![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din faptul ca se sfintesc si racelele cu sfinte moaste reiese ca nu se face sfintirea icoanelor din cauza faptul ca icoanele ar fi deja sfinte si clericii sunt ignoranti si nu cunosc asta, cum reiese din articolele celor doi preoti. Parintele Staniloae sustine sfintirea icoanelor, spunand ca sfintitrea icoanelor accentuează puterea lucrătoare a celui reprezentat în ea: "Prin sfințire se face din icoană un loc în care Hristos sau sfântul e obișnuit să fie chemat și să-și reînnoiască venirea, prezența sau lucrarea." Pe de alta parte, vedem ca inainte nu se sfinteau nici vasele folosite la slujbe, nici crucea, etc. Deci nici nu avea cum sa existe practica sfintirii icoanelor, din moment ce nu exista aceasta nici pentru alte lucruri. Practicile Bisericii au evoluat, asta nu inteleg acesti teologi care vor o reintoarcere la primele secole. Nici Liturghia Sfantului Ioan Gura de Aur nu exista inainte de Sfantul Ioan. Am mai spus ca acelea nu sunt hotarari ale Sinodului VII, referirea la acest Sinod se face in contextul in care la sinodul impotriva icoanelor iconoclastii spusesera ca nu se face o rugaciune de consacrare a icoanelor. In epoca erau si exagerari in ceea ce privetse icoanele: http://ortho-logia.com/Romanian/Iconoclasm.html "Asterie al Amasiei povesteste ca, în secolul VII, imaginile brodate ale sfintilor ornau vesmintele de ceremonie ale membrilor aristocratiei bizantine. La Alexandria, domni si doamne se plimbau pe strazi îmbracati în haine ornate cu imagini sacre. O venerare excesiva a icoanelor avea loc chiar în practicile curente din Biserica: astfel, icoanele erau luate uneori drept nasi si nase de botez sau ca nasi de calugarie. Existau fapte înca si mai curioase: anumit preot razuiau culorile icoanelor amestecându-le cu Sfintele Daruri si distribuind acest amestec credinciosilor, ca si cum Trupul si Sângele lui Dumnezeu ar fi trebuit completate cu ceva sfânt; aceasta practica aminteste de un alt abuz raspândit, acela de a bea ulei din candelele care fusesera aprinse la icoane sau moaste. Alti preoti oficiau Sfânta Euharistie având o icoana drept altar." |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Am spus la modul general unii nu sfințesc icoanele. Faptul că grecii au în Moliftelnic rugăciunea de sfințire, asta nu înseamnă că toți grecii sfințesc icoane. Sunt curios dacă în Sfântul Munte ai mai susține cu atâta acrivie sfințirea icoanelor. Ți-am arătat în repetate rânduri că în unele cazuri avem rânduilei total diferite de cei din Sfântul Munte și de multe ori deviate de la adevărata Tradiție (pornind de banulaul obicei de ne face cruce când preotul cădește sau de la așezatul în genunchi când se citește Evanghelia, nu mai vorbim de imnografie, iconografie sau tipicul slujbelor). În fine, ori cu tine ori cu pereții, e același lucru.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
De la părintele duhovnic și de la părintele Pruteanu:
"Biserica Greacă (cu anumite excepții) nici în prezent nu sfințește icoanele sau mai ales crucile, iar în Biserica Rusă și Română obiceiul a apărut prin contribuția Trebniculuilui Petru Movilă (1646), fiind preluat de la romano-catolici. În secolul al XVIII-lea mai mulți monahi teologi din Muntele Athos, astăzi canonizați ca sfinți, s-au ridicat împotriva obiceiului de sfințire a icoanelor și crucilor, ca fiind contrar hotărârilor Sinodului VII Ecumenic și vechilor rânduieli bisericești, dar pentru cei mai mulți glasul lor a rămas neauzit." Te invit în Sf. Munte să te lămurești (vorbesc serios!). Nu ai nevoie mai mult de 5 minute să te lepezi de acrivia cu care susții o serie de inovații străine de adevărata Tradiție. Unde s-a păstrat cel mai bine Tradiția? Nu transforma o excepție în regulă. Te invit să-mi areți câte icoane de acest gen sunt în Sf. Munte. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Legat de duhovnicul tau, care am vazut ca face mai multe lucruri ce contravin practicilor BOR (din ce ai povestit tu). Daca un preot nu vrea sa sfinteasca icoanele, cum se face in Biserica, primeste un avertisment, nu-i asa? Daca insista poate fi caterisit, pentru neascultare? Citat:
Am dat datile trecute exemplele, inclusiv cu icoanele de acest fel pe care le-au avut si sfinti. Daca iti amintesti, am stabilit ca argumentul adus de cei ce erau impotriva acelei icoane era fals, bazat pe neadevarul ca in Daniel 7 sfintii nu au spus ca e Dumnezeu Tatal. Si atatia "teologi" din vest, inclusiv parintele Pruteau, au reluat acest neadevar, probabil fara sa-l verifice. De aceea nu poti avea incredere in tot ce zic acesti teologi din tari din vest (ma refer la teologi ortodocsi). |
#6
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Pardon, doar în lumea ignoranților! Citat:
P.S. Invitația mea rămâne valabilă. Cred că ai fi foarte surprins să descoperi lucuri noi. Last edited by simpllu; 30.09.2017 at 08:00:32. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Cum care carte, cea pe care ai dat-o tu, a preotului din Canada. Asa cum scrie si acolo, inca din 1730 exista in Molitfelnicul grecesc rugaciuni se sfintire a icoanelor si tu spui ca nu exista.
Citat:
Voi nu intelegeti ca Biserica din acest moment este Sfanta, Cel care conduce Biserica este Iisus, chiar in acest moment. Iar Biserica este infailibila, nu trebuie reformata ca ar fi aparut acum sute de ani invataturi gresite. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Yeah, foarte matur din partea ta, dar avand in vedere si restul contributiei tale "intelectuale" pe subiect..intelegem.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.09.2017 at 14:06:40. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Să recunosc ce, ignoranța în care preferați să vă scăldați?
Last edited by simpllu; 26.09.2017 at 23:47:05. |
|