![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nicaieri in Sfanta Scriptura nu se spune ca zilele creatiei aveau o durata egala de 24 de ore. Cine sustine aceasta face doar interpretari speculative. Au fost si sunt destui care incearca sa interpreteze literar anii si zilele din Sfanta Scriptura si de aceea s-a ajus la erezii extrem de grave: 1. hiliastii si milenistii asteapta imparatia de o mie de ani (avand exat aceasta durata) cacluland aceasta data cu diverse interpretari literare ale zilelor si anilor din Biblie. Crestinii ortodocsi stiu ca acel pasaj din Apocalipsa cap 21 corelat cu cel din Ioan cap 5 se refera la Botez iar miile de ani se refera la vesnicia in Hristos care incepe de la Taina Sfantului Botez. 2. martorii lui iehova au caculat venira lui Hristos tot dupa anii si zilele din Sfanta Scriptura, interpretate literar, si le-a iesit sec XIX... (s-au facut de ras evident) Crestinii ortodocsi stiu ca ca omul nu poate cunoaste data celei de-a doua veniri caci doar Dumnezeu (care este atemporal) stie aceasta zi (Matei 24,36) care depinde de om (drept maritorii crestini ortodocsi IL roaga pe Hristos sa revina cat mai curand - II petru 3; iar pacatosii distrug creatia lui Dumnezeu) 3. sunt unii care calculeaza varsta universului si a planetei Pamant tot cu ajutorul datelor din Sfanta Scriptura... si ajung la o durata temporala de aprox 7 mii de ani. Crestinii ortodocsi masoara timpul doar de la iesirea lui Adam din Rai pentru ca stiu ca inainte timpul nu se putea masura de catre om. Doamne ajuta. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
conteaza sistemul de referinta la care raportam durata zilelor creatiei (Timpul nu exista separat de creatie, deci trebuie raportat la un sistem de referinta). reiau o postare anterioara: cand vorbim de TIMP trebuie neaparat sa alegem un sistem de referinta la care ne raportam. Spre exemplu daca mergeti cu masina si vitezometrul de bord indica o viteza de deplasare de 100 km/h si eu va intreb cu ce viteza va deplasati iar dumneavoastra raspundeti ca va deplasati cu o viteza de 100 km/h pentru ca atata indica acul vitezometrului, raspunul nu este corect in totalitate! Vitezometrul ia ca sistem de refetinta obiecte care nu sunt in miscare, spre exemplu copacul de pe marginea drumului pe laga care tocmai ati trecut. Daca ne raportam la alt sistem de referinta, spre exemplu un alt autoturism pe care tocmai l-ati depasit si care ruleaza cu o viteza de 70 de km/h (atata indica vtezometrul lui) viteza dumneavostra de deplasare este de 30 km pe ora. Iar daca ne raportam viteza dumneavostra de deplasare la un autorurim care se deplaseaza in sens opus cu 60 de km/h atuci viteza dumneavoastra este de 160 km/h. Iata deci cat de important este SISTEMUL DE REFERINTA. de aceea cand vorbim de durata zilelor creatiei trebuie neaparat sa ne alegem un sistem de referinta. astfel exista mai multe valori pentru durata zilelor creatiei in functie de sistemul de referita ales. a) daca ne raportam la sistemul de referinta divin, atunci zilele creatiei nu au durata (sunt clipe, creatia se petrece instantaneu) caci la Dumnezeu nu exista timp. (Timpul este in Dumnezeu) b) daca ne referim la sistemul de referinta actual al omului de masurare a timpului (raportat la viteza luminii), pot fi de miliarde de ani. c) daca ne referim la sistemul de referinta a lui Adam in rai, atunci erau simple zile, caci Adam in rai era nemuritor (prin har) asemenea ingerilor. e) daca ne referim la un sistem de referinta al melcului poat fi de zeci de miliarde de ani. (asa cum percepem noi secundele asa percepe melcul minutele, deci in lumea lui totul se petrece la viteza "nomala" ca in lumea noastra. insectele spre exemplu percep zecimile de scunda cum percepem noi secundele de aceea noua ni se pare ca ele se misca foarte rapid, insa ele in lumea lor se misca "normal" precum noi oamenii in lumea noastra). Doamne ajuta. har si pace. Last edited by Eugen7; 10.01.2011 at 18:05:01. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
''1. Intru'nceput a facut Dumnezeu cerul si pamantul .
2. Dar pamantul era nedeslusit si ne'mplinit ; si intuneric era deasupra genunii; si Duhul lui Dumnezeu Se purta pe deasupra apelor. 3. Si a zis Dumnezeu: "Sa fie lumina!" Si a fost lumina. 4. Si a vazut Dumnezeu lumina ca e frumoasa ; si a despartit Dumnezeu lumina de intuneric. 5. Si Dumnezeu a numit lumina "ziua", iar intunericul l-a numit "noapte". Si a fost seara si a fost dimineata: ziua intai . 6. Si a zis Dumnezeu: "Sa fie o tarie prin mijlocul apelor si sa desparta apele de ape!" Si a fost asa: 7. Dumnezeu a facut taria si a despartit Dumnezeu apele cele de sub tarie de apele cele de deasupra tariei. 8. Si Dumnezeu a numit taria "cer". Si a vazut Dumnezeu ca este bine. Si a fost seara si a fost dimineata: ziua a doua. 9. Si a zis Dumnezeu: "Apele de sub cer sa se adune intr'o singura adunare si sa se arate uscatul!" Si a fost asa: apele de sub cer s'au adunat in adunarile lor si s'a aratat uscatul. 10. Si Dumnezeu a numit uscatul "pamant", iar adunarile apelor le-a numit "mari". Si a vazut Dumnezeu ca este bine. 11. Si a zis Dumnezeu: "Pamantul sa odrasleasca verdeata: iarba purtatoare de samanta, dupa felul si asemanarea ei, si pom roditor care dupa felu-i sa dea rod cu samanta'n sine pe pamant!" Si a fost asa: 12. Pamantul a odraslit verdeata: iarba purtatoare de samanta dupa felul si asemanarea ei, si pom roditor care dupa felu-i sa dea rod cu samanta'n sine pe pamant. Si a vazut Dumnezeu ca este bine. 13. Si a fost seara si a fost dimineata: ziua a treia.'' ''2. Dar pamantul era nedeslusit si ne'mplinit ; si intuneric era deasupra genunii; si Duhul lui Dumnezeu Se purta pe deasupra apelor.'' Trebuie înțeles întocmai căci Dumnezeu nu se joacă cu cuvintele, cu clipele și cu ceasurile. Toată creația a apărut brusc din Sine ca o bilă întunecată și finită, cu apă limpede ca cristalul ce se afla într-un cub care nu o atingea, era cubul nevăzut al înțelepciunii veșnice ce era Cer, și în acel cub nu exista lumină ci după cum este scris exista un sus și un jos, iar lumină ce putea fi văzută în adâncul sferei și deasupra ei nu exista ci Duhul lui Dumnezeu se purta pe deasupra apelor și focul Duhului Sfânt a luminat în sferă de sus și a tot coborât până în mijlocul sferei de unde a început despărțirea apelor de ape formându-se spațiul gol, Cerul, Tăria, căci Cubul nevăzut a fost cuprins prin această despărțire în interior, deci erau numai ape căci pământul era nedeslușit și ne'mplinit, și se arată cum a apărut pământul din apele de sub Cer când acestea s-au strâns în adunările lor la porunca Domnului formând mările ca să dea nașterere uscatului căruia i s-a dat numele de PĂMÂNT. Creația este deci finită și pe mijlocul cerului creației merge Soarele și Luna iar Stelele pe firmament, pe boltă, acolo sus existând un volum de apă tot atâta cât este sub soare și lună, doar că deasupra apele nu se adună în adunările lor. Creația este mică și finită și speculațiile științificilor vin din faptul că ei nu pot nicicum pricepe finitul care pentru a fi finit trebuie să existe doar dreapta cu lungime finită și nu cea infinită, deci dreapta cu lungime finită pe care se poate merge totuși la nesfârșit într-o direcție fără ca să extinzi lungimea ei, fiindcă e musai ca ea să fie finită. Și de aici consecințele. Extinderea dreptei reale nu se poate face închipuindu-ne noi ci rugând pe Dumnezeu ca să mărească Creația... dacă voiește... căci fără El noi doar ne închipuim o creație infinită îmbătându-ne cu teorii fanteziste pline de planete și pământuri prin cer, globuri cu distanțe infinite între ele... dar toate toate sunt niște lucruri false și absurde cusute cu ață albă de științificii explicaționiști savanți... căci așa ceva nu există ca lucruri văzute ci sunt minciunile lor ca să le iasă născocirile lor explicaționiste la demonstrație. Dar creația nu se rezumă doar la cele văzute ci sunt și cele nevăzute care se vor vedea doar atunci când vor ajunge în ființă, când se vor fi plinit. Deci există și un Rai și un iad și care nu se văd în creația ce se vede cu ochiul omenesc, cu ochii omului neduhovnicesc dar care sunt și ele, Raiul și Cerurile sus, precum și iadul și chinurile jos, fără pic de relativitate absurdă. Last edited by vsovivi; 10.01.2011 at 18:44:28. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce trebuie schimbata Sfanta Scriptura in functie de orice noua teorie fantezista care se pretine stiintifica? Big-Bang-ul e doar o teorie. Falsa, bineinteles. Mai sunt si oameni de stiinta care o contesta, cu atat mai mult un ortodox. Interpretarea facerii e mult mai logica din punct de vedere crestin decat tot amalgamul asta de evolutionism si creationism. Dumnezeu face cerul (adica lumea nevazuta) si Pamantul. Pamantul e asta rotund pe care stam si noi, ca nu ne zice ca ar fi altceva. Il face la cuvantul sau, intr-o clipita. Pamantul era acoperit de apa. Tot in prima zi face lumina si ziua si noaptea. Lumina o face la cuvantul sau, tot intr-o clipita. (nu stiu daca era Lumina necreata sau lumina creata). Se termina ziua si urmeaza ziua a doua. Creaza tot intr-o clipita cerul (vazduhul). Urmeaza ziua a treia. Creaza uscatul. Apoi creaza regnul vegetal. Cum? Dumnezeu a spus si intr-o clipita au aparut verdeata si pomii. Abia in ziua a patra Dumnezeu creaza soarele si stelele. Cum? Dumnezeu a zis si intr-o clipita a aparut soarele si numarul infinit de stele de pe cer. In ziua a cincea a creat vietatile din apa si pasarile. Cum? Dumnezeu a spus si intr-o clipita au aparut toate vietatile. In ziua a sasea creaza vietatile de pe pamant si omul. Acum sa vedem cat de ilogica e teoria evolutionista. Chiar si la o simpla observatie, fara teorii stiintifice, observam ca toate animalele sunt perfecte pentru conditia lor. Un leu e perfect, nu-i lipseste nimic ca se se mai dezvolte. Ce sa-i mai creasca? Inca un picior? E mai puternic decat un om. Chiar si o insecta e perfecta, nu-i lipseste nimic ca sa fie o superinsecta. Doar n-or sa se transforme toate animalele in lei sau oameni, ca sa fie mai evoluate. Deci chiar si in afara religiei teoria e o ineptie. Si asta o spun desi eu am crezut in acesta teorie, inainte sa devin credincios. |
#6
|
||||
|
||||
![]() 1. La început a făcut Dumnezeu cerul și pământul. 2. Și pământul era netocmit și gol. Întuneric era deasupra adâncului și Duhul lui Dumnezeu Se purta pe deasupra apelor. 3. Și a zis Dumnezeu: "Să fie lumină!" Și a fost lumină. 4. Și a văzut Dumnezeu că este bună lumina, și a despărțit Dumnezeu lumina de întuneric. 5. Lumina a numit-o Dumnezeu ziuă, iar întunericul l-a numit noapte. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua întâi. 6. Și a zis Dumnezeu: "Să fie o tărie prin mijlocul apelor și să despartă ape de ape!" Și a fost așa. 7. A făcut Dumnezeu tăria și a despărțit Dumnezeu apele cele de sub tărie de apele cele de deasupra tăriei. 8. Tăria a numit-o Dumnezeu cer. Și a văzut Dumnezeu că este bine. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua a doua. Sustin comentariile Deliei31 si a lui Eugen7, ca aici e vorba de un metalimbaj. 1. La început a făcut Dumnezeu cerul și pământul. Tradus: Dumnezeu a creat lumea spirituala si lumea materiala. 2. Și pământul era netocmit și gol. Întuneric era deasupra adâncului și Duhul lui Dumnezeu Se purta pe deasupra apelor. Tradus: lumea materiala era netocmita (fara legi) si gol, fara lucrurile ei (galaxii, stele, planete, etc.) Era intuneric pentru ca lumina (materialul lumii, "lume - lumina"), sau energia, inca nu-si primise legea. Apele sunt o metafora pentru "materialul" din care provine insasi lumina sau energia. Duhul lui Dumnezeu se purta deasupra lor pentru a le da legile necesare creatiei. 3. Și a zis Dumnezeu: "Să fie lumină!" Și a fost lumină. Tradus: Dumnezeu a stabilit legile pentru lumina sau energie. 4. Și a văzut Dumnezeu că este bună lumina, și a despărțit Dumnezeu lumina de întuneric. Tradus: Dumnezeu desparte ontologic "fiinta" de "nefiinta". In acesta etapa timpurie fiinta era reprezentata de lumina, iar nefiinta de intuneric. A fost seara, adica nefiinta, intuneric,si a fost dimineata, adica s-a adus la fiinta, la lumina. Doamne ajuta! Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Multumesc.
Pentru cei care au cunostinte stiintifice (de baza cel putin) este clar ca precum viteza nu poate fi definta decat raportata la un sistem de referinta, intocmai si timpul nu poate fi definit decat raportat la un sistem de referinta! In univers, timpul exista doar la scara mare a acestuia. La scara mica (atomica si sub atomica) timpul nu poate fi definit (dispare complet notiunea de timp pe care o cunoastem noi). La scara atomica, o particula nu are o singură istorie sau traiectorie în spațiu-timp. În schimb, particula trece de la punctul A la punctul B pe fiecare traiectorie posibilă, în același timp. La scara mare a universului, un obiect poate trece la punctul A la punctul B doar pe un singur drum (nu pe toate in acelasi timp cum se intampla la scara atomica). Spre deosebire de Teoria Relativității, care studiază universul la scara mare, unde spațiul-timpul este neted si plat (curbându-se datorită prezentei masei și energiei) fiind bine definit și ordonat geometric, existând astfel noțiunile de înainte, înapoi, sus, jos, stânga, dreapta, direcție, sens etc.; în mecanica cuantica, care studiază universul la scara extrem de mica (atomică și subatomică), spațiul-timpul este extrem de instabil și intr-o continuă fluctuație haotică, fiind deci atât de turbulent, răsucit și distorsionat încât sfidează bunul simt, dispărând complet noțiunile de sus, jos, înainte, înapoi, stânga, dreapta, direcție, sens ș.a.. Acesta este motivul pentru care teoria relativității și mecanica cuantică sunt incompatibile. Stim ca Teoria relativitatii este corecta. Verificarea: functionearea bombei atomice spre exemplu. Stim ca Mecanica cuantica este corecta. Verificarea: functionearea tuturor aparatelor electronice (calculator, televizor, telefonie mobila etc). Tot legile mecanicii cuantice (care au fost create de Dumnezeu evident) guverneaza si viata bilogica. Doamne ajuta. Har si pace. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
un articol interesant : http://www.godandscience.org/apologe...ebible-ro.html Last edited by Danut7; 11.01.2011 at 16:08:44. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
creatia este facuta din nimic. O spune foarte clar Sfanta Scriptura. Inainte de creatie era doar Dumnezeu (Tatal, Fiul si Sfantul Duh). Creatia este in Dumnezeu (nu spatio-temporal) ci cauzal "caci in EL traim si ne miscam si suntem" (Fapte 17,28) Dumnezeu ”a zidit lumea din nimic”[Solomon 11,17] și trebuie să “înțelegem că s-au întemeiat veacurile prin cuvântul lui Dumnezeu, de s-au făcut din nimic cele ce se văd”[Evrei 11,3] Last edited by Eugen7; 11.01.2011 at 16:43:44. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
coboara la noi si lucreaza. Ele sunt diferite de energiile lumii sau lumina naturala, iar acestea din urma nu provin DIN primele ci PRIN energiile necreate Dumnezeu lucreaza cele create. Deci PRIN ele, nu DIN ele, pentru ca, asa cum spune si Eugen7, lumea a fost creata din nimic. Intunericul, din ce am citit eu, nu semnifica materia neagra din univers, ci faptul ca universul in acel moment (versetul 2) nu era inca tocmit, adica exista doar, hai sa-i spunem asa, o "matrice" a viitorului univers, simbolizata sau metaforizata prin acea apa. Aceasta "matrice" fiind fara de forma era intr-un stadiu intermediar intre fiinta si nefiinta. Ea trece de la nefiinta la fiinta sau de la intuneric la lumina, adica "matricea" care se afla in intuneric, netocmita, devine lumina si primeste legi. De aceea Dumnezeu specifica a fost seara si a fost dimineata. Dar daca lumina inca nu exista cum a fost atunci seara si dimineata? Asta inseamna ca pentru prima lucrare, cea a luminii sau energiei materiale, seara si dimineata au alt sens si anume cel de nefiinta (seara) si cel de fiinta (dimineata). Trecerea aceasta de la nefiinta la fiinta nu stim cate ore, milenii sau miliarde de ani pamantesti a durat si nici nu conteaza, ceea ce e important pentru noi nu este CUM si in CAT timp pamantean a facut Dumnezeu lucrarile Sale, ci e cu mult mai important CINE, CE si DE CE a facut ceea ce a facut. Si tocmai asta ne spune Biblia. CUM si in CAT timp sunt prezumtii facute de unii Sfinti Parinti, dar nu exista o parere unanima cu privire la aceste aspecte si de aceea nici nu apar in dogme. Asa cum si pentru Iad sunt unii Sf. Parinti care il recepteaza intr-un fel, foarte real si infricosator, iar altii Sf. Parinti cum e Sf. Isaac Sirul, care il vede ca pe un loc unde cei nemantuiti simt dragostea lui Dumnezeu ca pe un foc ce-i arde vesnic, sau altii care spun ca suferinta e data de departarea de Dumnezeu. Nici acestea nu sunt dogme. Nu cred ca se apara Ortodoxia tinand cu dintii de interpretarea literara a facerii, chiar daca sunt, intr-adevar, unii Parinti care au facut-o. Ortodoxia s-a cladit pe consens nu pe impunerea unor interpretari ale unui anumit numar de Parinti. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Spalare pacate prin suferinta sau prin facere de bine | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 09.09.2011 13:09:26 |
|