![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Biserica este Trupul lui Hristos, Capul este Hristos, iar madularele sunt credinciosii, uniti prin har. Last edited by Penticostalul Traditional; 15.12.2016 at 16:52:13. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dumnezeu n-a trimis Biblia la predicat, nici macar Apostoli cu Biblia in buzunar. Pana si Simon stia, ca si botezat crestin fiind nu putea primi harul preotiei decat de la Apostoli. (FA cap. 8)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 16.12.2016 at 14:19:45. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Credinciosii ortodocsi formeaza biserica, trupul lui Hristos .
Deci nu se poate afirma: Biserica NU are nevoie de reforma, insa crediciosii, da. Credinciosii sunt Biserica si Biserica e formata din credinciosi. Ideea este ca in fiecare biserica e nevoie de reforma. Pentru ca Biserica este formata din oameni si astia au o inclinatie speciala spre a se lasa pe tanjala, a schimba in desfranare harul si a schimba invatatura apostolica cu ce le convine lor. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sau ma rog, nu asta e termenul potrivit, in Biblie n-ai sa-l gasesti oricum. Citat:
Nu exista "biserici" in sensul in care banuiesc ca-l folosesti tu. Iar Una Biserica nu "a schimbat invatatura apostolica" cu "ce le convine lor" cui? In schimb melodia asta a fost folosita de la Luther incoace foarte intens pentru a crea "bisericute" cu pretentii de "Biserica".
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Au schimbat de exemplu invatatura apostolica cu privire la casatorie.Apostolii invata ca un crestin se poate recasatori doar daca a ramas vaduv. Poti sa spui daca si de cate ori se poate recasatori in Una Biserica cineva care a divortat? Ca mie mi se pare ca trebuie sa apara un Luther ortodox si sa spuna: "STOP! Reforma" Citat:
"Bisericutele" ortodoxa si catolica, cu pretentii de "Biserica" fusesera create cu mult inainte de a se naste Luther. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
"pocainta".
Reforma interioara, nu exterioara. Din punctul asta de vedere, istoric vorbind, e cam greu sa negi ca Luther a fost un ratat. Citat:
Categoric Luther insusi nu a fost in reformat, ca si mod de viata/gandire. Citat:
Si ar mai fi de comentat pe tema asta dar e nevoie de un topic separat (a mai fost discutia asta dar nu stiu daca pe un topic dedicat). Citat:
De ex. tentativele de iudaizare a crestinismului (de care vorbeste Pavel si in care a cazut o vreme Petru) a produs ceva sectarism pana cand Una Biserica a lamurit lucrurile. Fara sa se desparta de ea insusi cum cred altii ca este solutia. Citat:
Din punct de vedere istoric, ambele au legitimitate. Dogmatic insa poti sa te intrebi "care din ele are legitimitate", pentru ca e destul de posibil sa nu aiba amandoua, dar una din ele cel putin trebuie. Pentru ca altfel, trebuie sa pui la indoiala cuvintele Domnului cand a spus ca Biserica nu va fi biruita, tu insusi crezand ca asta s-a intampla chiar timp de secole, nici o biserica nemaivand "credinta apostolica" definita dupa priceperea ta. Mai departe tu procesezi :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 19.12.2016 at 14:39:14. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
@Penticostalul Traditional Eu as pune lucrurile in urmatoarea ordine: Biserica nu este o institutie ci este ceva 'viu' care a trait 2000 de ani. Vorbim de comunitatea in care Hristos a fost PREZENT si viu, Duhul Sfant a fost cu MARE PUTERE acoperamant pentru comunitatea respectiva. A nega Biserica pentru 2000 de ani inseamna sa spui ca Duhul Sfant a murit, nu a fost prezent pe pamant. Duhul Sfant, la fel ca si Hristos, este PREZENT, este VIU, este INTRE NOI, este IN NOI, este aici. Il vedem pe Hristos acum 2000 de ani, dar pe Duhul il ignoram cu desavarsire cand El este cu noi de 2000 de ani? El se descopera tainic dar este aici. Si dupa invatatura lui Hristos: UNITATEA in Hristos, in Duhul Sfant, in Treime este criteriul Bisericii. Cum poti sa spui ca atatea comunitati dezbinate sunt 'in Duhul Unitatii, in Duhul Sfant'? Last edited by gpalama; 19.12.2016 at 23:14:09. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ca daca e sa-l luam pe Luther sau pe patriarhii ortodocsi avem ce barfi pe multe pagini. Favoritul meu ar fi un sfant numit Constantin. E drept ca n-a fost el chiar Patriarh dar e "intocmai cu apostolii". Deci, cum e cu casatoria? E ok sa divortezi si sa te recasatoresti de trei ori, sau ar trebui facut ceva care sa semene cu o Reforma? |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Insa e nevoie inainte de toate de traditionala smerenie, caci smerenie penticostala din pacate nu exista, nu-i asa? Asta raspunde intru totul inchipuirii tale de reforma, rezultata din parerea exagerata despre sine(orgoliu) a oricarei adunari.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|
|