![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
La un control oftalmologic de când nu ai mai fost? Întrebarea este cât se poate de serioasă.
Citat:
Tu poți crede ce vrei, ești liber. :)) Probabil că nu ai nimic nici împotriva icoanelor cu inimioare sau alte kitsch-uri de acest gen. Sau alta: Părinții spun răspicat că la Sf. Liturghie se stă în picioare (au lăsat canon), dar noi din "evlavie" (pietism) îngenunchem că deh, noi suntem mai ortodocși decât cei din primele veacuri de creștinism. Idei protestante, ce să mai, doiu-n cărți le știe pe toate. :)) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Au fost discutii despre afirmatiile iconoclastilor, dar acestea nu au intrat in hotararile sinodului. Acelea erau afirmatiile Sfantului Nicodim, nu hotarari ale sinoadelor. Se pare ca inainte nu se facea sfintirea lucrurilor, nici macar vasele folosite la slujbe nu se sfinteau. Se sfintea doar apa. Ma refer la perioada secolului VIII, dar si in timpul sfantului Nicodim. Ceea ce au sustinut parintii colivari nu a fost introdus in practica bisericii, nici parastase doar sambata, nici impartasirea ca in primul secol, nici asta cu sfintirea icoanelor. Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Susții reprezentări necanonice, în schimb ești calificat în a stabili de unde vine unde vine pietismul. :))
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si influentele catolice. Si influentele protestante. Si neoprotestante. Si cine e informat si cine nu. Tu crezi ca atatea.diplome se obtin usor?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Da, condiția este să ai net. :)
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu spuneam ca, icoanele nemaifiind sfintite fiecare va lua drept icoana ce va intelege el, la nivelul lui de intelegere a credintei. Cum am vazut, chiar si acum sunt care nu sfintesc icoanele si au tot felul de icoane gresite in case. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ba da. ...:))
Pentru a avea o icoană canonică în casă nu este nevoie ca ea să fie sfințită, ci sursa să fie bună (comercializarea să se facă cu binecuvântarea ierarhului, preotului). Nu îți cumperi o icoană de pe orice tarabă, ci numai de la surse sigure. Dar când și la sursele sigure (pangare bisericești) găsești incoane necanonice, dar "sfințite", vina nu cade numai pe cel care o alege. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Daca si dupa atatea discutii si dupa ce ai recunoscut chiar tu ca te-ai inselat si nu e adevarat ce sustineau reformistii pe care ii sustineai spui acelasi lucru e clar ca nu poti renunta la parerile tale indiferent daca tu vezi ca sunt gresite. Tu si acei scriitori (inclusiv parintele Pruteanu) ati sustinut ca acea icoana este necanonica si chiar eretica din ce motiv? Daca ai uitat, pentru ca Dumnezeu Tatal nu poate fi pictat. Pentru ca nu L-ar fi vazut nimeni, iar argumentul din Daniel 7 ar fi gresit, pentru ca toti sfintii au spus ca acolo e Dumnezeu Fiul. Si care era adevarul, pe care l-ai vazut si tu? Ca nu e adevarat, in acel capitol toti sfintii spun ca e vorba de Dumnezeu Tatal. Mai mult, ca in Erminie scrie ca Dumnezeu Tatal este infatisat in icoane ca in viziunea Sfantului Daniel. Deci acea icoana nu este eretica si necanonica.
Citat:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Revenind la tema principală (inițială), în ideea că cineva care își aruncă ochii pe thread-ul ăsta chiar caută soluții într-o problemă similară: https://doxologia.ro/viata-bisericii...sfantul-glumet
__________________
"Mergeți și propovăduiți Evanghelia. Dacă va fi nevoie, folosiți și cuvintele." |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu, este o icoană necanonică cu evidente influnețe catolice. Tu continuă drumul pe contrasens. |
|
|