![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
coboara la noi si lucreaza. Ele sunt diferite de energiile lumii sau lumina naturala, iar acestea din urma nu provin DIN primele ci PRIN energiile necreate Dumnezeu lucreaza cele create. Deci PRIN ele, nu DIN ele, pentru ca, asa cum spune si Eugen7, lumea a fost creata din nimic. Intunericul, din ce am citit eu, nu semnifica materia neagra din univers, ci faptul ca universul in acel moment (versetul 2) nu era inca tocmit, adica exista doar, hai sa-i spunem asa, o "matrice" a viitorului univers, simbolizata sau metaforizata prin acea apa. Aceasta "matrice" fiind fara de forma era intr-un stadiu intermediar intre fiinta si nefiinta. Ea trece de la nefiinta la fiinta sau de la intuneric la lumina, adica "matricea" care se afla in intuneric, netocmita, devine lumina si primeste legi. De aceea Dumnezeu specifica a fost seara si a fost dimineata. Dar daca lumina inca nu exista cum a fost atunci seara si dimineata? Asta inseamna ca pentru prima lucrare, cea a luminii sau energiei materiale, seara si dimineata au alt sens si anume cel de nefiinta (seara) si cel de fiinta (dimineata). Trecerea aceasta de la nefiinta la fiinta nu stim cate ore, milenii sau miliarde de ani pamantesti a durat si nici nu conteaza, ceea ce e important pentru noi nu este CUM si in CAT timp pamantean a facut Dumnezeu lucrarile Sale, ci e cu mult mai important CINE, CE si DE CE a facut ceea ce a facut. Si tocmai asta ne spune Biblia. CUM si in CAT timp sunt prezumtii facute de unii Sfinti Parinti, dar nu exista o parere unanima cu privire la aceste aspecte si de aceea nici nu apar in dogme. Asa cum si pentru Iad sunt unii Sf. Parinti care il recepteaza intr-un fel, foarte real si infricosator, iar altii Sf. Parinti cum e Sf. Isaac Sirul, care il vede ca pe un loc unde cei nemantuiti simt dragostea lui Dumnezeu ca pe un foc ce-i arde vesnic, sau altii care spun ca suferinta e data de departarea de Dumnezeu. Nici acestea nu sunt dogme. Nu cred ca se apara Ortodoxia tinand cu dintii de interpretarea literara a facerii, chiar daca sunt, intr-adevar, unii Parinti care au facut-o. Ortodoxia s-a cladit pe consens nu pe impunerea unor interpretari ale unui anumit numar de Parinti. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Spalare pacate prin suferinta sau prin facere de bine | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 09.09.2011 13:09:26 |
|