Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.09.2011, 23:46:24
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Mi-am propus să nu mai pierd vremea cu voi (adeventiștii) dar mostra de habarnism teologic de mai sus mă obligă la o reacție minimă.
Asta demonstrează că e o reacție pur emoțională, care mai mult te dezavantajează... anyway... cum dorești.


Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Așa-zisa "folosire prostească" de fapt v-a dat lovitura de grație teoriei voastre oligofrene despre simbolul aluatului dospit
OK, dacă teoria noastră este "oligofrenă", iată că și a voastră este. Citez din surse ortodoxe (asta apropos de "lovitura de grație"):

"Am pomenit mai înainte că evreii în timpul sărbătorilor de Paști, după ce cu grijă au făcut să dispară orice urmă de aluat dospit ce s-ar fi găsit în locuința lor, timp de șapte zile nu mâncau decât pâine azimă adică fără aluat, pâine nedospită. Paștile noastre au început în săptămâna azimilor" (Tâlcuiri din Sfânta Scriptură de arhiepiscop Teofil Herineanu - Cluj Napoca 1987 p.1197-1198)


"Evreii serbează din străvechime Paștele cu bucurie și cu mâncare de azime, căci aluatul de dospire era simbolul stricăciunii morale." (Tezaurul litugic al Sf. Biserici Creștine Ortodoxe de Răsărit de pr.prof. dr. Badea Cireșeanu, vol.II cu aprobarea Sf. Sinod, București 1911 p.597)

"Deci precum acolo poruncind să se mănânce pasca cu pâinea nedospită - adică neamestecată cu aluat vechi - legea dă de înțeles să nu se amestece în viața lor următoare nimic din rămășițele răutății." (Sf. Grigorie de Nyssa - Scrieri, partea I-a. Editura IBM al BOR, București 1982 p.63)

"Istoria Bisericii Armene și cercetarea obiceiurilor lor liturgice dovedesc că în esență ei sunt ortodocși... săvârșind euharistia cu azime." (Simbolica de Hristu Andruțos, teolog ortodox grec, trad. de prof. univ. Iustin Moisescu, Ed.Centrului Mitropolitan al Olteniei, Craiova 1955 p.15)

A voleur (oligophrene), voleur et demi!
  #2  
Vechi 17.09.2011, 00:03:25
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Trice, iar ești pe lângă subiect. Ce relevanță are pentru mine, ca creștin, cum era percepută veterotestamentar pâinea dospită? Din moment ce Domnul, cu gurița Lui, a asemănat Împărăția cu un aluat dospit, mi-e foarte clar că El nu percepea dospeala ca pe o necurăție.

Deoarece văd că și limba română o înțelegi cu dificultăți, îți mai spun încă odată că tendința voastră de a aplica creștinismului vostru deviat, acest simbol evreiesc antecreștin, este oligofrenă, indiferent ce-ți mai debitează creierul sufocat de orgoliul rănit la finalul postărilor tale.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
  #3  
Vechi 17.09.2011, 07:51:34
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Ce relevanță are pentru mine, ca creștin, cum era percepută veterotestamentar pâinea dospită? Din moment ce Domnul, cu gurița Lui, a asemănat Împărăția cu un aluat dospit, mi-e foarte clar că El nu percepea dospeala ca pe o necurăție.
Chiar așa! Ce relevanță are pentru tine?

"Cercetați Scripturile, că socotiți că în ele aveți viață veșnică. Și acelea sunt care mărturisesc despre Mine." (Ioan 5,39)
  • Ce relevanță are pentru tine că Hristos "cu gurița Lui" spune creștinilor să cerceteze Scripturile Vechiului Testament? Tu probabil nu te consideri creștin.
  • Ce relevanță are pentru tine că în ele ai viață veșnică când tu ai convingerea că doar în bucățica aia de dospeală ai viața veșnică?
  • Ce relevanță are pentru tine faptul că azima aceea "veterotestamentară" mărturisește despre El? Pe tine nu te interesează!
Pentru tine mai mare relevanță are faptul că Hristos a asemuit Împărăția Sa cu dospeala într-o parabolă, în consecință ai dedus că Sfânta Rânduială a lui Dumnezeu trebuie întoarsă pe dos. Nu are relevanță că în vechime asta se pedepsea cu moartea (Ieșirea 12,19), de parcă Dumnezeu ar fi arbitrar condamnând la moarte pe cel ce folosește în locul simbolului lui Hristos (azima), dospeala (spune tu cam pe cine ar simboliza).

Oare cine vă inspiră să faceți tot pe dos de cum cere Dumnezeu? Și apoi să vă mai și inspire a-i numi oligofreni pe cei vor să respecte Legea Lui!
  #4  
Vechi 17.09.2011, 11:03:45
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Chiar așa! Ce relevanță are pentru tine?

"Cercetați Scripturile, că socotiți că în ele aveți viață veșnică. Și acelea sunt care mărturisesc despre Mine." (Ioan 5,39)
  • Ce relevanță are pentru tine că Hristos "cu gurița Lui" spune creștinilor să cerceteze Scripturile Vechiului Testament? Tu probabil nu te consideri creștin.
  • Ce relevanță are pentru tine că în ele ai viață veșnică când tu ai convingerea că doar în bucățica aia de dospeală ai viața veșnică?
  • Ce relevanță are pentru tine faptul că azima aceea "veterotestamentară" mărturisește despre El? Pe tine nu te interesează!
Pentru tine mai mare relevanță are faptul că Hristos a asemuit Împărăția Sa cu dospeala într-o parabolă, în consecință ai dedus că Sfânta Rânduială a lui Dumnezeu trebuie întoarsă pe dos. Nu are relevanță că în vechime asta se pedepsea cu moartea (Ieșirea 12,19), de parcă Dumnezeu ar fi arbitrar condamnând la moarte pe cel ce folosește în locul simbolului lui Hristos (azima), dospeala (spune tu cam pe cine ar simboliza).

Oare cine vă inspiră să faceți tot pe dos de cum cere Dumnezeu? Și apoi să vă mai și inspire a-i numi oligofreni pe cei vor să respecte Legea Lui!
Trices, retorica ta de grădiniță nu mai impresionează niciun adult. Ai bun să le spui povești preșcolarilor, poate ei o să te aplaude la scenă deschisă.
Eu își dau un exemplu de folosire pozitivă, de către însuși Domnul, a unui simbol evreiesc negativ, și tu te prezinți cu o sofistică periferică subiectului. Păi află tovarășu sâmbetist că tertipurile tale nu mai țin, te știm acum mai bine decât te cunoaște partenera ta de viață. Ea are toate motivele să-ți înghită falsurile, însă noi ne-am cam săturat și nu ne obligă nicio lege din lumea aceasta sau cealaltă, să-ți acordăm atenție.
I-auzi unde-l duce viteza contraatacului pe Trices! Că eu mi-aș pune nădejdea vieții veșnice în "bucățica de dospeală"! Unde ai citit așa ceva, într-un ghid de conversație cu creștin-ortodocșii, de-ăla care vă învață cum să înșelați oamenii cu amăgiri eretice?
Și tu în ce viață veșnică îți pui nădejdea, domnu miopie metafizică? În viață- moarte absolută-viață? Asta înseamnă pentru tine viața veșnică ? Că mori ca un animal, apoi ești recreat din nimic cu tot cu conștiință, culpă, merite chinuite, prostie, fanatism, adică cu tot ce caracterizează un adventist standard? Păi nu ai proprietatea cuvintelor, măi iluzionistule.
Veșnic nu înseamnă discontinuu, decât în păsăreasca asociației AZ7, doar în realitate voastră paralelă.

Ia învață să vorbești, și află în premieră, ce înseamnă veșnic=etern, nemuritor, nepieritor, nesfârșit, neuitat, perpetuu, viu . Și citește Scriptura exact așa cum mi-ai aruncat-o în postarea ta cu mânie proletară: "Cercetați Scripturile, că socotiți că în ele aveți viață veșnică. Și acelea sunt care mărturisesc despre Mine." (Ioan 5,39)

Ai observat că "viață veșnică" e la timpul prezent? Nu spune "veți avea viață veșnică" după ce dispăreți de pe fața pământului de parcă n-ați fi fost.
Pleacă Trices, și te ascude undeva, că pe creștinortodox.ro prozelitismul tău, eretic și analfabet, ȘI-A RATAT ȚINTA.
Drum bun și cale bătută!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
  #5  
Vechi 17.09.2011, 01:39:03
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Citez din surse ortodoxe (asta apropos de "lovitura de grație"):

"Am pomenit mai înainte că evreii în timpul sărbătorilor de Paști, după ce cu grijă au făcut să dispară orice urmă de aluat dospit ce s-ar fi găsit în locuința lor, timp de șapte zile nu mâncau decât pâine azimă adică fără aluat, pâine nedospită. Paștile noastre au început în săptămâna azimilor" (Tâlcuiri din Sfânta Scriptură de arhiepiscop Teofil Herineanu - Cluj Napoca 1987 p.1197-1198)


"Evreii serbează din străvechime Paștele cu bucurie și cu mâncare de azime, căci aluatul de dospire era simbolul stricăciunii morale." (Tezaurul litugic al Sf. Biserici Creștine Ortodoxe de Răsărit de pr.prof. dr. Badea Cireșeanu, vol.II cu aprobarea Sf. Sinod, București 1911 p.597)

"Deci precum acolo poruncind să se mănânce pasca cu pâinea nedospită - adică neamestecată cu aluat vechi - legea dă de înțeles să nu se amestece în viața lor următoare nimic din rămășițele răutății." (Sf. Grigorie de Nyssa - Scrieri, partea I-a. Editura IBM al BOR, București 1982 p.63)

"Istoria Bisericii Armene și cercetarea obiceiurilor lor liturgice dovedesc că în esență ei sunt ortodocși... săvârșind euharistia cu azime." (Simbolica de Hristu Andruțos, teolog ortodox grec, trad. de prof. univ. Iustin Moisescu, Ed.Centrului Mitropolitan al Olteniei, Craiova 1955 p.15)

A voleur (oligophrene), voleur et demi!
100 fără unu, este remarcabil efortul apologetic pe care îl desfășurați. Deși nu era absolut necesar, aduceți în discuție pasaje în care episcopi și teologi ortodocși vorbesc despre faptul că Isus la Cină a folosit pâine nedospită. Spun "nu era absolut necesar" fiindcă Biblia singură, dacă ar fi să o citim și să o credem, ar trebui să fie suficientă.

Pe de altă parte, v-a trecut vreodată prin cap că faceți același tip de eroare ca și ortodocșii, doar că în alte privințe ? Cu alte prilejuri, v-am arătat că Biblia este suficientă pentru a crede că Petru a primit, pe lângă misiunea apostolică comună cu a celorlalți apostoli, o misiune deosebită, căreia azi îi spunem "minister petrin" și care a constat în a-i întări pe frații săi și a-i ține în unire. Nici pasajele biblice, nici citate din vechi părinți din perioada de început a creștinismului nu v-au convins. Câtă obstinație vedeți dv (pe bună dreptate) la ortodocși, care refuză să creadă, în contra evidenței, că Isus a folosit azime, tot atâta văd eu la dv, care refuzați să credeți (ca și ei) în ministerul petrin.

Când Biblia spune, clar: "întâia zi a azimilor", vedem că sunt oameni care înțeleg că era înainte de perioada azimilor. Absurd, nu ? Dar cu ce este mai absurd decât o altă situație, și anume aceea în care Biblia vorbește clar de "mormântul lui Moise", iar dv spuneți nu, Moise nu a murit și nu a avut niciodată un mormânt.

Și atunci ? Așa-i că noi, de fapt, nu citim Biblia, ci noi citim într-o cheie pe care alții ne-au dat-o, într-o oglindă nu de noi șlefuită, prin ochelari cu lentile deformate ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 17.09.2011 at 01:45:51.
  #6  
Vechi 17.09.2011, 01:48:20
valentin.viliga's Avatar
valentin.viliga valentin.viliga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2008
Locație: arad
Religia: Ortodox
Mesaje: 467
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
100 fără unu, este remarcabil efortul apologetic pe care îl desfășurați. Deși nu era absolut necesar, aduceți în discuție pasaje în care episcopi și teologi ortodocși vorbesc despre faptul că Isus la Cină a folosit pâine nedospită. Spun "nu era absolut necesar" fiindcă Biblia singură, dacă ar fi să o citim și să o credem, ar trebui să fie suficientă.

Pe de altă parte, v-a trecut vreodată prin cap că faceți același tip de eroare ca și ortodocșii, doar că în alte privințe ? Cu alte prilejuri, v-am arătat că Biblia este suficientă pentru a crede că Petru a primit, pe lângă misiunea apostolică comună cu a celorlalți apostoli, o misiune deosebită, căreia azi îi spunem "minister petrin" și care a constat în a-i întări pe frații săi și a-i ține în unire. Nici pasajele biblice, nici citate din vechi părinți din perioada de început a creștinismului nu v-au convins. Câtă obstinație vedeți dv (pe bună dreptate) la ortodocși, care refuză să creadă, în contra evidenței, că Isus a folosit azime, tot atâta văd eu la dv, care refuzați să credeți (ca și ei) în ministerul petrin.

Când Biblia spune, clar: "întâia zi a azimilor", vedem că sunt oameni care înțeleg că era înainte de perioada azimilor. Absurd, nu ? Dar cu ce este mai absurd decât o altă situație, și anume aceea în care Biblia vorbește clar de "mormântul lui Moise", iar dv spuneți nu, Moise nu a murit și nu a avut niciodată un mormânt.

Și atunci ? Așa-i că noi, de fapt, nu citim Biblia, ci noi citim într-o cheie pe care alții ne-au dat-o, într-o oglindă nu de noi șlefuită, prin ochelari cu lentile deformate ?
Domnule Dragomir, atunci cum va explicati ca pt painea folosita de Domnul Hristos la Euharistie termenul folosit este "artos" adica paine dospita, acest termen fiind folosit in toate referirile noutestamentare referitoare la Cina Domnului, desi limba greaca are si termenul pentru azima?
__________________
valentin_top_bizant
  #7  
Vechi 17.09.2011, 05:40:28
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de valentin.viliga Vezi mesajul
Domnule Dragomir, atunci cum va explicati ca pt painea folosita de Domnul Hristos la Euharistie termenul folosit este "artos" adica paine dospita, acest termen fiind folosit in toate referirile noutestamentare referitoare la Cina Domnului, desi limba greaca are si termenul pentru azima?

La această obeicție a răspuns deja dna Adriana. "Artos" nu înseamnă "pâine dospită", ci "pâine". Este termen generic, prezent și în neogreacă. Ia scrieți aici:
http://translate.google.com/?hl=en#en|el|bread

termenul englezesc "bread" să vedeți că iese "artos". La prima ieșire în Grecia vă recomand să luați cina într-un restaurant libanez. Atunci, cereți chelnerului să primiți puțin "artos". Pun capul pe tăietoare că ceea ce veți primi va fi...o lipie. Fiindcă aia este felul de pâine care se găsește în restaurantele libaneze. Că veți cere sub termenul generic "pâine" sau sub termenul specific "lipie", tot lipie veți primi.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #8  
Vechi 17.09.2011, 08:09:04
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
"Artos" nu înseamnă "pâine dospită", ci "pâine". Este termen generic, prezent și în neogreacă.
Mai mult decât atât. În greaca koine, άρτος este un termen și mai generic, desemnând [și] hrană de orice fel, nu doar pâine.
  #9  
Vechi 17.09.2011, 10:04:40
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
La această obeicție a răspuns deja dna Adriana. "Artos" nu înseamnă "pâine dospită", ci "pâine". Este termen generic, prezent și în neogreacă. Ia scrieți aici:
http://translate.google.com/?hl=en#en|el|bread

termenul englezesc "bread" să vedeți că iese "artos". La prima ieșire în Grecia vă recomand să luați cina într-un restaurant libanez. Atunci, cereți chelnerului să primiți puțin "artos". Pun capul pe tăietoare că ceea ce veți primi va fi...o lipie. Fiindcă aia este felul de pâine care se găsește în restaurantele libaneze. Că veți cere sub termenul generic "pâine" sau sub termenul specific "lipie", tot lipie veți primi.
Fara sa stiti demonstrati de fapt ca e corect ce spun ortodocsii. Lipia este facuta tot cu aluat, doar ca e plata, am cautat asta cand i-am explicat lui Adriana despre azima. In afara de evrei nu cred ca manaca nimeni azima, adica faina cu apa.
Artos este un termen pentru orice fel de paine, poate chiar si aluat, dar facut cu drojdie. Pentru azimi e un cuvant special, azumos, nu cred ca mananca cineva azimi in afara de evrei in saptamana azimilor.
Intotdeauna in Biblie intalnim azumos cand e vorba de azimi si artos cand e vorba de paine dospita.

De asemenea, am cautat in Biblia evreiasca, acolo unde este artos in ebraica este paine dospita (ma refer la Vechiul Testament).
  #10  
Vechi 17.09.2011, 10:10:50
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Aasadar, ca sa lamurim problema (pentru ca am mai lamurit-o de cateva ori), am gasit in sursa evreiaasca faptul ca in ziua dinaintea Pastilor este interzis sa se manace azima, si se manaca paine dospita, avand grija sa adune ramasitele.
http://www.beingjewish.com/yomtov/pa...abboserev.html

Totul e clar, mai ramane sa vada fiecare daca in cultul sau Iisus a fost rastignit inainte de Pasti sau dupa Pastile evreiesti. Ma refer la cultele eterodoxe, la ortodocsi e limpede.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 19:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 23:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 10:23:38