![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
De acord.
Numai că, revenind acuma la topic și la afirmația mea comentată de tine - cunoașterea apofatică și catafatică a lui Dumnezeu nu sunt atributul exclusiv al Ortodoxiei. Deși Ortodoxia este mediul unde aceste cunoașteri s-au împletit și au rodit cel mai bine. Asta spuneam, salutare! P.S. Zice Părintele Stăniloae o serie de lucruri în linkul acela, care ar putea fi de mare folos. Păcat că nu dăm puțină atenție textului... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Catafatic" orice religie are o "cunostinta" mai mult sau mai putin precisa a lui Dumnezeu. "Apofatic", ceea ce nu intelege amicu' Florin dar poate tu intelegi - este o cunoastere care se realizeaza exclusiv prin Har. Nimic din intelectualismul neoprotestant cu pretentii academice, cu atat mai putin parerea de sine (sunt mantuit, am faptele credintei, etc.), ce sa mai vorbim de religiile necrestine, nu poate inlocui asta. Si cum am stabilit deja ca deplinatatea harului se gaseste doar in Una Biserica..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Alin, eu cred ca nimic nu se realizeaza EXCLUSIV prin Har, ci si cu participarea omului. Este impreuna lucrare.
De ce sfintii parinti au simtit ca este necesara o clarificare a acestei forme de teologie daca ea se produce spontan, EXCLUSIV prin Har? Ce rost mai au invataturile lor? Dumnezeu sa te lumineze!
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Fara cunoastere apofatica, Dumnezeul la care ne inchinam este doar o nalucire.
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Împreună cu acești copii frumoși, să fiu iertat de alăturare, aici: https://www.youtube.com/watch?v=dQsjAbZDx-4 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru ca dumnezeul care il predici tu oricum este o nalucire. Daca ar avea vreo legatura cu lumea "fenomenelor" ar fi fenomen deci n-ar mai fi dumnezeul ala "apofatic" :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Adica atunci cand pui in gura celuilalt lucruri care nu le-a afirmat. Sau ma rog, poate n-ai priceput. "exclusiv prin har" nu inseamna "spontan". Inseamna ca FARA har nu e posibil. Adica cum incerci tu, printr-o filosofie oarecare, facand abstracti de Hristos, care incerci sa-l transformi intr-un filosof oarecare cum a fost Budha. Teologia crestina nu este "apofatica" sau "morala" ci este, in primul rand, Hristocentrica. Daca nu poti intelege lucrul asta, restul chiar nu mai are importanta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
"Exclusiv prin har" nu inseamna doar ca fara har nu este posibil, inseamna ca este exclus orice alt factor.
Una este exclusivul, alta necesarul, Alin. "Exclusiv prin har" inseamna ca omul nu are nicio participare, nicio contributie in procesul de cunoastere. Este exclusa "energia omului" ca factor al cunoasterii. Daca o astfel de cunoastere nu are nicio cauza in efortul personal (este exclus omul) si totusi ea se produce la un moment dat - nu poate aparea decat "spontan", fara vreo cauza observabila. Sau poate "energia omului" este si ea harica, dar atunci nu are sens sa afirmam "exclusiv prin har". Dumnezeu sa-ti lumineze mintea.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 05.01.2017 at 22:34:13. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sustin ca Hristocentricul, in mod necesar, trebuie perceput inclusiv apofatic (si moral).
Iar daca este perceput apofatic, granita conceptuala inter-religii este transcensa. Intelegerea ajunge la varsta maturitatii. Dumnezeu sa te lumineze Alin.
__________________
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Bre mai lasa tampenia asta de budism, si treci degreaba la Ortodoxie, ca o sa-ti dea dracu la budism de o sa te saturi.O sa taie putin din carnea ta si apoi o sa-ti cante despre budism in timp ce tu zbieri, si tot asa. Si dupa ce te termina de jupuit , o ia de la inceput , pe vecie. Naspa.
|
|