![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Topicul scos de la naftalină demonstrează că te încăpățânezi să înțelegi niște lucruri evidente, deși ți s-au adus atâtatea argumente. În concluzie, nu am de gând să port cu tine o discuție care nu va avea nici o finalitate. Tu continuă să crezi în icoane necanonice (ecumeniste). |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar aici link-ul de pe orthodoxwiki cu citatele din sfinti: https://orthodoxwiki.org/Ancient_of_Days Sursa ta, acel autor protestant, da, pe langa acel citat gresit, si o serie de citate scoase din context, in care si Iisus este numit "Cel vechi de zile", fara a avea legatura cu Pasajul din Daniel. In articolul ortodox este prezentat si acest fapt, in prima parte. Asadar, retine, daca nu ai retinut acum doi ani: "The Fathers, commenting on Daniel 7, consistently see the Ancient of Days as specifically referring to the Father; and the Son of Man, who comes before the Ancient of Days, as being the God the Son." Ceea ce reiesea in mos mai mult decat evident din acel pasaj. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Am renunțat să mai scriu pentru că mi-am dat seama că vorbesc degeaba. La fel a procedat și Mihailc, care ți-a recomandat să citești niște cărți și să lași sursele de mâna a treia. Și au mai fost câțiva useri (Alin, Cristian, Mirela, Ioana) care ți-au spus că ai luat-o pe aratură. În fine, eu mă retrag, tu crezi în continuare în reprezentarea în "icoane" a Dumnezeului-Tată care "s-a aratat lui Avraam, Daniel, etc., sub diverse forme", deși ți s-a mai spus că nu orice reprezentare cu subiect religios este icoană.
P.S. Ceea ce este încadrat între ghilimele sunt cuvintele tale. :) Last edited by simpllu; 07.01.2017 at 01:26:59. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Totuși din articolul la care a trimis Cătălin se vede că e vorba de o lungă tradiție a reprezentării Tatălui în lumea creștină. Multe picturi din bisericile noastre aduc mărturie asupra acesteia. Acuma, că e o abordare discutabilă, ok.... Hai să vedem mai bine de ce e greșită, dacă e greșită. Dar nu putem nega că există această reprezentare cu o bogată productivitate, atât la noi cât și la alții. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ioane, vezi topicul amintit de Cătălin... vezi intervențiile lui Mihail, Ioana și bineînțeles punctul de vedere a lui Cată. E suficient ca să înțelegi despre ce e vorba.
De aici începe toată discuția: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ihaila&page=12 Am și o selecție a răspunsurilor pertinente, am să postez mai târziu. Eu nu am de gând să mai reiau o discuție atât de veche și care nu a adus nici un rod. Last edited by simpllu; 07.01.2017 at 16:46:59. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Prof. Ioan Ica Jr. Curs: Biserica ca spectacol sau ca prefacere lăuntrică reală?
https://www.youtube.com/watch?v=7Imkpk_UQp8&t=37m20s |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dialog mort, ce voiești acum? Ia mai bine, spre îmbunarea inimii și suplețea duhului: https://www.youtube.com/watch?v=IyzY5kKzfFM E ceva drăgălășenie aici, una reală, dincolo de danteluțele roz ale chiloțeilor snobinetelor, auzi? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asadar, in aceste pasaje Cel Preainalt este Dumnezeu Fiul. Aceasta era intrebarea pe care mi-ai pus-o atunci si nu raspunsesem complet la ea. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu de ce faci asta. M-ai acuzat ca eu ignor cu desavarsire talcuirile sfintilor. Eu ti-am aratat ca toti sfintii spun ceea ce am sustinut si eu. Degeaba imi aduci tu un sondaj cu ce spun vecinii tai sau unii colegi de forum, important e ce spun sfintii. Toti sfintii spun acelasi lucru, doar la sfarsit scrie ca un sfant, Sf. Ambrozie, nu se stie sigur daca a sustinut acelasi lucru. Ti-am spus si de unde sunt acele surse pe care le citai tu si MihailC, o carte scrisa de un autor protestant, iar citatul pe care il tot dadeai tu, din Sf. Ipolit, luat din aceeasi carte, era gresit. Atunci cum poti sa sustii acelasi lucru, ca eu ignor talcuirile sfintilor si ca as fi luat-o pe aratura? Cine mi-a "mai spus"? Eu cred ca tu nu stii exact despre ce era vorba, ai intrat in disuctie doar pentru ca aveam o discutie in contradictoriu cu MihailC. Pentru ca vad ca nu intelegi ce este reprezentat in icoana pe care o sustii, cu Avraam. Uite ce se spune cu adevarat, in cea mai cunoscuta lucrare despre iconografie, Erminia picturii bizantine a lui Dionisie din Furna: ”Noi Il inchipuim pe Dumnezeu Tatal Cel fara de inceput in chipul unui Batran, asa cum L-a vazut Daniel”. De aceea in o multime de biserici se afla aceste icoane si la ele s-au inchinat chiar si sfinti si duhovnici. Sa nu hulim sfintele icoane, mai ales cea a Sfintei Treimi. |
|