavă" (Document accadian - "Istoria Biblică, Vechiul Testament de Prof. A.P.Lopuhin, traducere de patriarhul Nicodim, vol.I, București 1944, pag.108)
"Din calendarul asiro-babilonian a rămas până în zilele noastre săptămâna de șapte zile, căci fiecare lună era împărțită în 4 săptămâni. Cifra 7 era cifră sacră la semiți ea fiind printre altele și numărul celor 9 planete (din care fac parte și soarele și luna peste cele cinci planete cunoscute atunci). Pe de altă parte însuși numele zilelor săptămânii noastre traduc în latina vechile nume ale zeilor asiro-babilonieni. Luni este ziua zeului Sin al lunii, Marți ziua zeului Nergal al războiului (Marte la romani), Miercuri ziua zeului Nabu (Mercurs al romanilor); Joi ziua lui Marduk (Jupiter la romani); Vineri ziua lui Ishtar zeița dragostei (Venus la romani). În ceea ce privește săptămâna se știe că egiptenii vechi aveau o săptămână de zece zile, a zecea zi fiind nelucrătoare, dar la asiro-babilonieni a șaptea zi era zi de odihnă." (Constantin Daniel - Civilizația Asiro-Babiloniană pag. 308-309)